Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziekte van Lyme

+5
Polly
Raven
Suus
Jeanette
Lotus
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ziekte van Lyme Empty Ziekte van Lyme

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 4:51

Mijn vader is nu in het ziekenhuis, waarschijnlijk heeft hij de ziekte van Lyme. Hij heeft net een ruggeprik gehad en morgen krijgt hij uitsluitsel.Als hij het heeft krijgt hij 2 weken intraveneus antibiotica. Ik hoop dat ze hem dan daar houden, hij slaapt al weken niet meer van de pijn en mijn moeder dus ook niet. Hij kan zijn handen en nu ook 1 been niet meer gebruiken, zichzelf niet meer aankleden en heeft geen kracht meer. Heel pijnlijk om je vader huilend van de pijn en onmacht te zien. Ik maakte me ontzettend veel zorgen, maar ben wel een beetje opgelucht nu we weten wat het is.
Hij heeft er ook nog een hernia bij trouwens, ook net ontdekt.
Wie kent deze ziekte en kan het goed genezen worden?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekte van Lyme Empty Re: Ziekte van Lyme

Bericht  Lotus do 22 dec 2011 - 5:00

Jeetje, wat heftig. Het verloop van Lyme is heel wisselend. Sommige mensen hebben nauwelijks ergens last van, anderen gaan (bijna) dood. Sommige mensen herstellen volledig en anderen blijven klachten houden. Dat is wat ik ervan weet.
Ik hoop dat je vader snel opknapt!
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jeanette do 22 dec 2011 - 5:10

Zoals Lotus al zegt, kan dit bij iedereen zo verschillend uitpakken.

Een vriendin van mij heeft het ook en is al bijna 3 jaar aan het aanmodderen. Bij haar werkt er niks en heeft er andere infecties/bacterien bij gekregen.

Heel veel sterkte voor jullie!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 5:28

Als je er meteen bij bent ( dus als de plek van de tekenbeet rood enzo gaat worden) dan is het goed te genezen, maar meestal ontdekken mensen pas als ze echt klachten gaan krijgen en dan kan het herstel wel even duren.

Gast
Gast

Bericht  Suus do 22 dec 2011 - 6:12

Dat klinkt ernstig!
Ik heb het ook gehad, maar ik ontdekte het heel vroeg, doordat ik een rode kring op mijn bovenbeen kreeg. Gelijk antibiotica gekregen en afgezien van een maand of twee wat minder fit zijn, heb ik nergens last van gehad. Als ik dat zo lees heb ik dus wel geluk gehad.
Sterkte voor je vader!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raven do 22 dec 2011 - 7:38

Als de pijn van Lyme komt en niet van zijn hernia.
Dan is het niet meer te genezen alleen te laten minderen door middel van medicatie.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  Polly do 22 dec 2011 - 8:55

Bah wat eng Bobbie, gelukkig zijn ze erachter wat het is!

Ik heb dit jaar na ruim 2 maanden met een rode kring rondgelopen te hebben toch maar eens gegoogled op 'Ziekte van Lyme' en schrok van wat er kan gebeuren als je er niet op tijd bij bent. Het is vaak moeilijk te herkennen en de symptomen zijn bij iedereen anders, dus voordat je het weet ben je inderdaad chronisch ziek... Ik heb een flinke antibioticakuur gevolgd en daarna voelde ik me meteen beter.
Hopelijk slaat de antibiotica aan en voelt je vader zich snel wat beter!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Niene do 22 dec 2011 - 9:23

Ik heb het zelf vroeger ook gehad ( was pas 8 ) en flink ziek geweest,lange tijd antibiotica gehad en altijd wat vage klachten gehouden die waarschijnlijk van de ziekte van Lyme komen.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  xxlisaxx do 22 dec 2011 - 9:55

Hoe testen ze dan of het lyme is? In NL is namelijk de bloedtest daarvoor gebruikelijk alleen is de borellia bacterie (die lyme veroorzaakt) binnen 48uur uit je bloedbaan verdwenen. In NL wordt daarom vaak de lyme diagnose gemist.
Vriendin van mij heeft ook lyme gehad. De bacterie is wel te doden maar lyme is een ziekte met bepaalde fases. Als je er te lang meer doorloopt kunnen de klachten chronisch worden. Het kan je zenuwstelsel aantasten, je spieren, je gewrichten en zelfs je hersens (alzheimerachtige klachten/depressie). Die vriendin van mij is via electroaccupuntuur geholpen aan haar klachten. De reguliere artsen wilden alleen medicijnen voorschrijven (oa zware ontstekingsremmers). Bij haar was het al in een heel ver stadium. Ze kon niet meer sporten, lang lopen, uitgaan, zelfs opstaan was een hel voor haar. Het was net een oud vrouwtje. Die electroaccupuntuur heeft haar weer op de been geholpen. Ze doet alles weer en het lijkt alsof ze nooit ziek is geweest.
Ik hoop dat het bij je vader nog in vroeg stadium zit en dat ze het op een betrouwbare wijze testen. Als hij in Radboud in Nijmegen ligt is die kans wel groot, ze hebben daar een speciale lymepoli en zijn nogal vooruitstrevend op dat gebied (in vergelijking met de rest van NL).

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Krullebol do 22 dec 2011 - 19:45

He gatsie, wat vervelend! Ook zo voor de kerst... ! Iemand in mijn familie heeft deze ziekte gehad. Hij was er aardig snel achter maar toch ook wel gevolgen gehad. Links was wat 'verlamd', zijn gezicht,arm en been waren deels gevoelloos. Met antibiotica en veel rust is hij er weer helemaal bovenop gekomen en nu helemaal een gezonde man! smile
Sterkte!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sweety do 22 dec 2011 - 22:29

Ik ken niemand die het heeft of heeft gehad, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud