Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke pil hebben jullie?

+25
litllejoy
Jeanette
Shy
PluDan
Zininzon
patjuhhh
Joontjuh
Pixielove
M-G
Zonnetje
sanne-84
Rush
Mariposa
Toet
Sterre
CCC
Jelin
Tiana
Lies
Caroow
Muppetje
Lejow
SuperGrover
Prosecco
Bliss
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke pil hebben jullie? Empty Welke pil hebben jullie?

Bericht  Bliss zo 10 jul 2011 - 4:01

Ik ben op mn 16e aan de pil gegaan vanwege acne; ik slikte de Diane-pil en de puistjes verdwenen snel. Paar jaar geleden ben ik al eens een tijdje met de pil gestopt, omdat het natuurlijk wel troep is. Ik kreeg toen weer best vaak pukkels en daar zat ik niet meer op te wachten op die leeftijd. Toen ben ik eerst even op een andere pil overgestapt, Microgynon volgens mij, maar daarna toch weer op Diane. Nu ben ik sinds een paar maanden weer met de pil gestopt, maar heb nu weer puistjes af en toe en sowieso wil ik toch maar weer aan de pil, want het heeft ook voordelen natuurlijk. Ik wil eigenlijk liever een wat minder zware pil dan de Diane, maar wel één die zn werk goed doet! Ik wil niet aankomen en ik hoop dat mn huid weer iets egaler wordt (niet dat t nu een maanlandschap is overigens hoor :p).

Welke pil hebben jullie en wat zijn de ervaringen? Oh en wat betaal je ervoor?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke pil hebben jullie? Empty Re: Welke pil hebben jullie?

Bericht  Prosecco zo 10 jul 2011 - 4:28

Ik slik geen pil meer maar gebruik de Nuva ring. Wat mij betreft echt top! Met de pil had ik elke maand doorbraak bloedingen, en nu heb ik al 3 maanden (zo lang gebruik ik hem ook) nergens meer last van!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  SuperGrover zo 10 jul 2011 - 7:00

Microgynon 30. Bevalt me prima.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 7:52

Ik slik de pil niet, maar krijg deze ingespoten. Dat heeft als voordeel dat ik niet ongesteld word. Verder zitten er geen voordelen aan, want ondanks dat ik niet ongesteld word, heb ik wel de klachten van het ongesteld worden. Acne of pukkeltjes heb ik nooit gehad, dus heb ook geen idee of zoiets daarvoor werkt.

Welke pil hebben jullie? Depo-provera-is-making-me-go-bald-21261390

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 10 jul 2011 - 8:12

Die had ik ook Abe, de prikpil
Ideaal! Had ook nergens last van, maar dat komt misschien ook omdat ik hem 7 jaar gebruikt heb.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muppetje zo 10 jul 2011 - 8:21

Ik slik geen pil meer, maar had de microgynon 30, heb er nooit problemen mee gehad.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 8:32

Lejow schreef:Die had ik ook Abe, de prikpil
Ideaal! Had ook nergens last van, maar dat komt misschien ook omdat ik hem 7 jaar gebruikt heb.

Ik gebruik hem nu ook ongeveer dezelfde tijd. Maar ik kan nog maandelijks aanvoelen wanneer het had moeten komen. Ik heb gewoon alle verschijnselen van het ongesteld worden, maar er komt niets. Dat laatste is zeer voordelig. En ik zie het ook niet als belemmering, vind het wel fijn om te weten dat het verder allemaal wel werkt, zeg maar. Alleen het vervelende blijft uit en daar kan ik echt geen genoeg van krijgen. Ongesteld zijn is zo vies. Ja, sorry. Iets anders heb ik er niet voor. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 10 jul 2011 - 8:35

Nee, dat had ik niet, ik had echt totaal geen idee waar ik in mijn cyclus had moeten zitten..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 8:37

Lejow schreef:Nee, dat had ik niet, ik had echt totaal geen idee waar ik in mijn cyclus had moeten zitten..

Lees iets in jouw ticker over misschien gaan voor een kindje. Als ik hem juist interpreteer?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:04

Ik heb de merkloze Microgynon 30. Heb alleen nog wel wat last van puistjes soms maar om op mn 24e weer aan de Diane 35 te gaan vind ik niks. Daarbij is de pil sowieso niet echt goed voor me omdat ik hoge bloeddruk heb, dus kan maar beter een lichtere pil nemen. Heb ook de Nuvaring geprobeerd maar dat vond ik niet echt handig en veel te duur.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:17

Ik heb de Mycrogynon 30, Yasmin en Yaz 24+4 gehad. Zo veel geswitcht omdat ik veel last had van hoofdpijn. Helaas niet echt verschillen tussen de pillen, was pas van de hoofdpijn af toen ik met de pil stopte. Kon met alle drie niet doorslikken trouwens, kreeg altijd een doorbraakbloeding als ik dat deed.

Zou gewoon goed overleggen met je HA Bliss, hij/zij heeft vast wel advies. En verder is het toch van persoon tot persoon verschillend, dus het blijft een kwestie van uitproberen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:56

Ik slik ook de Diane-pil, ook ivm acné. Microgynon heb ik geprobeerd, maar die was te licht. Ik heb nog een spiraaltje geprobeerd, dat vond ik werkelijk drama. En nu toch weer aan de Diane, die slik ik al zolang, ik ben tussendoor gewoon zwanger geworden en mijn kind is gezond, dus ik vind het wel prima. Niet echt advies waar je wat aan hebt, sorry.

Gast
Gast

Bericht  Caroow zo 10 jul 2011 - 12:22

Ik slik sinds twee maanden de yazz 24+4. Vanaf mijn 20e kreeg ik last van puistjes, maar nu zijn ze vrijwel verdwenen. Ik ben er dus erg tevreden over. Hij kost 18,84 per 3 maanden.

En ik heb een hele handige app op mijn telefoon zodat ik hem niet vergeet smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lies zo 10 jul 2011 - 13:24

Ik slik al 7 jaar de dianapil, ook ivm acne toen. Al die jaren geen acne gehad, dus wilde begin dit jaar ook een lichtere proberen. Ben toen Microgynon gaan slikken, maar meteen kwam de acne terug ( niet zo erg als jaren terug, maar toch ). Dus ben toch weer de diane gaan slikken en nergens geen last meer van.
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885

Bericht  Tiana zo 10 jul 2011 - 20:11

Ik slik Mercilon, het roze pakje :P.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Jelin zo 10 jul 2011 - 22:16

Marvelon. Ik heb echter al meedere pillen geslikt, helaas waren deze pillen te licht en werd ik een week voor mijn stopweek al ongesteld. Zodat ik een bloeding van 2 weken had.

Deze pil werkt wel goed gelukkig.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  CCC ma 11 jul 2011 - 4:59

Ik heb verschillende pillen gehad: micogynon 30, yasmin en de laatste was de yas 24+4 (hoop dat ik het goed zeg). Ben nu inmiddels al ruim een half jaar gestopt met de pil, omdat mijn libido 0.0 was... Als het even kan, ga ik nooit meer aan de pil...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sterre ma 11 jul 2011 - 7:12

Stylegirl schreef:Ik slik Mercilon, het roze pakje :P.

Die slik ik ook, het is een lichte pil en bij mij is 'ie voorgeschreven zodat ik minder last zou hebben van hoofdpijn. Nou merk ik weinig verschil, maar toch vind ik het een fijn idee dat ik geen zware pil slik.

Toch kan ik hem niet lang doorslikken, ik krijg altijd na een week van de volgende strip doorbraakbloedingen Sad. Dat is wel een nadeel.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Toet ma 11 jul 2011 - 10:09

Microgynon 30 en hij bevalt prima. Ik heb ook Yasmin, Trigynon (driefasenpil) Marvelon en een 28 dagen pil waarvan ik de naam kwijt bent gehad.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Tiana ma 11 jul 2011 - 10:59

Sterre schreef:

Die slik ik ook, het is een lichte pil en bij mij is 'ie voorgeschreven zodat ik minder last zou hebben van hoofdpijn. Nou merk ik weinig verschil, maar toch vind ik het een fijn idee dat ik geen zware pil slik.

Toch kan ik hem niet lang doorslikken, ik krijg altijd na een week van de volgende strip doorbraakbloedingen Sad. Dat is wel een nadeel.

Ik heb er minder hoofdpijn door, alleen nog wel last wanneer ik ongesteld ben (maar voorheen moest ik gewoon die dagen in bed doorbrengen, dus dit is al een stuk beter smile). Ik krijg geen doorbraakbloedingen, heb laatst 5 strips achter elkaar doorgeslikt..
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Mariposa ma 11 jul 2011 - 11:36

Ik heb ook jaren de Dianepil geslikt maar hield helaas nog regelmatig last van puistjes. 2 jaar geleden ben ik overgestapt naar de Yasminpil omdat deze pil veel lichter is en ook tegen acne schijnt te werken. Ik wilde niet langer zo'n zware pil slikken. De puistjes zijn bij mij niet meer of minder geworden maar mijn humeur is een stuk verbeterd! Tijdens het slikken van de Diane voelde ik me regelmatig down en met deze pil zit ik veel beter in mijn vel. Nadelen zijn dat ik bij de Yasmin sneller last heb van doorbraakbloedingen en zeurende hoofdpijn. Het is helaas wel een van de duurdere anticonceptiepillen, ik weet alleen niet precies hoeveel ik er voor betaal.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 1:46

Ik slik de Yazz 24+4 sinds 2 maanden. Hiervoor slikte ik Trinordiol. Voordeel van de Yazz vind ik dat je maar 4 stopdagen hebt ipv een hele week.
Tot nu toe bevalt ie prima!

Gast
Gast

Bericht  Rush di 12 jul 2011 - 1:49

SuperGrover schreef:Microgynon 30. Bevalt me prima.
+1971941
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sterre di 12 jul 2011 - 2:08

Stylegirl schreef:
Sterre schreef:

Ik heb er minder hoofdpijn door, alleen nog wel last wanneer ik ongesteld ben (maar voorheen moest ik gewoon die dagen in bed doorbrengen, dus dit is al een stuk beter smile). Ik krijg geen doorbraakbloedingen, heb laatst 5 strips achter elkaar doorgeslikt..

Ik vind hem verder ook wel heel fijn hoor, ik word maar heel licht ongesteld steeds, en voel me dan maar 1 a 2 dagen iets minder lekker. Inderdaad niet half ziek zoals ik vroeger weleens had. Nooit buikpijn, hooguit een zeurderig gevoel in mijn hoofd. Dat is wel ideaal!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:55

Microgynon 50, helaas de zwaardere variant vanwege mijn medicatie voor epilepsie. Ik ben aan het nadenken over andere conceptie want mijn libido is echt onder het vriespunt en ik vind dat ik veel te veel hormonen binnen krijg maar hoe of wat weet ik nog niet..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: