Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In hoeverre speelt jullie levensovertuiging een rol?

+13
Fearie
diddie
Niene
Tania
kwak
Fiebje
Flip Fluitketel
PapillonRose
Bruintje Beer
Happydobby
maiadebij
Parisienne
TGR
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

In hoeverre speelt jullie levensovertuiging een rol? - Pagina 2 Empty Re: In hoeverre speelt jullie levensovertuiging een rol?

Bericht  Printje wo 15 feb 2012 - 10:13

Ben jij bijvoorbeeld atheist, maar in je partner christen of moslim? Hoe pakken jullie dat aan?
Wij geloven nergens in, maar met kerst enz. vertel ik wel het kerstverhaal.


Is jullie kindje gedoopt, besneden?nee

Bidden jullie (voor het eten)?nee

Wordt er voorgelezen uit de koran/bijbel/thora?nee

Ben je vegeratiër of veganist?ook al niet

Naar wat voor soort school zou je je kind het liefst sturen?ons kind(eren) gaat naar een jenaplanschool. I


In hoeverre wil je je kind met een open mind naar de wereld laat kijken, aangezien een specifieke opvoeding altijd een beperking is daarvan.


Ik wil mijn kind respect bijbrengen voor iedereen om hem heen, dat iedereen misschien iets anders geloofd maar dat het ene niet beter/slechter is dan eht andere. Dat hij het zelf niet gelooft wil niet zeggen dat die mensen niet met respect moet behandelen. Ik wilhem vrij laten in de keuze waarin hij eventueel wil geloven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In hoeverre speelt jullie levensovertuiging een rol? - Pagina 2 Empty Re: In hoeverre speelt jullie levensovertuiging een rol?

Bericht  Luna do 16 feb 2012 - 8:28

Ben jij bijvoorbeeld atheist, maar in je partner christen of moslim? Hoe pakken jullie dat aan?
Ik ben praktiserend christen en mijn man katholiek in ruste, dit ligt erg dicht bij elkaar en levert dus geen problemen op. Omdat ik wel met mn geloof bezig ben en mn man minder doen we een aantal dingen op mijn manier.

Is jullie kindje gedoopt, besneden? Gedoopt

Bidden jullie (voor het eten)? Voor en na het eten en voor het slapen gaan

Wordt er voorgelezen uit de koran/bijbel/thora? Nu lees ik af en toe eens voor uit de kinderbijbel, wil binnenkort na het eten uit de kinderbijbel gaan lezen als vast moment

Ben je vegeratiër of veganist? nee

Naar wat voor soort school zou je je kind het liefst sturen? een christelijke school

Wil je je kinderen dezelfde dingen meegeven als je ouders jou hebben meegegeven?
Veel wel, de normen en waarden uit beide gezinnen komen ook aardig overeen en die vinden wij ook belangrijk.

In hoeverre wil je je kind met een open mind naar de wereld laat kijken, aangezien een specifieke opvoeding altijd een beperking is daarvan.
Ik denk niet dat een specifieke opvoeding altijd een beperking is. Wij vinden dat je ieder in zn waarde moet laten en dat zullen we dus ook proberen mee te geven. Naastenliefde en respect voor de ander zijn juist erg belangrijk in het christelijk geloof. Ik zou het heel erg vinden als mn kinderen niets met het geloof te maken willen hebben, maar ik zal ze er niet om veroordelen. Zoiets kun je niet dwingen, dat werkt vaak alleen averechts heb ik in mn omgeving gezien.

Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum