Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onregelmatig

+2
Linnie1985
kwak
6 plaatsers

Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 7:28

Hey meiden.

Ik ben sinds 6 december met de pil gestopt. Toen ben ik 'nep' ongesteld van de pil geworden en toen kwam er niks meer. Heb toen pillen gehad en na 87 dagen werd ik daar 'nep' ongesteld van. Daarna ben ik na 41 dagen uit mezelf ongesteld geworden. Nu ben ik weer 50 dagen verder en nog steeds niet ongesteld.

Ik ben nu dus in een half jaar maar 1 keer echt ongesteld geworden en vind dat dus best wel erg.
Zijn er meer hier die dit ook hebben/gehad? En is daar iets aan gedaan oid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  kwak za 4 jun 2011 - 7:33

normaal moet je cyclus altijd weer even op "gang" komen als je bent gestopt met anticonceptie.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 7:38

kwak schreef:normaal moet je cyclus altijd weer even op "gang" komen als je bent gestopt met anticonceptie.

Ja dat weet ik, maar bij veel mensen is het wel gewoon bijna gelijk goed. Plus ik ben tussendoor regelmatig gestopt en dan werd ik ook gewoon nornaal ongesteld. Ik vraag me gewoon af of er meer zijn die dit herkennen en hoe dat is gegaan/gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Linnie1985 za 4 jun 2011 - 7:40

Puggle schreef:
kwak schreef:normaal moet je cyclus altijd weer even op "gang" komen als je bent gestopt met anticonceptie.

Ja dat weet ik, maar bij veel mensen is het wel gewoon bijna gelijk goed. Plus ik ben tussendoor regelmatig gestopt en dan werd ik ook gewoon nornaal ongesteld. Ik vraag me gewoon af of er meer zijn die dit herkennen en hoe dat is gegaan/gaat.

Ik ben ook in december gestopt met de pil en meestal ben ik de 28e dag ongesteld, maar heb al 2x meegemaakt dat het pas de 33e dag kwam. Ik ben nu 1 dag overtijd.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 7:42

Hoe was je cyclus voordat je aan de pil begon, was je toen ook al zo onregelmatig ongesteld? Vaak is de cyclus namelijk zoals voor de pil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 7:43

Bij mij duurde het de eerste keer 80 dagen voor ik uit mezelf ongesteld werd, toen ging ik naar een cyclus van 30-37 dagen en nu kun je de klok erop gelijk zetten en zit ik al bijna een jaar op een dijk van een cylcus van vier weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Susan za 4 jun 2011 - 7:46

Ik was toen ik met de pil stopte ook zo weinig ongesteld, er zaten steeds twee of drie maanden tussen. Toen ik met de Nuvaring stopte was mijn cyclus helemaal een zooitje. Toch ben ik wel redelijk vlot zwanger geraakt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen al sinds zo'n anderhalf jaar voor ik ging proberen zwanger te worden al geen hormonale anticonceptie meer gebruikte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 7:52

Wat vervelend dat je zo onregelmatig ongesteld bent, dat lijkt me erg lastig. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, ik gebruikte de nuvaring en sinds ik hiermee 2 maanden geleden gestopt ben is mijn cyclus uit zichzelf weer 28 dagen. Mijn vriendin slikte ook de pil en na het stoppen hiervan kreeg ze een erge onregelmatige cyclus, ze is na 9 maanden zwanger geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 7:52

Dromertje schreef:Hoe was je cyclus voordat je aan de pil begon, was je toen ook al zo onregelmatig ongesteld? Vaak is de cyclus namelijk zoals voor de pil.

Ja dat weet ik dus niet zo goed meer. Volgens mijn moeder was he t gewoon normaal normaal toen. Zei heeft nooit iets gemerkt dat het niet kwam. En af en toe ben ik ook gestopt met de pil omdat ik vergat dat ik hem na mijn stopweek weer moest nemen. Voor mijn gevoel kwam het dan gewoon weer. Dus ik weet het eigelijk niet en vind het best apart dat het nu zo gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  moepie za 4 jun 2011 - 9:21

Toen ik stopte met de pil werd ik eerst netjes na 28 dagen ongesteld, helaas duurde het daarna steeds langer. De ene keer duurde het 50 dagen en de andere keer 80 dagen.
Na 6 maanden zat ik bij de huisarts, alles uitgelegd en verteld wat ik er zelf van dacht. Ik dacht namelijk aan pcos. Hier horen verschillende symptomen bij die ik ook had. Toen moest ik van de huisarts eerst 2 maanden gaan temperaturen om te kijken of ik een eisprong had, die had dus ik dus niet dus zo kreeg ik met 8 maanden een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ik bleek inderdaad pcos te hebben en heb hier medicatie voor gekregen, daarmee raakte ik in de tweede ronde zwanger.

het is natuurlijk niet gezegd dat jij dit hebt hoor! Er zijn veel meiden waarbij het niet opgang komt, dan kan zo'n kuurtje wel helpen, maar die heb je al gehad. Toen ben je dus naar de huisarts gegaan neem ik aan? Misschien kun je nog eens weer bij hem/haar informeren als het weer zo'n tijd uitblijft. Het is erg vervelend! Je weet totaal niet waar je aan toe bent.
Hopelijk komt er gauw verandering in.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 9:54

klopt moepie zo'n kuur heb ik de eerste keer gehad. De huisarts is gelukkig vrij makkelijk en had al gezegd dat als het weer lang ging duren ik terug moest komen.
Ik zit ook bij een internist omdat ik hoge bloedruk heb van nature en daar moet ik donderdag heen dus ga het maar eens voorleggen daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Muppetje za 4 jun 2011 - 10:10

Mijn verhaal ken je natuurlijk, ik wilde alleen even zeggen dat ik het héél rot voor je vind.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Annie24 za 4 jun 2011 - 10:24

Mijn 1e cyclus duurde 114 dagen en mijn 2e cyclus 115 dagen. Omdat ik abnormale buikpijn had ben ik toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek de buikpijn te komen door PCOS. Daarom heb ik toen Clomid voorgeschreven gekregen. Door de clomid had ik een cyclus tussen de 30 en 35 dagen en was ik na 4 rondes zwanger.

Het is heel vervelend natuurlijk, maar je bent écht niet de enige. Je kán je huisarts bellen, maar de meeste doen nog of vrij weinig aan de situatie waarin jij nu zit. Maar misschien die van jou wel...al moet je je dan wel beseffen dat je waarschijnlijk doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis en de vraag is of je nu al zo ver wil gaan. De mmm valt niet mee.

Succes!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:26

Muppetje schreef:Mijn verhaal ken je natuurlijk, ik wilde alleen even zeggen dat ik het héél rot voor je vind.

Dank je hug je weet dat dat insgelijks is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:30

Annie24 schreef:Mijn 1e cyclus duurde 114 dagen en mijn 2e cyclus 115 dagen. Omdat ik abnormale buikpijn had ben ik toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek de buikpijn te komen door PCOS. Daarom heb ik toen Clomid voorgeschreven gekregen. Door de clomid had ik een cyclus tussen de 30 en 35 dagen en was ik na 4 rondes zwanger.

Het is heel vervelend natuurlijk, maar je bent écht niet de enige. Je kán je huisarts bellen, maar de meeste doen nog of vrij weinig aan de situatie waarin jij nu zit. Maar misschien die van jou wel...al moet je je dan wel beseffen dat je waarschijnlijk doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis en de vraag is of je nu al zo ver wil gaan. De mmm valt niet mee.

Succes!

jeetje dat zijn lange rondes zeg!
Mijn huisarts is niet zo heel moeilijk. Toen ik de eerste keer daar was had hij het al over pillen die een eisprong opwekken oid. Voor als mijn cyclus niet op gang zou komen. Maar ij ga het van de week eerst maar eens vragen aan mijn internist. Ik weet idd of ik nu ziekenhuis toestanden wil. Al vind ik dit ook onzeker. Ook al weet ik dat ik nog niet moet klagen maar het voelt vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:37

Bij mij kwam na de bevalling ook mijn cyclus nauwelijks meer op gang (een eisprong in een jaar tijd na een kuur van de huisarts). Ik bleek ook PCOS te hebben, maar mijn cyclus voor mijn zwangerschap was ook al lang en onregelmatig.

Als je eerder een normale cyclus hebt gehad, is de kans echt heel, heel erg groot dat die wel weer terug komt. Alleen kan de pil je hormoonbalansen dusdanig verstoren dat dat wel een jaar kan duren en dat is natuurlijk wel vervelend, die extra wachttijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatig Empty Re: Onregelmatig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum