Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Harde buiken - rustige baby?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Jazzlyn wo 1 feb 2012 - 23:00

Ik vroeg mijzelf iets af..

Net zoals in de eerste zwangerschap heb ik heel veel harde buiken en zit ik dus al 9 weken aan de Adalat, dat gegeven wordt als weeenremming (je bloeddruk wordt lager, je spierspanning neemt af, dus harde buiken, zouden moeten afnemenHarde buiken - rustige baby? 394967 ).

Afijn, ik moet nu ook weer volledig stoppen met werken. Mijn zoontje ging ik met dit termijn steeds minder voelen. En nu, sinds gister begint het weer (lijkt wel, of ben ik daar zo bang voor dat ik het 'tussen de oren' heb zitten?)

Gisteren bleef mijn buik veel hard en de harde buiken voelde erg vervelend. Ik heb de baby bijna heel de dag niet echt gevoeld, niet schoppen of slaan. Wel wat geschuifel.

Hadden jullie dat ook als je een onrustige dag had? Dat de kindbewegingen zo hard afnamen?

Ben ik niet een standaard geval, maar toch even om mij een beetje op mijn plaats te zettenHarde buiken - rustige baby? 827601 bounce
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:04

Bij mij waren ze juist heel druk waardoor de harde buiken ook toenamen. Ze schopten echt mijn ribben blauw.
Maar ze waren natuurlijk met 4 voeten en 4 handen, dat zal vast verschil maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Roos wo 1 feb 2012 - 23:04

Als ik veel in beweging was voelde ik mijn zoontje ook bijna niet, maar ik rustig lag te slapen maakte hij mij vaak wakker. Soms zo erg dat ik maar een rondje ging lopen om hem in slaap te wiegen... lol!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Jazzlyn wo 1 feb 2012 - 23:06

Op de echo van de week leek de baby weer redelijk klem te liggen en het vruchtwater nam hard af. Vandaar dat ik steeds minder ga voelen. Maar zo snel minder?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Jazzlyn wo 1 feb 2012 - 23:07

Harde buiken - rustige baby? 394967
Roos schreef:Als ik veel in beweging was voelde ik mijn zoontje ook bijna niet, maar ik rustig lag te slapen maakte hij mij vaak wakker. Soms zo erg dat ik maar een rondje ging lopen om hem in slaap te wiegen... lol!

Ik mag en kan niet veel bewegen:-) Mijn buik was gister gewoon bijna heel de dag zo hard als een basketbalHarde buiken - rustige baby? 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Poisongirl wo 1 feb 2012 - 23:15

Als je twijfelt zou ik gewoon ff vk of gyn bellen... helemaal omdat je dit in eerdere zwangerschap ook al hebt gehad.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:17

Alles bij elkaar lijkt me zeker genoeg om aan de bel te trekken bij de vk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Jazzlyn wo 1 feb 2012 - 23:22

Voel me zon zeikerdHarde buiken - rustige baby? 394967 Maarja, ik ben donderdag nog bij de gyn geweest. Zal even kijken of ik uk vanmiddag meer voel. Ik ben nu nog aan het werk, vanaf vanmiddag stop ik helemaal. Hopelijk scheelt dit een hoop. Ruimtegebrek en het weinige vruchtwater kunnen ze weinig aan doen. Maar blijft wel weer spannend:bounce:
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:26

Dat ze je dan nog laten werken! Ik mocht geen stap meer zetten als strikt noodzakelijk, alleen van de bank af voor douche en toilet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Jazzlyn wo 1 feb 2012 - 23:34

Ben ook beetje lomp geweest hoor. Ik kreeg met 17 weken al het advies om te stoppen, maar voelde me zo bezwaard en zon aansteller.. En nu al bijna 26 weken:evil: stom, maarja nog 1 uur.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:37

Aansteller? Je neemt heel veel risico voor je ongeboren kindje zo, wat als je bevallen was omdat je niet wilde stoppen? :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Poisongirl wo 1 feb 2012 - 23:39

Stofzuiger schreef:Aansteller? Je neemt heel veel risico voor je ongeboren kindje zo, wat als je bevallen was omdat je niet wilde stoppen? :shock:
Inderdaad, sluit me hier volkomen bij aan!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  CCC wo 1 feb 2012 - 23:40

Jeetje, ik denk dat je echt direct gas terug moet nemen hoor. Dit kan niet goed zijn, als het advies is dat je minder moet werken of zelfs stoppen zou ik dat per direct opvolgen. Alles voor mijn kindje hoor. Je bent nog maar 25 weken zwanger, dus ik zou echt geen risico nemen. Bel de VK/ Gynaecoloog even voor de zekerheid, vind dit allemaal wel genoeg reden om even te bellen in elk geval.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:58

En dat je dan nog op wintersport gaat snap ik al helemaal niet.

Maar goed, zal wel liggen aan mijn eigen ervaringen in mijn zwangerschap waardoor ik niet snap dat iemand adviezen gaat negeren en risico's neemt met het meest kostbare bezig wat je kan hebben...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Jazzlyn do 2 feb 2012 - 0:37

Ho ho, het gaat pas zo slecht sinds 2 weken, ik ben direct mijn werk gaan overdragen en korte dagen gaan werken (max 12 per week). Nu is mijn werk overgedragen en kan ik lekker thuis zijn.

Voor de vakantie gekeken, de harde buiken deden niks. De adalat deed zijn werk goed en ik mocht gewoon dingen doen, maar veel rust houden. Prive deed ik bijna niets, behalve mijn zoontje dan. Vakantie was juist heerlijk. Ik had weinig zorgen, en heb nog nooit zoveel kunnen rusten als daar!

Het is echt niet zo dat ik niet op de risico's let. Ik word ook goed in de gaten gehouden. Helaas takel ik nu gewoon erg snel af. Zo en nu ga ik mijn uk halen en lekker op de bank liggenHarde buiken - rustige baby? 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 0:39

Zeg dat dan :P, dat maakt het verhaal heel anders. Begreep dat het al vanaf 17 weken zo erg was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Jazzlyn do 2 feb 2012 - 0:45

Stofzuiger schreef:Zeg dat dan :P, dat maakt het verhaal heel anders. Begreep dat het al vanaf 17 weken zo erg was.




Nee sorry, haha. Ik was niet helemaal duidelijk. Ik had al wel harde buiken. Maar niet storend, het hoort bij mijn baarmoeder afwijking. Gyn gaf toen aan dat hij wel graag zou willen dat ik zou stoppen. Maar als ik het zelfs niet zag zitten mocht ik voorzichtig door (het deed niks gelukkig). 2 weken geleden kreeg ik gewoon een terugval. Echt een diep dal in, dus ben ik halve dagen gaan werken en aan het regelen gegaan voor vervanging, bedrijfsarts etc. Om juist te stoppen. Maar vervelend is het wel. Kleine doet het nog goed. Donderdag bleek dat hij ruimtegebrek begon te krijgen en weinig vruchtwater, dus vandaar dat ik nu besluit er helemaal mee te stoppen. Zodat ik thuis nog wel voor mijn zoontje kan zorgen, maar dat vergt gelukkig niet zoveel van mij. Verder lekker op de bank:D
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken - rustige baby? Empty Re: Harde buiken - rustige baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum