Overgaan op SIM Only of nieuwe telefoon kiezen?
+10
_Muppit
Atelier Madame
Arwyn
Phileine
CarpeDiem
silly-one
Erin
TukTuk
Zwerver
nijntje4
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overgaan op SIM Only of nieuwe telefoon kiezen?
Ik moet mijn abonnement binnenkort gaan verlengen en ik overweeg om over te stappen naar SIM only omdat dat flink scheelt in kosten. Dat zou betekenen dat ik dan mijn huidige telefoon gewoon houd. Alleen in hoeverre is dit slim. Het is een HTC Wildfire, die is nu een jaar oud, en was toen al niet het nieuwste model (is inmiddels ook nieuwe versie van). Ik ben er nog steeds tevreden over en hij doet het nog prima dus ergens is het zonde. Maar, hoe snel wordt deze "te oud" in de zin van updates en mogelijkheden enzo.
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Overgaan op SIM Only of nieuwe telefoon kiezen?
Als hij kapot gaat betaal je wel in 1 keer een bedrag voor een nieuwe telefoon, kun je het goedkoopste model nemen als je wilt. Dan zit je niet elke maand vast aan een hoog bedrag. Hou er gewoon rekening mee en zorg dat je dat geld op je spaarrekening hebt. Ik ben blij met mijn simonly, kan als ik wil zelfs elke maand opzeggen (BEN). Heb 140 euro voor mijn HTC betaald (personeelskorting via oudcollega) en betaal nu per maand iets van 16 euro.
Gast- Gast
Ik heb de HTC chacha maar als in april mijn abbo af loopt neem ik echt Sim Only. Puur omdat ik het een prima toestel vind en er nog wel even mee door kan. Als ik een ander wil kan ik er voor sparen om 1 los te kopen
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou gewoon simonly nemen van Ben, die kan je maandelijks opzeggen. Gaat je toestel alsnog stuk, dan zeg je je Ben op, en sluit je een nieuw abo ergens af met toestel?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Ik zou gewoon simonly nemen van Ben, die kan je maandelijks opzeggen. Gaat je toestel alsnog stuk, dan zeg je je Ben op, en sluit je een nieuw abo ergens af met toestel?
+1 Ik wou ook dit gaan typen!
Erin- Ratel
- Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Ik neem al jaren een sim-only abonnement en koop eens in de 3-4 jaar een los toestel. Zo ben ik nog altijd het goedkoopste uit geweest.
Moet je eens voor de gein het sommetje maken. Je weet wel abonnement je wilt en welk toestel. Reken de prijs uit voor 2 jaar ( meestal met toestel heb je een 2 jarig abonnement). Vervolgens zoek je op internet de prijs van het toestel los in combinatie met 2 jaar een sim-only abonnement. Reken dat uit. Het is vaak iets goedkoper en met het toestel kan je langer doen dan 2 jaar dus uiteindelijk ben je gewoon goedkoper uit met los toestel en abonnement.
Moet je eens voor de gein het sommetje maken. Je weet wel abonnement je wilt en welk toestel. Reken de prijs uit voor 2 jaar ( meestal met toestel heb je een 2 jarig abonnement). Vervolgens zoek je op internet de prijs van het toestel los in combinatie met 2 jaar een sim-only abonnement. Reken dat uit. Het is vaak iets goedkoper en met het toestel kan je langer doen dan 2 jaar dus uiteindelijk ben je gewoon goedkoper uit met los toestel en abonnement.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik ben overgestapt op Sim Only van Hi.
Scheelt inderdaad veel in kosten!
Had eerst altijd een telefoonrekening van €30,00 en nu heb ik Sim Only voor €12,95.
350 smsjes en 175 belminuten, genoeg voor mij!
Scheelt inderdaad veel in kosten!
Had eerst altijd een telefoonrekening van €30,00 en nu heb ik Sim Only voor €12,95.
350 smsjes en 175 belminuten, genoeg voor mij!
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Ik zou voor Sim only kiezen, want dat is zoveel goedkoper. Ik betaal nu 10 euro per maand, terwijl ik voorheen minstens 25 euro kwijt was.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Ik heb gelukkig nog een hele tijd (mijn abonnement loopt volgens mij pas af in oktober of november), maar heb hier ook al even naar gekeken. Ga tegen die tijd gewoon even kijken of mijn telefoon nog goed is en ik denk dat ik dan SIM only ga doen.
Deze telefoon heb ik ook al via Marktplaats gekocht, dus mocht ik een nieuwe nodig hebben, kan ik dat altijd nog doen.
Deze telefoon heb ik ook al via Marktplaats gekocht, dus mocht ik een nieuwe nodig hebben, kan ik dat altijd nog doen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik denk dat sowieso een jaartje wel te overzien is zou geen simonly voor 2 jaar afsluiten, tenzij die bijv heel veel scheelt in de kosten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
silly-one schreef:Ik neem al jaren een sim-only abonnement en koop eens in de 3-4 jaar een los toestel. Zo ben ik nog altijd het goedkoopste uit geweest.
+ 1!!!
Ik heb ook een sim only met 250 minuten/sms en internet (Waarvan ik nog geen 20% gebruik), voor ongeveer 11 euro in de maand! Bij Ben, ideaal!
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Afgelopen zomer liep mijn abonnement ook af, ik had twee jaar lang al 50% korting gehad op mijn abonnement, maar gelukkig liep deze kortingsactie ook na twee jaar door. Mijn Nokia was toen nog in prima conditie. Ik zou dus zeker voor een SimOnly gaan, en dan voor Ben, dat is nog maandelijks op te zeggen. Anders zou ik voor een 1 jarig Sim Only abonnement gaan bij de provider waar je al zit (geen aansluitkosten).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik heb zelf simonly van Ben. Erg fijn omdat je er gewoon niet aan vast zit. En als je telefoon stuk is kan je altijd een nieuwe aanschaffen, zonder je moet wachten tot je abo weer vernieuwd wordt!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Thanks voor alle tips! Denk dat ik gewoon voor SIM only ga bij Telfort waar ik nu al zit, is inderdaad niet zo duur!
nijntje4- Prater
nijntje4 schreef:Thanks voor alle tips! Denk dat ik gewoon voor SIM only ga bij Telfort waar ik nu al zit, is inderdaad niet zo duur!
Maar die kan je niet maandelijks opzeggen toch? Daar zou ik wel even naar kijken, dan zit je er wel minimaal een jaar aan vast en je weet niet hoelang je toestel het nog uithoud?>
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Nee klopt, maargoed de meeste mensen hebben voor twee jaar een abo dus dan zou de telefoon het nog wel een jaartje moeten uithouden
nijntje4- Prater
Ik heb afgelopen maand ook die keuze overwogen en heb het uitgeteld wat het kost totaal.
Was wel even schrikken overigens.
Maar het is goedkoper om een los toestel te kopen en dan een sim only af te sluiten. Heb zelfs een duur toestel gekocht. (samsung galaxy s2)
Het is wel in één keer een groot bedrag maar dan heb je maandelijks minder lasten en op de lange termijn ook minder kosten.
Was wel even schrikken overigens.
Maar het is goedkoper om een los toestel te kopen en dan een sim only af te sluiten. Heb zelfs een duur toestel gekocht. (samsung galaxy s2)
Het is wel in één keer een groot bedrag maar dan heb je maandelijks minder lasten en op de lange termijn ook minder kosten.
loukie86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 20
Registratiedatum : 18-12-10
ik zit ook tw twijfelen om in sept dit te gaan doen en dan via Marktplaats een telefoon te kopen scheelt behoorlijk lijkt me... en via MP bieden veel mensen ook wel nieuwe telefoons aan een stuk goedkoper
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb ook SimOnly.
Had vorig jaar net een nieuw toestel omdat mijn oude niet meer te redden was vanwege technisch falen. Toen vond ik het zonde om hem na een maand weer in te ruilen voor een nieuwe met nieuw abonnement.
Had vorig jaar net een nieuw toestel omdat mijn oude niet meer te redden was vanwege technisch falen. Toen vond ik het zonde om hem na een maand weer in te ruilen voor een nieuwe met nieuw abonnement.
Gast- Gast
Hier ook iemand met Sim Only van Simyo. Ik betaal 15 euro in de maand voor 250 belminuten en 1000 smsjes. Als ik wil kan ik voor 6 euro er nog internet bij krijgen (geloof ik). Ik heb er nu een simpel toestel bij, maar zodra ik een leuke telefoon vind, wil ik een kopen waarmee ik kan internetten. Ben je altijd goedkoper uit!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Nieuwe telefoon! (HTC desire)
» nieuwe telefoon uitzoeken?
» Nieuwe telefoon ruilen?
» Nieuwe telefoon welke?
» Als je een nieuwe telefoon hebt...
» nieuwe telefoon uitzoeken?
» Nieuwe telefoon ruilen?
» Nieuwe telefoon welke?
» Als je een nieuwe telefoon hebt...
Pagina 1 van 1