(Zonne)allergie bij kindjes, wie kan me symptomen vertellen?
+4
Floor
Jilke
Niene
Parel
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
(Zonne)allergie bij kindjes, wie kan me symptomen vertellen?
L. heeft al een paar weken vuurrode wangen die tot nu toe te bestrijden waren met witte vaseline smeren. Twee weken terug heeft ze 6 dagen lang plekjes en 40 graden koorts gehad, hoogstwaarschijnlijk de 6e ziekte.
Nu sinds 2 dagen heeft ze een knalrood gelaat, constant jeuk van haar nek tot aan haar oren, voorhoofd, achterhoofd, haar. De algemene diagnose is eczeem of zonneallergie maar ze laten ons wat aankloten. Gistermiddag huisarts geweest, vannacht hap toen ik haar met 40.3, een knalrood en opgezet, jeukend gelaat uit bed haalde, zag mijn kind al dood in bed liggen. Vannacht heeft ze dus naast ons geslapen, steeds krabbend en jammerend.
Net de huisarts gebeld, die heeft hormoonzalf voorgeschreven die vandaag binnenkomt en van de hap arts hadden we een overgevoeligheidsdrankje meegekregen.
Wie heeft er een kindje met een van deze symptomen, of 'ziektes'? Het is bij haar vooralsnog alleen haar gezicht.
Nu sinds 2 dagen heeft ze een knalrood gelaat, constant jeuk van haar nek tot aan haar oren, voorhoofd, achterhoofd, haar. De algemene diagnose is eczeem of zonneallergie maar ze laten ons wat aankloten. Gistermiddag huisarts geweest, vannacht hap toen ik haar met 40.3, een knalrood en opgezet, jeukend gelaat uit bed haalde, zag mijn kind al dood in bed liggen. Vannacht heeft ze dus naast ons geslapen, steeds krabbend en jammerend.
Net de huisarts gebeld, die heeft hormoonzalf voorgeschreven die vandaag binnenkomt en van de hap arts hadden we een overgevoeligheidsdrankje meegekregen.
Wie heeft er een kindje met een van deze symptomen, of 'ziektes'? Het is bij haar vooralsnog alleen haar gezicht.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Re: (Zonne)allergie bij kindjes, wie kan me symptomen vertellen?
Hier ook bij 1.
Rode vlekken, je voelt de vlekken ook, heel veel 'pukkeltjes' en zijn gezichtje lijkt ook wat opgezet. Hij lijkt er niet veel last van te hebben, maar hij is wel wat huileriger als normaal. Zie hem niet krabben, en hij voelt niet warm aan.
Het zit alleen in zijn gezicht, verder zie ik niks op zijn lijfje.
Rode vlekken, je voelt de vlekken ook, heel veel 'pukkeltjes' en zijn gezichtje lijkt ook wat opgezet. Hij lijkt er niet veel last van te hebben, maar hij is wel wat huileriger als normaal. Zie hem niet krabben, en hij voelt niet warm aan.
Het zit alleen in zijn gezicht, verder zie ik niks op zijn lijfje.
Laatst aangepast door Stof op ma 6 mei 2013 - 21:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oef, hormoonzalf..dat is wel echt troep, voorzichtig mee zijn. Zelf had ik als kind ook zonneallergie, nog steeds trouwens maar nu wel minder. De manier waarop het zich uitte verschilde, van zonneblaasjes tot rood, dik en opgezet. Het is vaak erg zoeken hoe te voorkomen. Voor mij werkte vichy factor 50 speciaal voor het gezicht lang, tot er wat in de samenstelling veranderde. Heb je al met zonnebrand gesmeerd? Kan het een allergische reactie zijn op het middel? Bij mezelf heb ik het idee dat het,niet zo zeer de zon is waar ik allergisch voor ben, maar de zon icm bepaalde bestanddelen in zonnebrandcremes.
Gast- Gast
Mijn dochter heeft ook zonneallergie... Zodra ze maar iets in de zon komt krijgt ze meteen op alle plekken die de zon gezien hebben vurige rode vlekken die haar branden en jeuken. Toen we nog niet wisten wat het was hebben we allerlei zalfjes van de huisarts geprobeerd,maar niks hielp. Ze heeft er geen verhoging of koorst bij,alleen de plekken voelen heel heet aan. En ik hou haar zoveel mogelijk uit de zon.
Ik smeer haar in met dit spul : http://www.deonlinedrogist.nl/dermaforte-zonneallergie-creme-100ml-p-48201.html en we gebruiken van de huisarts Aerius 0,5 mg orale drank.
Ik smeer haar in met dit spul : http://www.deonlinedrogist.nl/dermaforte-zonneallergie-creme-100ml-p-48201.html en we gebruiken van de huisarts Aerius 0,5 mg orale drank.
Laatst aangepast door Niene op ma 6 mei 2013 - 21:12; in totaal 1 keer bewerkt
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Hormoonzalf kreeg ik trouwens ook van dr huisarts als het heel heftig was. Daarnaast kreeg ik (blauwe) pilletjes tegen allergische reacties, die werkten vooral tegen de jeuk.
Gast- Gast
Probeer het ook lekker te koelen met koude washandjes, dat vind ik zelf altijd fijn.
Heb vorig jaar zware medicijnen geslikt 9 maanden lang waarmee je niet in de zon mocht. Ja en ik kreeg ze in de zomer, toen we op vakantie gingen naar Amerika, zon,zon,zon...
De eerste dag na aankomst (we kwamen om half drie ofzo aan), hebben we wat buiten gelopen, en het was er echt zo heet dat ik toch ondanks de adviezen mijn petje en lange mouwen uitgedaan heb, en 's avonds zag ik me er uit Leek wel of ik een ernstige huidziekte had, op mijn armen en gezicht scheurde mijn huid gewoon open. Ik heb dus op 2 dagen na mijn lange kleren toch maar weer aangetrokken, ondanks 40+ graden daar. En die 2 dagen dat ik het wel uit had, zag ik er weer net zo uit, maar dan steeds erger. Heeft na de vakantie nog maanden geduurd voor het weggetrokken was.
Dit was dus volgens de artsen allergische reactie bij mij op de zon, die enorm heftig was.
Normaal begint dat dus schijnbaar met rode bultjes die erg jeuken en zwellingen.
Heb vorig jaar zware medicijnen geslikt 9 maanden lang waarmee je niet in de zon mocht. Ja en ik kreeg ze in de zomer, toen we op vakantie gingen naar Amerika, zon,zon,zon...
De eerste dag na aankomst (we kwamen om half drie ofzo aan), hebben we wat buiten gelopen, en het was er echt zo heet dat ik toch ondanks de adviezen mijn petje en lange mouwen uitgedaan heb, en 's avonds zag ik me er uit Leek wel of ik een ernstige huidziekte had, op mijn armen en gezicht scheurde mijn huid gewoon open. Ik heb dus op 2 dagen na mijn lange kleren toch maar weer aangetrokken, ondanks 40+ graden daar. En die 2 dagen dat ik het wel uit had, zag ik er weer net zo uit, maar dan steeds erger. Heeft na de vakantie nog maanden geduurd voor het weggetrokken was.
Dit was dus volgens de artsen allergische reactie bij mij op de zon, die enorm heftig was.
Normaal begint dat dus schijnbaar met rode bultjes die erg jeuken en zwellingen.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Dank jullie wel! Dan lijkt het dus heel erg op wat ze heeft.
Tiramisu, we hebben haar nog niet ingesmeerd, maar ze is wel een uurtje in de zon geweest zondag en gisteren ook, maar toen is ze wel ingesmeerd door de juffen van de creche.
De hormoonzalf hadden we nog niet in huis, en die gaan we nog niet gebruiken ook. We hebben nu Vaseline zalf en inderdaad dat Aerius drankje (2,5 ml maar mijn dochter is natuurlijk jonger en kleiner dan Niene's dochter).
Jilke, die medicijnen, waren dat zonneallergie medicijnen?
De dokter zei namelijk dat ze nog goed eroverheen kon groeien. (Ik zag haar zonvakantie met vriendinnen in Lloret al in het water vallen, namelijk).
We hebben nu ipv de hormoonzalf een verwijsbrief naar de huidarts, we hebben nu de hoop daarop gevestigd, zodat we in ieder geval te weten komen wat er is en we daarop kunnen reageren.
Ook heb ik p20 gehaald, dat beschermt 10 uur optimaal tegen verbranden (factor 50), dus dan heeft ze in ieder geval een goede bodem.
Bedankt voor de reacties, ik maak me namelijk toch wel een beetje zorgen!
Tiramisu, we hebben haar nog niet ingesmeerd, maar ze is wel een uurtje in de zon geweest zondag en gisteren ook, maar toen is ze wel ingesmeerd door de juffen van de creche.
De hormoonzalf hadden we nog niet in huis, en die gaan we nog niet gebruiken ook. We hebben nu Vaseline zalf en inderdaad dat Aerius drankje (2,5 ml maar mijn dochter is natuurlijk jonger en kleiner dan Niene's dochter).
Jilke, die medicijnen, waren dat zonneallergie medicijnen?
De dokter zei namelijk dat ze nog goed eroverheen kon groeien. (Ik zag haar zonvakantie met vriendinnen in Lloret al in het water vallen, namelijk).
We hebben nu ipv de hormoonzalf een verwijsbrief naar de huidarts, we hebben nu de hoop daarop gevestigd, zodat we in ieder geval te weten komen wat er is en we daarop kunnen reageren.
Ook heb ik p20 gehaald, dat beschermt 10 uur optimaal tegen verbranden (factor 50), dus dan heeft ze in ieder geval een goede bodem.
Bedankt voor de reacties, ik maak me namelijk toch wel een beetje zorgen!
Parel- Ratel
Ik zou goed kijken naar een goede zonnebrand, 1 die de huid niet af sluit (zoals nivea bijv wel doet, daar krijg je sneller een zonneallergie-klachten mee omdat het de huid zo af sluit)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Nee die medicijnen waren voor een andere aandoening, maar de bijwerking ervan was overgevoeligheid voor de zon.
Jilke- Prater
Niettemin lijkt het me vreselijk, Jilke!
Kan je de zon nu weer wel (redelijk) goed verdragen?
Kan je de zon nu weer wel (redelijk) goed verdragen?
Parel- Ratel
Minder als normaal. Ik mocht er 2 januari mee stoppen, nu 5 maanden geleden dus. Ze houden 2 maanden aan om te ontwennen weer, maar merk dat mijn ogen nog zeer gevoelig zijn voor fel licht, mijn huid is nog steeds kurkdroog en van de week toen ik in de zon zat was ik binnen no time knalrood.
Al zou dat volgens de bijsluiter en arts niet meer daar aan liggen, lijkt me wel heel toevallig dat dit de bijwerkingen onder andere waren, en ik er nu nog steeds last van heb.
Hoop alleen dat het niet blijvend is.
Al zou dat volgens de bijsluiter en arts niet meer daar aan liggen, lijkt me wel heel toevallig dat dit de bijwerkingen onder andere waren, en ik er nu nog steeds last van heb.
Hoop alleen dat het niet blijvend is.
Jilke- Prater
Wat voor wensen hormoonszalf heeft de dokter voor geschreven? Want er zijn wel hormoonzalven die niet zo slecht zijn maar door het woord 'hormoon' durft men het niet te smeren. dat is wat onze dermatoloog zei.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Hormoonzalf moet heeeeeel heeeel licht ingemeerd worden en daarna goed je handen wassen. R heeft het gehad voor zijn eczeem maar ik vind het echt rommel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hydrokortisol ofzo?
Parel- Ratel
Parel schreef:Hydrokortisol ofzo?
Euh zou ik ff boven moeten gaan kijken. Geen idee zo, ik durf het niet te gebruiken omdat wij het voornamelijk kregen voor het gebied rondom zijn mond.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik had vorig jaar door de medicijnen die ik toen had erge last van zonneallergie. Bij mij hielp het heel goed om me in te smeren met factor 30. Op het moment dat ik ging minderen qua factor kwam ook de allergie weer tevoorschijn.
Misschien kun je inderdaad proberen om haar ook met een hoge factor in te smeren, mocht dit niet helpen zou ik ook kijken of het geen allergische reactie op de zonnebrandcreme kan zijn.
Misschien kun je inderdaad proberen om haar ook met een hoge factor in te smeren, mocht dit niet helpen zou ik ook kijken of het geen allergische reactie op de zonnebrandcreme kan zijn.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Aaah arm ding... Jeuk is zo vervelend. N. heeft ook een eczeemhuidje en we hebben het voor zover nu onder controle kunnen houden. Wij hebben ook Hydrocortison crème voor N. heb het 2 keer heel dun gesmeerd en daarna zijn we over gegaan op een 'onderhoudscreme'. Deze crème is homeopathisch en is voorgeschreven door onze KA.
Ik gebruik trouwens bij heftige eczeem ook dezelfde crèmes. Heb ook de xyzal tabletten, aerius (geloof dat het zo heet) en nog een heel agressief jeukstillend medicijn. Vaseline kun je beter niet smeren, hiermee smeer je de huid dicht. Soms wilt een homeopathische crème van bijv. VSM ook nog weleens helpen.
Ik gebruik trouwens bij heftige eczeem ook dezelfde crèmes. Heb ook de xyzal tabletten, aerius (geloof dat het zo heet) en nog een heel agressief jeukstillend medicijn. Vaseline kun je beter niet smeren, hiermee smeer je de huid dicht. Soms wilt een homeopathische crème van bijv. VSM ook nog weleens helpen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Bij N. en bij mij uit het zich door hele rode plekken, soms met wat kleine bultjes erin of blaasjes lijkt het wel. Kan echt vuurrood zijn, gloeit soms helemaal en doet echt ontzettend veel pijn weet ik uit ervaring.
Hoop dat het snel wegtrekt bij L.
Hoop dat het snel wegtrekt bij L.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik hoorde vanavond van de juf van het kdv dat ze gisteren is ingesmeerd met zwitsal zonnebrand en er een ander kindje ook last had rode plekjes. Dus wie weet heeft het ook een rol gespeeld.
De hormoonzalf gaan we inderdaad nog niet gebruiken, en omdat het alleen haar gezicht nog maar is, wassen we dat ook niet met zeep of iets. Die vaseline cetametagrozol (of zoiets) is wel speciaal door de huisarts voorgeschreven en ik heb wel het idee dat die wat doet.
Nogmaals dank voor de reacties, heb er veel aan!
De jeuk is trouwens ook een stuk minder! Vind het alleen wel apart, wij hebben niks of niemand in beide families die iets van een allergie of eczeem heeft, en haar gehele eerste 1,5 jaar heeft ze nergens last van gehad.
De hormoonzalf gaan we inderdaad nog niet gebruiken, en omdat het alleen haar gezicht nog maar is, wassen we dat ook niet met zeep of iets. Die vaseline cetametagrozol (of zoiets) is wel speciaal door de huisarts voorgeschreven en ik heb wel het idee dat die wat doet.
Nogmaals dank voor de reacties, heb er veel aan!
De jeuk is trouwens ook een stuk minder! Vind het alleen wel apart, wij hebben niks of niemand in beide families die iets van een allergie of eczeem heeft, en haar gehele eerste 1,5 jaar heeft ze nergens last van gehad.
Parel- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?
» Symptomen borstontsteking
» Niet zwanger, wel symptomen
» Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen?
» Hadden jullie al symptomen voordat je positief testte?
» Symptomen borstontsteking
» Niet zwanger, wel symptomen
» Doe jij zelfgooglen, bij ziekte en symptomen?
» Hadden jullie al symptomen voordat je positief testte?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: