Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babyspullen bewaren

+14
Annie24
Pandora
Dille
Novalee
Shopaholic
Flower_L
Pussycat
Floor
studiebol
Happydobby
Linda
Twellie
Tania
Filoria
18 plaatsers

Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Babyspullen bewaren

Bericht  Filoria wo 5 dec 2012 - 0:01

Door het topic van Wennes moest ik hier even aan denken.

Hoe lang en hoe bewaren jullie alle babyspullen?

Wij bewaren de babykleertjes en kinderkleren in van die grote plastic opbergdozen. Er staan er al een stuk of 12 in onze bergkast. Nu er steeds maar geen baby komt stapelen die dozen zich op. We bewaren alles: van maat 50 t/m maat 104 waar Tomas nu uit is gegroeid. Het wordt langzaam echt teveel... Babyspullen bewaren 1371890812
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Tania wo 5 dec 2012 - 0:03

Wij bewaarden alles, het stond op zolder in bakken en zakken. Nu gaat alles wat we niet meer gebruiken of te klein is meteen weg. Sommige dingen geven we weg de rest gaat op marktplaats.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Twellie wo 5 dec 2012 - 0:07

Ik heb wel wat dingen verkocht, zoals merkkleding waar ik op dat moment gewoon nog een flink deel van de nieuwprijs voor terug kon kijken. Maar het grote merendeel bewaar ik gewoon. Mijn jongste draagt nu de kleding van de oudste. Als we hopelijk nog weer een kindje krijgen en het is een meisje, gebruik ik de kleding weer.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Filoria wo 5 dec 2012 - 0:10

Het lijkt me zo leuk om al die kleertjes weer te kunnen hergebruiken of weg te kunnen geven.

Maar ik begin nu langzaam een spookbeeld te krijgen van een uitpuilende kast met 29 opbergdozen met stapels kleren die liggen te wachten op een baby die er maar niet komt Cry

Zou het niet beter zijn om het toch maar weg te doen allemaal? Dan word ik ook niet steeds verdrietig als ik die kast zie.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Linda wo 5 dec 2012 - 0:12

Ik heb bijna niks bewaard. Alleen 2 pakjes die ze in de kraamweek droeg. Leuk voor haar poppen straks.
We krijgen nu een zoon, dus is het maar goed dat we niets bewaard hebben. Ik heb trouwens nog wel wat kleren liggen in de laatste paar maten. Ik wil ze verkopen, maar het komt er steeds niet van.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Happydobby wo 5 dec 2012 - 0:13

Wij bewaren ook bijna alles ook al zijn we nog niet eruit of er nog een tweede kindje komt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  studiebol wo 5 dec 2012 - 0:14

Ik bewaar bijna niks, alleen de iniminie rompertjes die ze als eerste aan hadden. Andere kleertjes, geef ik weg, verkoop ik, of gaan naar het goede doel.

Het feit dat ik niks bewaar heeft ook te maken dat wij heel blij zjn met 2 kids en het voor ons nu goed is.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Tania wo 5 dec 2012 - 0:20

Ik kan me wel voorstellen dat je verdrietig wordt van al die spullen als je zo graag nog een kindje wil. Als je het weg wil doen moet je dat natuurlijk doen maar ik zou er wel heel goed over nadenken want als je wel zwanger bent wil je misschien juist heel graag die spulletjes opnieuw gebruiken. Het zou wel heel zuur zijn als je die spulletjes wegdoet en een maand later zwanger bent.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Floor wo 5 dec 2012 - 0:20

Wij bewaren eigenlijk niks, alleen het eerste pakje, de eerste schoentjes. maar verder verkopen we alles of geven het af aan een vriendin.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Pussycat wo 5 dec 2012 - 0:23

Wij hebben echt alles nog bewaard behalve waar gaten in zaten of erg vies waren.
Ook gewoon in dozen/zakken op zolder.

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen als de 2e er ook uit is gegroeid. Want als we nog een derde kindje mogen krijgen dan zal dat een jongetje zijn Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 0:25

ik bewaar niet alles maar wel de kleertjes die ik superleuk vind of makkelijk en natuurlijk de rompers. Anders heb ik ook zoveel dozen vol haha. En wie weet komt de volgende wel in een heel ander seizoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Flower_L wo 5 dec 2012 - 0:29

Als dit een meisje blijkt te zijn, doe ik deel kleertjes weg.
Grote dingen bewaren we voor evt derde (waarvan ik hoop dat die er ooit komt smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Shopaholic wo 5 dec 2012 - 0:32

IK hoop dat er ooit nog een 3e komt, dus ik denk dat ik meeste nog wel ga bewaren. En is het dan een jongen, haal ik de unisex eruit en de meiden kleding gaat dan op MP.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 0:40

Ik bewaar alles tot ik weer zwanger ben en het geslacht weet. We zijn nu al een aantal maanden bezig voor een 2en alles staat in de berging te wachten. Daarna verkoop ik alles of geef ik het weg want hier komt zeker geen 3e.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Novalee wo 5 dec 2012 - 0:44

Ik bewaar alles, zelfs haar speentjes Embarassed Ik ben echt hopeloos met dingen wegdoen, zit in de familie helaas. Spullen verkopen ga ik pas doen als we geen kinderen meer willen. Eerder zou ik te bang zijn iets later toch nog terug te willen hebben. Dingen die ik dan niet goed genoeg meer vind voor MP maar nog wel goed bruikbaar zou ik aan een instelling geven zoals een blijf-van-mijn-lijf-huis oid.

Filoria, kun je ze niet ergens anders bewaren of misschien bij een kennis op zolder? Dan wordt je er niet steeds mee geconfronteerd, want ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is, maar dan is het er nog wel.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 0:45

Tot kort geleden bewaarde ik alles. Kleertjes heb ik laatst uitgezocht, en nu ligt alleen het leukste er nog voor een evt tweede ronde. Dingen die wat duurder in aanschaf waren als kinderwagen, box e.d. bewaar ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Dille wo 5 dec 2012 - 1:10

Ik heb bij beide alleen de eerste pakjes bewaard. En ik bewaar alle maten schoenen, omdat ik daar ooit nog iets creatiefs mee wil doen. Verder heb ik alles weggegooid, weggegeven of verkocht. De grote spullen natuurlijk wel bewaard omdat we wisten dat we nog een tweede wilden (en al vrij snel ook kregen). De extreem leuke kleertjes van mijn zoon heb ik eerst nog wel bewaard omdat ik die een tweede jongen ook nog wel wilde aantrekken. Toen bleek dat we een meisje kregen heb ik alles weggedaan. Een derde komt er hier echt niet, anders had ik van beide kinderen alleen de allermooiste/-leukste spullen bewaard (en de grote spullen natuurlijk).
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Pandora wo 5 dec 2012 - 1:19

Ik heb ook, bijna, alles bewaard en gebruik nu heel veel weer voor onze tweede dochter.

Ons gezin is nu compleet dus wat we straks niet meer nodig hebben geef ik aan mijn vriendin die zwanger is van haar eerste kindje. De babykamer en kinderwagen verkoop ik t.z.t. op mp of aan mijn schoonzusje die volgend jaar wil gaan proberen om een kindje te krijgen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Annie24 wo 5 dec 2012 - 7:52

Floor schreef:Wij bewaren eigenlijk niks, alleen het eerste pakje, de eerste schoentjes. maar verder verkopen we alles of geven het af aan een vriendin.

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  kwak wo 5 dec 2012 - 8:04

ik heb alle grote dingen bewaard, de unisex kleertjes/rompers en kleertjes waarvan ik weet dat ik ze over 5/10 jaar nog mooi vind.

Alle andere kleertjes worden of verkocht of gaan naar en vriendin.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  PapillonRose wo 5 dec 2012 - 8:17

Ik bewaar bijna alles. Hier begint het echter ook wel erg veel te worden. Zolang ik het nog kwijt kan bewaar ik wat ik wil, en wanneer het echt te krap wordt dan zal ik toch wat moeten gaan uitzoeken. Ik hoop alles nog vaker te kunnen gaan gebruiken in de toekomst. Al hangt het natuurlijk ook van het geslacht van een eventueel volgend kindje af, want ik heb nu natuurlijk heel veel meidenspul.

Wel denk ik dat wanneer ik denk dat het gezin compleet is, dat er dan veel weggaat. Of verkopen, of weggeven. Alleen echt speciale dingen (zoals eerste pakjes enzo) bewaar ik dan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Printje wo 5 dec 2012 - 8:51

Ik heb bij R vrijwel alles bewaard omdat we wisten dat we nog een kindje wilden. Maar hierna wil ik alle spulletjes die ze niet meer past meteen verkopen/weggeven etc. Ook de box enzo wil ik hierna meteen verkopen, nu ga ik niet veel meer bewaren, eerste kleertjes natuurlijk wel maar voor de rest doe ik alles weg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 9:43

Hier hebben we alle kleertjes weg gegeven of verkocht. Zowel bij de eerste als bij de tweede. (op de eerste pakjes na)

De grote spullen zoals box, kinderwagen ect. hebben we wel bewaard en ook 2 keer gebruikt! Nu hebben we het meeste weg gedaan op de box en het wiegje na. De rest is gewoon op in mijn inziens. Mocht er hier nog een 3e komen kopen we het of nieuw, of ik ga lekker spuren op marktplaats.

We hebben alles weggedaan omdat ik wist van mezelf dat ik tig dingen toch weer nieuw wilde hebben en het shoppen veel te leuk vind Babyspullen bewaren 827601 Verder hadden we na D.ylan 2 vrienden zwanger die de spullen ook goed konden gebruiken dus hebben we hun er een plezier mee gedaan.

Nu zal er (mocht het er ooit van komen) meer tijd tussen zitten voordat we aan een 3e willen beginnen dus dan ben ik al lang weer uitgekeken op hetgeen wat ik nu in mijn kasten heb liggen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Sanne wo 5 dec 2012 - 9:47

Ik bewaar ook bijna alles. Ik heb mijn zus wel een set kleertjes gegeven, maar het duurdere spul heb ik toch zelf gehouden, omdat we graag nog meer kinderen willen. Ik bewaar de kleding in plastic boxen in de berging en het grote spul is allemaal nog in gebruik. Het lijkt mij trouwens best moeilijk om de spullen te verkopen. En verder ben ik ook gewoon een beetje lui daarin. Ik heb hier nog een knalroze hoes voor de maxicosi liggen (nieuw) die ik toch niet handig vond. Ik heb hem terug gedaan in de verpakking, maar nog steeds niet op marktplaats gezet. Inmiddels kunnen we de vervolgstoel bijna uitzoeken haha.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babyspullen bewaren Empty Re: Babyspullen bewaren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum