lekkere jus maken
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
lekkere jus maken
hoe maak je zelf lekkere jus? het lukt me gewoon echt niet en dan pak ik weer een pakje:oops: maar hoe kan je zelf lekkere jus maken?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: lekkere jus maken
Ik doe altijd voldoende boter in de pan, baak daar het vlees in, daarna roer ik het aanbaksel los, doe ik wat water bij de jus en vaak een half vleesbouillonblokje en dat laat ik even inkoken.
Bij bijvoorbeeld hutspot roer ik een flinke theelepel mosterd door de jus en soms bind ik de jus ook met wat allesbinder zodat hij wat dikker is.
Ik houd zelf helemaal niet van jus, dus eet het eigenlijk nooit, maar mijn vriend vind lekker zo.
Bij bijvoorbeeld hutspot roer ik een flinke theelepel mosterd door de jus en soms bind ik de jus ook met wat allesbinder zodat hij wat dikker is.
Ik houd zelf helemaal niet van jus, dus eet het eigenlijk nooit, maar mijn vriend vind lekker zo.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
ik doe ook altijd met iets uit 'n pakje (nouja, flesje...) Dat is zo'n flesje met supergeconcentreerd spul. Vlees bakken in boter, dan water en een kneepje van dat spul erbij; ideaal
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Een keer lekker lang rundvlees laten bakken/stoven. Ik vind dat je daar wel lekkere jus van krijgt. En die doe ik dan in ijsklontjeszakjes in de vriezer. Als ik dan jus nodig heb haal ik er een paar klontjes uit.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
als ik rundvlees lang laat stoven krijg ik voor mijn idee nog niet echt lekkere jus maar meer gewoon een soort vet zeg maar...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Vroeger werkte ik als pompbediende/verkoopster/huishoudster voor een man van 65 met een eigen pompstation/winkel/houtzagerij/meubelmakerij. Naast zijn was doen, moest ik ook zijn eten koken. Ik was toen 17 jaar. Op een gegeven moment had ik gehaktballen opstaan, van die vieze kant-en-klare kleiballen van de supermarkt ernaast. Ik had ze met een mooie klont boter gebakken, beetje water er bij vlak voor serveren en scheutjes maggi pikant er in. Ik dacht dat ik op mijn donder kreeg van mijn baas, dat hij het niet lekker vond, maar hij vroeg me daarna dagelijks die Jus te maken. Wat ik er mee had gedaan.
Toen vond ik het ook erg lekker. Maar tegenwoordig gebruik ik gewoon bindmiddel in zakjes... Ik moet binnenkort nogeens die Jus maken. Die is voornamelijk heel erg lekker met nieuwe aardappelen.
Toen vond ik het ook erg lekker. Maar tegenwoordig gebruik ik gewoon bindmiddel in zakjes... Ik moet binnenkort nogeens die Jus maken. Die is voornamelijk heel erg lekker met nieuwe aardappelen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Lekkere tapas zelf maken
» zelf lekkere cappucino maken
» Lekkere pizza zelf maken..
» IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?
» Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn
» zelf lekkere cappucino maken
» Lekkere pizza zelf maken..
» IJs zelf maken (in de ijsmachine): lekkere recepten?
» Lekkere recepten gezocht die makkelijk klaar te maken zijn
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: