Wat is voor jou een/de reden om..
+15
mzcharlotte
Snoes
Ilargi
Fayebella
Ella
Blond
loura
bolus26
Jeanette
Suus
TGR
Rush
Zora
Aziraphale
M@niek
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is voor jou een/de reden om..
..op zoek te gaan naar een andere baan?
En vertel eens wat de reden was van het opzeggen van je laatste baan?
En vertel eens wat de reden was van het opzeggen van je laatste baan?
Gast- Gast
Re: Wat is voor jou een/de reden om..
Mijn laatste baan was een hel. 20 vrouwen met alleen maar geroddel, jalozie en vaak ruzie. Totaal niet sociaal of meelevend (niet iedereen hoor). Het werk was zwaar maar wel heel leuk. De leidinggevende was nou ook niet bepaald sociaal bewogen. Uiteindelijk wilde ik naar een andere locatie, via mail is dit mij ook toegezegd en na vele weken later werd mij verteld dat mn contract niet wordt verlengd omdat ik niet in de ´groep´ pas. Anders was ik toch wel weggegaan.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
- slecht salaris
- onregelmatige uren
- te weinig uitdaging
- gebrek aan groeimogelijkheden
(Ik werkt als logopedist en dat viel behoorlijk tegen. Heb nu de (voor mij) ideale baan en nog geen seconde spijt van mijn keuze gehad.)
- onregelmatige uren
- te weinig uitdaging
(Ik werkt als logopedist en dat viel behoorlijk tegen. Heb nu de (voor mij) ideale baan en nog geen seconde spijt van mijn keuze gehad.)
Gast- Gast
Minneke schreef:- slecht salaris
- onregelmatige uren
- te weinig uitdaging
dat inderdaad (ben ook logopedist).
ik ga doorstuderen, ik zoek het dus niet helemaal in een andere richting, ik zorg er alleen voor dat ik wat breder opgeleid ben en wat meer doorgroeimogelijkeden heb.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Minneke schreef:- slecht salaris
- onregelmatige uren
- te weinig uitdaging
dat inderdaad (ben ook logopedist).
ik ga doorstuderen, ik zoek het dus niet helemaal in een andere richting, ik zorg er alleen voor dat ik wat breder opgeleid ben en wat meer doorgroeimogelijkeden heb.
Die tijd had ik niet meer (heb al bijna 10 jaar gestudeerd door al mijn foute studiekeuzes...oeps). Maar wat ik nu doe past ook beter mij me denk ik. Ik ben toch geen hulpverlener in hart en nieren, dat heb ik wel gemerkt.
Rejoy, werk je op dit moment ook als logopedist?
Gast- Gast
ik heb 5 dagen gewerkt en toen heb ik ontslag genomen Maar daar zit een heel verhaal achter hoor, ik heb geen ontslag genomen omdat ik het 'gewoon' niet leuk vond.
Ik wil in april beginnen aan de master onderwijswetenschappen en dat combineren met een parttime baan als logopedist. Wie weet kan ik op die manier beter doorgroeien, want als logopedist zelf kun je eigenlijk niet doorgroeien.
Wat doe jij nu ook alweer precies dan minneke?
Ik wil in april beginnen aan de master onderwijswetenschappen en dat combineren met een parttime baan als logopedist. Wie weet kan ik op die manier beter doorgroeien, want als logopedist zelf kun je eigenlijk niet doorgroeien.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik heb 5 dagen gewerkt en toen heb ik ontslag genomen Maar daar zit een heel verhaal achter hoor, ik heb geen ontslag genomen omdat ik het 'gewoon' niet leuk vond.
Wow, na vijf dagen, dat heb je beter gedaan dan ik ! Ben wel benieuwd naar je verhaal, maar kan me voorstellen dat je dat niet hier kwijt wil?
(.)
Laatst aangepast door Minneke op do 9 feb 2012 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
te weinig salaris, geen leuke sfeer onder collega's, weinig ruimte voor eigen ideeën, geen uitdaging meer qua werkzaamheden
Gast- Gast
Ik twijfel zelf of ik moet reageren op een vacature die ik heb gezien.. Ben mn werk een beetje zat, mn wensen worden niet ingewilligd, er worden dingen beloofd en niet gedaan, mn werk wordt steeds eenzijdiger, krijg opeens oproep/avond/weekenddiensten erbij.. Salaris bij de vacature is ruim 200 euro bruto meer, maar kan daar alleen 32 uur werken (werk nu 34). Maar dan alsnog zou ik wel meer gaan verdienen. Ik heb ervaring met de werkzaamheden daar, ben zelfs met een soort gelijk iets bezig momenteel (alleen pakken ze het daar 100x slimmer aan). Tsja.. What to do? In ieder geval bellen of ik mee mag lopen een paar uur?
Gast- Gast
Amazzonia schreef:Ik twijfel zelf of ik moet reageren op een vacature die ik heb gezien.. Ben mn werk een beetje zat, mn wensen worden niet ingewilligd, er worden dingen beloofd en niet gedaan, mn werk wordt steeds eenzijdiger, krijg opeens oproep/avond/weekenddiensten erbij.. Salaris bij de vacature is ruim 200 euro bruto meer, maar kan daar alleen 32 uur werken (werk nu 34). Maar dan alsnog zou ik wel meer gaan verdienen. Ik heb ervaring met de werkzaamheden daar, ben zelfs met een soort gelijk iets bezig momenteel (alleen pakken ze het daar 100x slimmer aan). Tsja.. What to do? In ieder geval bellen of ik mee mag lopen een paar uur?
N.a.v. dit stukje lijkt het me een goed idee om sowieso te solliciteren. Je kunt er altijd nog over nadenken of je daadwerkelijk de stap wil zetten, mocht je worden aangenomen!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Doen idd! Ik zie geen nadelen in je stukje
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ook een logopedist, ik vind het ook zooooo'n vreselijk geestdodend en onderbetaald werk! Ik werk nu al onderwijsadviseur en coördinator van 2 projecten.
Gast- Gast
Als ik het helemaal niet met mijn collega's kan vinden, zou voor mij een reden zijn om op zoek te gaan naar een andere baan. Dan kan het werk nog zo leuk zijn en het salaris nog zo hoog..
De reden dat ik mijn vorige baan heb opgezegd is dat het een uitzendbaan was en ik een 'vaste' (huidige) kon krijgen.
De reden dat ik mijn vorige baan heb opgezegd is dat het een uitzendbaan was en ik een 'vaste' (huidige) kon krijgen.
Gast- Gast
Problemen met de baas, nooit vrij kunnen krijgen (zelfs niet voor belangrijke dingen) waren voor mij toch wel de druppel. Van de 3 jaar dat ik er heb gewerkt, was eigenlijk alleen het eerste 1,5 jaar leuk. De collega's daarentegen waren echt super, waardoor ik die laatste 1,5 jaar ook nog heb weten vol te houden.
Gast- Gast
Ik heb deze baan al 5 jaar en ben er erg blij mee.
Mijn laatste bijbaantje waar ik zelf weggegaan ben was in de bakkerij van de Jumbo. Ik had een hele nare leidinggevende waar ik iedere zaterdag 8 uren lang mee moest werken. Ik vond het verschrikkelijk en heb toen ontslag genomen, na 2 maand al ofzo!
Mijn laatste bijbaantje waar ik zelf weggegaan ben was in de bakkerij van de Jumbo. Ik had een hele nare leidinggevende waar ik iedere zaterdag 8 uren lang mee moest werken. Ik vond het verschrikkelijk en heb toen ontslag genomen, na 2 maand al ofzo!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Andere uren. Ik werk nu 's morgens en 's middags en 's avonds met heel veel pauze er tussen. Overigens niet elke dag maar ik ga ook nog 2 avonden naar school.
Ik ben dus wel op zoek naar een andere baan (wel precies hetzelfde) maar wel met pijn in mijn hart want ik vind de mensen zo leuk.
Ik ben dus wel op zoek naar een andere baan (wel precies hetzelfde) maar wel met pijn in mijn hart want ik vind de mensen zo leuk.
Gast- Gast
Minneke schreef:Rejoy. schreef:ik heb 5 dagen gewerkt en toen heb ik ontslag genomen Maar daar zit een heel verhaal achter hoor, ik heb geen ontslag genomen omdat ik het 'gewoon' niet leuk vond.
Wow, na vijf dagen, dat heb je beter gedaan dan ik ! Ben wel benieuwd naar je verhaal, maar kan me voorstellen dat je dat niet hier kwijt wil?
[..]
Ik heb je een PM gestuurd minneke! En je baan klinkt behoorlijk technisch , dat zou denk ik niet iets voor mij zijn. Ik hoop dat ik onderwijswetenschappen wel leuk en uitdagend ga vinden.
Gast- Gast
Een contract dat niet verlengd wordt.
Momenteel heb ik niet zoveel te willen, de banen liggen niet voor het oprapen. Als iemand me een vast contract aanbiedt, dan ga ik ervoor.
Momenteel heb ik niet zoveel te willen, de banen liggen niet voor het oprapen. Als iemand me een vast contract aanbiedt, dan ga ik ervoor.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind collega's het allerbelangrijkste. Als me die dus heel erg tegenvallen op welke manier dan ook ga ik op zoek naar ander werk. Ik wil niet met tegenzin naar het werk gaan. En 1 collega die me het leven zuur wil maken kan ik nog wel handelen maar meerdere nee dan ga ik liever weg. Ik werk nu met een klein team (8 personen) en gelukkig valt er goed mee samen te werken en hebben we vaak ook lol met z'n allen Ik heb het trouwens ook nooit mee gemaakt hoor maar ik kan me het goed voorstellen dat mensen ander werk gaan zoeken als ze in zo'n situatie zitten
Gast- Gast
Voor mij is nu de reden dat ik stop met mijn werk dat ik het werk echt verschrikkelijk vind en er doodongelukkig van word. Ik kan het ook helemaal niet vinden met mijn leidinggevende. De rest van de collega's zal ik wel missen, maar ik weet zeker dat ik met een aantal wel contact zal houden.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Als ik niet meer gelukkig naar mijn werk ga, dan zal ik zeker wat anders zoeken. Gelukkig nog nooit mee gemaakt.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
als de leuke kanten van mijn werk niet meer opwegen tegen de nare kanten.De doelgroep waarmee ik werk is echt heel erg leuk! mn collega´s ook wel aardig maar t Management en alle inspectie bezoeken, bezuinigingen en een baas/bestuur die moete heeft om zich in te leven en de cao steeds verdraaid zoals het hen uitkomt is zeer vermoeiend. Er wordt veel extra´s van je verwacht maar er staat niks tegenover (bijv geen vrij voor een begrafenis etc.)
Maar goed ik heb het salaris zeker wel nodig en met de banenschaarste en een vast contract op zak blijf ik zitten waar ik zit!
Maar goed ik heb het salaris zeker wel nodig en met de banenschaarste en een vast contract op zak blijf ik zitten waar ik zit!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik zoek iets anders omdat:
Ik geen onregelmatige uren meer wil
Ik met feestdagen vrij wil
Ik weinig verdien
Totaal geen doorgroei mogelijkheden heb
Ik alles al weet en alles op de automatische piloot gaat
Bij mijn andere baan ging ik weg omdat het gewoon een bijbaantje was en ik iets moest zoeken voor meer uren.
Ik geen onregelmatige uren meer wil
Ik met feestdagen vrij wil
Ik weinig verdien
Totaal geen doorgroei mogelijkheden heb
Ik alles al weet en alles op de automatische piloot gaat
Bij mijn andere baan ging ik weg omdat het gewoon een bijbaantje was en ik iets moest zoeken voor meer uren.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn reden om te stoppen was om het feit dat ik mijn baan met thuis niet meer kon combineren.
Had ruim 5 jaar op deze woning gewerkt en doordat mijn partner voor de zoveelste keer weg moest en nu weer voor een half jaar, mijn dochter net 3 maand oud was, mijn zoontje 2 keer opgenomen werd in het ziekenhuis en ze op mijn werk geen goede regeling konden treffen heb ik ontslag genomen.
4 maanden thuis geweest om alles op de rit te krijgen en te houden en toen mijn partner weer thuis was weer gaan werken! Dit in hetzelfde bedrijf echter op een andere groep en heb nooit geen spijt gehad! Het was gewoonweg niet meer te doen op dat moment..
Had ruim 5 jaar op deze woning gewerkt en doordat mijn partner voor de zoveelste keer weg moest en nu weer voor een half jaar, mijn dochter net 3 maand oud was, mijn zoontje 2 keer opgenomen werd in het ziekenhuis en ze op mijn werk geen goede regeling konden treffen heb ik ontslag genomen.
4 maanden thuis geweest om alles op de rit te krijgen en te houden en toen mijn partner weer thuis was weer gaan werken! Dit in hetzelfde bedrijf echter op een andere groep en heb nooit geen spijt gehad! Het was gewoonweg niet meer te doen op dat moment..
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Reden voor kinderen om te huilen
» Wat vind jij een reden
» Om welke reden.. (normaal bed)
» Geef jij altijd een reden?
» Reden om een maand over te slaan?
» Wat vind jij een reden
» Om welke reden.. (normaal bed)
» Geef jij altijd een reden?
» Reden om een maand over te slaan?