Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

+11
Fayebella
luisa
Tania
Rush
Jilke
Snoopy
Lady4
Jerry
Minx
Arwyn
Zwerver
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Zwerver wo 8 feb 2012 - 8:02

Mijn vriend heeft vanochtend met een stanleymes zijn vingertopje er af gesneden, alleen nu is zijn verband echt heel vies. Ik vraag me af of dit goed is, weet iemand dit?

En mag hij ibuprofen aangezien het bloedverdunnend is?
[


Laatst aangepast door wc-eend op do 9 feb 2012 - 5:29; in totaal 5 keer bewerkt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:05

Verband afhalen, schoonmaken als dat gaat, nieuwe gazen en verband erom.
Dit gaat vastkoeken.
Dan kijken of t erg bloedt.
Pijnstillers mogen gewoon, maar miss is paracetamol beter.
Zijn jullie wel naar zkh geweest??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Zwerver wo 8 feb 2012 - 8:10

Ik durf er zelf echt geen nieuwe om te doen... kan daar niet heel goed mee omgaan.

Ziekenhuis zijn we niet geweest, we zijn wel meteen naar de dokter gegaan maar die had spoed. Die keek er 2 seconden na en zegt: "Ja hier kunnen we niks mee". Vervolgens moest de assistente er verband om doen en de dokter zelf was weg.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:13

Echt een vingertopje eraf of zich lelijk gesneden??? Vingertopje eraf neem k aan dat dat toch gehecht moet worden....

Ik zou zeggen: huisartsenpost of eerste hulp. Zeker als je zelf niet goed tegen bloed kan mbt het verbinden ervan. Dat het nog zo bloed lijkt me ook niet wenselijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:13

Dit lijkt me toch niet helemaal gezond.. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Arwyn wo 8 feb 2012 - 8:22

Als het topje er echt af ligt, zou ik toch even langs het ziekenhuis gaan..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:29

Vraag me af of echt hechten nog gaat nu, me een 'oude' wond.
Ik zou sowieso zelf t verband eraf halen en kijken hoe t eruit ziet.
Aan de hand daarvan kijken om naar het zkh te gaan of zelf verbinden.
Goed zie t er iig niet uit.. Heeft ie zn topje nog gevonden?

Je woont denk ik ver bij me vandaan, anders had ik wel ff willen komen kijken... Als je t zelf niet durft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:31

Als het topje eraf zou zijn of het had gehecht moeten worden, had de huisarts of assistent dat wel gezien en gezegd, lijkt mij. De wond is blijkbaar nog wat gaan nabloeden, dus even een schoon verbandje er om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 8:32

Misschien dat Lady4 dit weet? Niet dat alle andere adviesen niet goed zijn hoor! Maar meer omdat ze ook op de SEH werkt. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Minx wo 8 feb 2012 - 8:33

Zeker even langs de dokterspost gaan. Bellen en aangeven dat je vanochtend bij de ha geweest bent maar dat het nu echt duidelijk door het verband heen bloed.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Jerry wo 8 feb 2012 - 9:01

als dat verband vast gaat koeken doet 't HEUL VEUL pijn als je 't verband gaat verwisselen... Als 't niet meer (erg) bloedt, in 'n bakje lauw water losweken (als 't in de wond vast zit in ieder geval) en een nieuw verbandje erom. Er bestaan speciale gaasjes die niet in 'n wond vastdrogen...

Als 't nog erg bloedt, zou ik 't niet zo goed weten... Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Zwerver wo 8 feb 2012 - 9:03

Wij zitten nu bij de dokterspost, ben blij dat we gegaan zijn. Ze haalde t verbandje er af en het bleef maar bloeden. Assistente laat er nu ook een dokter bijkomen, terwijl vannochtend keek de dokter er 3 seconden naar en de assistente mocht het afmaken met een verbandje.

zal de fotos even weghalen haha! We zitten nu iig te wachten
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 9:07

Heel goed dat jullie gegaan zijn!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 9:09

Ai..vervelend. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de foto Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Lady4 wo 8 feb 2012 - 9:26

Autjs. Vingertopjes bloeden altijd als een rund, lopen veel kleine vaatjes daar. Het enige wat echt helpt is een stevig drukverband. Een enkele keer blijkt een slagadertje geraakt en in dat geval moet dit even dicht gebrand worden.

Ik verbaas me altijd over de vele adviezen om naar het ziekenhuis te gaan. Op eigen intiatief naar een SEH kost je je volledige eigen risico van 220 euro. Tachtig procent van de zelfverwijzers is geen spoed, al zien ze dat zelf vaak anders. Buiten kantooruren kun je richting de dokterswacht en als die het nodig achten wordt je wel doorverwezen naar de SEH.

Wc-eend, ik ben benieuwd wat ze verder bij jou vriend hebben gedaan. Hand goed hoog houden en in de gaten houden dat er geen ontstekingsverschijnselen ontstaan (roodheid, zwelling, pus, pijn, koorts, koude rillingen). In dat geval gelijk aan de bel trekken. En, zoals al gezegd, bij het verwisselen van het verband dit eerst even nat maken zodat het minder aan de wond blijft plakken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Minx wo 8 feb 2012 - 9:38

Lady4 schreef:
Ik verbaas me altijd over de vele adviezen om naar het ziekenhuis te gaan. Op eigen intiatief naar een SEH kost je je volledige eigen risico van 220 euro. Tachtig procent van de zelfverwijzers is geen spoed, al zien ze dat zelf vaak anders. Buiten kantooruren kun je richting de dokterswacht en als die het nodig achten wordt je wel doorverwezen naar de SEH.

Hier verbaas ik me ook over smile, dokterspost zit hier naast de seh dus waarom daar niet eerst langs.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Zwerver wo 8 feb 2012 - 10:19

Bedankt voor jullie reacties! Wij zijn inmiddels weer terug. Ze hebben niet veel gedaan. De dokter assistente heeft het verband eerst open geknipt en toen begon het als een gek te bloeden. Ze heeft er gaasjes op gedaan en we moesten wachten op de dokter. Dokter kon het eventueel wel hechten alleen dan had mijn vriend er meer last en pijn van. Ze hebben nu opnieuw een verband erom heen gedaan. Een keer zo dik haha en meneer moet de hele tijd met zijn arm omhoog zitten. Ben benieuwd hoe dat zo straks gaat met slapen! Hij mocht geen ibuprofen van de dokter, al zei de doktersassistente van wel haha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Snoopy wo 8 feb 2012 - 12:25

Fairytale schreef:
Lady4 schreef:
Ik verbaas me altijd over de vele adviezen om naar het ziekenhuis te gaan. Op eigen intiatief naar een SEH kost je je volledige eigen risico van 220 euro. Tachtig procent van de zelfverwijzers is geen spoed, al zien ze dat zelf vaak anders. Buiten kantooruren kun je richting de dokterswacht en als die het nodig achten wordt je wel doorverwezen naar de SEH.

Hier verbaas ik me ook over smile, dokterspost zit hier naast de seh dus waarom daar niet eerst langs.

Maar is hat niet zo dat je voor de huisartsenpost eerst moet bellen en niet zomaar kan binnen lopen?
Ik ben eens met een collega naar de seh geweest omdat ze haar vinger had gebroken. Ze verging van de pijn dus we hebben niet eerst de tijd genomen om dat telefoonnummer op te zoeken maar zijn gewoon gegaan. Bij hp stond eerst bellen op de deur enbij de seh niet, dus daar maar heen gegaan.
Was overigens geen twijfel of het gebroken was.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Jilke wo 8 feb 2012 - 18:50

Hier kom je echt niet langs op de huisartsenpost zonder te bellen hoor. Overigens op de spoedeisende hulp ook niet. Toen ik met mijn vader een paar jaar terug bij de SEH stond, waarbij hij lijkbleek op een stoel plofte met wegdraaiende ogen, stuurde ze hem naar huis met de woorden: geef hem maar een paracetamol en ga maar terug morgen naar de huisarts. Omdat ik niet eens gebeld had dat we eraan kwamen.

Overigens was ik toen zo boos dat ik bijna dat vrouwtje achter haar loketje vandaan gesleurd heb bij wijze van, die heeft me een woordenwaterval over zich heen gekregen...Even later bleek dat mijn vader een enorme hartaanval had, en heeft nog anderhalve maand in het ziekenhuis gelegen waarvan 3 weken intensive care. Maar man wat was ik boos toen zeg.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Minx wo 8 feb 2012 - 20:59

Ik vraag me echt ook af wat het voor moeite is zelfs als iemand van de pijn vergaat om onderweg even de huisartsenpost te bellen. Als jij zegt dat die vinger in dit geval er overduidelijk naast staat dan geven zij wel aan dat je direct door kan naar de seh. Heb je in ieder geval de officiële weg gevolgd en kost het je geen 220 euro. Wat lady4 al zei 80% is niet spoedeisend.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Snoopy wo 8 feb 2012 - 21:35

Fairytale schreef:Ik vraag me echt ook af wat het voor moeite is zelfs als iemand van de pijn vergaat om onderweg even de huisartsenpost te bellen. Als jij zegt dat die vinger in dit geval er overduidelijk naast staat dan geven zij wel aan dat je direct door kan naar de seh. Heb je in ieder geval de officiële weg gevolgd en kost het je geen 220 euro. Wat lady4 al zei 80% is niet spoedeisend.

Ja maar wij waren aan het werk en geen internet in de buurt. Dat telefoonnummer hadden we dus niet zomaar.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:22

Lady4 schreef:
Ik verbaas me altijd over de vele adviezen om naar het ziekenhuis te gaan. Op eigen intiatief naar een SEH kost je je volledige eigen risico van 220 euro. Tachtig procent van de zelfverwijzers is geen spoed, al zien ze dat zelf vaak anders. Buiten kantooruren kun je richting de dokterswacht en als die het nodig achten wordt je wel doorverwezen naar de SEH.
Ik vind over het algemeen dat hier meteen geroepen wordt dat je naar de dokter moet gaan, maar goed dat is weer een ander verhaal. Staat ook los van dit specifieke topic trouwens.


Laatst aangepast door Lieskuh op wo 8 feb 2012 - 23:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:23

Snoopy schreef:
Fairytale schreef:Ik vraag me echt ook af wat het voor moeite is zelfs als iemand van de pijn vergaat om onderweg even de huisartsenpost te bellen. Als jij zegt dat die vinger in dit geval er overduidelijk naast staat dan geven zij wel aan dat je direct door kan naar de seh. Heb je in ieder geval de officiële weg gevolgd en kost het je geen 220 euro. Wat lady4 al zei 80% is niet spoedeisend.

Ja maar wij waren aan het werk en geen internet in de buurt. Dat telefoonnummer hadden we dus niet zomaar.
Tip voor de volgende keer. Als jij je eigen huisarts belt dan staat dat nummer op het antwoordapparaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:35

Lieskuh schreef:
Snoopy schreef:
Fairytale schreef:Ik vraag me echt ook af wat het voor moeite is zelfs als iemand van de pijn vergaat om onderweg even de huisartsenpost te bellen. Als jij zegt dat die vinger in dit geval er overduidelijk naast staat dan geven zij wel aan dat je direct door kan naar de seh. Heb je in ieder geval de officiële weg gevolgd en kost het je geen 220 euro. Wat lady4 al zei 80% is niet spoedeisend.

Ja maar wij waren aan het werk en geen internet in de buurt. Dat telefoonnummer hadden we dus niet zomaar.
Tip voor de volgende keer. Als jij je eigen huisarts belt dan staat dat nummer op het antwoordapparaat.
Dat nummer heb ik ook niet eens. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 0:54

Nou, ik zou zeggen zet hem in je gsm. Het kán wel eens handig zijn nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden  Empty Re: Spoedvraagje. Vingertopje eraf gesneden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum