Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

je kindje en eten....

+6
Annie24
Flip Fluitketel
Linda
Kat1980
loesje
duckie
10 plaatsers

Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty je kindje en eten....

Bericht  duckie wo 1 feb 2012 - 1:20

hoe geven jullie je kindje eten? Alles geprakt ed van een vork/ lepe of zelf de lepel in de hand geven of geven jullie grotere stukken zodat je kindje het zelf kan pakken met de handen en zelf kan eten?

Hier doen we van alles wat.... Meestal eet ze zelf met de handen met als gevolg een groentetuintje onder dr stoel en soms geven we het geprakt van een lepel. Toetje mag ze altijd zelf eten
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 1:26

Meestal gewoon in kleine stukje. Krieltjes bijvoorbeeld door de midden en sperzieboontjes ongeveer zo'n cm lang. Ik probeer zo min mogelijk te prakken. Wel krijgt hij een klein lepetjes appelmoes of kookvocht door zijn eten want anders is het zo droog voor hem

S. heeft nu een periode dat hij eerst zijn vlees er tussenuit pikt, dan de aardappeltjes en de groente die eet hij nauwlijks. Ik ga het vanavond anders proberen. Eerst krijgt hij zijn aardappeltjes en groente en daarna pas het vlees. Eens kijken of dat helpt laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  loesje wo 1 feb 2012 - 1:26

van alles wat maar op het moment vind a het leuk om dingen te prikken en dan in zijn mond te stoppen en dan af en toe met zijn handjes wat te pakken en dan ook in zijn mond te stoppen. maar je kunt wel altijd goed zien waar hij gegeten heeft haha
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Kat1980 wo 1 feb 2012 - 1:30

Ik geef T altijd zijn eten in kleine stukjes, ik leg wat voor hem op het blad van de kinderstoel die hij zelf met zijn handje pakt en ondertussen geef ik hem ook wat hapjes (als hij het toelaat Wink ) Soms geef ik hem ook een plastic vorkje, maar hij probeert dan altijd met de achterkant van de vork te prikken. Ik doe het dan wel een aantal keer voor, zodat hij ziet wat de bedoeling is en geef hem dan het vorkje met eten in zijn hand zodat hij het er af kan happen.

Het toetje geven wij wel altijd zelf, want dat zou anders een enorme kliederboel worden. Het is nu altijd al een vierkante meter om zijn stoel heen een zooitje, dus moet iedere avond de vloer schoonboenen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 1:31

S. eet met een lepel of vork. Ik geef het hem maar hij mag het wel elke keer een paar keer zelf proberen maar dat gaat nog niet van harte haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Linda wo 1 feb 2012 - 2:09

Onze dochter eet hetzelfde wat wij eten en doet dit met haar handen. Ik geef haar regelmatig een vorkje of lepeltje, maar dat is nog niet zo boeiend.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Flip Fluitketel wo 1 feb 2012 - 2:25

Hier krijgt ze hetzelfde te eten als wij. Tegenwoordig wil ze niet meer dat wij het eten geven op een lepel/vork. Dan is het krijsen en brullen. Mw wil zelf de lepel/vork vasthouden en ermee eten alleen is dit nog geen succes. Dus eet ze met haar handen wat een kliederboel op tafel en op de grond als resultaat heeft.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Annie24 wo 1 feb 2012 - 2:29

Y. krijgt een prakkie en ik geef dat met een vorkje. Hij krijgt zelf ook een vorkje, maar doet daar vrij weinig mee. Hij wipt alleen het eten uit zijn bordje Laughing

Als hij er klaar mee is dat ik het met een vorkje geef en zijn bordje is nog niet leeg mag hij zelf weten wat hij er mee doet: hij mag verder gaan met zijn eigen vorkje, maar hij mag het ook met zijn handje pakken. Meestal haalt hij het met zijn handen uit het bord, gooit het op het blad van de kinderstoel en eet vanaf het blad verder óf gooit gewoon alles op de grond onder het motto 'de hond heeft ook honger' Laughing
Toetjes geef ik altijd zelf met een lepel.

Ach, hij moet nog zo lang met mes en vork eten Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Linda wo 1 feb 2012 - 2:38

Flip Fluitketel schreef:Hier krijgt ze hetzelfde te eten als wij. Tegenwoordig wil ze niet meer dat wij het eten geven op een lepel/vork. Dan is het krijsen en brullen. Mw wil zelf de lepel/vork vasthouden en ermee eten alleen is dit nog geen succes. Dus eet ze met haar handen wat een kliederboel op tafel en op de grond als resultaat heeft.

Ik leg altijd een fleecekleedje onder de kinderstoel. Na het eten even uitkloppen en het is weer schoon.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  duckie wo 1 feb 2012 - 2:43

Linda schreef:
Flip Fluitketel schreef:Hier krijgt ze hetzelfde te eten als wij. Tegenwoordig wil ze niet meer dat wij het eten geven op een lepel/vork. Dan is het krijsen en brullen. Mw wil zelf de lepel/vork vasthouden en ermee eten alleen is dit nog geen succes. Dus eet ze met haar handen wat een kliederboel op tafel en op de grond als resultaat heeft.

Ik leg altijd een fleecekleedje onder de kinderstoel. Na het eten even uitkloppen en het is weer schoon.



dat is een handige tip... hier is het ook een grote kliederboel na het eten Very Happy en ik heb er vrede mee om het zo te zeggen maar manlief vind het niet altijd even leuk:oops:
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Flip Fluitketel wo 1 feb 2012 - 2:51

Linda schreef:
Flip Fluitketel schreef:Hier krijgt ze hetzelfde te eten als wij. Tegenwoordig wil ze niet meer dat wij het eten geven op een lepel/vork. Dan is het krijsen en brullen. Mw wil zelf de lepel/vork vasthouden en ermee eten alleen is dit nog geen succes. Dus eet ze met haar handen wat een kliederboel op tafel en op de grond als resultaat heeft.

Ik leg altijd een fleecekleedje onder de kinderstoel. Na het eten even uitkloppen en het is weer schoon.

Dat is inderdaad wel handig! Maar wij stofzuigen tegenwoordig maar s'avonds i.p.v. overdag.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  loesje wo 1 feb 2012 - 2:56

ik veeg het 3x per dag weg wat op de grond is gevallen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 3:44

onze dochter heeft vanaf het begin met de handjes gegeten, nu heeft ze vaak een vorkje. Als het nog heet is, eet ze met het vorkje. Als het afgekoeld is met de handen. Er eindigt regelmatig wat op de grond, dit vegen we vaak even bij elkaar met stoffer en blik (als de hond het ondertussen nog niet opgegeten heeft).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 3:56

In stukken, hij eet met handen en/of met vork/lepel.
Hij eet alles zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  _Jet wo 1 feb 2012 - 9:05

Zowel met haar handjes als met een vorkje.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 9:09

Het ligt er een beetje wat we eten. De ene dag prakken we het, als ze moe is dan kunnen we haar nog wel eten geven met vork of lepel, maar is ze dit niet, dan eet ze zelf maar het handjes. En als het op de grond beland hebben de beestjes ook nog wat denk ik maar zo :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Tania wo 1 feb 2012 - 9:13

Ik prak aardappels en groente door mekaar. Dat is eigenlijk gewoon gewoonte omdat we dat zelf ook doen. We wisselen een beetje af, de enige dag eet hij zelf met een vork/lepeltje en de andere dag geef ik het hem. Ligt er maar net aan hoe moe hij is (en hoeveel geduld ik heb Embarassed ). Ik help trouwens wel nog altijd een beetje met zelf eten want z'n eten op een lepeltje scheppen lukt nog niet altijd helemaal goed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Flower_L wo 1 feb 2012 - 9:21

Ik snijd veel, en soms prak ik het. Afhankelijk daarvan eet hij met een vork of lepel.

Pap eet hij netjes geheel met lepel, yoghurt na het avondeten ook.

Avondeten zelf gaat hem soms te langzaam....of hij is te pietleuterig en wil (zoals vanavond in de erwtensoep) de sliertjes niet, of de groente niet....en gaat dan met zijn handen selectief eten. Dan zeggen we "met het lepeltje/vorkje" en dan gaat hij weer netjes met bestek eten.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Monnie wo 1 feb 2012 - 9:23

Wij geven het eten ook in stukjes. Hij eet vaak met een vork, als het hem niet lukt gaat hij verder met zijn handjes.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje en eten.... Empty Re: je kindje en eten....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum