Juffen; ook passief staken telt...
+7
mosio
Fayebella
Darius
bolus26
Zininzon
RedRose
Printje
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Juffen; ook passief staken telt...
We hadden vandaag een teambijeenkomst over de staking van 6 maart.
Er werd gezegd dat het sowieso loont om je te laten registreren als staker, je hoeft niet perse actief te staken, jezelf aanmelden is al voldoende. Hoe meer stemmen hoe beter uiteraard.
Welke juffen gaan er nog meer staken?
Onze school gaat zelfs dicht, we gaan met het hele team.
Er werd gezegd dat het sowieso loont om je te laten registreren als staker, je hoeft niet perse actief te staken, jezelf aanmelden is al voldoende. Hoe meer stemmen hoe beter uiteraard.
Welke juffen gaan er nog meer staken?
Onze school gaat zelfs dicht, we gaan met het hele team.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Juffen; ook passief staken telt...
Ook wij gaan met het hele team en de school gaat dicht!
RedRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11
Zo, dan zijn er veel ouders met een probleem die dag denk ik!
Gast- Gast
Jolee schreef:Zo, dan zijn er veel ouders met een probleem die dag denk ik!
De reden van staken is ook niet zomaar en dit geeft ook een duidelijk signaal af aan de ouders. Dit kan gewoon niet anders!
Printje- Lady Post-a-lot
Ik werk zelf niet in het onderwijs, maar word als maatschappelijk werker ingehuurd op scholen en daarvan gaan er ook enkele helemaal dicht!
Succes!
Succes!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
wij gaan ook dicht maar er is evt wel noodopvang voor ouders die het echt niet geregeld krijgen.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Printje schreef:Jolee schreef:Zo, dan zijn er veel ouders met een probleem die dag denk ik!
De reden van staken is ook niet zomaar en dit geeft ook een duidelijk signaal af aan de ouders. Dit kan gewoon niet anders!
Waarom staken jullie? Welk signaal willen jullie aan de ouders afgeven?
Gast- Gast
Jolee schreef:Printje schreef:Jolee schreef:Zo, dan zijn er veel ouders met een probleem die dag denk ik!
Waarom staken jullie? Welk signaal willen jullie aan de ouders afgeven?
Er wordt landelijk gestaakt tegen de bezuinigingen, die inhouden veel ontslagen, grotere klassen en meer kinderen die in het reguliere onderwijs moeten blijven!
Het signaal dat we willen afgeven is dat het echt wel serieus is wat er allemaal staat te gebeuren en dat dat de kwaliteit van het onderwijs niet ten goede komt. Als er niemand gaat staken gaan die absurde regelingen dadelijk ook allemaal doorgevoerd worden.
Printje- Lady Post-a-lot
Bij ons gaan wij ook staken. Maar ik ben niet lid van de bond dus moet gewoon werken. Kinderen die nergens naar toe kunnen mogen bij mij en nog een collega op school komen. Dan maken wij er een gezellig dag van.
Gast- Gast
Ostara schreef:Bij ons gaan wij ook staken. Maar ik ben niet lid van de bond dus moet gewoon werken. Kinderen die nergens naar toe kunnen mogen bij mij en nog een collega op school komen. Dan maken wij er een gezellig dag van.
Je mag in feite gewoon staken, ook al ben je niet lid, het kan alleen zijn dat je je salaris van die dag dan moet inleveren.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja dat weet ik. Maar kan het geld goed gebruiken dus ik staak niet.
Gast- Gast
Heel goed dat je staakt! Die bezuinigingen slaan helemaal nergens meer op onderhand.. Jammer dat ik als niet-leerkracht niet kan staken, anders had ik ook mee gedaan
Gast- Gast
Ik vraag me nog steeds af waarom de ouders niet gaan staken...
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom de ouders niet gaan staken...
Omdat de meeste ouders er niet zo dicht in staan denk ik. Die hebben hun dagelijks leven met werk en staan er niet zo direct bij stil wat dat kan betekenen voor hun kinderen. Ik hoor al veel meer geluiden van ouders met kinderen die niet zo goed mee kunnen komen,die beseffen het wel.
Gast- Gast
Ik had graag willen staken dinsdag, maar toen het voorstel op tafel werd gelegd, werd er besloten: we gaan met zijn allen of we gaan NIET. En helaas waren er mensen die het niet zagen zitten. Verdorie. Ik schaam me bijna dat ik niet meedoe, want ik sta absoluut achter deze staking!
Gast- Gast
Ik vind het prima dat er mensen gaan staken, om zo aan te geven dat ze het er niet mee eens zijn. En dat deze bezuinigingen niet kunnen. Maar ik vind wel, dat je dan ook actief moet gaan staken. Laat maar zien dat je er tegen bent en ga er dan ook echt heen.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Fayebella schreef:Ik vind het prima dat er mensen gaan staken, om zo aan te geven dat ze het er niet mee eens zijn. En dat deze bezuinigingen niet kunnen. Maar ik vind wel, dat je dan ook actief moet gaan staken. Laat maar zien dat je er tegen bent en ga er dan ook echt heen.
Dat vind ik ook.
Gast- Gast
Wij gaan dinsdag ook staken. Onze school gaat ook dicht. Sterker nog de hele stichting gaat dicht en dat zijn zo'n 14 scholen.
Waar ik benieuwd naar ben. De juffen hier die aangeven dinsdag te gaan staken in welk soort onderwijs werken jullie? Regulier of speciaal? Ik hoor namelijk vooral mensen van het speciaal onderwijs die gaan staken en hoor nog niet zoveel geluiden uit het reguliere, dus ben benieuwd.
Waar ik benieuwd naar ben. De juffen hier die aangeven dinsdag te gaan staken in welk soort onderwijs werken jullie? Regulier of speciaal? Ik hoor namelijk vooral mensen van het speciaal onderwijs die gaan staken en hoor nog niet zoveel geluiden uit het reguliere, dus ben benieuwd.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Ik ga staken.
Geef les op het reguliere onderwijs.
Geef les op het reguliere onderwijs.
smartie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 14
Punten : 16
Registratiedatum : 13-02-12
Bij ons in de regio gaan ook vele scholen dicht, ik werk op een bso en wij gaan de hele dag open voor de kinderen. Ik merk dat heel veel ouders achter de staking staan, het zijn ook absurde maatregelen.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Youandi schreef:Ik had graag willen staken dinsdag, maar toen het voorstel op tafel werd gelegd, werd er besloten: we gaan met zijn allen of we gaan NIET. En helaas waren er mensen die het niet zagen zitten. Verdorie. Ik schaam me bijna dat ik niet meedoe, want ik sta absoluut achter deze staking!
Bij mij op school precies hetzelfde, heel irritant!
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Fayebella schreef:Ik vind het prima dat er mensen gaan staken, om zo aan te geven dat ze het er niet mee eens zijn. En dat deze bezuinigingen niet kunnen. Maar ik vind wel, dat je dan ook actief moet gaan staken. Laat maar zien dat je er tegen bent en ga er dan ook echt heen.
Niet mee eens, er zijn ook kinderen die niet zo makkelijk even tussendoor een dag school kunnen missen, juist in het speciaal onderwijs, dan vind ik dat je ook je verantwoordelijkheid moet nemen als school en dan vind ik dat je beter iets dan niets kunt doen, dus als je dan toch kunt bijdragen door je te registreren dan is dat toch alleen maar goed?
Wel vind ik dat je niet thuis in je bed moet gaan liggen als je gaat staken, wel echt actievoeren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hebben vandaag allemaal een petitie getekend. Die gaat naar Den Haag. Ik ben blij dat we in ieder geval íets doen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wie van de juffen hier gaat staken 6 maart?
» telt dit als zorgverlof??
» Verzamelinkomen.. Telt inkomen partner dan ook mee?
» Juffen; wie doet er ook mee?
» Terugslaan? (Juffen??)
» telt dit als zorgverlof??
» Verzamelinkomen.. Telt inkomen partner dan ook mee?
» Juffen; wie doet er ook mee?
» Terugslaan? (Juffen??)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: