Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe beginnen met een borduurpakket??

+2
Caramba
waterkers
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe beginnen met een borduurpakket?? Empty Hoe beginnen met een borduurpakket??

Bericht  waterkers vr 3 feb 2012 - 3:50

Ik heb een borduurpakket van Winnie the Pooh. Een alfabet. Nu wil ik hier mee gaan beginnen, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik hoor verschillende dingen. De een zegt, begin in het midden en de ander zegt begin gewoon links bovenaan....

Hoe zouden jullie beginnen en hoeveel gaatjes zouden jullie overlaten vanaf de zijkant?

Dit is trouwens het borduurpakket. Er zit een heel patroon etc bij, maar verder geen uitleg

Hoe beginnen met een borduurpakket?? Foto-IAPY8L6A-D
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe beginnen met een borduurpakket?? Empty Re: Hoe beginnen met een borduurpakket??

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 4:00

Vanuit het midden beginnen.

Op het voorbeeld staat wel wat het midden is, hier beginnen. Het stof zelf vouwen zodat je een midden krijgt. Hier begin je dan ook vanuit het midden.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Hoe beginnen met een borduurpakket?? Empty Re: Hoe beginnen met een borduurpakket??

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 4:33

Ik begin ook in het midden. Al is dat met die letters wel wat lastiger denk ik dan wanneer je een volledige afbeelding hebt.

Maar toch zou ik het midden zoeken, die letter maken en dan die rij afmaken en vervolgens naar onder of boven verder gaan.

Leuk pakket trouwens! :-) Ik heb er nog eentje van Eeyore ten halve liggen, of nou ja hij is al wel bijna af!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 4:38

Ik ben nog altijd met een witte roos bezig.

Waterkers, omdat de letters ruimte hebben tussen de volgende letters, wel goed tellen, anders kom je niet uit.
Ik slinger ook altijd, een cm of 3, een draad over de randen, zodat die niet beginnen te raffelen. Vind het anders zo beroerd borduren. En bovenin beginnen lijkt me nog lastiger, omdat je anders misschien wel helemaal niet met het patroon uit komt.

Laatst aangepast door Spetterdespat op vr 3 feb 2012 - 4:42; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 4:39

Is dat niet lastig? Wit/licht op wit lijkt me niet zo prettig borduren...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 4:43

Angela_1986 schreef:Is dat niet lastig? Wit/licht op wit lijkt me niet zo prettig borduren...

Wit, hij is eigenlijk meer geel, maar het zijn alle soorten geel, ook créme enzo. Ach het went wel.
Hij heet trouwens ook gele roos, stom stom.

Dit is em:Hoe beginnen met een borduurpakket?? E144_14

en deze heb ik ookt eens gedaan:Hoe beginnen met een borduurpakket?? E36_13

Laatst aangepast door Spetterdespat op vr 3 feb 2012 - 4:51; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  waterkers vr 3 feb 2012 - 4:48

Dan ga ik maar eens het midden opzoeken! Op het patroon staat inderdaad aangegeven wat het midden is, dus dat zal wel goed moeten komen, denk ik. Ja, draad om de randen heen doen is inderdaad wel handig, anders rafelt het zo door.. Heb je straks nog maar de helft van de stof over, ook zoiets..

Ik heb deze al een hele tijd thuis liggen, maar omdat ik niet goed wist waar ik moest beginnen is het er nog niet van gekomen.
Ben benieuwd hoelang ik hierover doe, tot nu toe heb ik alleen kleine dingen geborduurd zoals een boekenlegger, maar deze wil ik al zo lang, dat ik er nu toch maar aan moet geloven...
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 4:51

Haha ja dat is vast ook zo.

Nou, ik heb mijn borduurwerk er ondertussen maar bijgepakt Wink Het is deze:
Hoe beginnen met een borduurpakket?? 557779_f_b1461c234714f122129672e73e04ceee

En ik moet nog zijn hoofd incl. oren en de 'losse' zeepbellen aan de bovenkant.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 4:53

Jeetje wat 'n werk Spetterdespat! :o Die onderste heeft 'n vriendin van mij ook al jaren liggen maar geloof niet dat hij ondertussen al af is. Dat is ook wel hele fijne stof hè?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 4:55

Angela_1986 schreef:Jeetje wat 'n werk Spetterdespat! :o Die onderste heeft 'n vriendin van mij ook al jaren liggen maar geloof niet dat hij ondertussen al af is. Dat is ook wel hele fijne stof hè?

Ja, maar ik hoefde gelukkig niet uit te tellen, dat scheeld ook :P
Tellen moet je sowieso wel.
Die roos ligt hier zeker wel 5 jaar volgens mij, vind em niet eens mooi!
En dat elfje/vlinder is al iets van 3 jaar klaar.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 4:57

Heb trouwens ook alle figuren, of wat er ook maar van cars te krijgen was, geborduurd, vond het toen wel eens tijd worden om iets voor mijn eigen te doen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  waterkers vr 3 feb 2012 - 5:01

Angela: Die van jou is ook leuk!

Ik heb hier nog veel meer dingen liggen die ik kan borduren, maar ik kom er niet aan toe nog. Eerst maar eens zien hoever ik met dit alfabet kom..
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 5:09

Haha waarom heb je 'm dan, als je 'm niet eens mooi vindt? scratch
Voor wie heb je die Cars-dingen gemaakt als ik vragen mag? Ik weet nog niet voor wie deze is, vond hem alleen erg leuk dus heb 'm daarom gekocht angel Maar het punt is dat ik al die dingen van Winnie de Poeh schattig vindt laughcry Die van jou is ook leuk Waterkers!

Ik ben vorig jaar in mei denk ik met Eeyore begonnen ofzo, werkte toen weinig i.v.m. burn-out en dit vond ik heerlijk ontspannend! Op een gegeven moment heb ik 't weg gelegd en ben ik weer andere creatieve dingen gaan doen maar het wordt wel eens tijd dat ik 'm ga afmaken. Heb 'm al een paar keer in m'n handen gehad de laatste weken en nu dus maar weer begonnen smile

Waterkers, ik kreeg ook de tip om een kopie van het patroon te maken. Mocht er 'n kop thee overheen vallen ofzo dan heb je in ieder geval nog het orgineel...

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  waterkers vr 3 feb 2012 - 5:14

oh dat van die kopie is een goed idee! Alleen dan moet ik alles in delen gaan kopieren of een groot kopieeraparaat vinden, want dit is wel een groot stuk papier.. Hmmm ff over nadenken. en sowieso wel handig voor mij, want bij andere dingen streepte ik eerder met potlood weg wat ik had geborduurd. Maar dat waren stukken die de hele stof bedekten en dit zijn allemaal kleine stukjes..

Jah, ik vnd veel van winnie the pooh ook mooi. heb ooit al eens een boekenlegger gemaakt, maar die is spoorloos verdwenen. Al vind ik de patronen van Jip en Janneke ook leuk! Er is eigenlijk zoveel leuks....
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 5:23

D'r zijn meer leuke dingen dan dat ik tijd heb om ze te maken :P

Ik heb op mijn werk 'n A3 kopie kunnen maken. Maar anders zou je het inderdaad ook in delen kunnen doen. Ik streep af met 'n gele stift.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 5:23

Die van cars heb ik allemaal voor mijn neefje gemaakt.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 5:26

Dan heb je vast pluspunten bij je neefje gescoord! Wink

Als je 25 bent dan is 't wel een beetje 'not-done' om Eeyore op te hangen hè? angel Al heb ik hier ook 'n geborduurd schilderijtje staan van Winnie maar dat heeft een bijzondere betekenis voor mij.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 5:29

Die van pooh blijven altijd wel, misschien eventuele kinderen later?

En die roos, tsja.. Vond ik toen leuk, misschien als hij ooit af komt dat ik zoiets heb van, leuk?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one vr 3 feb 2012 - 6:00

Altijd midden beginnen en inderdaad zoals eerder gezegd het midden op het linnen zoeken door het linnen te vouwen. In het midden beginnen is altijd verstandig als je het nog wil inlijsten.
Verder het omslingeren doe ik altijd maar over 1 cm of zo. Meer vind ik echt onzinnig.

Verder heb ik een magnetische plaat. Heerlijk want dan kan ik lekker op mijn schoot de plaat leggen en borduren. plus dat ik met de magneten af en toe goed kan aangeven in welke hoek ik aan het borduren ben.

@ Spetterdespat. Van die Elfjes heb je ook de dag
Hoe beginnen met een borduurpakket?? Lan23007
Ik heb beide gemaakt en die hangen nu boven mijn bed. Vind ze nog steeds super mooi.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Angela_1986 vr 3 feb 2012 - 6:09

:o Wow dat zal ook 'n werk zijn geweest silly-one. Lijkt me wel heel mooi om ze allebei boven je bed te hebben!

Een magnetische plaat ken ik niet, hoe werkt dat dan?

Ja dat is waar Spetterdespat, die Eeyore kan ik bewaren voor 'later'. Maar vind het stiekem wel leuk om zoiets als het af is ook meteen te kunnen "gebruiken" i.p.v. dat het ligt te verstoffen in 'n doos. Maar hij is nog niet eens af, laat ik daar mee beginnen Wink
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  silly-one vr 3 feb 2012 - 7:12

Ben 3 maanden per elfje bezig geweest, maar dat zijn eigenlijk nog kleintjes t.a.v. de andere die ik heb gemaakt.

Een borduurplaat is eigenlijk een zilveren magnetische plaat met daarop 4 mageneten ( zoals ik hem nu heb. Twee lange en twee korte.
Vaak gebruik ik de lange om mijn patroon vast te leggen en de klein gebruik ik om wat specifieker aan te geven waar ik bezig ben. Vooral als je een patroon hebt wat herhalend is, is het wel handig om te zien waar je bezig bent.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 7:35

Borduren I love you
Ik heb een heel mooi, groot borduurwerk van mijn oma in de hal hangen

Hoe beginnen met een borduurpakket?? 46125

Op de overloop deze

Hoe beginnen met een borduurpakket?? 34263

(marjolein bastin is er bij mij niet ingeborduurd)
En op zolder nog een groot alfabet.
Het is echt haar hobby. Mijn moeder heeft ook een hele keuken serie, mijn tante bloemen en zijzelf ook vanalles.

Gast
Gast

Bericht  mina88 vr 3 feb 2012 - 8:07

Oeh heerlijk borduren! Das lang geleden... haha
Zoals al eerder gezegd idd altijd in het midden beginnen, weet je zeker dat je goed uitkomt.

Die elfjes zijn erg mooi! Ook het abc van pooh is erg schattig! Oooooit wil ik die ook maken smile
Zelf ben ik al een paar jaar met een orchidee bezig.... Erg mooi, maar door alle crème kleurtjes lastig te zien bij lampenlicht Sad
Krijg er nu wel weer helemaal zin in haha.
mina88
mina88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 36
Registratiedatum : 23-11-11

Bericht  Angela_1986 za 4 feb 2012 - 1:56

Mina, misschien is een daglichtlamp dan wat voor je? Al is dat misschien wel prijzig om voor één borduurwerk aan te schaffen.

Oh dat klinkt inderdaad wel handig silly-one, zo'n magneeplaat. Ik heb nu dus gewoon 'n kopie van 't patroon en dat heb ik in vieren gevouwd. D'r zit niet al te veel herhaling in dus dat is wel te doen. Vaak leg ik 'm op zo'n schootdienblad.

De neus heb ik ondertussen ook af!

Zover ben ik dus:
Hoe beginnen met een borduurpakket?? Foto0910
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  silly-one di 7 feb 2012 - 6:32

Ziet er leuk uit, Alleen jammer dat het Aida is en dat je veel wit hebt wat je niet borduurt.
Op linnen vind ik persoonlijker mooier. Vooral als er tussendoor wit blijft. Je ziet dan de gaatjes niet zitten als het klaar is.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: