Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling over borstvoeding

+16
Bruintje Beer
Floor
pippeloentje
Flip Fluitketel
RiLiJu
Teddyaapje
Novalee
Happydobby
Coccinelle
joyce0606
Linda
PapillonRose
Printje
Liadan
Susan
Darius
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Stelling over borstvoeding

Bericht  Darius zo 12 feb 2012 - 8:28

Alleen hoogopgeleide ouders zien de voordelen van borstvoeding en zijn in staat om zich voor de bevalling in te lezen en zodoende minimaal 6 maanden exclusief borstvoeding te geven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:30

Ik vind je stelling nogal kort door de bocht. Ik denk wel dat hoogopgeleide ouders gevoeliger zijn voor de wetenschappelijk aangetoonde voordelen van borstvoeding. Ik denk (sterker nog, het is zo) ook dat hoogopgeleide ouders over het algemeen gezonder leven en daarom misschien eerder voor borstvoeding kiezen.

Aan de andere kant denk ik dat hoogopgeleide ouders meer carrièregericht zijn en daarom misschien wel sneller stoppen met borstvoeding zodra ze weer gaan werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Susan zo 12 feb 2012 - 8:30

Zoals de stelling er nu staat is het wel heel zwart/wit (maar dat heb je denk ik bewust gedaan), er schijnt wel een samenhang te zijn tussen opleidingsniveau en de keuze voor borstvoeding, althans, dat heb ik wel eens gelezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Liadan zo 12 feb 2012 - 8:31

Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat iedereen zich goed kan inlezen ongeacht wat je opleidingsniveau is.
Maar volgens mij is het over het algemeen wel zo dat hoogopgeleide vrouwen vaker (lang) borstvoeding geven dan laagopgeleide vrouwen. (ik dacht dat daar een keer onderzoek naar gedaan is).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:32

Ik denk wel dat het merendeel van de hoogopgeleiden vaker de voordelen van borstvoeding ziet, maar als je laagopgeleid bent wil dat niet per se zeggen dat je dan geen borstvoeding geeft ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Darius zo 12 feb 2012 - 8:33

Ja, hij is wat kort door de bocht.

Is naar aanleiding van de briljante opmerking over immunofortis!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:33

Ik kan hier dus uit opmaken dat je zusje laagopgeleid is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Susan zo 12 feb 2012 - 8:34

Sowieso hoef je je toch niet in te lezen over borstvoeding om lang borstvoeding te kunnen geven? Ik heb helemaal niet zoveel gelezen over borstvoeding, alleen als ik ergens over twijfelde heb ik het opgezocht of een lactatiekundige gebeld, maar ik geef toch behoorlijk lang borstvoeding en heb zelfs een tijdje getandemd (en daar had ik wel een boek over besteld, maar nauwelijks gelezen).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Printje zo 12 feb 2012 - 8:34

Ik ben het er ook niet mee eens, ik ben hoger opgeleid en heb nooit borstvoeding geven.

Ik vind het juist ook meer bij je karakter 'passen'. Geef je sneller op? Of ga je kosten wat kost door?

Hier het eerste, mijnman was doodziek en ik had er echt totaal geen zin in om er ook maar even mee door te gaan. Bovendien geloof ik dat kinderen die fv geven net zo gezond groot worden omdat er ook andere factoren uit het gezin meespelen hierin. Bijv, rokende ouders/gezonde voeding etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:36

Susan schreef:Sowieso hoef je je toch niet in te lezen over borstvoeding om lang borstvoeding te kunnen geven? Ik heb helemaal niet zoveel gelezen over borstvoeding, alleen als ik ergens over twijfelde heb ik het opgezocht of een lactatiekundige gebeld, maar ik geef toch behoorlijk lang borstvoeding en heb zelfs een tijdje getandemd (en daar had ik wel een boek over besteld, maar nauwelijks gelezen).

als alles goed gaat dan is het niet per se nodig, maar zodra je problemen tegen komt, dan is het wel fijn als je er het e.e.a. over gelezen hebt. Het feit dat ik gestopt ben, wijt ik aan slechte begeleiding en slechte voorbereiding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  PapillonRose zo 12 feb 2012 - 8:36

Printje schreef:Ik ben het er ook niet mee eens, ik ben hoger opgeleid en heb nooit borstvoeding geven.

Ik vind het juist ook meer bij je karakter 'passen'. Geef je sneller op? Of ga je kosten wat kost door?

Hier het eerste, mijnman was doodziek en ik had er echt totaal geen zin in om er ook maar even mee door te gaan. Bovendien geloof ik dat kinderen die fv geven net zo gezond groot worden omdat er ook andere factoren uit het gezin meespelen hierin. Bijv, rokende ouders/gezonde voeding etc.
+1
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Susan zo 12 feb 2012 - 8:38

Rejoy. schreef:

als alles goed gaat dan is het niet per se nodig, maar zodra je problemen tegen komt, dan is het wel fijn als je er het e.e.a. over gelezen hebt. Het feit dat ik gestopt ben, wijt ik aan slechte begeleiding en slechte voorbereiding.

Als ik problemen tegen was gekomen was ik wel alsnog gaan lezen, maar ik vond het niet nodig om het te doen voordat ik begon. Ik heb me voordat Yrsa geboren werd wel preventief aangemeld bij een lactatiekundige die ik goed vond om problemen met tandemvoeden te kunnen bespreken en haar heb ik wel een aantal keer gebeld, ook over andere problemen (bijvoorbeeld met medicatie), maar ik heb nooit de behoefte gehad om er boeken over te verslinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Darius zo 12 feb 2012 - 8:38

Zelda schreef:Ik kan hier dus uit opmaken dat je zusje laagopgeleid is Wink

Ik pak ook maar even de opmerking van printje mee.

Nee, mijn zusje is niet dom. Is begonnen op de havo, maar was meer met andere dingen bezig en is na havo 3 naar het mbo gegaan en heeft een mbo niv 4 diploma. Meer een doener dan een denker. Niet dom dus.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:39

Darius schreef:
Zelda schreef:Ik kan hier dus uit opmaken dat je zusje laagopgeleid is Wink

Ik pak ook maar even de opmerking van printje mee.

Nee, mijn zusje is niet dom. Is begonnen op de havo, maar was meer met andere dingen bezig en is na havo 3 naar het mbo gegaan en heeft een mbo niv 4 diploma. Meer een doener dan een denker. Niet dom dus.
Ik heb nooit gezegd dat je zusje dom is, ik zei dit naar aanleiding van je andere opmerking in het andere borstvoedingstopic, dat je die opmerking zo dom vond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Printje zo 12 feb 2012 - 8:39

Darius schreef:
Zelda schreef:Ik kan hier dus uit opmaken dat je zusje laagopgeleid is Wink

Ik pak ook maar even de opmerking van printje mee.

Nee, mijn zusje is niet dom. Is begonnen op de havo, maar was meer met andere dingen bezig en is na havo 3 naar het mbo gegaan en heeft een mbo niv 4 diploma. Meer een doener dan een denker. Niet dom dus.

Ik snap even niet welke opmerking je van mij bedoeld...over karakter?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Darius zo 12 feb 2012 - 8:40

Printje schreef:
Darius schreef:
Zelda schreef:Ik kan hier dus uit opmaken dat je zusje laagopgeleid is Wink

Ik pak ook maar even de opmerking van printje mee.

Nee, mijn zusje is niet dom. Is begonnen op de havo, maar was meer met andere dingen bezig en is na havo 3 naar het mbo gegaan en heeft een mbo niv 4 diploma. Meer een doener dan een denker. Niet dom dus.

Ik snap even niet welke opmerking je van mij bedoeld...over karakter?

Karakter, doorzettingsvermogen en andere factoren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:41

nou werk ik in een vrij dure wijk, en heb ik meest kinderen op mijn groep van ouders met goedbetaalde banen, maar gek genoeg heb ik momenteel op m'n héle groep maar 1 kindje dat borstvoeding krijgt. En pap en mam hebben nog gewoon een Jan Modaal-baan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:43

Ik denk dat hoger opgeleiden slechter in staat zijn zichzelf voor de gek te houden; feiten zijn feiten, wetenschappelijke onderzoeken bevatten gewoonweg een bepaalde 'waarheid'.

Lager opgeleiden zullen die waarde misschien minder onderkennen en eerder geneigd zijn de keuze voor fv voor zichzelf 'goed te praten' door andere argumenten (zoals drogredeneringen als 'opa van 96 rookt al 70 jaar als een ketter maar is kerngezond, ergo: roken is niet schadelijk) te noemen.

Maar of het echt zo is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:43

Minneke schreef:Ik denk dat hoger opgeleiden slechter in staat zijn zichzelf voor de gek te houden; feiten zijn feiten, wetenschappelijke onderzoeken bevatten gewoonweg een bepaalde 'waarheid'.

Lager opgeleiden zullen die waarde misschien minder onderkennen en eerder geneigd zijn de keuze voor fv voor zichzelf 'goed te praten' door andere argumenten (zoals drogredeneringen als 'opa van 96 rookt al 70 jaar als een ketter maar is kerngezond, ergo: roken is niet schadelijk) te noemen.

Maar of het echt zo is?

Dat denk ik ook inderdaad..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:51

Ik denk trouwens dat omgevingsfactoren ook heel belangrijk zijn. Naast opleidingsniveau van dat van jezelf en je partner. In hoeverre is bv de norm in je omgeving, en word je in het geven van bv gesteund of juist niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Susan zo 12 feb 2012 - 8:53

Minneke schreef:Ik denk trouwens dat omgevingsfactoren ook heel belangrijk zijn. Naast opleidingsniveau van dat van jezelf en je partner. In hoeverre is bv de norm in je omgeving, en word je in het geven van bv gesteund of juist niet?

Bij mij is dat momenteel juist andersom, hoe meer er wordt gezeurd dat het nu maar een keer afgelopen moet zijn, hoe gemotiveerder ik ben om nog even door te gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Linda zo 12 feb 2012 - 8:54

Minneke schreef:Ik denk trouwens dat omgevingsfactoren ook heel belangrijk zijn. Naast opleidingsniveau van dat van jezelf en je partner. In hoeverre is bv de norm in je omgeving, en word je in het geven van bv gesteund of juist niet?

Dat vraag ik me af. Ik lees heel vaak verhalen van andere moeders die de enige zijn in hun omgeving die lang bv geven. Dat is hier idem dito.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:55

Susan schreef:
Minneke schreef:Ik denk trouwens dat omgevingsfactoren ook heel belangrijk zijn. Naast opleidingsniveau van dat van jezelf en je partner. In hoeverre is bv de norm in je omgeving, en word je in het geven van bv gesteund of juist niet?

Bij mij is dat momenteel juist andersom, hoe meer er wordt gezeurd dat het nu maar een keer afgelopen moet zijn, hoe gemotiveerder ik ben om nog even door te gaan.

Ja, maar jij bent dan ook hoog opgeleid Cool!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Liadan zo 12 feb 2012 - 8:55

Susan schreef:
Minneke schreef:Ik denk trouwens dat omgevingsfactoren ook heel belangrijk zijn. Naast opleidingsniveau van dat van jezelf en je partner. In hoeverre is bv de norm in je omgeving, en word je in het geven van bv gesteund of juist niet?

Bij mij is dat momenteel juist andersom, hoe meer er wordt gezeurd dat het nu maar een keer afgelopen moet zijn, hoe gemotiveerder ik ben om nog even door te gaan.
Hier hetzelfde.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:56

Linda schreef:
Minneke schreef:Ik denk trouwens dat omgevingsfactoren ook heel belangrijk zijn. Naast opleidingsniveau van dat van jezelf en je partner. In hoeverre is bv de norm in je omgeving, en word je in het geven van bv gesteund of juist niet?

Dat vraag ik me af. Ik lees heel vaak verhalen van andere moeders die de enige zijn in hun omgeving die lang bv geven. Dat is hier idem dito.

Maar ik denk dat dat eerder uitzonderingen zijn (kan statistisch gezien ook niet anders natuurlijk Stelling over borstvoeding 394967, bedenk ik me terwijl ik dit type).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over borstvoeding Empty Re: Stelling over borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum