Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah, zit helemaal vast!

+6
Ibbeltje
Alex
Caramba
Lejow
Jeanette
Caribbeanlover
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bah, zit helemaal vast! - Pagina 2 Empty Re: Bah, zit helemaal vast!

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 1:35

http://www.avogel.nl/Indicaties/Voorhoofdsholteontsteking-symptomen-behandeling.php

Het enige dat klopt is een drukkend gevoel bij het vooroverbuigen. Niezen doe ik ook wel.

Pas naar de HA gaan als het langer dan een week aanhoudt.

Heb wel eens gehoord dat middelen bij verkoudheid ed niet echt helpen aangezien je lichaam het dan al uit zichzelf aan het herstellen is.

Heb wel een Panadol genomen.

Ik ben chronisch ziek dus misschien ben ik extra vatbaar.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 1:37

Marin schreef:Sterkte CBL! Ik ben ook helemaal stijf en heb echt het gevoel alsof er een vrachtwagen over m'n borstkas heen heeft gereden. Ik beweeg veel, maar dit koude weer doet m'n gezondheid niet veel goed. Ik ben net als jij niet echt ziek, maar voel me ook niet helemaal honderd procent.

Maar ik zou me niet ziek melden als ik jou was, tenzij je echt van de arts hebt gehoord dat je voorhoofdholteonsteking hebt en het je echt beperkt bij het werken of je het niet vol kunt houden. Nog even doorbijten, het is gelukkig alweer minder koud dan gisteren.

Jij ook sterkte. Ik ga op de fiets naar m'n werk en dan vervolgens bij 12 gr. werken is ook niet bepaald fijn. Een arts bezoeken is pas eigenlijk nodig als het langer dan 1 week aanhoudt.

Volgens die link heb ik het voor een groot deel wel lijkt het.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 8 feb 2012 - 1:40

Wat voor chronisch ziek ben je? Kan goed hoor, dat je door dit koude weer extra last hebt. Ik heb me de hele winter al niet denderend gevoeld, maar doordat de winter zo mild was heb ik me met behulp van vitamine supplementen me toch redelijk staande gehouden, geen enkele dag ziek gemeld nog! Maar ik merk direct dat dat echt koude weer invloed op me heeft. Niet dat ik daardoor verkouden of ziek word, maar alles is stijf en ben veel gevoeliger.

Sterkte, ik zou toch proberen inderdaad morgen nog te werken (en vrijdag?) en dan lekker een rustig weekendje te hebben.

Trouwens, nu ik je toch spreek.. Ken jij de website Heerlijk.nl ? Is misschien wel wat voor jou en je man. Kan je voor 30 euro uiteten bij goede restaurants en tegen een tientje meerprijs bij een 1 sterren restaurant geplaatst worden. Geef je je postcode op en aantal kilometer dat je wilt rijden (dus zeg 5 km vanaf je huis of 50) en dan zoekt de website een restaurant voor je uit en maakt de reservering. Hebben wij laatst ook gedaan en zijn bij Aan De Poel terecht gekomen, een sterrenrestaurant. Vond het heel erg leuk! Moest nog aan je denken, dus vandaar dat ik je de tip even geef, wie weet ken je het nog niet!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 1:44

Thanks voor de tip. Dus je moet aangeven als je bij een sterrenzaak wilt eten dan niet weet waar? Wil dat wel graag van te voren weten waar ik ga eten.

Ken je Dining with the stars en de Restaurantweek? Is misschien ook wat voor jou.

Ik heb hartfalen overigens.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 1:45

Ik heb voor mezelf altijd de regel: als ik geen koorts heb en nog op mijn benen kan staan dan ga ik gewoon werken. Heb altijd wel lichamelijke klachten, maar ik kan er weinig mee, ik blijf er niet voor thuis en ga liever werken.

Het komt op mij in elk geval over alsof je goed verkouden bent, en met een verkoudheid kun je opzich wel werken, al functioneer je waarschijnlijk misschien nét ff wat minder. Maar liever wat minder functioneren dan helemaal niet, omdat je ziek thuis zit Wink

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 8 feb 2012 - 1:46

Ja de restaurantweek ken ik (die andere niet), maar denk dat we die binnenkort maar even overslaan, omdat we laatst al zo uitgebreid hebben gegeten.
Maar inderdaad, je krijgt pas op de ochtend een mailtje van die website naar welk restaurant je toe gaat. Dat moet je dus wel leuk vinden, dat het een verrassing is waar je gaat eten. Maar als je de kilometers op best wel ver zet, dan heb je dus best wel kans om bij restaurants terecht te komen waar je anders nooit aan zou denken omdat het uit je regio is. Maar wie weet vind je het niks hoor.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba wo 8 feb 2012 - 1:51

Ik gebruik overigens alrijd otrivin met menthol als ik voorhoofdholte ontsteking heb. Ik vind het wel werken, komt dan fijn los, waardoor hoofdpijn minder wordt. Mijn ha schreef mij dat ook voor terwijl ik dit altijd al nam.
Ik heb het trouwens altijd als ik verkouden ben. En altijd aan 1 zijde, komt ook omdat mijn neus, zie je niet aan de buitenkant gelukkig, scheef staat.
Heeft kno arts vastgesteld toen ik voor gehoortest ging.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 1:56

Mijn holte-ontsteking is trouwens chronisch, ik werk er gewoon mee, ik meld me daar echt niet ziek voor. Niet dat ik nu wel aangeven dat ik nu zo'n turbo-geweldige werknemer ben en jij niet, maar als ik naar mijn eigen holte-ontsteking kijk als ik er last van heb: ik voel het wel, de hele dag een zeurende pijn, met bukken écht pijn, en continu een druk op m'n kaken, en als ik loop voel ik bij elke stap nog een extra een druk op m'n kaken, maar ik vind het niet heftig genoeg om er ziek thuis voor te blijven. Maargoed, de ene holte-onsteking manifesteert zich weer anders dan de ander.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 8 feb 2012 - 2:00

Met voorhoofdholte ontsteking kun je niet veel hoor, heb een week plat gelegen en ben nog steeds niet de oude. HA gad aan dat het dit jaar een heftiger virus is dan andere jaren, en helaas kreeg ik pas na 5 dagen medicatie.. Waar ik van de bijwerkingen alleen al super veel last heb trouwens.. Sterkte!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caramba wo 8 feb 2012 - 2:09

Bij mij is het ook chronisch, maar ik ga daarom ook gewoon werken.
Blijf daar ook niet voor thuis.
CBL heeft, naast hoofdpijn, ook last van stijf zijn. Als ik de hele dag in een koud gebouw moest zitten en was zo stijf als wat en zou pijn doen, misschien dat ik dan ook thuis zou blijven. Maar ken mezelf, meld mij niet ziek.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 8 feb 2012 - 2:16

Dat je stil zit in een koud gebouw zal inderdaad niet bevordelijk zijn. Kan me goed voorstellen dat je daar stijf van wordt. Maar volgens mij werk je geen hele dagen toch (tenminste, ik dacht te weten wat je deed, en dat is geen hele dagen werk dacht ik), dus probeer als je thuis bent zo veel mogelijk warmte en ontspanning te zoeken dan. Ga desnoods lekker in bed liggen lezen (of laptoppen), of met een warme trui op de bank en verwarming wat hoger. Dan kan je het misschien net uitzingen tot het weer wat warmer op je werk wordt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:17

Marin schreef:Ja de restaurantweek ken ik (die andere niet), maar denk dat we die binnenkort maar even overslaan, omdat we laatst al zo uitgebreid hebben gegeten.
Maar inderdaad, je krijgt pas op de ochtend een mailtje van die website naar welk restaurant je toe gaat. Dat moet je dus wel leuk vinden, dat het een verrassing is waar je gaat eten. Maar als je de kilometers op best wel ver zet, dan heb je dus best wel kans om bij restaurants terecht te komen waar je anders nooit aan zou denken omdat het uit je regio is. Maar wie weet vind je het niks hoor.

Beide zijn van diningcity.com.

Je kan dan zeker niet kiezen he? Zal wel een menu zijn door hun samengesteld.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:18

Spetterdespat schreef:Bij mij is het ook chronisch, maar ik ga daarom ook gewoon werken.
CBL heeft, naast hoofdpijn, ook last van stijf zijn. Als ik de hele dag in een koud gebouw moest zitten en was zo stijf als wat en zou pijn doen, misschien dat ik dan ook thuis zou blijven. Maar ken mezelf, meld mij niet ziek.

Ik heb niet gezegd dat het chronisch is wat ik nu heb. Ik ben chronisch ziek.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 8 feb 2012 - 2:20

Caribbeanlover schreef:

Dank je voor de tip!

En nee, je kunt niet kiezen. Je krijgt in principe een drie gangen menu dan. Maar bij het restaurant waar wij waren, kwam de chef even een praatje maken en zei hij dat hij een 7 gangen menu had samengesteld voor ons, voor dezelfde prijs! Dus dat was erg aardig en het was echt heel erg lekker. Heb jij toevallig wel eens daar gegeten (Aan de Poel, Amstelveen). Is een mooi sterrenrestaurant!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba wo 8 feb 2012 - 2:22

Caribbeanlover schreef:
Spetterdespat schreef:Bij mij is het ook chronisch, maar ik ga daarom ook gewoon werken.

Ik heb niet gezegd dat het chronisch is wat ik nu heb. Ik ben chronisch ziek.

Haha, ik zei het overal mijzelf chronische voorhoofdholte ontsteking.
Overal jou zei ik, in het algemeen, overal stijf zijn en hoofdpijn Wink
Heb het niet over jou chronisch ziek zijn gehad.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:26

Oh oke ik begreep het verkeerd ;).

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caramba wo 8 feb 2012 - 2:28

Typen op telefoon wil ook niet super.
Vergeet dan wel eens te enteren of mijn reactie na te lezen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:31

Marin schreef:
Caribbeanlover schreef:

Dank je voor de tip!

En nee, je kunt niet kiezen. Je krijgt in principe een drie gangen menu dan. Maar bij het restaurant waar wij waren, kwam de chef even een praatje maken en zei hij dat hij een 7 gangen menu had samengesteld voor ons, voor dezelfde prijs! Dus dat was erg aardig en het was echt heel erg lekker. Heb jij toevallig wel eens daar gegeten (Aan de Poel, Amstelveen). Is een mooi sterrenrestaurant!

Zohe en dat voor 40 euro, gaaf joh! Nee, heb daar nog nooit gegeten wel in meerdere andere sterrenzaken met 1,2 en 3 sterren. Vind het wel een leuk idee die tip van je, mijn man is binnenkort jarig en dan is 40,00 pp niet duur (echt meer wil ik liever niet uitgeven).

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 8 feb 2012 - 2:33

Ja wij vonden het ook echt heel erg leuk, en helemaal super leuk dat we gewoon 7 gangen kregen. Nou kan je daar niet van uit gaan, maar dit was dus een leuke verrassing er bij. Dit was de eerste keer dat ik in een sterrenrestaurant at, maar m'n vriend heeft het al veel vaker gedaan en is er gek op. Zal dus zeker nog wel vaker voor komen, en op deze manier blijft het een beetje goedkoop. Maar vergeet niet dat de wijn er bij wel geld kost natuurlijk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:36

Maar dan waren het natuurlijk kleine gerechtjes ;).

Zag een keer een programma (dacht met Herman Den Blijker) en hij ging in een sterrenzaak in NYC eten. Was echt niet normaal die groottes van de porties, dat kan gewoon niet, dan zit je vol.

Leuk zeg. Welke is je vriend geweest?

Misschien kan hij mij wel wat aanraden en andersom.

Zal je wel ff pmen welke ik ben geweest oke.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 8 feb 2012 - 2:39

Ja het waren kleine gerechtjes, maar al met al toch echt meer dan genoeg. Zelfs voor m'n vriend, die toch echt een grote eter is. Ik heb geen idee welke restaurants hij verder is geweest, ik zal het hem eens vragen en aan je doorgeven, ok?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:48

Je krijgt ook continu brood, daar eet ik altijd teveel van omdat het altijd lekker brood is, niet echt slim, want het vult behoorlijk.

Houd je van Indiaas?

Weet ff niet waar je woont, maar Surya in H'sum is echt heerlijk.

Van de hollandse/franse/internationale keuken is Bij Mett mijn favo, een aanrader!8)

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:50

Bijholte en voorhoofdsontsteking lijken wel erg op elkaar zeg volgens de sites.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 8 feb 2012 - 2:53

Ja ik ben gek op Indiaas, maar m'n vriend houdt meer van Thais. H'sum is beetje uit de buurt helaas.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover wo 8 feb 2012 - 2:55

Oke. De een is de ander niet, maar om nou heel ver te reizen is ook onzin he.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: