Welke energieleverancier hebben jullie?
+20
dolfijn1982
Marsy28
_Lacey_
Moonlight
Ella
Flip Fluitketel
Puggle
woezel
Mamsie
Tsjip
MAS
Makamba
Shisha
Dennenappel
Barbabella
Atelier Madame
duckie
Rush
TukTuk
Jade
24 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Welke energieleverancier hebben jullie?
Gisteren hebben mijn vriend en ik de sleutel gekregen van onze eerste koopwoning! Nu ben ik opzoek naar een goede/voordelige energiemaatschappij.
In eerste instantie dachten wij aan Essent/Nuon (om bekendheid). Maar ik kom er eigenlijk niet helemaal uit met die tarieven (enkel/dubbel tarief, vast tarief/variabel tarief)
We hebben een dag- en nachtteller.
Ik zit ook al even te kijken op de website van de comsumentenbond, maar ik ben erg benieuwd wat jullie verbruik/kosten/maatschappij zijn. En waarom hebben jullie deze keuze gemaakt?
In eerste instantie dachten wij aan Essent/Nuon (om bekendheid). Maar ik kom er eigenlijk niet helemaal uit met die tarieven (enkel/dubbel tarief, vast tarief/variabel tarief)
We hebben een dag- en nachtteller.
Ik zit ook al even te kijken op de website van de comsumentenbond, maar ik ben erg benieuwd wat jullie verbruik/kosten/maatschappij zijn. En waarom hebben jullie deze keuze gemaakt?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: Welke energieleverancier hebben jullie?
Essent, dat konden we toen gelijk bij Adhoc afsluiten en wilde geen onbekende leverancier.
Wij betalen 150 euro per maand voor gas en elektriciteit.
We wonen in een rijtjeshuis, slechte isolering, boven enkel glas.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Essent, dat konden we toen gelijk bij Adhoc afsluiten en wilde geen onbekende leverancier.
Ik wilde dit ook doen, maar na het vergelijk van tarieven is Essent enorm duur! Via de website van de consumentenbond komt eneco of energiedirect voor ons het voordeligst uit.
Wij hebben in het huis vloerisolatie, thermopeen glas en spouw muurisolatie. Het dak wordt nog geisoleerd.
Heeft iemand ervaring met Eneco of Energiedirect?
Jade- Ratel
Energiedirect is van Essent.
Wij hebben Essent, betalen €109 gas & elektriciteit voor een vrijstaande bungalow met slechte isolering en alleen maar enkel glas.
Wij hebben Essent, betalen €109 gas & elektriciteit voor een vrijstaande bungalow met slechte isolering en alleen maar enkel glas.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
wij gaan nu net over naar budgetenergie, hebben het vergeleken via gaslicht.com en dit kwam er voor ons goedkoper uit, hadden nuon. volgend jaar gaan we weer kijken wie er dan het goedkoopste is.....
ik weet eigenlijk niet wat we eerst betaalden en wat we nu gaan betalen dat regelt manlief allemaal
ik weet eigenlijk niet wat we eerst betaalden en wat we nu gaan betalen dat regelt manlief allemaal
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Wij hebben Eneco, das de hoofdleverancier hier in de regio. Wij betalen 57 euro voorschot voor een appartement van 45m2 met dubbelglas, maar we verliezen wel veel warmte via de hal en de voordeur omdat die heel erg tocht.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik werk voor een energiemaatschappij en het is moeilijk om "de beste" uit te zoeken. Ik kan je wel wat tips geven waar je op moet letten als je wil.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Wij hebben Nuon. Betalen 55,- per maand (excl. huur van de meterkast en kabels e.d.) voor een hoekhuis met haast overal dubbelglas.
Het scheelt natuurlijk heel erg wat je allemaal verwarmd, voor apparatuur hebt, isolatie e.d.
Het scheelt natuurlijk heel erg wat je allemaal verwarmd, voor apparatuur hebt, isolatie e.d.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Wij hebben Energiedirect. Zitter er nu iets meer dan een jaar en het bevalt prima.
Wij betalen 200 euro in de maand voor een hoekwoning met enkelglas. Bewust zoveel zodat ik zeker weet dat ik geld terug krijg haha!
Wij betalen 200 euro in de maand voor een hoekwoning met enkelglas. Bewust zoveel zodat ik zeker weet dat ik geld terug krijg haha!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Dat is heerlijk! Wij kregen dit jaar ook veel terug, nu is hij een heel stuk lager gezet!Shisha schreef:Wij hebben Energiedirect. Zitter er nu iets meer dan een jaar en het bevalt prima.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Essent, de vorige bewoner had al essent! Heb nooit problemen met hun gehad dus was ook niet van plan om over te stappen. Betaal 155 euro per maand voor een (oud) rijtjes huis dat slecht geisoleerd is en zowel boven als onder enkel glas heeft.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Er komen inderdaad heel verschillende bedragen langs.
Ik heb nu een contract aangevraagd bij Eneco. 1 jaar vast ecostroom en gas. Binnen 3 werkdagen krijgen we het contract thuis gestuurd. Ze gaan een schatting maken naar het verbruik van de vorige bewoners.
Ik ben benieuwd welk bedrag daaruit komt. Dan kan ik binnen 8 dagen besluiten om het contract aan te gaan of te annuleren.
Ik heb nu een contract aangevraagd bij Eneco. 1 jaar vast ecostroom en gas. Binnen 3 werkdagen krijgen we het contract thuis gestuurd. Ze gaan een schatting maken naar het verbruik van de vorige bewoners.
Ik ben benieuwd welk bedrag daaruit komt. Dan kan ik binnen 8 dagen besluiten om het contract aan te gaan of te annuleren.
Jade- Ratel
Ik zit bij Eneco. Wij betalen 120 euro per maand voor 30 m2. Enkelglas en als je bij het raam staat dan voel je gewoon koude lucht van buiten.
Wij krijgen gelukkig wel altijd geld terug!!!!
Wij krijgen gelukkig wel altijd geld terug!!!!
MAS- Fluisteraar
- Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10
misschien een tip voor de forummers:
houd je verbruik eens bij voor 2 a 3 maanden en ga dan naar energievergelijken.nl (ofzo, weet niet de exacte site). Dan kan je zien waar je goedkoper uit zult zijn. Wij dachten dat het ook stikduur was om naar Nuon of Eneco te gaan en wilden niet naar Oxxio. Uiteindelijk zijn we na 2 jaar overgestapt van Essent naar Nuon en het scheelt ons 50 euro per maand..
Absoluut de moeite om het bij te houden en uit te zoeken!
houd je verbruik eens bij voor 2 a 3 maanden en ga dan naar energievergelijken.nl (ofzo, weet niet de exacte site). Dan kan je zien waar je goedkoper uit zult zijn. Wij dachten dat het ook stikduur was om naar Nuon of Eneco te gaan en wilden niet naar Oxxio. Uiteindelijk zijn we na 2 jaar overgestapt van Essent naar Nuon en het scheelt ons 50 euro per maand..
Absoluut de moeite om het bij te houden en uit te zoeken!
Gast- Gast
Eerst hadden we Nuon, vorig jaar overgestapt naar Essent en in Maart stappen we over naar E-on. Ieder jaar doen we de energievergelijker van de Consumentenbond en dan stappen we over naar degene die op dat moment het goedkoopst is. En ze gooien ze met je mooie bonussen om de oren dus dat zijn leuke extraatjes.
Wij betaalden eerst in de huis (hoekhuis uit de jaren 50) 200 euro, dit jaar 166 euro en gaan nu 150 betalen geloof ik. Nog betalen we dan veel te veel maar ik vind het wel lekker om ieder jaar een paar honderd euro terug te krijgen
Wij betaalden eerst in de huis (hoekhuis uit de jaren 50) 200 euro, dit jaar 166 euro en gaan nu 150 betalen geloof ik. Nog betalen we dan veel te veel maar ik vind het wel lekker om ieder jaar een paar honderd euro terug te krijgen
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Wij zaten bij Essent maar zijn overgestapt op greenchoice, achteraf was dit niet zo slim geloof ik omdat we nu nog een deel "service" kosten betalen aan Essent.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zitten altijd bij nuon. Maar willen dit keer wel kijken of het voordeliger kan en dan overstappen. Wij betalen 220 voor een 2 onder 1 kap.
Wij hebben in dit huis ook een dag nacht teller, maar kon hem na de verhuizing zo om zetten naar continue.
Wij hebben in dit huis ook een dag nacht teller, maar kon hem na de verhuizing zo om zetten naar continue.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Mamsie schreef:Wij zaten bij Essent maar zijn overgestapt op greenchoice, achteraf was dit niet zo slim geloof ik omdat we nu nog een deel "service" kosten betalen aan Essent.
Was dit van te voren ook aangegeven?
Dit is mijn angst namelijk ook bij het overstappen.. Essent is hier de "hoofd" leverancier zeg maar, dus weet niet zo goed wanneer je die extra kosten wel en niet moet betalen nog..
TukTuk- Ratel
Essent. En betalen 130,- voor een goed geïsoleerde nieuwbouw Rijtjes woning. Heb van de week de verbruiksmanager gedaan daar en we zouden nu naar 88,- kunnen. Maar laten het zo. Zitten overigens al 5 jaar bij Essent en bij onze vorige 2 woningen ook altijd geld terug gekregen.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Essent. En betalen 130,- voor een goed geïsoleerde nieuwbouw Rijtjes woning. Heb van de week de verbruiksmanager gedaan daar en we zouden nu naar 88,- kunnen. Maar laten het zo. Zitten overigens al 5 jaar bij Essent en bij onze vorige 2 woningen ook altijd geld terug gekregen.
Ik hoop ook dit jaar wat terug te krijgen, 2 of 3 maanden geleden gaf hij nog aan dat ik het kon verlagen naar 100 ofzo, en nu gaf de verbruiksmeter aan dat het voorschot op 150 euro zou moeten blijven.. Hopelijk trekt het nog een beetje recht met de zomer straks, want vind het toch wel apart dat het in 3 maanden tijd zo'n verschil kan zijn Of de tarieven moeten heel erg omhoog gegaan zijn 1 januari..
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Puggle schreef:Essent. En betalen 130,- voor een goed geïsoleerde nieuwbouw Rijtjes woning. Heb van de week de verbruiksmanager gedaan daar en we zouden nu naar 88,- kunnen. Maar laten het zo. Zitten overigens al 5 jaar bij Essent en bij onze vorige 2 woningen ook altijd geld terug gekregen.
Ik hoop ook dit jaar wat terug te krijgen, 2 of 3 maanden geleden gaf hij nog aan dat ik het kon verlagen naar 100 ofzo, en nu gaf de verbruiksmeter aan dat het voorschot op 150 euro zou moeten blijven.. Hopelijk trekt het nog een beetje recht met de zomer straks, want vind het toch wel apart dat het in 3 maanden tijd zo'n verschil kan zijn Of de tarieven moeten heel erg omhoog gegaan zijn 1 januari..
Ik had een brief gehad dat de tarieven hetzelfde bleven maar dat de stroom wel beter werd ofzoiets
Maar misschien heb je veel gestookt, want 2,3 maanden was voor de heftige winter natuurlijk dus misschien door de erge kou die net geweest is het daardoor zo verandert is?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
In principe heb je als je overstapt niets met je vorige leverancier te maken. De enige kosten die soms gesplitst zijn, zijn de netwerkkosten. Die betaal je altijd, alleen soms direct aan de netbeheerder en soms bij de energieleverancier.AngelNyn schreef:Mamsie schreef:Wij zaten bij Essent maar zijn overgestapt op greenchoice, achteraf was dit niet zo slim geloof ik omdat we nu nog een deel "service" kosten betalen aan Essent.
Dit is mijn angst namelijk ook bij het overstappen.. Essent is hier de "hoofd" leverancier
zeg maar, dus weet niet zo goed wanneer je die extra kosten wel en niet moet betalen nog..
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Barbabella schreef:In principe heb je als je overstapt niets met je vorige leverancier te maken. De enige kosten die soms gesplitst zijn, zijn de netwerkkosten. Die betaal je altijd, alleen soms direct aan de netbeheerder en soms bij de energieleverancier.AngelNyn schreef:Mamsie schreef:Wij zaten bij Essent maar zijn overgestapt op greenchoice, achteraf was dit niet zo slim geloof ik omdat we nu nog een deel "service" kosten betalen aan Essent.
Dit is mijn angst namelijk ook bij het overstappen.. Essent is hier de "hoofd" leverancier
zeg maar, dus weet niet zo goed wanneer je die extra kosten wel en niet moet betalen nog..
Ja maar wordt daar rekening mee gehouden als je op zo'n vergelijk site site? Want als je bij een andere op jaarbasis zeg 400 euro goedkoper uit bent, maar er wordt niet verteld dat je vervolgens nog zo'n 400 euro bijvoorbeeld aan je oude leverancier moet betalen voor het netbeheer, schiet je er ook niks mee op..
TukTuk- Ratel
Wij zitten bij Nuon. Betalen ongeveer 95 euro p.m.. Voor een tussenwoning, goed geisoleerd, overal dubbele beglazing en rolluiken die naar beneden gaan als het donker wordt.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Eneco. Doe nu bij eigenhuis mee aan collectieve inkoop
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welke lampen hebben jullie?
» Welke tv hebben jullie?
» Welke inboedelverzekering hebben jullie?
» Welke agenda hebben jullie?
» Welke energieleveranciers hebben jullie?
» Welke tv hebben jullie?
» Welke inboedelverzekering hebben jullie?
» Welke agenda hebben jullie?
» Welke energieleveranciers hebben jullie?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: