Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tagliatelle met Zalm

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:04

Door de Allerhande van AH, heb ik besloten om wat vaker buiten mijn referentiekader te koken. Ik heb een makkelijk recept gekozen, om mee te beginnen. (mijn tomatensaus van laatst was niet echt een succes, omdat het natte vingerwerk was, dus wilde nu echt een recept volgen)




Ingrediënten



  • 300 g tagliatelle (pasta, zak 500 g)
  • 2 el olijfolie
  • 1 ui, gesnipperd (Heb ik bosuitjes voor gekozen, omdat ik nog met iets bezig was)
  • 2 courgettes
  • 1 pakje room culinair (200 ml) (Dat hadden ze niet bij de Jumbo, dus heb voor Boursin Cuisin gekozen)
  • 1 bakje zalmsnippers (250 g)
  • 1 bakje bieslook (25 g), fijngesneden



  1. Bereiden


    1. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. 2. Verhit ondertussen de olie in een hapjespan en fruit de ui 3 min. Snijd de courgettes in de lengte doormidden en snijd de helften in dunne plakjes. Voeg toe aan de ui en bak 3 min. mee. 3. Schenk de room bij het ui-courgettemengsel en laat op middelhoog vuur 2 min. inkoken. Voeg de zalmsnippers en bieslook toe. Breng op smaak met peper en zout. Verdeel de pasta over 4 borden en schep de saus erop.

De saus was erg goed gelukt, ook al zeg ik het zelf. Maar samen met de tagliatelle was de smaak opeens weg. De saus was te machtig zonder pasta, maar met pasta gewoon echt flauw. Ik heb zout en peper op smaak van de saus toegevoegd. Maar samen met de pasta. Ik vond het jammer dat ik het had samengevoegd. Ook al kan ik niet 1 deel pasta en drie delen saus eten.

Iemand hiervoor een oplossing?

(Mijn makreelsalade, volgens recept, is wel gelukt. Dus ik vond dit echt een smaakdooddoener)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Minx do 16 feb 2012 - 5:07

de pasta koken met een beetje zout of een blokje bouillion
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:17

Pasta in bouillon koken geeft ook veel smaak. Ik vind dat alleen juist niet lekker, ik vind die simpele pasta smaak juist heerlijk.

En lijkt me sterk dat de saus zonder pasta machtiger is. Pasta is echt een carb-bom.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:25

De saus was lekker zalmig, om het zo maar even te verwoorden (heb hem ook extra lang laten doorkoken). Toen ik het mengde, was het nog wel steeds zalmig, maar niet echt zoals ik het had verwacht (enkel de courgette was en is zalig) Ik had wel door dat het te machtig was zonder pasta, want tagliatelle is echt een heerlijke pasta, mijn lievelingspasta, maar samen was ik opeens de zalmsmaak kwijt. En dat was wel het duurste in het hele gerecht. Tagliatelle met Zalm  394967

En boullion door de pasta? Goh, dat is helemaal nieuw voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Caresses do 16 feb 2012 - 5:39

Ik maak het met crème fraice (2-2 1/2 eetlepel). 200 gram zalmsnippers.
Eerst bak ik de zalm kort aan, en dan kort de crème fraice erdoor (1 minuutje) en ondertussen snel roeren.
Ik eet er i.p.v. courgette, blokjes komkommer bij (vriend liefst warm, ik koud, en aangezien ik vrijwel altijd kook, wordt het koud Wink en meng ik er achteraf door.

Je zegt dat het eerst machtig van smaak was, maar toen je de pasta erbij deed, minder.
Zou kunnen doordat a: in verhouding teveel pasta was voor de saus of b: doordat je de pasta niet goed genoeg uit hebt laten lekken waardoor het te waterig was. of c: combi van a en b smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:50

Ik geloof niet dat ik kan kiezen voor A en B. Want mag graag wat extra saus op mijn pasta hebben (wat ik ook had) en ik heb een vergiet en was de pasta even vergeten. Tagliatelle met Zalm  166342

Ik moet gewoon aanvaarden dat ik gewoon een slechte kok ben. Ik heb eerder zalmsaus gemaakt, met shy87, zonder verder toevoegingen, en terwijl zij zat te genieten (een week later nog vroeg om het recept), vond ik het allemaal maar lauw, lauw. En ik had gekookt, dus dan mag ik het zeggen. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:53

Bosuitjes zijn ook minder sterk van smaak dan gewone ui, ik zag dat je die had toegevoegd.

Maar op zich is het toch ook wel logisch dat de smaak minder wordt als je er pasta aan toevoegt? Mocht je het echt niet zalmig genoeg vinden, kan je er nog wat losse zalmsnippers op het einde over je bord heen strooien. Of wat parmezaanse kaas, gewoon voor de smaak.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:58

Ik dacht juist dat een bosuitje sterker was dan een uitje. Dat is weer mijn fout. Maar wellicht dat ik dat dan kan doen, Marin. Ik ken mijn Hollandse pot, maar absoluut geen verstand van echt koken. Tagliatelle met Zalm  827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 6:00

Door schade en schande wordt men wijs!

Gewoon blijven proberen. En op zich denk ik niet dat dit echt mislukt was hoor, alleen anders dan je had verwacht.

Ik gooi zelf altijd een lading zout op m'n eten. Niet gezond, wel lekker. Maar dat is echt mijn smaak.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 6:06

Ik ben tegenwoordig meer van de peper en italiaanse kruiden. Maar ik heb een periode gehad dat ik niets anders wilde dan zout. Daarom vind ik de frietjes van de Mac ook zo lekker. Ik vind friet niet zo lekker, maar gooi er een lading zout overheen en ik eet als een slootgraver. Tagliatelle met Zalm  827601 (we kunnen niet pinnen hier bij de mac, daar ben ik dankbaar voor. Tagliatelle met Zalm  166342 )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 6:18

Gisele schreef: (we kunnen niet pinnen hier bij de mac, daar ben ik dankbaar voor. Tagliatelle met Zalm  166342 )

Schandalig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 6:29

Ik ga zo naar de Mac! angel

(of de BK, afhankelijk van wat we tegenkomen langs de snelweg)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 6:31

Marin schreef:Ik ga zo naar de Mac! Tagliatelle met Zalm  166342

(of de BK, afhankelijk van wat we tegenkomen langs de snelweg)

Lekker, eetsmakelijk. Ik mag niet meer van mezelf, ben bezig met mijn leven verbeteren. Tagliatelle met Zalm  394967 Nee, ik mag geen vet eten meer, mijn buik slaat op hol de laatste tijd. Maar geniet van je menu. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 6:44

Bah ja dan is de lol er vrij snel van af. Ik ben ook aan t afvallen maar zo'n keertje onderweg mag best.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:46

Ik moet eigenlijk nog eerder aankomen dan afvallen, maar ik kan gewoon niet tegen vet eten. Shit zooi, kan ik het gewoon hebben, mag het alsnog niet. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  luenca wo 22 feb 2012 - 20:35

Gisele schreef:Ik geloof niet dat ik kan kiezen voor A en B. Want mag graag wat extra saus op mijn pasta hebben (wat ik ook had) en ik heb een vergiet en was de pasta even vergeten. Tagliatelle met Zalm  166342

Ik moet gewoon aanvaarden dat ik gewoon een slechte kok ben. Ik heb eerder zalmsaus gemaakt, met shy87, zonder verder toevoegingen, en terwijl zij zat te genieten (een week later nog vroeg om het recept), vond ik het allemaal maar lauw, lauw. En ik had gekookt, dus dan mag ik het zeggen. :P

dat was zeker genieten! het is mij nog niet gelukt om het net zo lekker te maken als jou! en je bent geen slechte kokkin, integendeel! ik daarintegen wel!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tagliatelle met Zalm  Empty Re: Tagliatelle met Zalm

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum