Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling over borstvoeding

+16
Bruintje Beer
Floor
pippeloentje
Flip Fluitketel
RiLiJu
Teddyaapje
Novalee
Happydobby
Coccinelle
joyce0606
Linda
PapillonRose
Printje
Liadan
Susan
Darius
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  joyce0606 zo 12 feb 2012 - 9:07

ik ben geen einstein en zie ook de voordelen en van in, en wil ook 6 maanden volhouden, en als het lukt langer!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Coccinelle zo 12 feb 2012 - 9:15

Maple schreef:nou werk ik in een vrij dure wijk, en heb ik meest kinderen op mijn groep van ouders met goedbetaalde banen, maar gek genoeg heb ik momenteel op m'n héle groep maar 1 kindje dat borstvoeding krijgt. En pap en mam hebben nog gewoon een Jan Modaal-baan ook.

Bij de gastouder was ik de enige die afgekolfde melk meebracht, ook bij het kdv zien ze het hier meer niet als wel terwijl hier toch veel hoog opgeleide ouders komen.

Ik denk ook dat voor veel ouders de omgevingsfactoren meespelen in de keuze om bv te geven, of in ieder geval in hoeverre ze het doorzetten.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 9:16

Heb dit stukje ook in het andere topic geplaatst:

De min


Er is over de hogere stand vrij veel bekend: over de levenswijze, de manier van kinderen opvoeden, en dus ook over borstvoeding. Dat kan soms een vertekend beeld opleveren. Het was lange tijd de gewoonte in Europa dat baby's die uit edelvrouwen geboren waren niet door hun moeder gevoed werden, maar door een of meer minnen, die zorgvuldig geselecteerd werden. Daardoor hoor je wel eens dat vroeger alle baby's door een min gevoed werden, wat uiteraard alleen gold voor baby's uit de hogere stand. Wel kun je aannemen dat hierdoor het niet zelf voeden van je baby een zekere status verwierf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Liadan zo 12 feb 2012 - 9:19

Op het kdv waar ik werk geeft ongeveer 1 op de 3 ouders borstvoeding tot het kindje 6 maanden is, een enkeling langer. Maar toch nog 1 op de 3 dus, ik vind het hier dus wel meevallen.
Ik ben 1 van de weinige werknemers die kolft en helemaal de enige die langer kolft dan 6 maanden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Darius zo 12 feb 2012 - 9:22

Gewoon ff ordinair nieuwsgierig: welke opleiding heb jij gedaan, Liadan?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Liadan zo 12 feb 2012 - 9:27

Culturele en Maatschappelijke Vorming.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 9:32

Ik zie in mijn omgeving dat het wel degelijk uit kan maken hoe slim iemand is. Ken wat 'simpele' mensen die sowieso voor flesvoeding gaan.

Toen ik zwanger was van mijn zoon was ik niet goed opgeleid, en had geen mensen in mijn omgeving met een baby die me het één of ander aanraadde, maar mijn keuze was toch echt duidelijk. Het was voor mij echt vanzelfsprekend om borstvoeding te gaan geven. Heb een lactatiekundige thuis laten komen voor informatie (achteraf heb ik hier niet veel aan gehad maar wist ik veel) en heb me nooit verdiept in kunstvoeding. Dus zo kan het ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Happydobby zo 12 feb 2012 - 9:33

Darius schreef:Alleen hoogopgeleide ouders zien de voordelen van borstvoeding en zijn in staat om zich voor de bevalling in te lezen en zodoende minimaal 6 maanden exclusief borstvoeding te geven.

Ik heb een MBO opleiding en ik vind mezelf niet hoogopgeleid, ik vind hoogopgeleid HBO of hoger. Maar ik zie als mbo- er toch echt wel de voordelen van bv. Ik heb me dan ook ingelezen van te voren.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Novalee zo 12 feb 2012 - 9:38

Met het eerste deel van je stelling ben ik het wel eens. Ik denk dat hoger opgeleiden zich sowieso meer inlezen van tevoren, verder dan alleen "Krijg nou tieten" en "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Wink Dus dat zal ook voor borstvoeding gelden. Maar dat inlezen is geen garantie voor lang kunnen voeden. Ik heb me van tevoren goed voorbereid maar uiteindelijk is BV hier mislukt. Het laten slagen heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met inlezen (al is het wel goed om te weten dat het niet altijd van een leien dakje gaat zodat je niet te snel opgeeft), maar ook met deskundige begeleiding, motivatie en steun uit je omgeving.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Teddyaapje zo 12 feb 2012 - 10:34

Ik ben niet hoogopgeleid, mijn vriend wel, telt dat ook?

Zou het ook kunnen dat lager opgeleide mensen over het algemeen beinvloedbaarder zijn dan hoger opgeleide mensen (misschien ook omdat ze zich minder ingelezen hebben)? Ik krijg in mijn omgeving namelijk alleen maar reacties van mensen die het maar raar vinden dat ik er uberhaupt mee ben begonnen (toen ik zwanger was; 'huh, ga jij borstvoeding geven? Denk er maar even een vies gezicht bij) en nu nog veel meer reacties van mensen die het raar vinden dat ik het nog steeds doe.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  RiLiJu zo 12 feb 2012 - 11:22

Teddyaapje schreef:Ik ben niet hoogopgeleid, mijn vriend wel, telt dat ook?

Zou het ook kunnen dat lager opgeleide mensen over het algemeen beinvloedbaarder zijn dan hoger opgeleide mensen (misschien ook omdat ze zich minder ingelezen hebben)? Ik krijg in mijn omgeving namelijk alleen maar reacties van mensen die het maar raar vinden dat ik er uberhaupt mee ben begonnen (toen ik zwanger was; 'huh, ga jij borstvoeding geven? Denk er maar even een vies gezicht bij) en nu nog veel meer reacties van mensen die het raar vinden dat ik het nog steeds doe.

Dit vind ik dus zo vervelend. Hier krijg ik het ook veel te horen. Mijn dochter heb ik 17 maanden gevoed, nounounou, wat een commentaar heb ik gekregen zeg. Zelfs op het consultatiebureau keken ze me raar aan:roll: . De meest erge opmerking kreeg ik van een vriendin. ´Sorry, maar je geeft nu al een jaar borstvoeding, vind je het nou zelf niet op incest gaan lijken?'. Je begrijpt dat dat de laatste keer was dat ik met die 'vriendin' heb afgesproken. Dan vinden flesvoedende moeders dat ze misschien veel commentaar krijgen, langvoedende moeders krijgen het evengoed zwaar te verduren. Tenminste zo is mijn ervaring wel.

Mijn zoon is nu negen maanden en bij hem ben ik ook van plan om hem weer zelf af te laten bouwen. Ik moet zeggen dat het commentaar nu nog meevalt. Mensen gaan er denk ik nu ook wel vanuit dat ik ook hem 'langer als gemiddeld' zal voeden, maar ik ben benieuwd hoe het komende jaar verloopt.

Echt last heb ik er niet van, het is zeker geen reden voor me om te stoppen met BV. Een normale discussie wil ik er ook altijd over voeren, maar sommige mensen denken echt zo raar over lang borstvoeding geven. Ik stoor me dan echt vreselijk aan die kortzichtigheid of onwetendheid.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Flip Fluitketel zo 12 feb 2012 - 11:29

Happydobby schreef:
Darius schreef:Alleen hoogopgeleide ouders zien de voordelen van borstvoeding en zijn in staat om zich voor de bevalling in te lezen en zodoende minimaal 6 maanden exclusief borstvoeding te geven.

Ik heb een MBO opleiding en ik vind mezelf niet hoogopgeleid, ik vind hoogopgeleid HBO of hoger. Maar ik zie als mbo- er toch echt wel de voordelen van bv. Ik heb me dan ook ingelezen van te voren.

Hier sluit ik me graag bij aan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  pippeloentje zo 12 feb 2012 - 23:09

Flip Fluitketel schreef:
Happydobby schreef:
Darius schreef:Alleen hoogopgeleide ouders zien de voordelen van borstvoeding en zijn in staat om zich voor de bevalling in te lezen en zodoende minimaal 6 maanden exclusief borstvoeding te geven.

Ik heb een MBO opleiding en ik vind mezelf niet hoogopgeleid, ik vind hoogopgeleid HBO of hoger. Maar ik zie als mbo- er toch echt wel de voordelen van bv. Ik heb me dan ook ingelezen van te voren.

Hier sluit ik me graag bij aan.

+1
pippeloentje
pippeloentje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Floor zo 12 feb 2012 - 23:45

Novalee schreef:Met het eerste deel van je stelling ben ik het wel eens. Ik denk dat hoger opgeleiden zich sowieso meer inlezen van tevoren, verder dan alleen "Krijg nou tieten" en "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Wink Dus dat zal ook voor borstvoeding gelden. Maar dat inlezen is geen garantie voor lang kunnen voeden. Ik heb me van tevoren goed voorbereid maar uiteindelijk is BV hier mislukt. Het laten slagen heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met inlezen (al is het wel goed om te weten dat het niet altijd van een leien dakje gaat zodat je niet te snel opgeeft), maar ook met deskundige begeleiding, motivatie en steun uit je omgeving.
Ik heb me vooraf redelijk voorbereid vond ik zelf maar borstvoeding was na 1 week al mislukt. Toen ben ik gestopt, het gebrek aan deskundige begeleiding (in het ziekenhuis zei elke verpleegkundige wat anders en de lactatiekundige had ook haar eigen verhaal, wij wisten het op een gegeven moment niet meer. Daarna thuis met een kraamhulp waar ik geen barst aan had, ik kon het mens wel schieten, wat een verschrikking, als ik ooit een 2e kindje zou willen wil ik geen kraamhulp meer), motivatie was na die paar dagen dus ook ver te zoeken (zoontje dronk niet aan de borst, hij snapte er niks van, kolven lukte totaal niet, ik voedde elke 2 uur live en dan ook nog nakolven, later alle voedingen kolven en flesvoeding geven om te zorgen dat hij toch voeding binnen kreeg), steun in mijn omgeving was er sowieso niet (maar dat was met alles, niet alleen met borstvoeding, ook de voor mij traumatische bevalling wordt door iedereen weggewuifd. dus het grote gebrek aan steun gaf voor mij wel een doorslag, ik voelde me mislukt in alles). Ik baal nog steeds dat ik heb opgegeven maar ik wist gewoon niet meer wat te doen.
Ik denk wel dat hoger opgeleiden de voordelen meer 'begrijpen'/tot zich nemen en zich meer inlezen maar dat de andere dingen die hierboven verwoord werden zeker ook meespelen in het wel of niet geven van borstvoeding.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Bruintje Beer zo 12 feb 2012 - 23:48

pippeloentje schreef:
Flip Fluitketel schreef:
Happydobby schreef:
Darius schreef:Alleen hoogopgeleide ouders zien de voordelen van borstvoeding en zijn in staat om zich voor de bevalling in te lezen en zodoende minimaal 6 maanden exclusief borstvoeding te geven.

Ik heb een MBO opleiding en ik vind mezelf niet hoogopgeleid, ik vind hoogopgeleid HBO of hoger. Maar ik zie als mbo- er toch echt wel de voordelen van bv. Ik heb me dan ook ingelezen van te voren.

Hier sluit ik me graag bij aan.

+1
+2

Ik heb bij beide 4 maanden volledig BV gegeven daarna ben ik gaan combineren t/m 6 maanden. Bij de jongste heb ik vanaf 2 weken volledig gekolft. Dus ik zie wel duidelijk de voordelen van BV geven als MBO' er!!

Ik denk dat het echt de omgevingsfactoren zijn. En er zijn ook zat hoogopgeleiden mensen die zich dom voor doen wbt BV daar hoef je denk ik geen HBO of hoger voor zijn.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Tiara zo 12 feb 2012 - 23:49

pippeloentje schreef:
Flip Fluitketel schreef:
Happydobby schreef:
Darius schreef:Alleen hoogopgeleide ouders zien de voordelen van borstvoeding en zijn in staat om zich voor de bevalling in te lezen en zodoende minimaal 6 maanden exclusief borstvoeding te geven.

Ik heb een MBO opleiding en ik vind mezelf niet hoogopgeleid, ik vind hoogopgeleid HBO of hoger. Maar ik zie als mbo- er toch echt wel de voordelen van bv. Ik heb me dan ook ingelezen van te voren.

Hier sluit ik me graag bij aan.

+1

+1
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 23:51

Ik denk niet dat het iets heeft te maken met hoog opgeleid zijn, maar meer met interesse en persoonlijkheid. En die interesse kan op ieders niveau zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 23:55

aanitaa schreef:
pippeloentje schreef:
Flip Fluitketel schreef:
Happydobby schreef:
Darius schreef:Alleen hoogopgeleide ouders zien de voordelen van borstvoeding en zijn in staat om zich voor de bevalling in te lezen en zodoende minimaal 6 maanden exclusief borstvoeding te geven.

Ik heb een MBO opleiding en ik vind mezelf niet hoogopgeleid, ik vind hoogopgeleid HBO of hoger. Maar ik zie als mbo- er toch echt wel de voordelen van bv. Ik heb me dan ook ingelezen van te voren.

Hier sluit ik me graag bij aan.

+1

+1

+1 Ik denk ook niet dat het te maken heeft met opleiding maar met meerdere factoren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  *Lookie* ma 13 feb 2012 - 2:05

PapillonRose schreef:
Printje schreef:Ik ben het er ook niet mee eens, ik ben hoger opgeleid en heb nooit borstvoeding geven.

Ik vind het juist ook meer bij je karakter 'passen'. Geef je sneller op? Of ga je kosten wat kost door?

Hier het eerste, mijnman was doodziek en ik had er echt totaal geen zin in om er ook maar even mee door te gaan. Bovendien geloof ik dat kinderen die fv geven net zo gezond groot worden omdat er ook andere factoren uit het gezin meespelen hierin. Bijv, rokende ouders/gezonde voeding etc.
+1

Is niet helemaal waar, want in borstvoeding zitten antistoffen tegen alle ziektes die de moeder heeft gehad. Dus kinderen die bv krijgen of hebben gekregen hebben meer weerstand. Neemt niet weg dat flesvoeding tegenwoordig heel goed is, en dat kindjes daarmee zeker gezond groot kunnen worden.

De stelling vind ik wel heel zwart-wit. Ik heb weleens gelezen dat hoger opgeleide vrouwen inderdaad langer bv geven, maar er zijn natuurlijk ook genoeg laag opgeleide vrouwen die toch voor bv kiezen en zich goed voorbereiden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Darius ma 13 feb 2012 - 2:47

*Lookie* schreef:
PapillonRose schreef:
Printje schreef:Ik ben het er ook niet mee eens, ik ben hoger opgeleid en heb nooit borstvoeding geven.

Ik vind het juist ook meer bij je karakter 'passen'. Geef je sneller op? Of ga je kosten wat kost door?

Hier het eerste, mijnman was doodziek en ik had er echt totaal geen zin in om er ook maar even mee door te gaan. Bovendien geloof ik dat kinderen die fv geven net zo gezond groot worden omdat er ook andere factoren uit het gezin meespelen hierin. Bijv, rokende ouders/gezonde voeding etc.
+1

Is niet helemaal waar, want in borstvoeding zitten antistoffen tegen alle ziektes die de moeder heeft gehad. Dus kinderen die bv krijgen of hebben gekregen hebben meer weerstand. Neemt niet weg dat flesvoeding tegenwoordig heel goed is, en dat kindjes daarmee zeker gezond groot kunnen worden.

De stelling vind ik wel heel zwart-wit. Ik heb weleens gelezen dat hoger opgeleide vrouwen inderdaad langer bv geven, maar er zijn natuurlijk ook genoeg laag opgeleide vrouwen die toch voor bv kiezen en zich goed voorbereiden.

Op het moment dat je borstvoeding krijgt, ben je volgens mij meer beschermd, maar na die tijd is het immuunsysteem geloof ik wel hetzelfde als een flesbaby. Ik bedoel, dat is bij volwassenen toch ook zo? Het ene moment heb je meer weerstand dan het andere moment.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  studiebol ma 13 feb 2012 - 5:55

Ik vind de stelling wel wat zwart wit maar goed dat is de bedoeling.

Ik denk dat er meer mee te maken heeft dan alleen opleidingsniveau, maar ook je omgeving enzo je eigen instelling en hoe makkelijk/moeilijk het gaat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:37

Ik denk dat het meer mee te maken heeft met hoe jij zelf leeft. Wij leven al heel natuurlijk. Eten veel groente en fruit van het seizoen. Zijn ons bewust van alle toevoegingen in het eten en willen zo weinig mogelijk producten in ons lichaam die daar niet thuis horen. Houden ons heel erg bezig met de seizoenen en dus heel erg met de natuur. De natuur heeft mij borsten gegeven. Die borsten heb ik gekregen om onze kinderen daar later mee te voeden. Wij weten wanneer wij voor een kindje willen gaan. Maar ik ben mij nu al aan het inlezen hoe dat werkt.Welke mensen er in de buurt zijn die ons daar mee kunnen helpen. Je kunt het vroeg vinden. Ik vind het een hele goede voorbereiding. Ik kan niet snappen dat je van te voren nog niet weet of je borstvoeding gaat geven. En vind het ook heel raar om te lezen dat mensen het helemaal niet gaan geven. Mij lijkt het heel logisch om borstvoeding te geven omdat het hoort.

Oh ja, ik weet dat ik nog geen kinderen heb. Dus sommigen zullen vinden dat ik geen reactie mag geven. Maar zo denk ik er nou eenmaal over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Fearie ma 13 feb 2012 - 8:01

Ik denk niet zo zeer dat het ligt aan de opleiding of een vrouw zich inleest in de borstvoedingsinfo en dat alleen zij de voordelen ervan zien. Ikzelf heb toevallig dan wel een HBO studie afgerond, maar heb altijd al geroepen borstvoeding te willen geven vanwege de goede werking qua allergien en aandoening zoals astma en eczeem. Ik wist namelijk dat een kindje van mij een verhoogde kans had om hier last van te krijgen (en jammer genoeg is dit ook zo).

Heb mij goed ingelezen en had gelukkig ook een goede kraamhulp die mij alles heeft geleerd, denk dat het voornamelijk te maken heeft met motivatie, karakter en je omgevingsfactoren. Zoals anderen ook melden, werd ook ik raar aangekeken dat ik na een maand nog steeds borstvoeding gaf (ondertussen bijna 6 maand later nog steeds).

Zelfs mijn naaste familie en kraamverzorgster waren er allemaal vanuit gegaan dat ik al wel overgestapt was op de fles, terwijl ik gewoon doorga tot ongeveer een jaar en dan kijken we wel verder.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 8:22

Hier ben ik het niet mee eens, en het voelt best als een discriminerend gevoel. "Alleen hoogopgeleiden..." Dat wil niet zeggen dat ik dan wel niet hoogopleid ben, ook echt wel heel goed was ingelezen over de BV. Over de voor en nadelen, en toen het gewoon echt NIET meer lukte om dan ook echt met tranen rollend over mijn wangen te hebben moeten stoppen. En op moment voelde het niet goed, en een paar dagen later zag ik toch echt in dat ik niet anders kon. Het lukte totaal niet en ik wilde ook echt NIET mijn lichaam nog meer peinigen. Had echt gewoon zere tieten alsof ze er elk moment af konden vallen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Darius ma 13 feb 2012 - 8:49

Anniej_S schreef:Hier ben ik het niet mee eens, en het voelt best als een discriminerend gevoel. "Alleen hoogopgeleiden..." Dat wil niet zeggen dat ik dan wel niet hoogopleid ben, ook echt wel heel goed was ingelezen over de BV. Over de voor en nadelen, en toen het gewoon echt NIET meer lukte om dan ook echt met tranen rollend over mijn wangen te hebben moeten stoppen. En op moment voelde het niet goed, en een paar dagen later zag ik toch echt in dat ik niet anders kon. Het lukte totaal niet en ik wilde ook echt NIET mijn lichaam nog meer peinigen. Had echt gewoon zere tieten alsof ze er elk moment af konden vallen!

Het is een stelling he. Niet mijn mening!Stelling over borstvoeding - Pagina 2 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum