Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke energieleverancier hebben jullie?

+20
dolfijn1982
Marsy28
_Lacey_
Moonlight
Ella
Flip Fluitketel
Puggle
woezel
Mamsie
Tsjip
MAS
Makamba
Shisha
Dennenappel
Barbabella
Atelier Madame
duckie
Rush
TukTuk
Jade
24 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke energieleverancier hebben jullie?  - Pagina 2 Empty Re: Welke energieleverancier hebben jullie?

Bericht  Barbabella vr 17 feb 2012 - 9:48

de transportkosten dus de kosten die je aan de netbeheerder betaald staan vast en daarin heb je geen keuze. Die blijf je hoe dan ook betalen. Het enige waarmee je kan besparen zijn de tarieven per m3 en kwh,vastrecht en leveringskosten. Daar moet je dus op letten bij het vergelijken. Als je je contract bij je huidige leverancier opzegd hoef je daar dus ook geen leveringskosten of iets te betalen dus ben je van het hele bedrijf af.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke energieleverancier hebben jullie?  - Pagina 2 Empty Re: Welke energieleverancier hebben jullie?

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 10:09

Hebben Oxxio als leverancier voor electra en gas (beide groen). In eerste instantie wat huiverig omdat niet alle berichten heel lovend waren maar tot zover geen klagen! Betalen 57 euro aan gas en 68 euro aan electra voor een huis met 718m3 (wel nieuwbouw en dus goed geisoleerd) en alle jaren krijgen we nog een bedrag terug! (laten het bedrag elk jaar zo staan omdat we liever wat retour krijgen dan dat we 'ineens' moeten bijbetalen.

Gast
Gast

Bericht  Barbabella vr 17 feb 2012 - 10:11

Petra* schreef:Hebben Oxxio als leverancier voor electra en gas (beide groen). In eerste instantie wat huiverig omdat niet alle berichten heel lovend waren maar tot zover geen klagen! Betalen 57 euro aan gas en 68 euro aan electra voor een huis met 718m3 (wel nieuwbouw en dus goed geisoleerd) en alle jaren krijgen we nog een bedrag terug! (laten het bedrag elk jaar zo staan omdat we liever wat retour krijgen dan dat we 'ineens' moeten bijbetalen.
Goede keuze Wink
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Bericht  Mamsie vr 17 feb 2012 - 11:11

AngelNyn schreef:
Barbabella schreef:
AngelNyn schreef:
Mamsie schreef:Wij zaten bij Essent maar zijn overgestapt op greenchoice, achteraf was dit niet zo slim geloof ik omdat we nu nog een deel "service" kosten betalen aan Essent.

Was dit van te voren ook aangegeven?

Dit is mijn angst namelijk ook bij het overstappen.. Essent is hier de "hoofd" leverancier
zeg maar, dus weet niet zo goed wanneer je die extra kosten wel en niet moet betalen nog..
In principe heb je als je overstapt niets met je vorige leverancier te maken. De enige kosten die soms gesplitst zijn, zijn de netwerkkosten. Die betaal je altijd, alleen soms direct aan de netbeheerder en soms bij de energieleverancier.

Ja maar wordt daar rekening mee gehouden als je op zo'n vergelijk site site? Want als je bij een andere op jaarbasis zeg 400 euro goedkoper uit bent, maar er wordt niet verteld dat je vervolgens nog zo'n 400 euro bijvoorbeeld aan je oude leverancier moet betalen voor het netbeheer, schiet je er ook niks mee op..

Ja wij zijn nu door dat grapje duurder uit.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Barbabella vr 17 feb 2012 - 11:19

Wat betaal je dan nog aan essent mamsie? Dat moet namelijk niet kunnen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Bericht  Mamsie vr 17 feb 2012 - 11:30

ja die netwerk kosten dus.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 11:35

Barbabella schreef:
Petra* schreef:Hebben Oxxio als leverancier voor electra en gas (beide groen). In eerste instantie wat huiverig omdat niet alle berichten heel lovend waren maar tot zover geen klagen! Betalen 57 euro aan gas en 68 euro aan electra voor een huis met 718m3 (wel nieuwbouw en dus goed geisoleerd) en alle jaren krijgen we nog een bedrag terug! (laten het bedrag elk jaar zo staan omdat we liever wat retour krijgen dan dat we 'ineens' moeten bijbetalen.
Goede keuze Wink

Goede keuze? Nou, ik zou dus van mijn leven niet overstappen op Oxxio haha. Alleen al die berichten uit het verleden. Mijn schoonmoeder zat er ook bij. Nou dat was een hels karwei om van die mensen af te komen. Ze heeft een jaar lang nog elke maand dubbel betaald omdat Oxxio weigerde te stoppen met doorberekenen, terwijl het contract allang verlopen was. En zij was niet de enige.. Nee brr..

Wij zitten bij Nuon trouwens. En als het even kan stap ik ook nooit meer over, van overstappen krijg je volgens mij alleen maar gezeik.

Gast
Gast

Bericht  Barbabella vr 17 feb 2012 - 11:37

Maar het feit dat je dan duurder uit bent komt doordat je dan een duurdere leverancier hebt gekozen en niet door het overstappen opzich...
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Bericht  Moonlight vr 17 feb 2012 - 11:58

Ik heb toen ik dit huis kreeg me aangemeld via prizewize, en ik zou een welkomstbonus van 170 euro krijgen ofzo? Weet iemand hoe dit werkt? Wordt dat verrekend met je eerste jaarrekening of werkt het anders? Heb tot op heden nog niets gezien/gehoord. Zit nu bij E.on trouwens.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  TukTuk vr 17 feb 2012 - 12:45

Barbabella schreef:Maar het feit dat je dan duurder uit bent komt doordat je dan een duurdere leverancier hebt gekozen en niet door het overstappen opzich...

Nee doordat die leveranciers het over doen komen alsof je goedkoper uit bent en vertellen je er niet bij dat dat prijsverschil komt doordat zij niet zelf die netwerkkosten aan jou doorbereken..

Zou daarom nooit naar oxxio of iets dergelijks overstappen, oplichters.

Vorige week kregen we 2 tuttebellen aan de deur, beweerden dat ik geld kon besparen ( had ze al gezegd dat ik geen interesse had zodra ik de naam oxxio op hun jas zag staan) heb ze maar gezegd dat ik graag al mijn geld kwijt wilde raken aan Essent, toen ze vroeg waarom ik niet wilde besparen. laughcry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lacey_ vr 17 feb 2012 - 19:21

Dong Engergy. Ik betaal € 39 per maand voor een appartement op de begane grind.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 19:45

Jolicious schreef:
Barbabella schreef:
Goede keuze Wink

Goede keuze? Nou, ik zou dus van mijn leven niet overstappen op Oxxio haha. Alleen al die berichten uit het verleden. Mijn schoonmoeder zat er ook bij. Nou dat was een hels karwei om van die mensen af te komen. Ze heeft een jaar lang nog elke maand dubbel betaald omdat Oxxio weigerde te stoppen met doorberekenen, terwijl het contract allang verlopen was. En zij was niet de enige.. Nee brr..

Wij zitten bij Nuon trouwens. En als het even kan stap ik ook nooit meer over, van overstappen krijg je volgens mij alleen maar gezeik.

Wij kregen na een jaar contract gewoon de mogelijkheid om over te stappen en hebben dit ook gedaan omdat goedkoper kon, prima afgehandeld en geen verborgen kosten o.i.d! Vorig jaar weer over gestapt naar oxxio en ze hebben alles netjes afgehandeld dus tot zover doen ze het voor ons prima :-)

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 zo 19 feb 2012 - 7:46

Voor de essent gebruikers:

Bij jullie doet de verbruiksmanager het wel goed? Wij betalen 160 euro voorschot maar hij blijft maar aangeven dat we er 30 euro onder zitten qua gebruik. We hebben overdag de kachel niet aan, douchen 1 keer per dag en koken 2 keer per dag. Lampen alleen 's avonds aan en verder de normale dingen als wekkers en magnetron etc gewoon in het stopcontact. 110 m2 super geisoleerd. Ik snap er echt de ballen van dat het zo belachelijk veel is. Het is maar een appartementje.. Mijn vader met een enorm huis betaalt zelfs maar 160 euro met 3 kids die meerdere keren per dag douchen en de kachel aanhebben. Ik begin me echt beetje druk te maken nu...
Ik heb ze trouwens al gebeld en ze gaven als advies eind februari nog eens te bellen. Maar dit is toch niet normaal?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  dolfijn1982 zo 19 feb 2012 - 8:02

ik zit bij eneco, en betaal dit jaar 14 euro voor gas en energie, en dan bij nuon netbeheer, kreeg vorig jaar veel terug, dus ben flink omlaag gegaan, maar wil hem wel weer iets hoger zetten, omdat ik een droger heb gekocht

dolfijn1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 94
Punten : 94
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Stuiterbal zo 19 feb 2012 - 8:22

Ik ben nu net overgestapt van essent naar Oxxio.

Ik was opzich tevreden bij Essent en betaalde 77 euro pm voor gas en electra. Maar opeens stond er een nogal knappe man voor mijn deur met een leuke aanbieding van oxxio en na zijn verhaal aangehoord te hebben ben ik toch overgestapt. ben benieuwd of het wat is.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Marsy28 ma 20 feb 2012 - 0:27

Hoop dat iemand echt even wil reageren op mijn essent vraag, begin me nu echt druk te maken..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Rush ma 20 feb 2012 - 0:31

Marsy28 schreef:Hoop dat iemand echt even wil reageren op mijn essent vraag, begin me nu echt druk te maken..
Volgens mij is dat gewoon een fout hoor. Alsof je €190 per maand daarvoor kwijt zou zijn? Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 0:33

Lijkt me ook nogal veel Marsy! Waarschijnlijk krijg je dan veel terug aan het eind? Of de meter moet kapot zijn? Heeft Tea-Leaf ooit gehad, kreeg ze een aanslag van €2000 :shock:

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 ma 20 feb 2012 - 0:53

Jolicious schreef:Lijkt me ook nogal veel Marsy! Waarschijnlijk krijg je dan veel terug aan het eind? Of de meter moet kapot zijn? Heeft Tea-Leaf ooit gehad, kreeg ze een aanslag van €2000 :shock:

Wow, 2000 euro.. Ja, ik vind het ook belachelijk veel! Ik wacht nog maar even af...
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Zwerver ma 20 feb 2012 - 0:56

Wij hebben greenchoice!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  rapa nui ma 20 feb 2012 - 0:59

Wanneer verwacht je zo'n beetje de jaarafrekening? Ik had dat vorig jaar ook een maand of misschien wel 2 maanden voor mijn jaarafrekening dat ik volgens de gebruiksmanager een heel hoog bedrag zou moeten bijbetalen en dat ik mijn termijnbedrag moest verhogen. Leek me niets van te kloppen van de vorige keren dat ik gekeken had dus ook niets aangepast. Uiteindelijk kreeg ik nog geld terug.

En ik vind 160 euro per maand al redelijk veel. Dus ik zou er wel even over bellen en als het echt zo zou zijn ook kijken of de meter kapot is of met een energiemeter kijken of er een apparaat of meerdere zijn die echt veel stroom gebruiken. Mijn tante had dat bv bij de waterpomp oid van de vijver die enorm veel stroom verbruikte maar ja zo iets heb je bij je appartement natuurlijk niet.

Ik moest nu trouwens ook mijn maandbedrag verhogen en heb dat niet gedaan. Ik heb zelf het idee dat het ook door de koude januari maand komt dat die verbruiksmanager nu denkt dat je ook de komende maanden zoveel gas etc gaat gebruiken als dat je in de koude januari maand gedaan hebt. Dus ik wacht eerst nog wel af en ga in bv eind maart of april nog maar eens kijken wat hij dan aangeeft en dan besluit ik wel of ik het maandbedrag nog verhoog. (ik betaal trouwens iets van 69 euro voor een tussenwoning maar ben weinig thuis en heb de thermostaat behoorlijk laag staan)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Marsy28 ma 20 feb 2012 - 5:35

rapa nui schreef:Wanneer verwacht je zo'n beetje de jaarafrekening? Ik had dat vorig jaar ook een maand of misschien wel 2 maanden voor mijn jaarafrekening dat ik volgens de gebruiksmanager een heel hoog bedrag zou moeten bijbetalen en dat ik mijn termijnbedrag moest verhogen. Leek me niets van te kloppen van de vorige keren dat ik gekeken had dus ook niets aangepast. Uiteindelijk kreeg ik nog geld terug.

En ik vind 160 euro per maand al redelijk veel. Dus ik zou er wel even over bellen en als het echt zo zou zijn ook kijken of de meter kapot is of met een energiemeter kijken of er een apparaat of meerdere zijn die echt veel stroom gebruiken. Mijn tante had dat bv bij de waterpomp oid van de vijver die enorm veel stroom verbruikte maar ja zo iets heb je bij je appartement natuurlijk niet.

Ik moest nu trouwens ook mijn maandbedrag verhogen en heb dat niet gedaan. Ik heb zelf het idee dat het ook door de koude januari maand komt dat die verbruiksmanager nu denkt dat je ook de komende maanden zoveel gas etc gaat gebruiken als dat je in de koude januari maand gedaan hebt. Dus ik wacht eerst nog wel af en ga in bv eind maart of april nog maar eens kijken wat hij dan aangeeft en dan besluit ik wel of ik het maandbedrag nog verhoog. (ik betaal trouwens iets van 69 euro voor een tussenwoning maar ben weinig thuis en heb de thermostaat behoorlijk laag staan)

Toen ik de meneer van essent aan de lijn had in december zei hij ook al zoiets. Hij vond ons verbruik ook niet overmatig en daarom zei hij ook af te wachten. Eerst wilde de verbruiksmanager namelijk dat wij zouden verhogen naar 220!!!!! euro, nu is het 190 intussen. En we betalen dus 160 vanaf november vorig jaar. Trouwens, misschien gekke vraag (ik heb 10 jaar niet in Nederland gewoond, en de jaren dat ik hier wel woonde huurde ik inclusief, vandaar dat ik het niet weet): maar ik ga straks de lente en zomermaanden natuurlijk ook 160 betalen. De kachel zal dan sowieso minder aanstaan, dus kan het zijn dat we met de volgende jaarafrekening we meer terug krijgen?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  TukTuk ma 20 feb 2012 - 8:26

Marsy28 schreef:
rapa nui schreef:Wanneer verwacht je zo'n beetje de jaarafrekening? Ik had dat vorig jaar ook een maand of misschien wel 2 maanden voor mijn jaarafrekening dat ik volgens de gebruiksmanager een heel hoog bedrag zou moeten bijbetalen en dat ik mijn termijnbedrag moest verhogen. Leek me niets van te kloppen van de vorige keren dat ik gekeken had dus ook niets aangepast. Uiteindelijk kreeg ik nog geld terug.

Toen ik de meneer van essent aan de lijn had in december zei hij ook al zoiets. Hij vond ons verbruik ook niet overmatig en daarom zei hij ook af te wachten. Eerst wilde de verbruiksmanager namelijk dat wij zouden verhogen naar 220!!!!! euro, nu is het 190 intussen. En we betalen dus 160 vanaf november vorig jaar. Trouwens, misschien gekke vraag (ik heb 10 jaar niet in Nederland gewoond, en de jaren dat ik hier wel woonde huurde ik inclusief, vandaar dat ik het niet weet): maar ik ga straks de lente en zomermaanden natuurlijk ook 160 betalen. De kachel zal dan sowieso minder aanstaan, dus kan het zijn dat we met de volgende jaarafrekening we meer terug krijgen?

Je moet het eigenlijk zo zien, die 160 per maand is een gemiddelde. In feite verbruik je bijv deze maanden voor 200 of 250 euro aan stroom en gas, en in de zomermaanden maar rond de 100 euro bijvoorbeeld.
Dus over een jaar gezien kom je op een bepaald gemiddelde uit wat je per maand betaald.

Ik las een tijd geleden op internet dat ze uiteindelijk over een paar jaar er naar toe willen dat je per maand je verbruik gaat betalen.
Dus kan het zo zijn dat je de ene maand 250 euro moet betalen en in de andere maand rond de 100 euro maar.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marsy28 ma 20 feb 2012 - 9:02

Je moet het eigenlijk zo zien, die 160 per maand is een gemiddelde. In feite verbruik je bijv deze maanden voor 200 of 250 euro aan stroom en gas, en in de zomermaanden maar rond de 100 euro bijvoorbeeld.
Dus over een jaar gezien kom je op een bepaald gemiddelde uit wat je per maand betaald.

Ik las een tijd geleden op internet dat ze uiteindelijk over een paar jaar er naar toe willen dat je per maand je verbruik gaat betalen.
Dus kan het zo zijn dat je de ene maand 250 euro moet betalen en in de andere maand rond de 100 euro maar.[/quote]

Ok, maar dan snap ik niet zo goed wat die verbruiksmanager dan voor nut heeft...! Logisch dan dat hij zoveel berekend als ik het hele jaar zo zou verbruiken als nu. Ik vind het ook wel bijzonder dat hij per maand naar beneden aangeeft. Net alsof we minder verbruiken, maar dat is helemaal niet zo. Eerder iets meer omdat we telkens gasten over de vloer hebben gehad.. Ingewikkeld hoor, dat gwl hier in Nederland! Water is trouwens weer geen probleem. Ik hoop gewoon dat we iets terug krijgen. En wanneer de afrekening is weet ik eigenlijk niet..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  TukTuk ma 20 feb 2012 - 9:05

Marsy28 schreef:
Ok, maar dan snap ik niet zo goed wat die verbruiksmanager dan voor nut heeft...! Logisch dan dat hij zoveel berekend als ik het hele jaar zo zou verbruiken als nu. Ik vind het ook wel bijzonder dat hij per maand naar beneden aangeeft. Net alsof we minder verbruiken, maar dat is helemaal niet zo. Eerder iets meer omdat we telkens gasten over de vloer hebben gehad.. Ingewikkeld hoor, dat gwl hier in Nederland! Water is trouwens weer geen probleem. Ik hoop gewoon dat we iets terug krijgen. En wanneer de afrekening is weet ik eigenlijk niet..

Bij Essent is dat gewoon een jaar nadat je het afgesloten hebt. Wij hebben het toen in september afgesloten en krijgen nu in september dan weer de jaarafrekening.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: