Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterspeelzaal

+2
Susan
xxjojootjexx
6 plaatsers

Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Peuterspeelzaal

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:02

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een peuterspeelzaal voor mijn zoontje, zodat hij toch met andere kindjes om leert gaan.

Ik heb er al 1 op het oog bij ons in de buurt maar wie kan mij wat over een peuterspeelzaal vertellen? Is dat hetzelfde als een kinderdagverblijf en moet je daarvoor betalen? En hoe veel?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  xxjojootjexx zo 23 jan 2011 - 5:08

Nee het is niet hetzelfde.. Naar een psz gaat een kindje vanaf 2/2,5. Maar 2 uurtjes ongeveer. van 9 - 11 of van 13 tot 15 (dat is hier bij de psz zo) Verder zitten ze in een groepje van 20 met 2 leidsters.
En ja je moet er voor betalen. de prijs weet ik niet. Maar je krijgt er iig geen kinderopvangtoeslag oid voor.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:15

De prijs is inkomensafhankelijk maar is niet heel veel, geloof ik.

Ciske gaat vanaf 1 mei.
De peuterspeelzaal waar Ciske naartoe gaat is officieel geen voorschool maar ze sluiten wel zoveel mogelijk aan op wat er van de kinderen wordt verwacht als ze naar de kleuterschool gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:21

Met welke leeftijd moet/mag je ze al inschrijven voor een psz?
En voor een basisschool?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:24

Razz_ schreef:Met welke leeftijd moet/mag je ze al inschrijven voor een psz?
En voor een basisschool?

Ik heb Ciske toen hij 1,5 was ongeveer ingeschreven voor de psz.
School mag hier vanaf 2,5 jaar

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:28

Oke dat is al best vroeg dan. Bedankt voor je antwoord !

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 23 jan 2011 - 5:28

Het is niet hetzelfde als een kinderdagverblijf, op een kinderdagverblijf worden kinderen opgevangen en dus ook de hele dag verzorgd, vaak zijn luiers en eten bij de prijs inbegrepen, er is gelegenheid tot slapen en je kunt er kinderopvangtoeslag voor aanvragen. Op een peuterspeelzaal draait het primair om (samen) spelen, kinderen gaan er ook maar een paar uurtjes naartoe.

Bij ons zijn er peuterspeelzalen waar kinderen drie uur naartoe gaan en peuterspeelzalen waar kinderen vier uur per dagdeel (meestal de ochtend) naartoe gaan. Je kunt kiezen voor twee of drie en bij sommige peuterspeelzalen ook voor vijf dagdelen per week. Soms is het ook mogelijk om zelf dagdelen te combineren.
De bijdrage is afhankelijk van het aantal dagdelen en het aantal uren per dagdeel en het inkomen van de ouders. Wij betalen voor drie ochtenden van drie uur ongeveer 125 euro per maand. Limonade is inbegrepen, luiers en fruit moeten we zelf meegeven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan zo 23 jan 2011 - 5:31

Razz_ schreef:Met welke leeftijd moet/mag je ze al inschrijven voor een psz?
En voor een basisschool?

Je mag ze hier inschrijven voor de peuterspeelzaal vanaf de geboorte, maar ze komen geloof ik pas met een jaar op de wachtlijst. Voor zover ik weet is er niet een heel lange wachtlijst, ik ben bij Ezra op een vrij laat moment nog geswitcht van peuterspeelzaal, maar hij was gewoon op tijd aan de beurt.

Bij de basisschool die ik heb uitgezocht mag het denk ik ook vanaf de geboorte en ze willen graag dat je je kind inschrijft voor twee a tweeëneenhalf. Als je pas met drie inschrijft is er geloof ik een (kleine) wachtlijst. Dit is wel een openbare basisschool, bij het bijzonder onderwijs ligt het vaak wat anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 6:20

Bij ons is de prijs voor iedereen hetzelfde, je kindje mag hier 2 dagdelen komen, een morgen van 8.45-11.15 en een middag van 13.15-15.15. Daar betalen we 28 euro per maand voor.
Mijn oudste zit in een groepje met 8 kinderen en 2 leidsters. Ze is nu 6x geweest, maar ik zie nu al dat ze er best veel leert. Zingen vindt ze hier thuis helemaal niet leuk, maar nu zingt ze ineens liedjes

Ook maken ze al echt leuke werkjes, ze zijn nu bezig met een vogelhuisje, en een sneeuwpop, heel leuk om te zien allemaal.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op zo 23 jan 2011 - 6:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 6:23

[quote="Susan"]Het is niet hetzelfde als een kinderdagverblijf, op een kinderdagverblijf worden kinderen opgevangen en dus ook de hele dag verzorgd, vaak zijn luiers en eten bij de prijs inbegrepen, er is gelegenheid tot slapen en je kunt er kinderopvangtoeslag voor aanvragen. Op een peuterspeelzaal draait het primair om (samen) spelen, kinderen gaan er ook maar een paar uurtjes naartoe.

Bij ons zijn er peuterspeelzalen waar kinderen drie uur naartoe gaan en peuterspeelzalen waar kinderen vier uur per dagdeel (meestal de ochtend) naartoe gaan. Je kunt kiezen voor twee of drie en bij sommige peuterspeelzalen ook voor vijf dagdelen per week. Soms is het ook mogelijk om zelf dagdelen te combineren.
De bijdrage is afhankelijk van het aantal dagdelen en het aantal uren per dagdeel en het inkomen van de ouders. Wij betalen voor drie ochtenden van drie uur ongeveer 125 euro per maand. Limonade is inbegrepen, luiers en fruit moeten we zelf meegeven.[/quote]

Dat is wel erg veel zeg! Hier is het dus standaard 28 euro voor 2 dagdelen. Las hier laatst al van Lilith dat dit erg goedkoop schijnt te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 23 jan 2011 - 7:13

[quote="_MamaRosa_"]
Susan schreef:Het is niet hetzelfde als een kinderdagverblijf, op een kinderdagverblijf worden kinderen opgevangen en dus ook de hele dag verzorgd, vaak zijn luiers en eten bij de prijs inbegrepen, er is gelegenheid tot slapen en je kunt er kinderopvangtoeslag voor aanvragen. Op een peuterspeelzaal draait het primair om (samen) spelen, kinderen gaan er ook maar een paar uurtjes naartoe.

De bijdrage is afhankelijk van het aantal dagdelen en het aantal uren per dagdeel en het inkomen van de ouders. Wij betalen voor drie ochtenden van drie uur ongeveer 125 euro per maand. Limonade is inbegrepen, luiers en fruit moeten we zelf meegeven.[/quote]

Dat is wel erg veel zeg! Hier is het dus standaard 28 euro voor 2 dagdelen. Las hier laatst al van Lilith dat dit erg goedkoop schijnt te zijn.

Dat is idd erg goedkoop, hier betaalde we 45 euro voor 2 x 's ochtends van 8.45 tot 11.45
Ik wou er een 3e dagdeel bij toen maar dat zou dan + 70,- worden! Dus in totaal werd het dan 115 euro. Er was iets dat er maar 2 ochtenden gesubsidieerd werden en bij een 3e niet. Alleen als het kind meer talig ( voornamelijk moslim kindjes ) werd opgevoed konden ze wel 3 ochtenden )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mikki zo 23 jan 2011 - 19:57

Wij betalen 38 euro, voor drie dagdelen. Twee ochtenden (08.45-11.15 uur) en 1 middag.
Dat is inclusief drinken, fruit en luiers. Onze oudste is net begonnen, en gaat twee ochtenden,
omdat ze de andere dag bij de gastouder is.
Inschrijven kon hier pas met 1 jaar, en ze gaan vanaf 2,5 jaar. Ze hebben wel een flinke wachtlijst.
Hier bestaat de groep uit 16 kinderen, met twee leidsters. Het zit in het gebouw van de basisschool,
kan ze daar mooi meteen aan wennen!

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Thunder zo 23 jan 2011 - 21:55

Inschrijven kan hier vanaf de 2de verjaardag, plaatsing is dan met 2 jaar en 3 maanden. Wij betaalden rond de €50,- voor 2 dagdelen, een ochtend en een middag. Toen de oudste 3 werd kwam daar een ochtend bij ivm logopedie. Die ochtend hoefden we niet te betalen. Bij ons zijn de kosten inkomensafhankelijk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Susan zo 23 jan 2011 - 22:57

Rataplan schreef:Inschrijven kan hier vanaf de 2de verjaardag, plaatsing is dan met 2 jaar en 3 maanden. Wij betaalden rond de €50,- voor 2 dagdelen, een ochtend en een middag. Toen de oudste 3 werd kwam daar een ochtend bij ivm logopedie. Die ochtend hoefden we niet te betalen. Bij ons zijn de kosten inkomensafhankelijk.

Kreeg hij dan een hele ochtend logopedie op de peuterspeelzaal? Dat is wel luxe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Makamba ma 24 jan 2011 - 0:47

Ik heb mijn dochter een maand of 4 van tevoren ingeschreven. In de week dat ze 2 jaar werd kon ze terecht. 2 dagdelen van 3 uurtjes. Ik betaalde toen iets van bijna 21 euro per maand. Nu gaat ze nog 2 dagdelen extra van 2 uur per keer, maar het bedrag blijft hetzelfde. Drinken krijgt ze daar, fruit en luiers moet ik wel meegeven.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 1:02

Ik heb dan nog wel geen kinderen maar ging even kijken hoe duur het bij ons hier is!

Een ochtend of middag op de peuterspeelzaal kost € 3,75.

U betaalt voor de 'kindplaats'. Dat wil zeggen dat u, ongeacht de eventuele afwezigheid van uw kind, elke maand een vast maandbedrag betaalt.

Voor twee dagdelen is dat: € 30,- per maand.

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 24 jan 2011 - 2:13

Susan schreef:
Rataplan schreef:Inschrijven kan hier vanaf de 2de verjaardag, plaatsing is dan met 2 jaar en 3 maanden. Wij betaalden rond de €50,- voor 2 dagdelen, een ochtend en een middag. Toen de oudste 3 werd kwam daar een ochtend bij ivm logopedie. Die ochtend hoefden we niet te betalen. Bij ons zijn de kosten inkomensafhankelijk.

Kreeg hij dan een hele ochtend logopedie op de peuterspeelzaal? Dat is wel luxe.

Nee, hij kreeg niet de hele ochtend logopedie, maar er werd wel extra aandacht aan besteed. Buiten de logopedie afspraken om. Maar juist omdat die extra ochtend logopedie gerelateerd was hoefden we dat extra dagdeel niet te betalen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven