Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vast of variabel?

+7
Laced
Caroow
Jade
Sanne
Jeanette
Barbabella
Charles
11 plaatsers

Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Vast of variabel?

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 20:44

Dank de tip van AngelNyn ben ik even gaan kijken bij mijn energieleverancier of ik kan overstappen naar een vast tarief voor onze stroom en gas. Nu is deze idd variabel.

Maar als dit zoveel gunstiger is, waarom heeft niet iedereen dit? Zit er een addertje onder het gras ofzo? Wat heb jij en waarom en kan iemand me dit nog eens uitleggen?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Barbabella di 2 apr 2013 - 20:48

Ik heb vast, omdat ik geen zin heb om alles in de gate te houden en het goedkoper is. Hou er niet van dat leveranciers prijzen verhogen en voorschotten niet aanpassen, met bijbetalen als gevolg.
Ik werk zelf bij n energieleverancier dus ik weet waar ik op moet letten bij een energiecontract.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 21:09

Maargoed, kan ik dit nu gewoon aanpassen? Of zit ik er dan voor een jaar aan vast en zitten we net in een ongunstige tijd ofzo? En geldt dit voor zowel gas als stroom?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Jeanette di 2 apr 2013 - 21:25

Ik lees mee! Moet een leverancier uitkiezen voor mijn nieuwe woning, maar joost mag weten welke ik moet kiezen..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Sanne di 2 apr 2013 - 21:46

Niet iedereen heeft een vast tarief, juist omdat je er dan aan vast zit. Een paar jaar geleden werden wij gebeld door de energiemaatschappij en werden we haast belachelijk gemaakt dat wij het tarief niet vast wilden zetten, want de energieprijzen zouden alleen nog maar stijgen. Wij hielden onze poot stijf en kort daarna zakten de energieprijzen tot onder het vaste tarief. Tja... dan betaal je dus teveel als je een vast tarief hebt.

Plus, een vast tarief is vaak voor een periode van 3 jaar. Dan zit je dus ook 3 jaar aan je energieaanbieder vast. Dat wil ook niet iedereen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Jade di 2 apr 2013 - 22:43

Wij zetten het elk jaar, voor 1 jaar vast. Dan weet ik in ieder geval over 1 jaar wat ik kwijt ben voor mijn energie. Als het elke maand veranderd, weet ik niet welk maandelijks voorschot in de buurt komt!
Ik ben dit jaar van Eneco naar Essent overgestapt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Caroow di 2 apr 2013 - 23:01

Wij hebben het net voor de tweede keer voor een periode van 3 jaar vast gezet. Omdat we denken dat het niet gaat dalen en we de prijs waarvoor we het vast hebben gezet een goede prijs vinden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Laced di 2 apr 2013 - 23:31

Een tijdje terug hebben wij een nieuwe wasmachine gekocht. Er was toen een actie van Essent, dat je bij aanschaf van een nieuwe wasmachine 100 euro korting zou krijgen. Er zit natuurlijk altijd een addertje onder het gras bij zoiets, we moesten nl. ons tarief laten omzetten van variabel naar vast. We hebben de tarieven naast elkaar gelegd en het was voor ons voordeliger om over te stappen naar vast tarief. Het zou ons een paar tientjes schelen op jaarbasis, wij zijn dan ook maar "kleine" verbruikers.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Happinaz wo 3 apr 2013 - 0:04

Wij hebben een vast tarief omdat we dan weten waar we aan toe zijn qua uitgave post. Dit kan dus wellicht betekenen dat we 'te veel' betalen maar dat is dan dus zo.

Ik word alleen al van het idee dat het variabel is, onrustig.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  TukTuk wo 3 apr 2013 - 6:18

Charles schreef:Maargoed, kan ik dit nu gewoon aanpassen? Of zit ik er dan voor een jaar aan vast en zitten we net in een ongunstige tijd ofzo? En geldt dit voor zowel gas als stroom?

Dit is juist een ideale tijd om over te stappen naar vast. De kans is groot dat 1 juli de prijzen weer stijgen, dat was de afgelopen 2 jaar ook en misschien dalen ze weer een klein beetje volgend jaar januari, maar ik had zo iets "Ook al dalen ze 1 of 2 cent en betaal ik dus 2 cent meer dan het huidige tarief, als ik bij Essent variabel blijf, betaal ik sowieso 6 cent meer dan wat ik nu ga betalen, dan heb ik altijd nog die paar cent winst per m3".
De prijzen zijn tenopzichte van vorig jaar niet heel veel gedaald, nog geen cent. Wel zag ik vorig jaar 1 juli, dat de prijzen juist 3/4 cent stegen.

Het "nadeel" van vast tarief, is dat veel leveranciers je een boete opleggen als je binnen je contract opzegt, maar 9 van de 10 energieleveranciers willen die boete ook voor je betalen, als je naar hen overstapt. Jij hebt er dus geen last van.
Greenchoice is 1 van de weinige leveranciers die geen boete opleggen, maar die betalen ook niet de boete als je overstapt naar hun toe.
Wel is het bij GC zo, dat wanneer je bijv een contract van 3 jaar hebt, en je binnen het eerste jaar op stapt, ze met terugwerkende kracht alsnog het variabele tarief gaan rekenen.

Overigs wel even oppassen voor aanbiedingen die je online vindt via die vergelijkingssites, van GC, Groenmix heet die actie, daarbij lijken de prijzen vast te staan, maar lees heel veel op internet dat dat dus niet helemaal zo is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Schaapke wo 3 apr 2013 - 20:33

Jade schreef:Wij zetten het elk jaar, voor 1 jaar vast. Dan weet ik in ieder geval over 1 jaar wat ik kwijt ben voor mijn energie. Als het elke maand veranderd, weet ik niet welk maandelijks voorschot in de buurt komt!
Ik ben dit jaar van Eneco naar Essent overgestapt.

Ja, +1 zo doen wij het ook!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Ella wo 3 apr 2013 - 21:27

Caroow schreef:Wij hebben het net voor de tweede keer voor een periode van 3 jaar vast gezet. Omdat we denken dat het niet gaat dalen en we de prijs waarvoor we het vast hebben gezet een goede prijs vinden.

Zo heb ik het ook vorig jaar gedaan. En wij hadden een mooie aanbieding.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast of variabel? Empty Re: Vast of variabel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum