Hoe maak jij kippensoep?
+3
TGR
Susan
Julia
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe maak jij kippensoep?
We zijn alledrie niet lekker te pas en mijn dochter en ik zijn ook nog eens snotverkouden. Dus ik vind het tijd voor kippensoep en dan geen kant en klare uit pak, maar verse met vermicelli...probleem is alleen dat ik het nog nooit gemaakt heb.
Hoe maken jullie het?
Hoe maken jullie het?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Hoe maak jij kippensoep?
Niet helemaal vers, ik koop zo'n pot kippenbouillon, doe er een paar kippenbouten of kipkarbonades in, laat het een tijd koken tot de kip gaar is, dan haal ik het van het bot en dan voeg ik nog een afmaakpakket voor kippensoep toe. Soms doe ik er ook nog wat soepgroente in, maar eigenlijk vind ik dat niet zo lekker in kippensoep.
Ik heb er trouwens een hekel aan als soep te flauw is, vaak doe ik er nog een kippenbouillonblokje bij ook, maar dat hoeft natuurlijk niet per se.
Ik heb er trouwens een hekel aan als soep te flauw is, vaak doe ik er nog een kippenbouillonblokje bij ook, maar dat hoeft natuurlijk niet per se.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind Soto Ajam lekker en leuk om te maken. Best wel een werkje, maar het is erg lekkere kippensoep.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb trouwens echt een kippensoep-tic de laatste tijd. Het liefst eet ik iedere dag kippensoep. Dion is er een beetje zat van, dus soms eet ik 's avonds als de kinderen in bed liggen in mijn eentje kippensoep.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik heb trouwens echt een kippensoep-tic de laatste tijd. Het liefst eet ik iedere dag kippensoep. Dion is er een beetje zat van, dus soms eet ik 's avonds als de kinderen in bed liggen in mijn eentje kippensoep.
Wat schattig! Ik zie het helemaal voor me.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:Susan schreef:Ik heb trouwens echt een kippensoep-tic de laatste tijd. Het liefst eet ik iedere dag kippensoep. Dion is er een beetje zat van, dus soms eet ik 's avonds als de kinderen in bed liggen in mijn eentje kippensoep.
Wat schattig! Ik zie het helemaal voor me.
Het is nog handig ook, want ik doe een low-carb dieet en zo kunnen zij gewoon spaghetti of pannenkoeken eten. Voor de vorm eet ik dan een heel klein schepje saus mee.
Susan- Lady Post-a-lot
Haha susan daar moest ik ook wel ff om lachen.
Ik heb trouwens een hele kip gehaald om erin te doen, dat las ik ergens anders. Maar het is geen speciale soepkip..maakt dat nog wat uit?
Ik heb trouwens een hele kip gehaald om erin te doen, dat las ik ergens anders. Maar het is geen speciale soepkip..maakt dat nog wat uit?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Nee, volgens mij niet, ik heb ook nooit een speciale soepkip. Als het maar gaar wordt.
Susan- Lady Post-a-lot
Mijn kippensoep is
- kip ( vaak wel eeen vette soepkip)
- kippenboullionblokjes
- rijst
- champignons.
Ik laat de kip samen met een ruime hoeveelheid water en bouillionblokjes ( hoeveelheid afhankelijk van de hoeveelheid water) koken en daarna nog ruim een uur in borrelend water gaar worden.
Afkoelen en de kip in stukjes snijden. Bij veel vet, haal ik die er ook nog af met een schuimspaan.
rijst toevoegen, en weer aan de kook brengen en net zo lang laten koken totdat de rijst gaar is. Verder tijdens het koken voeg ik de champignons toe zodat die niet te sompig worden.
- kip ( vaak wel eeen vette soepkip)
- kippenboullionblokjes
- rijst
- champignons.
Ik laat de kip samen met een ruime hoeveelheid water en bouillionblokjes ( hoeveelheid afhankelijk van de hoeveelheid water) koken en daarna nog ruim een uur in borrelend water gaar worden.
Afkoelen en de kip in stukjes snijden. Bij veel vet, haal ik die er ook nog af met een schuimspaan.
rijst toevoegen, en weer aan de kook brengen en net zo lang laten koken totdat de rijst gaar is. Verder tijdens het koken voeg ik de champignons toe zodat die niet te sompig worden.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik maak altijd kippensoep met een pot kippenbouillon. Daar doe ik wat vermicelli en prei bij en wat maggi.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik zet een pan met water op met daarin een aantal kippenpoten en een kruidenbuiltje voor kippensoep. Als de poten gaar zijn haal ik ze eruit en verwijder ik direct het vel ( dat gaat het makkelijkst als ze nog warm zijn ) ook verwijder ik dan het kruidenbuiltje. Dan laat ik het even staan tot de kip wat afgekoeld is om het vlees er af te halen. Vervolgens voeg ik weer wat water aan de pan toen want er verdampt altijd wel wat tijdens het koken van de poten. Dan voeg ik een pakje kippensoep van honig toe, de stukjes kip en een gesneden prei, tijdje zachtjes laten koken en klaar. Heerlijk!
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Susan schreef:Niet helemaal vers, ik koop zo'n pot kippenbouillon, doe er een paar kippenbouten of kipkarbonades in, laat het een tijd koken tot de kip gaar is, dan haal ik het van het bot en dan voeg ik nog een afmaakpakket voor kippensoep toe. Soms doe ik er ook nog wat soepgroente in, maar eigenlijk vind ik dat niet zo lekker in kippensoep.
Allemaal +1. En ipv groente doe ik lekker veel peterselie in kippensoep. Kan het ook dagelijks wel eten.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» Makkelijk recept kippensoep
» hoe maak ik dit?
» Hoe maak ik een Bas?
» Hoe maak je een slagroomtaart?
» Maak de zin af....
» hoe maak ik dit?
» Hoe maak ik een Bas?