Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterspeelzaal

+10
woezel
PapillonRose
Susan
Tania
Liadan
loesje
Lindsya
Rouge
*Troela*
M@niek
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 1:19

Laurientje85 schreef:Wij hebben er maar 1 in de buurt.. Er zitten momenteel ook maar acht kindjes op..
Er is een enorme terugloop omdat de meeste kindjes naar een KDV gaan omdat bijna alle ouders beide werken..

Oh, dat is wel heel jammer. Wij hebben twee peuterspeelzalen in de buurt, maar onze stad is klein genoeg dat je eventueel ook nog wel zou kunnen kiezen voor een peuterspeelzaal in een andere wijk, al vind ik het zelf wel leuk als de kinderen bij elkaar in de buurt wonen.

Wij hebben hier in de buurt een enorm leuk kinderdagverblijf, het gebouw ziet eruit als een kasteel en het zit midden in een enorme speeltuin. Ik heb nog overwogen om Yrsa daarvoor op te geven omdat ik er zo weg van was, maar helaas zijn ze gestopt met de opvang voor kleintjes en is het alleen nog een naschoolse opvang. Gelukkig is de peuterspeelzaal waar ze naartoe gaat heel erg leuk, ze heeft het enorm naar haar zin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 2:36

Laurientje85 schreef:Ik heb mijn zoontje net opgegeven, hij mag met twee jaar komen, ik ben alleen rond zijn tweede verjaardag uitgerekend dus ik moet even kijken hoe dat allemaal gaat lopen.

Hier is het twee ochtenden in de week van 9 tot 12, wat je betaald is hier ook inkomensafhankelijk, wij betalen iets meer dan 50 euro per maand.

Wij wachten heel even nog voordat hij gaat, zodat hij even kan wennen aan de nieuwe situatie, en niet dat alles tegelijk komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Coco di 14 feb 2012 - 2:40

Wij gaan 65 euro per dagdeel betalen. En wij willen graag 3 dagdelen, maandag, woensdag, vrijdag. Als dat niet kan dan worden het twee dagdelen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 2:41

Nois schreef:Wij gaan 65 euro per dagdeel betalen. En wij willen graag 3 dagdelen, maandag, woensdag, vrijdag. Als dat niet kan dan worden het twee dagdelen.

Bij jullie is het dus nog duurder dan bij ons. Ik vond het verder overal al zo goedkoop.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Coco di 14 feb 2012 - 5:41

Dat is wel voor twee kinderen. De tweede krijgen we 15 euro korting per dagdeel. Een kind is dus 39,75 per dagdeel. Dat is dan het maximale wat je kunt betalen (inkomensafhankelijk). Vind het erg meevallen. Had gerekend op zo'n 400 euro per maand voor twee kinderen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 5:56

Oh ja, bij jullie is het natuurlijk voor twee kinderen, niet aan gedacht.

Bij ons is het ook inkomensafhankelijk, maar wij zitten ook in de hoogste inkomensgroep. Daar zit je al heel snel in, vind ik persoonlijk. Dion is een stuk meer gaan verdienen, maar ook met zijn oude salaris vielen we er ruimschoots onder. Je hoeft er niet echt rijk voor te zijn of zo.

Bij ons krijg je ook korting als je een tweede kind op de peuterspeelzaal hebt, maar Ezra en Yrsa hebben er nooit tegelijk opgezeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Coco di 14 feb 2012 - 6:23

Klopt, vanaf ergens in de 31.000 betaal je al maximaal. Maar gelukkig wel korting voor de tweede. Tikt snel aan. Kunnen we heel wat keren voor naar de dierentuin. Very Happy

Maar ik vind het wel heel goed dat gezinnen met een uitkering/laag inkomen zoveel voordeel krijgen. Die kinderen gaan meestal ook niet naar een kdv of gastouder en denk dat het heel goed is dat ze zo wel naar de peuterspeelzaal kunnen.

Ik kijk er zelf al wel uit naar het moment dat ze erheen kunnen. Laughing
Hopelijk vinden ze het er leuk.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Lindsya di 14 feb 2012 - 6:56

Laurientje85 schreef:Wij hebben er maar 1 in de buurt.. Er zitten momenteel ook maar acht kindjes op..
Er is een enorme terugloop omdat de meeste kindjes naar een KDV gaan omdat bijna alle ouders beide werken..

De psz die aan de school van mijn zoontje vast zit is het ook het geval. Ze hebben nu 5 kindjes in de klas.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  M@niek di 14 feb 2012 - 7:08

Best veel kindjes gaan naar een peuterspeelzaal.

Op het consultatiebureau hebebe ze gezegd dat f.elice er echt aan toe is met 2 jaar. Ik kan op de psz kijken dat is erg handig!

Ben wel heel benieuwd hoe het gaat. 2 jaar lang is zij bij mij geweest geen kdv e.d. Ze raakt redelijk in paniek als ik wegga, gelukkig is dat wel snel over maar ja dat is dan bij bekende.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  PapillonRose di 14 feb 2012 - 8:03

Nav dit topic heb ik toch nog eens goed gekeken naar alle psz in de buurt. Blijkt er ook een psz te zijn bij de Vrije School, dat lijkt mij wel wat. Alleen is het daar niet inkomensafhankelijk en betaal je 70 euro per dagdeel per maand :shock: Hopelijk heb ik na mijn afstuderen vlot een baan, anders lijkt het me nogal duur worden voor 2 dagdelen in de week. Moet er overigens wel bij zeggen dat bij de meeste psz in de buurt een dagdeel ongeveer 2 - 2,5 uur is. Bij de Vrije School is het van 9 tot 1, dus ook wel langer.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  maiadebij di 14 feb 2012 - 9:23

Hier mogen ze vanaf 2 jaar 2 dagdelen en daar betaal je € 45,- voor. N is gegaan vanaf 2 jr 4 mnden. Hij gaat verder niet naar een kdv oid en is altijd thuis dus voor hem vind ik het van toegevoegde waarde. Daarnaast vindt hij het ook echt heel erg leuk.

Sinds 2 weken gaat hij een dagdeel extra en betalen we € 65,-.

Vergoeding/ tegemoetkoming is hier niet mogelijk. Wel krijgen ouders waarvan de moeder laag opgeleid is een subsidie, zij betalen € 22,50 pm voor 4 dagdelen en van hen wordt ook verwacht dat ze een x-aantal keren per jaar op ouderavond komen om te praten over hoe ze opvoeden en over de dagindeling thuis. Ik vind dit verband kort door de bocht, een laag opgeleide moeder hoeft toch niet per definitie minder kwaliteiten in opvoeden te hebben? Of minder te verdienen? (opleidings niveau van vader weegt verder niet mee). Maarja, ze zullen hun redenen ervoor hebben.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  maiadebij di 14 feb 2012 - 9:24

Lindsya schreef:
Laurientje85 schreef:Wij hebben er maar 1 in de buurt.. Er zitten momenteel ook maar acht kindjes op..
Er is een enorme terugloop omdat de meeste kindjes naar een KDV gaan omdat bijna alle ouders beide werken..

De psz die aan de school van mijn zoontje vast zit is het ook het geval. Ze hebben nu 5 kindjes in de klas.

jeetje dat is echt een klein klasje! N zit in een klas met, volgens mij, 15 kinderen!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Makamba di 14 feb 2012 - 9:42

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty



Wanneer gingen of gaan jullie kindjes (welke leeftijd) naar de peuterspeelzaal en voor hoeveel uur en wat betaalde jullie daarvoor? Toen mijn dochter 2 werd ging ze voor het eerst naar de peuterspeelzaal ze ging toen twee dagedelen van 2x 3 uur en vervolgens 4 dagdelen van 3x3 uur en 1x2 uur hiervoor betaald ik 20 euro. Nu gaat ze dezelfde uren, maar omdat ik in een andere gemeente woon betaal ik hier 60 euro.

Vinden jullie het zelf nodig/nuttig om je kindje naar een psz te laten gaan? Ik vind het belangrijk voor haar ontwikkeling. Ze leert er heel erg veel en gaat er graag naartoe. Daarbij heb ik dan ook even mijn handen vrij.

Oja kun je voor een psz ook een vergoeding krijgen net als bij de kinderdagopvang? Als je een minimum inkomen hebt kun je het geld hiervoor terug krijgen van de gemeente. Dit gaat wel maar tot een bepaald bedrag per jaar. In mijn vorige woonplaats was dat €450,- euro per jaar en in deze gemeent €200,-
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Thunder di 14 feb 2012 - 10:29

Beide gingen ze hier vanaf 2 jaar. Bij T. was het inkomensafhankelijk en zaten we rond de €55,- per maand. De psz van S. valt onder kinderopvang en daar krijgen we een deel van terug van de BD. Ik geloof dat we daar €50,- zelf voor betalen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal - Pagina 2 Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum