Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tuitbeker, rietjesbeker?

+6
Tania
Diese
PapillonRose
Bloem86
pantuf
Darius
10 plaatsers

Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 2:59

S. krijg tot nu toe altijd Dixap in een normaal flesje van Difrax. Die vul ik dan 2x per dag en die gaat mee in de kinderwagen en/of ligt in de box. Nu wilde ik hem eigenlijk iets anders geven maar wat? Hij heeft nog nooit ergens anders uit gedronken dan uit een gewoon flesje. Wat is beter/fijner voor de volgende stap en tuitbeker of een rietjesbeker?

Hij krijgt trouwens bij zijn boterham wel drinken uit een oefenbeker maar op de hele dag achter hem aan te lopen met een oefen beker zie ik nog niet zitten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Darius do 28 apr 2011 - 3:03

tuitbeker van isi mini. Is een antilekbeker, en die kan ik je echt van harte aanbevelen! Voor zijne eerste verjaardag kreeg Laurens een rietjesbeker van Nuby of Bibi, dat weet ik even niet meer, en dat ging ook prima verder.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 3:05

Darius schreef:tuitbeker van isi mini. Is een antilekbeker, en die kan ik je echt van harte aanbevelen! Voor zijne eerste verjaardag kreeg Laurens een rietjesbeker van Nuby of Bibi, dat weet ik even niet meer, en dat ging ook prima verder.

Heb je die met of zonder oortjes? Wat is eigenlijk makkelijker?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  pantuf do 28 apr 2011 - 3:06

Ik heb beide gekocht. Die rietjesbeker wilde ze niets van weten. Toen ze eenmaal goed uit de tuitbeker kon drinken wilde ze de rietjesbeker ook wel. Nu drinkt ze overal uit.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Darius do 28 apr 2011 - 3:08

Razz_ schreef:
Darius schreef:tuitbeker van isi mini. Is een antilekbeker, en die kan ik je echt van harte aanbevelen! Voor zijne eerste verjaardag kreeg Laurens een rietjesbeker van Nuby of Bibi, dat weet ik even niet meer, en dat ging ook prima verder.

Heb je die met of zonder oortjes? Wat is eigenlijk makkelijker?

Met oortjes. Hij hield de tuitbeker wel vast aan de oortjes trouwens. De rietjesbeker heeft geen oortjes en dat ging ook prima.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Bloem86 do 28 apr 2011 - 3:09

Hier vertikt I.se het om uit een tuitbeker te drinken. Toen ze zo'n 9 maanden was ben ik een rietjesbeker gaan proberen! Maar dit ging ook voor geen meter! Ze kauwde alleen maar op 't rietje.
Nu is ze bijna 11 maanden en ben ik het weer met de rietjesbeker gaan proberen. Ze drinkt er nu wel uit. Nog wel met af en toe kauwen, maar dit gaat steeds beter!

Daarbij zei de vp van 't cb (maar we weten allemaal dat dit niet altijd overeenkomt..) dat een rietjesbeker beter is voor de mondmotoriek dan een tuitbeker!
Ook ik probeer overdag af en toe de oefenbeker, maar dit gaat maar voor 2 slokjes goed!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  PapillonRose do 28 apr 2011 - 3:28

Ik had hier al een tuitbeker van Nuby liggen, dus die ben ik sinds kort gaan gebruiken. Ze wil er nog niet echt goed uit drinken, maar ik biedt hem wel steeds aan. Dan speelt ze ermee maar af en toe neemt ze wel een slokje! Er zitten trouwens handvaten aan.

Het is eigenlijk een soort trainingsfles (zo noemt Nuby het) omdat het tuitje van speenmateriaal is. Dat zou een goede overgang zijn tussen fles en tuitbeker. Hier werkt het wel, alleen lijkt ze water / thee nog niet zo lekker te vinden dus drinkt ze nog niet veel. Misschien dat het met diksap beter gaat, dat wil ik van de week gaan proberen.

Een rietjesbeker wil ik ook gaan proberen omdat ik hier op het forum de tip kreeg. Omdat ik al een tuitbeker had liggen doe ik die nu eerst, maar wil over niet te lange tijd die rietjesbeker ook gaan proberen om te kijken wat ze fijner vindt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 3:34

Ik denk dat ik nu ook voor een tuitbeker ga en over een maandje of 2-3 voor een rietjesbeker ga

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 3:37

Mas dronk al heel snel uit een rietjesbeker vanaf 6 of 7 maanden, nu heeft ie van alles. Rietjes, tuitbeker, gewone beker. Die laatste krijgt ie alleen als ik erbij zit en hij in zijn kinderstoel. Want anders blijf ik dweilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Diese do 28 apr 2011 - 3:42

Weetjewel schreef:Mas dronk al heel snel uit een rietjesbeker vanaf 6 of 7 maanden, nu heeft ie van alles. Rietjes, tuitbeker, gewone beker. Die laatste krijgt ie alleen als ik erbij zit en hij in zijn kinderstoel. Want anders blijf ik dweilen.

Hee, ben je er weer? Very Happy

Ik ben nu ook begonnen met water/diksap/thee aan te bieden. Lu.ne is nu 6 maanden en gezien het warme weer & regelmatig diarree vind ik het wel fijn als ze iets meer vocht binnen krijgt. Ze krijgt nl. ook nog maar 3 flessen.
Maar ze vertikt het gewoon om iets anders dan melk te drinken. Ik heb een tuitbeker met zachte tuit, een rietjesbeker, en zelfs uit haar gewoon (melk)flesje drinkt ze niet maar sabbelt ze alleen een beetje.
(Dus tips zijn welkom Very Happy)
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Tania do 28 apr 2011 - 3:53

J. drinkt uit een rietjesbeker. Bij een tuitbeker snapte hij niet dat hij hem omhoog moest houden. Ik vind de rietjesbeker van Nuby het prettigste.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 4:12

Rietjesbeker is veel beter voor de mondmotoriek dan een tuitbeker. Y. snapt de rietjesbeker perfect, ze drinkt er goed uit. We gebruiken ook veel de oefenbeker met neusuitsparing, dat gaat ook wel goed. Het is toch een kwestie van oefenen, dan zal voor de tuitbeker ook gelden.

edit: heeft S al tandjes, ja toch? Kijk je dan wel uit voor zuigflescariës als je de hele dag door de beker bij hem hebt liggen/staan met diksap? Door de suiker dat in feite de hele dag door in het mondje en bij de tandjes komt, kan er tandbederf ontstaan. Dan zou je beter voor een aantal vaste drinkmomenten kunnen gaan, of water/thee aan gaan bieden. Dan krijgt zijn gebit minder (vaak) suiker en/of zuur te verduren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Parisienne do 28 apr 2011 - 4:22

Dromertje schreef:Rietjesbeker is veel beter voor de mondmotoriek dan een tuitbeker. Y. snapt de rietjesbeker perfect, ze drinkt er goed uit. We gebruiken ook veel de oefenbeker met neusuitsparing, dat gaat ook wel goed. Het is toch een kwestie van oefenen, dan zal voor de tuitbeker ook gelden.

Wij gebruiken voor N. ook een rietjesbeker. N. snapt dit ook perfect en drinkt er goed uit. Heb hem de hele dag gevuld met water. Af en toe krijgt ze een beetje diksap, dit uit een Difrax flesje. Een tuitbeker hebben we ook geprobeerd maar nu de rietjesbeker goed gaat gebruiken we eigenlijk alleen maar deze. Met de tuitbeker zat N. alleen maar te spelen. Ik heb die van de Hema (op aanraden van Dromertje), ben er erg tevreden over. Ze zijn ook niet duur (2,95) dus bij elke oma hebben we er 1 staan en thuis hebben we er 2.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 5:32

Tuitbeker moeten ze hier echt niets van hebben, heb 4 verschillende soorten geprobeerd. Rietjesbeker gaat perfect. En bij het brood krijgen ze drinken uit een oefenbeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  PiP do 28 apr 2011 - 5:42

Hier wou ze ook niks ban de tuitbeker weten met 6 maand, toen met 7/8 maand een rietjesbeker geprobeerd en dat ging perfect!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 5:45

Razz_ schreef:Die vul ik dan 2x per dag en die gaat mee in de kinderwagen en/of ligt in de box.

Even iets anders: Let wel op dat dat flesje sap niet de hele dag voor het grijpen ligt, maar bied liever op ene paar vaste momenten op de dag sap aan. Anders krijgt ijn gebitje continu, d ehele dag door, zuuraanvallen te verwerken, en da's funest voor z'n tandjes. Wil je toch dat hij te drinken voor handen heeft, probeer dan water te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  moepie do 28 apr 2011 - 6:09

Hier begonnen met een tuitbeker, eentje met zachte tuit en daarna met harde. Vrij snel overgegaan op een rietjesbeker. Hier drinkt ze prima uit...alleen dan wel die van de hema/prenatal want die van nuby kreeg ze niks uit. Komt denk ik door de antilek. Maar ik wil hem nog wel weer gaan proberen want die van de hema/prenatal spuit drinken als je het klepje openschuift :shock: niet heel handig haha
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Mamsie do 28 apr 2011 - 7:32

S heeft hier de tuitbeker van avent. Hebben ze allemaal gehad en verder stapte ik snel over naar een gewone beker.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tuitbeker, rietjesbeker? Empty Re: Tuitbeker, rietjesbeker?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum