Babyspullen vraagje
+7
Liadan
Clapperdie
chipa
Mida4you
kwak
Fiebje
Puggle
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Babyspullen vraagje
Misschien een domme vraag. Maar hoe wisten jullie alles? Ik bedoel in de zin van wat je allemaal moet kopen en nodig hebt voor de komst van je kleintje.
En hoeveel je dan nodig hebt van bepaalde producten/dingen? Rond welke tijd ben je het gaan aanschaffen enz.
Je kan natuurlijk veel op internet vinden natuurlijk maar toch. Mijn man en ik wilde vandaag eens voor wat kleine kleertjes kijken en dat vonden we al lastig en toen ben ik echt gaan denken waar begin ik misschien dat ik te moeilijk denk
En hoeveel je dan nodig hebt van bepaalde producten/dingen? Rond welke tijd ben je het gaan aanschaffen enz.
Je kan natuurlijk veel op internet vinden natuurlijk maar toch. Mijn man en ik wilde vandaag eens voor wat kleine kleertjes kijken en dat vonden we al lastig en toen ben ik echt gaan denken waar begin ik misschien dat ik te moeilijk denk
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Re: Babyspullen vraagje
je moet inderdaad niet zo moeilijk denken. Je kunt overal wel lijstjes vinden die vaak redelijk overeen komen. De meeste dingen die daarop staan heb je ook wel nodig. En als straks blijkt dat je toch ergens te weinig van hebt, of toch iets mist, dan is het na de bevalling ook nog heel snel gehaald natuurlijk!
Ik zou vooral zeggen: niet teveel van alles aanschaffen. Heel veel dingen hebben wij niet/nauwelijks gebruikt. Dingen als waslotion e.d. is nu, 1.5 jaar later, nog steeds niet op.
Ik zou vooral zeggen: niet teveel van alles aanschaffen. Heel veel dingen hebben wij niet/nauwelijks gebruikt. Dingen als waslotion e.d. is nu, 1.5 jaar later, nog steeds niet op.
Gast- Gast
In verschillende magazines staan uitzetrlijsten. Ik had er ook 1 van de verloskundige en 1 vd kraamhulp. Ben vervolgens bij een vriendin langsgegaan met kleine kids en met haar overlegd wat wel en niet nodig was. En hier op't forum gevraagd.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
heb je geen vriendinnen/zusssen met kleine kinderen?
er zijn best wat spullen op de uitzet lijst wat je niet gebruikt zoals navelbandjes.
en net wat Rejoy zegt, wasgel ect sla vooral niet te veel in, hier staat ook nog van alles wat we al 15 maand gebruiken.
je zult vast na je bevalling nog spullen missen of spullen niet gebruiken, volgens mij hebben dat meer vrouwen.
ik heb mijn man na 2 dagen ook nog naar de winkel gestuurd voor nog vanalles wat ik niet had maar toch nodig had.
er zijn best wat spullen op de uitzet lijst wat je niet gebruikt zoals navelbandjes.
en net wat Rejoy zegt, wasgel ect sla vooral niet te veel in, hier staat ook nog van alles wat we al 15 maand gebruiken.
je zult vast na je bevalling nog spullen missen of spullen niet gebruiken, volgens mij hebben dat meer vrouwen.
ik heb mijn man na 2 dagen ook nog naar de winkel gestuurd voor nog vanalles wat ik niet had maar toch nodig had.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb het ook merendeel vanaf een uitzetlijst gedaan.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Bedankt!
Ik heb een goede vriendin met kindjes,ik ga van de week eens vragen of ze een lijstje wil maken met me. Het zal ook wel los lopen het was meer dat ik er vandaag ineens even druk mee had in mijn hoofd
Ik heb een goede vriendin met kindjes,ik ga van de week eens vragen of ze een lijstje wil maken met me. Het zal ook wel los lopen het was meer dat ik er vandaag ineens even druk mee had in mijn hoofd
Puggle- Ratel
Inderdaad en als je al die gratis kraampakketen ophaalt, hoef je al helemaal nauwelijks shampoo en wasgel en dergelijke in te slaan. Ik heb nu nog wel een shampoovoorraad van een jaar, nog nooit wat gekocht. In veel pakketen zit ook zinkzalf of sudocreme, zou ik dus ook niet apart erbij gaan kopen.
Gast- Gast
Goede vraag ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, zelfde met kinderwagens/maxicosi/autostoeltje.
Gast- Gast
Charlie schreef:Goede vraag ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, zelfde met kinderwagens/maxicosi/autostoeltje.
Lastig allemaal hè. De kinderwagen en maxi cosi was snel geregeld want daarvan wist ik al een tijdje wat ik wilde. Maar er is zoveel keus!
Puggle- Ratel
Verzorging
Bad met standaard
Badthermometer
Verzorgingsproducten (babycrème, -zeep, -olie, -haarlotion)
Badcape
Nagelschaartje
Haarborsteltje
Aankleedkussen
2 waskussen-hoezen
Luieremmer
6 flanellen luiers
6 hydrofiel washandjes
12 hydrofiel luiers
1 pak New Born wegwerpluiers
Digitale thermometer
Aankleden
6 rompertjes maat 50-56 korte en lange mouw
4 setjes kleding
2 mutsjes
2 paar sokjes
Borstvoeding
2 voedingsbeha’s
Zoogcompressen
Voedingskussen (niet noodzakelijk)
Borstkolf (deze zou ik ook nog niet aanschaffen, je weet nooit hoe de bv loopt)
Spuugdoekjes
Anti-klovenzalf
Flesvoeding
4 zuigflessen en speentjes
Magnetronsterilisator (heb ik nooit gehad en nooit gemist, een pan op t vuur kan ook)
Flesverwarmer (ook nooit gehad, magnetron warmt ook)
Melkpoedercontainer (ook nooit gehad, bijv. nutrilon zit al in een container
Zuigelingenvoeding (pas aanschaffen evt na de geboorte zou ik doen)
Slapen
Wieg/Ledikantje
Matras
2 molton bedzeiltjes (deze worden tegenwoordig niet meer gebruikt..aerosleep?)
3 molton hoeslakens of onderleggers
2 dekens en 3 bovenlakens
1 moltonbeschermer
2 slaapzakjes (zou ik ook nog niet kopen, die hele kleintjes liggen daar nog niet in)
1 babyfoon
2 aluminium kruiken
Kruikenzakken
Thuis
Kast
Commode
Wipstoeltje
Box
Boxkleed
Babyfoon
Eropuit
Verzorgingstas
Kinderwagen (met parasol en regenhoes)
Babyautostoel (groep 0 met voetenzak)
Campingbedje (deze hebben wij pas gekocht toen hij uit de wagenbak was gegroeid)
Kraampakket
Informeer bij je verzekeringsmaatschappij of ziekenfonds naar de inhoud van het kraampakket, dat de meeste maatschappijen verstrekken als je zwanger bent. Zelf een kraampakket samenstellen? Let op de volgende basisartikelen:
1 matrasbeschermer
2 kraammatrassen
5 celstofmatjes
2 pakken kraamverband
1 navelklem
1 flesje alcohol
2 doosjes steriele gaaskompressen
1 pak verbandwatten
Gast- Gast
Oh ja ik mis nog in dit uitzetlijstje:
Vest of jasje..
En een warme omslagdoek is ook altijd handig!
Ook vind ik 1 pak luiers en doekjes wat weinig..En twee paar sokken ook!
Vest of jasje..
En een warme omslagdoek is ook altijd handig!
Ook vind ik 1 pak luiers en doekjes wat weinig..En twee paar sokken ook!
Gast- Gast
Ik had veel hier van het forum af en verder kocht ik dingen waarvan ik dacht dat het wel handig/leuk zou zijn. Lekker speuren op sites van babywinkels. Heerlijk! haha.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Heel herkenbaar! Ik hoor nu soms nog dingen waarvan ik denk: uhh moeten we dat ook nog hebben?!
Maar volgens mij zijn we aardig compleet. Heb het uitzetlijstje van de kraamzorg aangehouden.
Maar volgens mij zijn we aardig compleet. Heb het uitzetlijstje van de kraamzorg aangehouden.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Laurientje85 schreef:
Verzorging
Bad met standaardBadthermometerVerzorgingsproducten (babycrème, -zeep, -olie, -haarlotion)
Badcape
NagelschaartjeHaarborsteltje
Aankleedkussen
2 waskussen-hoezen
Luieremmer6 flanellen luiers
6 hydrofiel washandjes
12 hydrofiel luiers
Digitale thermometer
Aankleden
4 setjes kleding
2 mutsjes
2 paar sokjes
Borstvoeding2 voedingsbeha’s
Zoogcompressen
Voedingskussen (niet noodzakelijk)Borstkolf (deze zou ik ook nog niet aanschaffen, je weet nooit hoe de bv loopt)
SpuugdoekjesAnti-klovenzalf
Flesvoeding42 zuigflessen en speentjesMagnetronsterilisator (heb ik nooit gehad en nooit gemist, een pan op t vuur kan ook)
Slapen
Wieg/Ledikantje
Matras2 molton bedzeiltjes (deze worden tegenwoordig niet meer gebruikt..aerosleep?)
1 moltonbeschermer2 slaapzakjes (zou ik ook nog niet kopen, die hele kleintjes liggen daar nog niet in)
1 babyfoon
2 aluminium kruiken
Kruikenzakken
Thuis
Kast
CommodeWipstoeltje
Box
BoxkleedBabyfoon
Eropuit
Verzorgingstas
Babyautostoel (groep 0 met voetenzak)Campingbedje (deze hebben wij pas gekocht toen hij uit de wagenbak was gegroeid)
Kraampakket
Informeer bij je verzekeringsmaatschappij of ziekenfonds naar de inhoud van het kraampakket, dat de meeste maatschappijen verstrekken als je zwanger bent. Zelf een kraampakket samenstellen? Let op de volgende basisartikelen:
1 matrasbeschermer
2 kraammatrassen
5 celstofmatjes
2 pakken kraamverband
1 navelklem
1 flesje alcohol
1 pak verbandwatten
de doorgestreepte dingen ben je m.i. niet direct nodig, dit hoef je niet per se direct allemaal aan te schaffen. De meeste van deze dingen kun je ook nog prima aanschaffen als je het nodig bent.
Gast- Gast
Ik vond het wel fijn om al een babyfoon te hebben (toen ik na 3 dagen naar beneden ging en Kian lag te slapen in zijn wieg, was ik erg blij met de babyfoon), wij hebben 'm na een paar dagen meteen veel gebruikt.
Ook zijn zoogcompressen sowieso handig denk ik, als je borstvoeding geeft dan heb je ze nodig en als je het niet geeft ga je toch ook lekken?
Badthermometer hebben wij ook meteen gebruikt en gebruik ik nog.
Ik zou zelf als je borstvoeding geven geen flesvoeding in huis halen (maar daar zijn de meningen over verdeeld hier). Ik heb het in ieder geval 2 keer niet in huis gehaald en ook niet nodig gehad.
Verder eens met rejoy.
Ook zijn zoogcompressen sowieso handig denk ik, als je borstvoeding geeft dan heb je ze nodig en als je het niet geeft ga je toch ook lekken?
Badthermometer hebben wij ook meteen gebruikt en gebruik ik nog.
Ik zou zelf als je borstvoeding geven geen flesvoeding in huis halen (maar daar zijn de meningen over verdeeld hier). Ik heb het in ieder geval 2 keer niet in huis gehaald en ook niet nodig gehad.
Verder eens met rejoy.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
babyfoon stond twee keer op het lijstje, ik heb er één weg gehaald. Verder zijn zoogcompressen ook heel snel gehaald, ik heb eerst hydrofielwashandjes of spuugdoekjes gebruikt toen mijn man op weg was om zoogcompressen, tepelhoedjes en een voedingsbh te halen
Gast- Gast
Oooh 1 weggehaald, haha, had ik niet gezien:-).Rejoy. schreef:babyfoon stond twee keer op het lijstje, ik heb er één weg gehaald. Verder zijn zoogcompressen ook heel snel gehaald, ik heb eerst hydrofielwashandjes of spuugdoekjes gebruikt toen mijn man op weg was om zoogcompressen, tepelhoedjes en een voedingsbh te halen
En zoogcompressen zijn snel gehaald, maar een miskoop is het niet denk ik als je ze al in huis haalt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
als je borstvoeding wilt geven zal het geen miskoop zijn, maar ik heb met name de dingen doorgestreept die je niet tot de eerste benodigdheden horen en snel zijn gehaald. Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om ze wél in huis te halen, de zoogcompressen ga ik ook wel in huis halen.
Gast- Gast
Wij hadden gewoon die uitzetlijst bij ons en af en toe kochten we iets, kort voor de bevalling hebben we alles gekocht wat we nog niet hadden. Twijfelgevallen kun je nog even laten liggen, je hebt in het begin altijd een intake van de kraamzorg die die lijst nog even met je doorneemt en dan kun je vragen of dat echt nodig is of inmiddels achterhaald. Je moet er ook niet teveel over stressen. Als je iets vergeten bent of te weinig hebt gekocht dan is het meestal geen ramp. Er is altijd wel ergens een winkel open.
Overigens hebben mijn kinderen wel vanaf het begin slaapzakjes gedragen, ik was blij dat ik ze had.
Overigens hebben mijn kinderen wel vanaf het begin slaapzakjes gedragen, ik was blij dat ik ze had.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
het is wel handig dat je meer hydrofiele luiers aanschaft dat wat er op de uitzet lijst staat, je gebruikt ze vooral in het begin overal voor!
1 in het ledikantje/wiegje, 2 met wassen, 1 op het aankleedkussen (als spuugdoek), dan gebruik je er toch al minimaal 4 per dag!
een parasol voor de kinderwagen heb ik nooit gehad, ik heb hem ook niet gemist al denk ik dat dat voor ieder persoonlijk is.
waar ik wel blij mee was, was met een regenhoes voor over de maxi cosi, D. is in de winter geboren en als ze in de maxocosi lag was ze dankzij die hoes beschermd tegen de wind ect.
1 in het ledikantje/wiegje, 2 met wassen, 1 op het aankleedkussen (als spuugdoek), dan gebruik je er toch al minimaal 4 per dag!
een parasol voor de kinderwagen heb ik nooit gehad, ik heb hem ook niet gemist al denk ik dat dat voor ieder persoonlijk is.
waar ik wel blij mee was, was met een regenhoes voor over de maxi cosi, D. is in de winter geboren en als ze in de maxocosi lag was ze dankzij die hoes beschermd tegen de wind ect.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Bedankt voor de lijstjes al de borstvoeding spullen vallen zoiezo af, want dat ga ik niet geven. Dus dat scheelt alweer. Vanmiddag voor het eerst een setje kleertjes gekocht en sokjes
Hoeveel hadden jullie van maatje 50 gekocht?
Hoeveel hadden jullie van maatje 50 gekocht?
Puggle- Ratel
Ik wist dat de meiden hoogst waarschijnlijk eerder zouden komen en niet heel erg groot waren dus ik had wel aardig wat pakjes in maat 50.
Maar ja als jou kindje gewoon op tijd komt en qua grote een beetje gemiddeld is zou ik er niet te veel kopen dan is de kans best groot dat hij/zij redelijk vlot in 56 zit.
Maar ja als jou kindje gewoon op tijd komt en qua grote een beetje gemiddeld is zou ik er niet te veel kopen dan is de kans best groot dat hij/zij redelijk vlot in 56 zit.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wij hebben 1 pakje in maat 50 gekocht. De rest allemaal 56 en 62. Mocht het toch een kleintje zijn dan heeft hij in ieder geval een leuk 1e pakje. Wij nemen ook 2 pakjes mee naar het ziekenhuis Maat 50 en 56.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Zit Rejoy in mijn mooie lijstje te strepen.... Grrr
Ik had er bij veel dingetjes ook achter geschreven tussen haakjes die ik niet zo nodig vond!
Ik vind een babyfoon wel heel erg fijn, en zoogcompressen ongeacht of je bv gaat geven of niet zijn ook wel heel prettig, want je borsten gaan hoe dan ook wel wat lekken.
Oh ja en een badthermometer vond ik ook heel fijn!
Ik had er bij veel dingetjes ook achter geschreven tussen haakjes die ik niet zo nodig vond!
Ik vind een babyfoon wel heel erg fijn, en zoogcompressen ongeacht of je bv gaat geven of niet zijn ook wel heel prettig, want je borsten gaan hoe dan ook wel wat lekken.
Oh ja en een badthermometer vond ik ook heel fijn!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Laurientje85 schreef:
Verzorging
Bad met standaardBadthermometer
Verzorginsproducten: wascreme en haarlotion, en 'rijke olie' van Zwitsal gebruik ik wel
Badcape
NagelschaartjeHaarborsteltje
Aankleedkussen
2 waskussen-hoezen (of 3/4 stuks, soms ben je nog net niet aan die kleur was toe en is wat extra erg handig vind ik)Luieremmer
6 flanellen luiers
6 hydrofiel washandjes
12 hydrofiel luiers
Digitale thermometer
Aankleden
4 setjes kleding
2 mutsjes
2 paar sokjes
Borstvoeding2 voedingsbeha’s
Zoogcompressen
Voedingskussen (niet noodzakelijk)Borstkolf (deze zou ik ook nog niet aanschaffen, je weet nooit hoe de bv loopt)
SpuugdoekjesAnti-klovenzalf
Flesvoeding42 zuigflessen en speentjesMagnetronsterilisator (heb ik nooit gehad en nooit gemist, een pan op t vuur kan ook)
Slapen
Wieg/Ledikantje
Matras2 molton bedzeiltjes (deze worden tegenwoordig niet meer gebruikt..aerosleep?)
1 moltonbeschermer2 slaapzakjes (zou ik ook nog niet kopen, die hele kleintjes liggen daar nog niet in)
1 babyfoon
2 aluminium kruiken
Kruikenzakken
Thuis
Kast
Commode
Wipstoeltje
Box
BoxkleedBabyfoon
Eropuit
Verzorgingstas
Babyautostoel (groep 0 met voetenzak)Campingbedje (deze hebben wij pas gekocht toen hij uit de wagenbak was gegroeid)
Kraampakket
1 matrasbeschermer
2 kraammatrassen
5 celstofmatjes
2 pakken kraamverband
1 navelklem
1 flesje alcohol
1 pak verbandwatten
de doorgestreepte dingen ben je m.i. niet direct nodig, dit hoef je niet per se direct allemaal aan te schaffen. De meeste van deze dingen kun je ook nog prima aanschaffen als je het nodig bent.
Ik heb ook weer een beetje gestreept en aangevuld, maar het meeste ben ik wel met Rejoy eens. Het zal ook wel persoonlijk zijn, wat de een wel gebruikt, gebruikt de ander weer niet of amper. Maar wat de meesten al zeggen: liever niet aanschaffen en dan bijhalen, dan te veel aanschaffen. Ik heb hier ook nog voor tijden vooruit shampoo staan (want: ook nog gekregen terwijl ik het nu nog niet gebruik)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Babyspullen bewaren.
» Babyspullen bewaren
» Wasmiddel voor het wassen van babyspullen
» Tips voor leuke Disney babyspullen?
» vraagje over het cb
» Babyspullen bewaren