Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+14
Toet
Rush
Steep
Alex
Lejow
Jordana
_Lacey_
Suus
Erin
Stuiterbal
Burn
ExpressoB
Ibbeltje
VeryCherry
18 plaatsers

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 16 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 0:54

Klote zeg, Alex Sad. Echt heel vervelend, zeker op jouw leeftijd DagCafé - Pagina 16 394967. Ik weet niet of ik het als kind heb gehad, maar ik hoor zoveel mensen die er enorm veel last van hebben op latere leeftijd dat ik weleens denk dat ik graag had gehad dat iemand me toen ik drie was even aan had gestoken. Als kind merk je er veel minder van en is moe zijn zo'n beetje je belangrijkste bezigheid.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Burn do 9 feb 2012 - 0:59

June schreef:Wil ik wel doen, Burn. Wel op eigen risico, ik ben een ontzettend kritische lezer, dus je mag het ook aan iemand anders vragen smile.
Ik PM je ff!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 1:00

June schreef:Wat naar, Pompoen. Hoe ernstig is zo'n crisis meestal? Ik vind het goed dat je (zeker nu) op je grenzen let, maar als haar iets overkomt, kun jij dat jezelf dan vergeven?

Op een rustiger moment zou ik nogmaals benadrukken dat je het gevoel hebt dat ze je enorm heeft laten zitten na de operatie en dat je graag wilt dat ze je even wat rust geeft om te bekijken wat je nu wilt. Het moet wel een keer klaar zijn natuurlijk, zeker als ze het telkens na een week weer vergeet.

Die crisissen zijn erg, dan is ze echt de weg kwijt, gaat bijvoorbeeld dagenlang rondzwerven, ze heeft ook wel eens heel veel pillen geslikt (maar dat kan nu niet meer want zo veel heeft ze niet in huis), of ze loopt rond met plannen om van een brug te springen voor een trein of op de snelweg. Vaak weet ze ook niet meer wat ze dan allemaal heeft gedaan.

Maar...dat is al jaren zo, 't is nog veel slechter geweest én 't is nooit zo ver gekomen dat ze zichzelf echt wat aan deed. Het is, hoewel dat natuurlijk niet bij alle suïcidalen zo is, echt een roep om aandacht. Hoewel ze zichzelf er wel echt pijn mee doet natuurlijk. Maar vroeger werd ik soms 's nachts mijn bed uit gebeld met een crisis, ik heb haar zelfs wel eens midden in de nacht van een politiebureau opgehaald en naar een instelling gebracht. Maar sinds ik besloten heb mijn telefoon uit te hebben 's nachts en ze dat ook weet...zijn er geen nachtelijke crisissen meer geweest.

Voor mij is de vriendschap eigenlijk over, al lang... maar ik durf dat gewoon niet te zeggen, ik durf gewoon niet te zeggen dat ik geen contact meer wil. Waarom...omdat dan de enige persoon weg valt aan wie ze ALLES durft te vertellen, op wie ze ALTIJD kan rekenen. Ik denk écht dat dat een enorme trigger voor haal zal zijn om alsnog nieuwe zelfmoordpogingen te gaan ondernemen...en wie weet lukken die dan wel.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 1:05

Alex schreef:

Bwhahahaha ja dat vind ik nog het mooiste van alles laughcry

Lastig van je vriendin. Hoe moeilijk ook, ik zou het er toch over hebben met haar. Dit werkt niet en ik kan me voorstellen dat ze het op den duur ook wel in de gaten krijgt.

Haha, ja echt hilarisch laughcry.

Ze heeft het al lang in de gaten, ik houd haar al maanden af, langer zelfs... Ze heeft een tijdje (maand geleden ofzo) terug een leuke actie bedacht waardoor ze bij me langs MOEST komen. Ik werd gebeld dat ze een verjaardagscadeautje voor me had (ik ben in mei jarig). Bloembollen (oh jippie, die had ik nog niet, had net een zak van 100 bollen gekocht) en het cadeau was natuurlijk ook dat zij ze zou komen planten. En omdat het eigenlijk al een beetje laat was voor bloembollen planten moest dat ook snel... laughcry

Ik probeer eigenlijk het te laten verwateren, maar ze staat het niet toe. Hoe meer ik probeer los te laten hoe harder ze zich aan me vastklampt.
We hebben eerder een jaar geen contact gehad, 10 jaar terug ofzo. Ik moest haar op de middelbare school altijd komen redden als ze zat te hyperventileren, ruzie had, in paniek was of wat dan ook. Toen ze verhuisd was en naar een andere school was was ik ZO blij dat ik er vanaf was... zo zat was ik het toen. Toen hebben we een hele tijd geen contact gehad maar op een gegeven moment nam ze weer contact met me op. We hebben toen weer wat afgesproken en toen ging het best heel goed met haar vandaar dat we toch weer bevriend zijn geraakt...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 1:26

wat heftig zeg, weet ook niet goed wat je nu kan doen aangezien je aangeeft dat als je het contact definitief wil verbreken dat ze dan serieuze zelfmoordpogingen gaat doen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 1:31

Lily schreef:wat heftig zeg, weet ook niet goed wat je nu kan doen aangezien je aangeeft dat als je het contact definitief wil verbreken dat ze dan serieuze zelfmoordpogingen gaat doen.

Nee, precies. 't is ook heftig. Ze is op dit moment as we speak voor de 4e keer aan het bellen. Ik wil niet meer, ik ben op, ik erger me alleen maar en ik wil en kan haar niet meer helpen. Het is tijd dat ze op andere manieren hulp gaat zoeken, bij de vele hulpverleners die daar voor zijn, of bij familie. Maar ik ben op, ik ben alleen nog maar een brok irritatie en ik heb zelf zo veel aan mijn hoofd.

Daarom heb ik nu dus besloten de telefoon niet op te nemen. Dat is het enige wat ik nu nog kan bedenken. 't is geen oplossing en het vervelendste is dus dat ik me er zo schuldig om voel. Maar ik kán haar gewoon niet te woord staan want ik ben er zo verschrikkelijk klaar mee. Mijn grens heeft ze al 10x overschreden en 't is gewoon op.

En ik heb het gevoel dat ze me chanteert met haar crisissen...

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 1:35

Wat naar allemaal, Pompoen. Ik krijg ook het gevoel dat ze je een beetje chanteert en het werkt vaak ook nog goed! Sterkte DagCafé - Pagina 16 699888

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 2:19

Thanx... ja het werkt helaas goed.
Maar 't is wel fijn dat ik even mij ei hier kwijt kon! Dan voel ik me er ineens ook weer wat beter tegen opgewassen, omdat ik voor mezelf eigenlijk ook weer op een rijtje heb waarom ik eigenlijk niet opneem.
Helaas blijft ze maar bellen. Ze belt op de vaste telefoon, normaal krijgt ze daar bijna altijd gehoord want als ik mijn mobiel niet opneem (dat doe ik wel vaker niet) dan neemt mijn man meestal de vaste telefoon wel aan en dan verbind hij haar naar mij door...
Maar ik heb dit nu met hem besproken, hij vind ook dat ik maar even gewoon niet op moet nemen en hij doet dat dus ook niet. Ze belt met een herkenbaar nummer gelukkig, dus daardoor weten we wel wanneer zij belt.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 2:33

Pompoen ligt er nog genoeg ijs op de slootjes in A.?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 2:36

VeryCherry schreef:Pompoen ligt er nog genoeg ijs op de slootjes in A.?

Ik weet het niet!! Bij ons naast de deur niet nl, maar dat is stromend water en gewoon niet goed bevroren. Ik kom de deur niet uit verder maar volgens mij word er bij E.miclaer nog geschaatst en ik weet wel zeker dat er in V.athorst op de grachtjes nog geschaatst word. Dus volgens mij kan dat nog gewoon. Maar ik weet het dus niet helemaal zeker omdat ik ze hier niet zie schaatsen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 2:39

тыквашка schreef:
VeryCherry schreef:Pompoen ligt er nog genoeg ijs op de slootjes in A.?

Ik weet het niet!! Bij ons naast de deur niet nl, maar dat is stromend water en gewoon niet goed bevroren. Ik kom de deur niet uit verder maar volgens mij word er bij E.miclaer nog geschaatst en ik weet wel zeker dat er in V.athorst op de grachtjes nog geschaatst word. Dus volgens mij kan dat nog gewoon. Maar ik weet het dus niet helemaal zeker omdat ik ze hier niet zie schaatsen.

Hmmm, dankjewel. Ik ga wel op de gok, ik moet die schaatsen toch ophalen smile

Heeft die griet nog gebeld of is ze intussen gestopt?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 9 feb 2012 - 2:42

Je kan hier overal gelukkig nog schaatsen, maar het vriest ook nog gewoon.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 2:47

Ze heeft 10 minuten geleden nog gebeld... Nu is het alweer een tijdje rustig, hoop dat ze het even opgeeft.

Ik weet echt 95% zeker dat je hier in A. nog wel ergens kunt schaatsen. Zo niet op slootjes dan wel op de r.ubensbaan!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 2:49

Ik hoop ook dat ze opgeeft.

Hmmm, mijn ouders wonen vlak bij de A. Schweitzersingel, daar zijn ook zat slootjes, ik probeer het gewoon Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 2:51

VeryCherry schreef:Ik hoop ook dat ze opgeeft.

Hmmm, mijn ouders wonen vlak bij de A. Schweitzersingel, daar zijn ook zat slootjes, ik probeer het gewoon Very Happy

Ik ook, ik heb wel een rondje P. st.erf gemaakt maar verder ben ik niet geweest. Naast ons huis is een sloot, maar daar word niet geschaatst en volgens mij is 't ijs daar ook niet zo dik. Je kunt altijd richting E.miclaer gaan, daar word volgens mij op allerlei plekken geschaatst, zelfs op die grote plas.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 2:53

Ik ben daar als kind in het drijfzand terecht gekomen, toen de vijver nog aangelegd werd. Echt doodeng. Is toch ook jaren geleden een jongen van een jaar of 16 verdronken?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 2:55

ach nu ligt er ijs op dus heel snel zal dat nu niet gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 2:57

Brrr, lekker zo'n vijver...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry do 9 feb 2012 - 3:05

Leuk hè, als je onder het ijs komt ben je echt de sjaak met al die enorme waterplanten, dan kom je gewoon vast te zitten.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 9 feb 2012 - 3:19

VeryCherry schreef:Leuk hè, als je onder het ijs komt ben je echt de sjaak met al die enorme waterplanten, dan kom je gewoon vast te zitten.

Toch maar slootje zoeken dan...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Alex do 9 feb 2012 - 6:29

Echoooooooo ...