Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Harde buiken, wat helpt?

+2
Fiwen
Pompoen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Pompoen di 27 nov 2012 - 4:50

Ik heb al een paar weken harde buiken, maar sindsmijn blindedarmontsteking meer en sinds een dag of 2/3 echt best veel. De gynaecoloog zegt dat ik rustig aan moet doen en dat die harde buiken echt minder moeten worden.

Ik doe zo rustig aan mogelijk, lig veel op bed, ren sowieso niet in het rond, oe geen huishouden en last mensen voor mijn eten zorgen, maar toch blijven ze maar steeds terugkomen. 'S nachts heb ik er echt last van want door dat onrustige gevoel in mijn buik kan ik slecht slapen.

Hebben jullie nog tips en trics om er vanaf te komen? Dingen die ik juist wel of juist niet moet doen?

Ik twijfel sowieso of ik nou met bellen morgen alsik vannacht weer zo'n nacht heb. Het isniet erger geworden sinds de controle bij de gyn maar toen ik daar kwam had ik voor t eerst zoveel last gehad 'snachts en overdag had ik het nog niet zo erg gehad als die dag (ik had de controle 's ochtends). Ik vind het lastig te bepalen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 4:52

Bij twijfel zou ik altijd bellen hoor!

Wat hier hielp is rust, rust en nog eens rust!
Een warme douche en/of kruik en eventueeel paracetamol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Fiwen di 27 nov 2012 - 4:58

Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Zolang je geen bloed- en/of vocht verlies hebt en er geen regelmaat in zit hoef je niet bang te zijn dat het weeën oid zijn. Heb je recent je urine al laten controleren op een blaasontsteking? Zo niet dan zou ik dat morgen even laten doen want dit kan harde buiken veroorzaken.

Als je twijfelt en je ongerust bent moet je gewoon bellen, daar is een verloskundige/gynaecoloog voor dus voel je absoluut niet bezwaard om dat te doen.

De enige tip dit ik voor nu kan geven: lange warme douche of bad nemen (minimaal 30 minuten). Onder de douche niet gaan staan maar op een krukje gaan zitten en als je in bad gaat liggen het liefst met de douchekop een warme straal op je buik laten spuiten (en ander zorgen dat je buik echt warm blijft, evt een handdoek erop leggen en die steeds opnieuw in het water warm maken). Daarna 500 mg paracetamol nemen en met een kruik tegen je buik aan in bed gaan liggen.

Heel veel succes ermee en als het niet minder wordt dan zou ik sowieso morgen even bellen voor overleg. Ik ken jouw situatie niet dus kan er verder niks over zeggen dan het algemene advies dat ik zou geven.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Wennes di 27 nov 2012 - 6:35

Paracetamol nemen, warme douche of in bad en rust houden
Blijft het aanhouden toch echt gaan bellen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Pompoen di 27 nov 2012 - 6:53

Ik mag niet in bad vanwege de wond en eigenlijk twijfel ik om dezelfde reden een beetje om lang te douchen, de wond is vanmorgen open gesprongen bij het verwijderen van de hechtingen en zit nu vast met plakkers. Maar een warme kruik kan ik wel doen natuurlijk. Sowieso zet ik mijn elektrische deken aan straks zodat ik in een warm holletje kruip, maar de afgelopen nachten is het daar niet beter op geworden. Ik heb de knoop ook doorgehakt, als ik vannacht zo'n last houd bel ik sowieso morgenochtend. Ik moest bellen als het erger werd en daar twijfel ik over, of dat zo is, maar zou best wel kunnen. Overdag heb ik er meer last van nl. Dus beter een keer teveel bellen dan te weinig.

@Fiwen, urine is de afgelopen weken telkens gecontroleerd, gisteren ook weer, niks mee aan de hand.

Helaas heb ik al heel wat uren in bed gelegen de afgelopen dagen, maar ik merk echt geen verschil en ik kan dus steeds niet slapen. Maar ik ben echt niet actief verder.

Bedankt iig voor jullie adviezen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Pompoen di 27 nov 2012 - 7:22

Ik weet trouwens niet of t wat zegt, maar mijn baarmoeder zit nog helemaal gekanteld naar achter dus ik voel er maar een heel klein stukje van aan de voorkant.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Slakje di 27 nov 2012 - 8:05

Ik vond een warme kruik heerlijk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  sanne-84 di 27 nov 2012 - 9:17

Geen idee, maar ik zou ook gewoon morgen bellen. Beter teveel dan te weinig. En ook al rust je veel, stress zal er waarschijnlijk ook wel een oorzaak van kunnen zijn
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Pompoen di 27 nov 2012 - 21:05

Nou die warme kruik heeft geholpen! De harde buiken zakten daarna flink af! Heb vannacht ook weer een stuk beter geslapen. Ik kijk nu even de ochtend aan, ik werd wakker met een harde buik en vlak daarna nog een dus als dat weer doorzet bel ik gewoon alsnog. Ik moet sowieso in dat ziekenhuis zijn zometeen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Susan di 27 nov 2012 - 21:36

Gelukkig dat het minder is geworden. Ik denk dat je buik door de hele operatie nog wat onrustig is, ik weet nog dat Ezra nog best een tijdje een opgezette buik heeft gehad na de operatie. Daar komt bij jou dan nog eens alle stress bovenop. Vervelend. Gelukkig lukt het je wel om te rusten. Waarschijnlijk lukt het je niet om de hele dag te slapen, ik zou proberen wat dingen te bedenken die je afleiding geven, maar waarbij je wel kunt blijven zitten/liggen, dus genoeg te lezen, een leuke DVD(-serie) om naar te kijken, enzovoort. Heb je genoeg in huis om de dag mee door te komen of wil je misschien iets lenen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Pompoen di 27 nov 2012 - 21:40

Ik lig zo veel mogelijk in bed en verder zit ik in een hele luie stoel dieook in ligstand kan en lees ik, kijk ik televisie of ben ik aan het haken. Ik heb me nog niet écht verveeld tot nu toe dus dat gaat wel goed. Mensen die mij gezelschap komen houden mogen zelf hun thee zetten etc.

Ik denk idd ook dat het door die operatie en alles nog rommelt, maar de gynaecoloog vind dat dus niet zo'n goed teken en het moet van haar echt minder worden.

Ik heb nu in de 40 min dat ik wakker ben alweer vier harde buiken gehad terwijl ik gewoon nog in bed lig. Ik hoop niet dat dit weer doorzet! Ik ga zo maar eens warm douchen! En als t wel doorzet maar gewoon bellen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Susan di 27 nov 2012 - 21:49

Kun je anders niet even de chirurg bellen om te vragen hoe lang je buik 'onrustig' blijft na zo'n operatie en wat je er eventueel aan kan doen? Toen ik Ezra's buik zo dik vond (hij was voor de rest erg afgevallen, daardoor viel die bolle buik extra op, hij leek net zo'n kindje uit een arm land) heb ik ook gewoon het ziekenhuis gebeld om te vragen of dat normaal was en hoe lang het duurde voor het weer bij zou trekken. Bij jou zie je natuurlijk niet zo goed of het alweer slinkt omdat je buik nu sowieso niet plat is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Harde buiken, wat helpt? Empty Re: Harde buiken, wat helpt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum