Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lekkere jus maken

4 plaatsers

Ga naar beneden

lekkere jus maken Empty lekkere jus maken

Bericht  duckie zo 12 feb 2012 - 9:17

hoe maak je zelf lekkere jus? het lukt me gewoon echt niet en dan pak ik weer een pakje:oops: maar hoe kan je zelf lekkere jus maken?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lekkere jus maken Empty Re: lekkere jus maken

Bericht  minoessepoes zo 12 feb 2012 - 20:42

Ik doe altijd voldoende boter in de pan, baak daar het vlees in, daarna roer ik het aanbaksel los, doe ik wat water bij de jus en vaak een half vleesbouillonblokje en dat laat ik even inkoken.

Bij bijvoorbeeld hutspot roer ik een flinke theelepel mosterd door de jus en soms bind ik de jus ook met wat allesbinder zodat hij wat dikker is.

Ik houd zelf helemaal niet van jus, dus eet het eigenlijk nooit, maar mijn vriend vind lekker zo.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lekkere jus maken Empty Re: lekkere jus maken

Bericht  Jerry zo 12 feb 2012 - 23:00

ik doe ook altijd met iets uit 'n pakje (nouja, flesje...) Dat is zo'n flesje met supergeconcentreerd spul. Vlees bakken in boter, dan water en een kneepje van dat spul erbij; ideaal :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lekkere jus maken Empty Re: lekkere jus maken

Bericht  rapa nui ma 13 feb 2012 - 0:49

Een keer lekker lang rundvlees laten bakken/stoven. Ik vind dat je daar wel lekkere jus van krijgt. En die doe ik dan in ijsklontjeszakjes in de vriezer. Als ik dan jus nodig heb haal ik er een paar klontjes uit.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lekkere jus maken Empty Re: lekkere jus maken

Bericht  duckie ma 13 feb 2012 - 1:30

als ik rundvlees lang laat stoven krijg ik voor mijn idee nog niet echt lekkere jus maar meer gewoon een soort vet zeg maar...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lekkere jus maken Empty Re: lekkere jus maken

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 2:04

Vroeger werkte ik als pompbediende/verkoopster/huishoudster voor een man van 65 met een eigen pompstation/winkel/houtzagerij/meubelmakerij. Naast zijn was doen, moest ik ook zijn eten koken. Ik was toen 17 jaar. Op een gegeven moment had ik gehaktballen opstaan, van die vieze kant-en-klare kleiballen van de supermarkt ernaast. Ik had ze met een mooie klont boter gebakken, beetje water er bij vlak voor serveren en scheutjes maggi pikant er in. Ik dacht dat ik op mijn donder kreeg van mijn baas, dat hij het niet lekker vond, maar hij vroeg me daarna dagelijks die Jus te maken. Wat ik er mee had gedaan.

Toen vond ik het ook erg lekker. Maar tegenwoordig gebruik ik gewoon bindmiddel in zakjes... Ik moet binnenkort nogeens die Jus maken. Die is voornamelijk heel erg lekker met nieuwe aardappelen. lekkere jus maken 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lekkere jus maken Empty Re: lekkere jus maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum