Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet? Empty Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:02

..

Laatst aangepast door Jaya op za 17 dec 2011 - 9:00; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet? Empty Re: Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet?

Bericht  pinkflower di 29 nov 2011 - 7:07

Kan me voorstellen dat je het je zelf aantrekt, maar als die ouder tegen je heeft gezegt dat het niet aan jou ligt dan zal ik het wel naast me neer leggen.

pinkflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 66
Registratiedatum : 14-01-11

Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet? Empty Re: Boze ouder, stom dat dit zoveel met me doet?

Bericht  Liz di 29 nov 2011 - 7:08

Ik herken je gevoel maar heb er inmiddels zo vaak mee te maken dat ik het inmiddels van me af kan laten glijden. Anders blijf ik bezig Wink. Probeer te relativeren, de boosheid was niet op jou persoonlijk gericht.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:10

...

Laatst aangepast door Jaya op za 17 dec 2011 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Liz di 29 nov 2011 - 7:12

Jaya schreef:Het gaat nu ook wel weer hoor, maar op het moment zelf deed het me wel wat. Zeker omdat het kind ook onder mijn verantwoording valt als ik werk.
Ik moet inderdaad wel leren om dit niet mee naar huis te nemen. Misschien komt het omdat ik nog maar een broekie ben in dit beroep, ben pas bijna een jaar echt aan het werk en dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak.

Denk dat het heel logisch is dat het je op dat moment iets doet, je bent niet van beton. Dat geeft ook niks maar probeer het inderdaad niet mee naar huis te nemen. Ben trouwens wel erg benieuwd naar waar je werkt smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:16

Ervaring is iets dat je hebt, nadat je het nodig had.

Ik werk nu 4 jaar in het onderwijs en ben nog niet volledig hard geworden, maar het wordt wel steeds iets gemakkelijker.
Erg herkenbaar dus!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:17

Liz schreef:
Jaya schreef:Het gaat nu ook wel weer hoor, maar op het moment zelf deed het me wel wat. Zeker omdat het kind ook onder mijn verantwoording valt als ik werk.
Ik moet inderdaad wel leren om dit niet mee naar huis te nemen. Misschien komt het omdat ik nog maar een broekie ben in dit beroep, ben pas bijna een jaar echt aan het werk en dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak.

Denk dat het heel logisch is dat het je op dat moment iets doet, je bent niet van beton. Dat geeft ook niks maar probeer het inderdaad niet mee naar huis te nemen. Ben trouwens wel erg benieuwd naar waar je werkt smile

Ik heb je even een PM gestuurd smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:17

Youandi schreef:Ervaring is iets dat je hebt, nadat je het nodig had.

Ik werk nu 4 jaar in het onderwijs en ben nog niet volledig hard geworden, maar het wordt wel steeds iets gemakkelijker.
Erg herkenbaar dus!

Mooie woorden, ga ik onthouden. smile

Gast
Gast

Bericht  Tazz di 29 nov 2011 - 7:22

Youandi schreef:Ervaring is iets dat je hebt, nadat je het nodig had.

Erg herkenbaar dus!

Mooi gezegd!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:29

Het is ook mijn onderschrift angel Maar dan ietsjes anders in de bewoording.

Na elk gesprek word je een beetje sterker en die ervaring kun je bij een volgend gesprek weer inzetten.
Vooral in het eerste werkjaar.. Pfff... Ik kon soms wel janken, zo persoonlijk aangesproken voelde ik me dan.
Vorig jaar heb ik nog eens zoiets gehad, een ouder die me helemaal aanviel om iets vreselijk onbenulligs. Uiteindelijk kon ik het loslaten met de gedachte dat zij haar frustraties botvierde op mij en dat ik er eigenlijk nauwelijks aandeel in had. Het lag aan háár onmacht. Moeilijk is dat hoor, om dat los te zien van jezelf Neutral

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:38

...

Laatst aangepast door Jaya op za 17 dec 2011 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 8:25

Nou, het begin is er: je wéét dat het niet op jouw persoon gericht is, maar op de hele organisatie.

Ik zou zeker met haar een vervolgafspraak maken. Voor beide partijen kan dat geen kwaad. Je kunt haar dan ook uitleggen dat het jou erg raakte en dat je de situatie begrijpt en ook graag anders zou willen zien, maar dat je dat niet in je eentje kan bereiken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 8:39

...

Laatst aangepast door Jaya op za 17 dec 2011 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  PluDan di 29 nov 2011 - 9:35

Hoe lang doe je dit werk nu dan Jaya?

Ik herken het wel hoor.
Werk in de zorg en nam sommige dingen in het begin ook wel mee naar huis.
Nu heb ik daar eigenlijk bijna geen last meer van.
Als je dit gebeurd, bespreek het anders met je collega's, misschien helpt je dat ook wel.
Het word vanzelf minder.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 9:41

...

Laatst aangepast door Jaya op za 17 dec 2011 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Siem di 29 nov 2011 - 9:48

Is het geen idee om het ook bij je leidinggevende aan te kaarten en aan de ouder door te geven dat je haar/hem op de hoogte hebt gesteld. Zodat het misschien nog eens duidelijk wordt benadrukt voor iedereen?

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  PluDan di 29 nov 2011 - 9:50

Jaya schreef:Pas bijna een jaar, nog niet zo heel lang dus. Ook nog nooit eerder zoiets meegemaakt.

Met collega's het erover hebben is ook een goed idee inderdaad. Om mijn verhaal kwijt te kunnen, maar ook om duidelijk te praten over dit voorval.

Idd en dat ervoor gezorgd word dat iedereen op 1 lijn ligt en dat dit niet weer gebeurd.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 2:14

...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: