Hoogbegaafdheid
+6
SuperGrover
Zwerver
Sterre
Zininzon
Lady4
Blond
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoogbegaafdheid
Lady4 schreef:Mijn broer is hoogbegaafd en heeft daarbij ook nog ADHD. Een zeldzame en lastige combinatie. Mijn broer heeft er vooral in zijn jeugd wel hinder van ondervonden, nergens echt aansluiting bij vinden. Daarnaast kon hij op hoog niveau leren, maar zijn ADHD heeft dat erg bemoeilijkt. Vanaf het moment dat hij is gaan studeren is daar verandering in gekomen. Hij heeft nu een hele goede baan, is getrouwd en heeft een grote vriendengroep die bestaat uit slimme, hoogopgeleide mensen.
Mijn buurjongetje/oppaskindje heeft ook deze combinatie. Voor hem was het ook best lastig inderdaad.
Gast- Gast
Onze zoon bleek met nog geen 3,5 jaar een iq te hebben van 130! Het kwam niet echt als een verassing, maar was toch even wennen. We vonden hem altijd al wel sim, maar ook erg druk. Daarom is hij verwezen naar een kinderpsycholoog, omdat hij probleemgedrag te veroorzaken. Dus er werd gedacht aan ADHD. Maar daar kwam die man er al snel achter dat hij voorlijk is en heeft hij testen met hem gedaan. Die hij trouwens heeeel leuk vond om te doen, want anders hadden we dit nooit gedaan uiteraard. En toen kwam die uitslag eruit.
Hij kan met 6 jaar weer getest worden om te kijken of het nog zo is, of dat het zich wat verlaagd heeft naar een "normaal" niveau.
Niet quoten aub zodat ik het eventueel weer weg kan halen. Thanks
Hij kan met 6 jaar weer getest worden om te kijken of het nog zo is, of dat het zich wat verlaagd heeft naar een "normaal" niveau.
Niet quoten aub zodat ik het eventueel weer weg kan halen. Thanks
Angel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben net niet hoogbegaafd. Hoeft ook niet van mij. Ik ben dik tevreden met mijn 'functioneren op begaafd niveau' zoals dat werd genoemd. Alleen jammer dat ik nauwelijks functioneer.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Angel, ken jij het bestaan van Leonardo scholen? Dat zijn scholen speciaal voor hoogbegaafde leerlingen. Wanneer je kind op z'n zesde nog hoogbegaafd blijkt te zijn, kan dat een optie zijn.
Gast- Gast
Marin schreef:Angel, ken jij het bestaan van Leonardo scholen? Dat zijn scholen speciaal voor hoogbegaafde leerlingen. Wanneer je kind op z'n zesde nog hoogbegaafd blijkt te zijn, kan dat een optie zijn.
Hier zijn we inderdaad van op de hoogte. We hebben daar heel bewust nog niet voor gekozen. We gaan eerst kijken hoelang het goed gaat op een "gewone" basisschool. Als hij naar zo'n school zou gaan, dan zou hij ook gelijk moeten overblijven en wordt hij uit zijn omgeving weggehaald. Emotioneel is hij wel op leeftijd dus dat is wel eens lastig. We zullen zien hoe het gaat.........
Angel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10
Succes! Er zijn natuurlijk ook heel veel pluspunten aan een gewone openbare school, maar in elk geval fijn om te horen dat je van het bestaan af weet, zodat je je bewust bent van een eventueel alternatief.
Gast- Gast
Ik heb toevallig laatst een seminar bijgewoond over Leonardo scholen en die werden sterk afgeraden omdat hoogbegaafde leerlingen op die scholen erg in hun eigen wereldje kunnen blijven zitten en geen sociale omgang met 'normale mensen' leren. En ze zijn nog niet goed georganiseerd (blijkbaar).
Gast- Gast
tja, het is maar wat je hoogbegaafd noemt, hou niet zo van al die termen, ik heb een iq van 130/135 en mijn vriend 142 maar ik voel me nou niet bepaald ultra intilligent. en door mijn vele pscychische problemen vanaf kleins af aan heb ik er niet echt iets mee kunnen doen. maarja wie weet waar ik over 10 jaar sta
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Mijn vriend is zeer hoogbegaafd (iq hoger dan 150), maar hij houdt dit voor de buitenwereld zoveel mogelijk verborgen. Hij heeft geen zin in labeltjes etc.. Wel speelt het al zijn hele leven. Op de basisschool verveelde hij zich kapot, hij heeft toen 1 klas overgeslagen. Ze wilde toen eigenlijk dat hij nog een klas oversloeg maar hij wilde niet bij kinderen in de klas die 2 tot 3 jaar ouder waren. Gymnasium heeft hij fluitend gehaald. Daarna is hij naar de Uni gegaan maar heeft hij niet afgemaakt daar hij zich verveelde en de opleiding bood hem niet wat hij uiteindelijk wilde. Nu heeft hij een goede baan.
Soms is het moeilijk om tot hem door te dringen als hij bezig is met een project ofzo maar verder heeft hij best wat leuke vrienden en kan hij het ook goed vinden met familie en collega's etc..
Soms is het moeilijk om tot hem door te dringen als hij bezig is met een project ofzo maar verder heeft hij best wat leuke vrienden en kan hij het ook goed vinden met familie en collega's etc..
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: