Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geef jij altijd een reden?

+6
Blond
Toet
Tania
Sneeuwvlok
Antibes
SleepingBeauty
10 plaatsers

Ga naar beneden

Geef jij altijd een reden?  Empty Geef jij altijd een reden?

Bericht  SleepingBeauty di 8 nov 2011 - 3:40

Als ze mij wat vragen ben ik zo snel geneigd om te zeggen waarom ik niet kan bijvoorbeeld.
Terwijl ik dat soms heel vervelend vind om me te verantwoorden omdat het mij soms helemaal niet uit komt...

Zoals morgen dan zou ik op de hond van mijn ouders passen, omdat mijn moeder een dagdienst werkt wat ze haast nooit doet.
En dan komt het mij gewoon rot uit als ik dan weer een dagdienst zou moeten draaien ipv de dag erna. Wat ze dus vroegen.
Mijn moeder vind het voor de hond (pup) te lang om 8 1/2 uur achter eens alleen te zijn. En zij doen al zoveel voor ons, dat ik wel heb gezegd op te willen passen.
Mja dat zeg ik dan niet, dan zeg ikv an nee het komt mij niet uit, zou wel een late dienst willen.
Zegt mijn leidinggevend ja ik dacht dat het wel fijn was voor je een dagje vrij tussendoor anders heb ik 4 dagdiensten achter elkaar. Ja zeg ik, daar schiet ik niet zoveel mee op eigenlijk.. Cry

Soms denk ik van komt het niet stug over ofzo, als je niet echt zegt waarom niet...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef jij altijd een reden?  Empty Re: Geef jij altijd een reden?

Bericht  Antibes di 8 nov 2011 - 3:42

Ik doe het ook vaak, maar begin het af te leren. Vaak gaan mensen vervolgens je reden ontkrachten of oplossingen bedenken zodat je toch wel kunt. Mega irritant!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Sneeuwvlok di 8 nov 2011 - 3:44

Toevallig had ik net ook hetzelfde, moest een mailtje sturen naar een vriendin met dat ik niet op haar verjaardag kon komen. M'n reden was ook niet de beste reden ooit.. maarja, dat was wel de reden, dus die zeg ik dan wel gewoon.

Maar wat betreft werk, vind ik niet dat je persee een reden hoeft te geven. Als je niet kan, kan je niet, daar moet je werkgever genoeg aan hebben
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 3:44

Nee, ik vermijd bewust in sommige situaties een reden op te geven. Als ik voel dat het een discussie uit gaat lokken waar ik geen zin in heb of als het mij het gevoel geeft dat ik in de verdediging moet. Het hoeft niet zozeer stug over te komen als je er maar vriendelijk bij kijkt, maar wel stellig.

Gast
Gast

Bericht  Tania di 8 nov 2011 - 3:46

Op mijn werk zeg ik altijd alleen dat ik niet kan en eigenlijk nooit de reden erbij. Daar hebben ze niet zoveel mee te maken vind ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Toet di 8 nov 2011 - 3:46

Ik doe dat ook altijd, ben sowieso heel snel geneigd mijzelf te verantwoorden. Ik moet echt leren dat dat niet altijd nodig is want mensen gaan het ook steeds meer van je vragen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  SleepingBeauty di 8 nov 2011 - 3:47

Dit was een telefoongesprek.
Ik probeer het ook een beetje af te leren, omdat ik me soms zo schuldig voel omdat ik nee zeg maar soms komt het me gewoon niet mega fijn uit zeg maar!
Opzich ben ik altijd wel bereid om te ruilen, als het voor mij neit uit maakt. Maar het komt mij bijvoorbeeld soms ook net niet uit..zoals nu!
Ik bied dan vaak nog wel een alternatief aan, zoals nu dat ik bijvoorbeeld wel een avonddienst zou kunnen..
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond di 8 nov 2011 - 4:59

Bij vriendinnen heb ik die neiging wel altijd. Op mijn werk wat minder. Sommige mensen gaat het gewoon geen zak aan waarom ik niet kan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Jeanette di 8 nov 2011 - 5:06

Ik ben ook snel geneigd om mij te verantwoorden, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat. Daar zou ik wel op moeten letten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Dennenappel di 8 nov 2011 - 5:37

Antibes schreef:Ik doe het ook vaak, maar begin het af te leren. Vaak gaan mensen vervolgens je reden ontkrachten of oplossingen bedenken zodat je toch wel kunt. Mega irritant!

Idem dito, vooral mijn moeder is hier zeer gedreven in.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Esperanza di 8 nov 2011 - 6:25

Jeanette schreef:Ik ben ook snel geneigd om mij te verantwoorden, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat. Daar zou ik wel op moeten letten.
+1
Bij mijn werk durf ik soms ook niet helemaal eerlijk te zijn. Ik werk als oproepkracht en een jaar geleden werd ik nog wel eens een dag van tevoren of de dag zelf opgebeld of ik kon werken. Soms had ik daar dan helemaal geen zin in, maar dat durfde ik dan niet te zeggen. Soms verzon ik dan een verhaal om toch met een reden te komen, want een simpel nee vind/vond ik niet kunnen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 6:32

Esperanza schreef:
Jeanette schreef:Ik ben ook snel geneigd om mij te verantwoorden, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat. Daar zou ik wel op moeten letten.
+1
Bij mijn werk durf ik soms ook niet helemaal eerlijk te zijn. Ik werk als oproepkracht en een jaar geleden werd ik nog wel eens een dag van tevoren of de dag zelf opgebeld of ik kon werken. Soms had ik daar dan helemaal geen zin in, maar dat durfde ik dan niet te zeggen. Soms verzon ik dan een verhaal om toch met een reden te komen, want een simpel nee vind/vond ik niet kunnen.

+1

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty di 8 nov 2011 - 7:10

Esperanza schreef:
+1

Dat herken ik ook wel. Heb ook heel lang als oproepkracht gewerkt en dan belden ze ook vaak op het laatste moment, of in het weekend voor weekenddiensten. Maar op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee dat je constant je sociale leven aan de kant moet zetten...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  Alias di 8 nov 2011 - 11:24

Heel herkenbaar.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 12:00

Ja, want als ik een dag vrij nam, of 'nee' zei, dan had ik altijd een goede reden. De volgende baan gaat echt zorgen voor een verandering. Dan kan ik eens niet, omdat ik gewoon geen zin heb of een vrije dag neem omdat ik daar gewoon eens behoefte aan heb.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: