Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen?

+16
Jerry
Muppetje
Susan
SuperGrover
girli
Highway
Antibes
Caramba
Roxi3
TGR
loesje
tuttebel
Alex
Honey*Bee
SoGood
mzcharlotte
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen? Empty Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 21:41

Als je klachten heb en je kunt niet gelijk naar de arts? En laat jij je helemaal gek maken door verhalen van anderen en op het net?

Vraag me dit af, gezien ik verschillende verhalen tegenkom van meiden die dit doen, maar ook weer niet. Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen? 561177

Laatst aangepast door Cimic op za 4 feb 2012 - 21:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen? Empty Re: Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen?

Bericht  mzcharlotte za 4 feb 2012 - 21:43

Oh, ik dacht dat het om je naam googlen zou gaan. Maar symptomen googlen doe ik absoluut niet. Ik heb wel gegoogled wat er gebeurd als de Mirena eruit gaat, maar daar krijg ik allemaal ervaringsantwoorden op en antwoorden aan alle kanten uit, dus kan ik er niet echt iets mee.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen? Empty Re: Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 21:45

Ow als het erg onduidelijk is pas ik de topictitel wel even aan.

Gast
Gast

Bericht  SoGood za 4 feb 2012 - 21:45

Nee, ik ben hartstikke hypochondrisch. Dat brengt me weer op nieuwe 'ideeen' bij het eerstvolgende kwaaltje. Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen? 394967
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 21:46

Ik doe dit wel. Laat me echter niet gek maken door de verhalen. Ik kan de verschillende verhalen goed relativeren.

Gast
Gast

Bericht  Honey*Bee za 4 feb 2012 - 22:20

Ik kijk altijd wel op internet. Kan me niet inhouden om het niet te doen Wink het is niet dat ik me gek laat maken door alle verhalen.
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 22:30

Ja, maar daarnaast kan ik ook prima relativeren. Ik heb nog nooit gehad dat ik gigantisch ongerust werd door verhalen op internet.

Gast
Gast

Bericht  Alex za 4 feb 2012 - 22:36

Jolicious schreef:Ja, maar daarnaast kan ik ook prima relativeren. Ik heb nog nooit gehad dat ik gigantisch ongerust werd door verhalen op internet.

+1.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  tuttebel za 4 feb 2012 - 22:36

Meestal als ik al vermoed wat het is (bijv buikgriep,blaasontsteking) zoek ik wel even informatie van wat ik het beste kan doen en om te kijken of er dingen zijn wanneer je echt een arts moet waarschuwen. Maar als ik ga googelen gaat het meestal om vrij ontschuldige dingetjes. Als ik bepaalde symptomen die ik ervaar niet kan plaatsen ga ik toch liever langs de arts.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  loesje za 4 feb 2012 - 22:46

Chipp schreef:Ik doe dit wel. Laat me echter niet gek maken door de verhalen. Ik kan de verschillende verhalen goed relativeren.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  TGR za 4 feb 2012 - 22:50

Dat doe ik soms en dan heb ik altijd kanker volgens Google.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 22:52

Nee, ik doe dat niet.

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 za 4 feb 2012 - 22:54

Sogood schreef:Nee, ik ben hartstikke hypochondrisch. Dat brengt me weer op nieuwe 'ideeen' bij het eerstvolgende kwaaltje. Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen? 394967

+1

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 22:56

Ja en meestal heb ik daar dan wel wat aan. Ook als ik wel weet wat ik heb, Google ik soms nog eens. Zo wist ik via internet bijvoorbeeld dat er een Kaakfysio bestaat en toen ik weer last kreeg van mijn kaak heb ik me gelijk laten doorverwijzen, met resultaat.

Gast
Gast

Bericht  Caramba za 4 feb 2012 - 22:57

Ik doe daar niet meer aan. Vaak staan de symptomen er erger dan dat het daadwerkelijk is, daarom doe ik niet aan zelf dokteren.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Antibes za 4 feb 2012 - 23:01

Ja, maar ik laat me er niet bang door maken en dankzij kennis uit mijn opleiding kan ik het ook beter interpreteren. Tot slot overleg ik dan vaak met mijn pap die wel arts is.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Highway zo 5 feb 2012 - 0:04

Jawel om wat in te lezen en evt wat tips uit te proberen, ben zelf vp dus een hoop klachtenpatronen 'herken' ik wil of kan ik plaatsen maar ik doe niet aan zelfdiagnose. Dat laat ik over aan de artsen.

Je leest weleens over mensen die zelf zeggen dat ze bijv een beoaald vit tekort hebben of een bepaalde afwijking zonder dat een arts eraan te pas is gekomen, vind zulke d ingen altijd erg dom enook of eens risicovol. Je zult maar iets hebben wat er op lot qua klachten maar toch een andere behandeling nodig hebben

Laatst aangepast door Highway op zo 5 feb 2012 - 0:08; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  girli zo 5 feb 2012 - 0:06

Ik ga meestal pas googlen als ik weet wat ik heb. Wel probeer ik altijd naar 'objectieve' dingen te kijken en niet af te gaan op ervaringsverhalen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  SuperGrover zo 5 feb 2012 - 0:16

Ja, maar ik laat me er absoluut niet door opfokken. Ik gebruik het om te kijken of ik er zelf iets tegen kan doen, of dat ik echt een dokter moet zien.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan zo 5 feb 2012 - 0:22

Ja, ik kijk altijd eerst op Google. Soms blijkt dan ook dat het iets heel onschuldigs is. Als ik er toch bang van word ga ik sowieso zo snel mogelijk naar de huisarts.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Muppetje zo 5 feb 2012 - 0:30

Ik heb het rond mijn miskraam veel gedaan, te veel. Ik doe dat nooit meer, werd er, zeker op dat moment, niet gelukkiger van....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Jerry zo 5 feb 2012 - 0:50

SuperGrover schreef:Ja, maar ik laat me er absoluut niet door opfokken. Ik gebruik het om te kijken of ik er zelf iets tegen kan doen, of dat ik echt een dokter moet zien.

+1
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Esperanza zo 5 feb 2012 - 1:36

Meestal ga ik googlen als ik al een diagnose van de huisarts heb gehad. Meestal om wat meer info te krijgen en ervaringsverhalen te lezen. Soms google ik vage klachten die ik heb, maar er komt eigenlijk altijd wel iets ernstigs uit, dus dat doe ik niet echt meer en laat ik gewoon aan de huisarts over.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Olijfje zo 5 feb 2012 - 3:54

Nee. Ik vertrouw mijn dokters meer dan een website op internet eigenlijk..
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296

Bericht  Nora zo 5 feb 2012 - 4:10

Ja ik google wel maar probeer dan vooral te kijken naar wetenschappelijke bronnen. Als ik namelijk op fora kijk lees ik alleen maar horror verhalen waar ik niks mee kan.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: