Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

+11
Fayebella
luisa
Tania
Rush
Jilke
Snoopy
Lady4
Jerry
Minx
Arwyn
Zwerver
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Lady4 do 9 feb 2012 - 5:19

Je belt je huisarts toch ook van te voren wanneer je langs kunt komen? Bij de HAP kun je overigens wel zonder afspraak binnen lopen, maar dan moet je wel accepteren dat je een afspraak krijgt over een uurtje of twee.

De SEH is er ook niet om zomaar binnen te lopen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Laatst stond er bijvoorbeeld iemand aan de balie wiens vinger geamputeerd was door een bedrijfsongeval. Die mag uiteraard langskomen en daar doen we ook niet moeilijk over. Dát is spoedeisend. Het is gewoon verbazingwekkend hoe spoedeisend sommige mensen hun eigen klachten soms vinden (in de nachtdienst: ik heb al drie weken buikpijn en ik wil dat er nu naar gekeken wordt). Terecht dat mensen de rekening dan thuisgestuurd krijgen. Iedereen klaagt steen en been over de hoge zorgverzekeringen, maar het merendeel veroorzaken we zelf.

Wij mogen mensen in principe niet weigeren, als het even kan overleggen we wel met de HAP of ze daar terecht kunnen. Die zit bij ons ook naast de SEH. Negen van de tien mensen die we daarheen verwijzen zien wij uiteindelijk niet terug op de SEH.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Lady4 do 9 feb 2012 - 5:22

Jilke schreef:Hier kom je echt niet langs op de huisartsenpost zonder te bellen hoor. Overigens op de spoedeisende hulp ook niet. Toen ik met mijn vader een paar jaar terug bij de SEH stond, waarbij hij lijkbleek op een stoel plofte met wegdraaiende ogen, stuurde ze hem naar huis met de woorden: geef hem maar een paracetamol en ga maar terug morgen naar de huisarts. Omdat ik niet eens gebeld had dat we eraan kwamen.

Overigens was ik toen zo boos dat ik bijna dat vrouwtje achter haar loketje vandaan gesleurd heb bij wijze van, die heeft me een woordenwaterval over zich heen gekregen...Even later bleek dat mijn vader een enorme hartaanval had, en heeft nog anderhalve maand in het ziekenhuis gelegen waarvan 3 weken intensive care. Maar man wat was ik boos toen zeg.

Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat het zo gegaan is. In ieder geval niet dat ze hem weggestuurd hebben omdat hij geen afspraak had gemaakt. Dat mogen we niet eens doen. En een beetje SEH verpleegkundige zal een lijkbleek persoon met wegdraaiende ogen zeker als spoedeisend bestempelen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 6:35

De HA post bij ons stuurt ook mensen weg die blauw aanlopen omdat ze geen adem krijgen. He tmag misschien niet maar het gebeurt echt wel. ALs er bij ons weer eens zoiets is dan ga ik ook direct door naar de SEH.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Jilke do 9 feb 2012 - 6:46

Toch is het zo Lady4. Maar dan wordt je wel weggestuurd met sorry mevrouw, hij is inderdaad wat witjes, maar het zal wel een zware griep zijn.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Tania do 9 feb 2012 - 6:49

Lady4 schreef:Je belt je huisarts toch ook van te voren wanneer je langs kunt komen? Bij de HAP kun je overigens wel zonder afspraak binnen lopen, maar dan moet je wel accepteren dat je een afspraak krijgt over een uurtje of twee.

Nou niet bij elke Hap hoor. Bij sommige moet je gewoon echt eerst bellen en werkt het niet zo dat als je maar gewoon langskomt je meteen een afspraak krijgt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 7:15

Foto, foto!!

Ik heb vorige week met een kaasschaaf mijn duimtopje er half afgesneden. Vet cool. Bloedde als een gek, dus onder de kraan gehouden (echt, de hele afvoerbak vol met bloed) en na een minuut of 5 begon het te minderen. Toen jodium er in geplempt en vervolgens afgebonden met een pleister. Ik heb echt een fascinatie voor sneeën smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  luisa do 9 feb 2012 - 7:22

Even wat domme vraag misschien, maar wat is het verschil tussen HAP en gewoon de huisarts? Gewoon hetzelfde toch, begin te twijfelen door dit topic.

Maar de huisart is over het algemeen ook dichterbij dan de spoedeisende hulp, lijkt mij dan ook de logische route om eerst langs de huisarts te gaan. Ok, uiteraard niet bij kritieke dingen ofoz, maar dan lijkt me ook dat je altijd de dokter of SEH belt.

Toen mijn vinger eraf lag wel langs dokter gegaan, die kon niks doen en stuurde ons door naar ziekenhuis. Ziekenhuis kon overigens ook niks meer doen..
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Tania do 9 feb 2012 - 7:25

De Hap is voor buiten kantoortijden zeg maar en alleen bedoeld voor dingen die spoed zijn. Dus klachten die echt niet kunnen wachten totdat je de volgende dag je eigen huisarts kan bellen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  luisa do 9 feb 2012 - 7:31

Tania schreef:De Hap is voor buiten kantoortijden zeg maar en alleen bedoeld voor dingen die spoed zijn. Dus klachten die echt niet kunnen wachten totdat je de volgende dag je eigen huisarts kan bellen.



O hahah bedankt, dat had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken Embarassed . Maar wel gewoon bij de huisarts dus. Ik dacht al, zit toch gewoon op dezelfde plek hier bij mij.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Lady4 do 9 feb 2012 - 7:34

Artsen, assistenten of verpleegkundigen die, zonder verder onderzoek te doen, mensen wegsturen die blauw zien, stervensbenauwd zijn, pijn op de borst hebben of er bijna bij neervallen, mogen wat mij betreft opnieuw hun opleiding doen. Dat klopt gewoon niet en het is echt jammer dat er hier mensen zijn met zulke ervaringen.

Youandi, ik moet lachen om je heerlijke reactie. Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 561177

Huisartsenpost = dokterswacht = waar je buiten kantoortijden terecht kunt met dingen die niet tot de volgende dag kunnen wachten, wanneer je bij je eigen huisarts terecht kunt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 7:39

En ik vind jouw onderschrift mooi, Lady!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Minx do 9 feb 2012 - 7:42

Bij mij zit het wel op een andere plek. Zit vaak in de buurt van het ziekenhuis. Stiekem lijkt het me geweldig om er te werken. Als ik zie wat ik er al heb mee gemaakt haha. Maar ja seh lijkt me dan ook erg leuk. Hier moet je trouwens ook eerst bellen. Heb er ooit gezeten met mijn vader toen hij door zijn enkel was gegaan (wss luxatie geweest en geen enkelbanden) kwam er iemand binnen die behoorlijk bloedde maar ook weer niet zo erg dat het direct nodig was. Moest die persoon eerst bellen. Dat moest omdat alles centraal ingepland werd oid.

Geloof dat het lieske was, ik vind het op zich wel logisch dat hier vaak gezegd word ga naar de huisarts, mensen openen een topic omdat ze zich ongerust maken. Dan is toch de enige die uitsluitsel kan geven de huisarts.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Lady4 do 9 feb 2012 - 7:46

Youandi schreef:En ik vind jouw onderschrift mooi, Lady!

Mijn onderschrift is een quote uit het nummer Kom terug van Spinvis. Mooi nummer!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Lady4 do 9 feb 2012 - 7:54

Misschien is het allemaal ook wel een beetje onduidelijk wat betreft het bezoeken van een HAP of SEH. En als men zelf iets heeft, vindt men dit vaak ook al snel spoedeisend. De zelfverwijzers zullen altijd blijven, maar het is denk ik wel goed om er eens bij stil te staan voordat je er binnenloopt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 8:23

Ik ben laatst al met een snee in mijn duim naar de huisarts geweest. Toen ik daar aankwam was het al helemaal gestopt met bloeden haha. Ik dacht echt wat een nerd sta ik hier met een sneetje. (maar toen ik mij snee bloedde het echt als een gek, het was zeg maar op mijn vingerafdruk).

Toen wilde de assistent er een beetje lijm ingooien en toen zei mijn huisarts, zet er maar een hechting in.. Zat ik daar met mijn mini sneetje en 1 hechting op mijn vingertop haha.

Maarrr als ik het topje eraf zou snijden zou ik serieus van m'n stokkie gaan. Ik stond al te flippen door dit sneetje :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 8:56

Punk'd, maar waarom naar de dokter? Je bloedt niet zomaar leeg via je vinger hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:46

Youandi schreef:Punk'd, maar waarom naar de dokter? Je bloedt niet zomaar leeg via je vinger hoor Wink

haha weet ik veel.. Ik was alleen thuis en ik had een spijker uit de muur getrokken met de schaar.. dat ging dus niet en toen ging die schaar door mijn duim heen.. spetters bloed op de muur, het bed, de vloer.. en ik stond echt pietluttig te kijken wat nu whahaha.. Ik mijn vriend bellen die nam niet op.. Ik wist niet wat ik moest doen.. Straks krijg ik een infectie ofzo whaha.. het eerste wat door mij heen ging was "waarom gebruik je niet gewoon een tang, die is daar voor bedoelt)..

Maar ik belde de dokter omdat het echt ontzettend bloedde en niet stopte.. tot dat ik naar de dokter liep en daar aankwam het het gestopt was haha.. Het was ook viezig, want er hing echt zo'n stuk vel los.. ik wist niet wat ik met dat vel moest doen laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Fayebella do 9 feb 2012 - 9:54

Even een beetje offtopic, maar als je eerst naar de HAP gaat en je wordt dan doorwezen, kost het toch ook je eigen bijdrage? Tenminste ik ben vorig jaar (bleek achteraf) met opgerekte enkelbanden naar de HAp geweest. Maar we dachten gebroken, het kraakte en het deed op 1 plek pijn waar het juist geen pijn mocht doen. Dus ik heb röntgenfoto's ed. gehad. Maar mijn eigen bijdrage kon ik toen in 1 x betalen via de zorgverzekeraar, die rekening kreeg een aantal weken later.

Verder is het trouwens in mijn regio dat je moet praten als brugman, wil je bij de HAP terecht komen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:54

Ah ja, dat is ook wel even schrikken!

Voor de volgende keer: vel terugduwen en afbinden met een pleister smile Maar kan me voorstellen dat je het eng vond hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:57

Lady4 schreef:Artsen, assistenten of verpleegkundigen die, zonder verder onderzoek te doen, mensen wegsturen die blauw zien, stervensbenauwd zijn, pijn op de borst hebben of er bijna bij neervallen, mogen wat mij betreft opnieuw hun opleiding doen. Dat klopt gewoon niet en het is echt jammer dat er hier mensen zijn met zulke ervaringen. .

Wat mij betreft ook.
Hoewel ik die verhalen eerlijk gezegd wel eens in twijfel trek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 11:06

Lady4 schreef:
Youandi schreef:En ik vind jouw onderschrift mooi, Lady!

Mijn onderschrift is een quote uit het nummer Kom terug van Spinvis. Mooi nummer!

I loooooove Spinvis! (offtopic)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Snoopy do 9 feb 2012 - 12:27

Lady4 schreef:Misschien is het allemaal ook wel een beetje onduidelijk wat betreft het bezoeken van een HAP of SEH. En als men zelf iets heeft, vindt men dit vaak ook al snel spoedeisend. De zelfverwijzers zullen altijd blijven, maar het is denk ik wel goed om er eens bij stil te staan voordat je er binnenloopt.

Maar weet jij of dit veranderd is de laatste jaren? Voordat ik ooit van een dokterspost had gehoord ( vroeger was er toch 1 huisarts in het dorp die avond/weekend oproepdienst had?) dacht ik dat je bij spoed altijd naar de seh kon. Alhoewel het toen ook de eerste hulp heette wat dus niet suggereert dat het spoed moet zijn.

Ben verder een leek op dit gebied hoor, toen met die collega was de eerste en laatste keer tot nu.

Nummer van de huisarts is een goede, zou er nooit aan gedacht hebben om die te bellen voor het nummer van de HAP. Nummer huisarts ken ik uit me hoofd, die is te simpel om te vergeten ( maar twee verschillende cijfers).
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Caramba do 9 feb 2012 - 13:01

Waar lady werkt, moet je je sowieso eerst ook altijd bij een ander balie melden, daar wordt gevraagd of je voor seh of dokterswacht komt. Dan pas kunt je naar binnen. Je komt daar niet zo het zh binnen.
Geen afspraak voor beide moet je in de hal wachten. Bij die balie wordt dan de dokterswacht ook wel gebeld.
Heb al aantal keren gehoord, bij dokterswacht duurde het te lang, patiënt liep blauw aan, meteen seh gebeld! Patiënt met spoed opgenomen. Zelfs medewerkers, geen opleiding tot verpleegkunde, van
de balie zien vrij snel of het spoed is of dat het iets voor de dokterswacht is.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  PiP do 9 feb 2012 - 19:14

Wij zijn in Frankrijk door het park naar de SEH gestuurd.
Hadden gedacht dat we ook wel een dikke rekening ter plekke zouden moeten betalen.

Rekening achteraf: €23,- Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 561177
En nog vergoed door de verzekering ook.

Hier was de HAP eerst in een plaats verderop, denk in het ziekenhuis.
Toen we vorig jaar erheen wouden met onze dochter bleek dat er nu een HA gewoon in de praktijk(meerdere ha) dienst had, konden we er lopend heen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Lady4 vr 10 feb 2012 - 10:06

Even te bekaf voor een uitgebreide reactie. Maar wilde jullie niet onthouden dat mijn moeder vanavond op eigen gelegenheid naar de (mijn!) SEH is gegaan. Foei! Wink De reden was helaas niet zo leuk en zeker spoedeisend. Ze had achteraf gezien 112 gewoon moeten bellen. Zie verder mijn topic in Algemeen.


Laatst aangepast door Lady4 op vr 10 feb 2012 - 10:24; in totaal 2 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  - Pagina 2 Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum