Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

loslaten

+2
Paper Crown
frolic
6 plaatsers

Ga naar beneden

loslaten Empty loslaten

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:07

Soms als ik hier lees kan ik wel eens jaloers worden op het gemak waarmee moeders hun kind(eren) uit handen kunnen geven.

Heb net T na ziek geweest te zijn weer naar school gebracht , het was een enorme chaos en dan zit ik weer enorm in de rats.

Toen hij in september begon werd ik ziek , ik wist dat het om paniek ging maar mijn huisarts wilde me helemaal laten onderzoeken , ik had immers geen idee waar die paniek vandaan kwam.

Tot T vakantie had en het ziek zijn van mij met de noorderzon vertrok , na die tijd heb ik mezelf toegesproken en had nergens meer last van , vertrouwde zijn juf volledig en bracht hem met een gerust hart weg.

Na de kerst is hij naar een andere juf gegaan , de deuren zijn niet dicht staat met een seconde op een drukke weg ( al eens een topic over geopend ) maar goed dat heb ik verteld op schooltje en ik weet dat ze goed op hem letten.

Ik wéét dat ik ze kan vertrouwen , wéét dat hij het reuze naar zijn zin heeft ( het is een geweldige school ) , wéét dat hij de aller liefste juffen heeft .. maar ik blijf me maar zorgen maken.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

loslaten Empty Re: loslaten

Bericht  Paper Crown di 31 jan 2012 - 22:10

Frolic - ik vind echt dat jij een overbezorgde angst hebt wat betreft je kinderen. Je moet dat een klein beetje los proberen te laten. Dat je ziek wordt omdat je kind naar schooltje moet, dat is niet normaal. Alle mama's zijn een beetje verdrietig volgens mij in het begin als hun kleintje naar school gaat maar dat enorme vasthouden dat is niet goed voor ze, op lange termijn als volwassenen ook niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:12

Ja dat weet ik .. dat zeg ik ook volgens mij

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 22:17

Het lijkt mij echt ontzettend vervelend loslaten 699888 .. Is er niet iets aan te doen, waardoor het met kleine stapjes beter wordt?

Een stap verder dan het 'jezelf toespreken' waar je je toch (overduidelijk) niet prettig bij voelt.

Edit: Ik heb zelf geen idee wat, maar wilde je toch even aan hart onder de riem steken loslaten 561177

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 31 jan 2012 - 22:21

frolic schreef:Ja dat weet ik .. dat zeg ik ook volgens mij

Maar wat ga je er aan doen dan? Topics blijven openen tot?
Heb je met iemand gesproken? Een deskundige?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:27

Heb al zoveel gesprekken hiervoor gehad , medicatie geslikt name it !

Ik mag hier toch ook een topic voor openen ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:32

Punk'd schreef:Het lijkt mij echt ontzettend vervelend loslaten 699888 .. Is er niet iets aan te doen, waardoor het met kleine stapjes beter wordt?

Een stap verder dan het 'jezelf toespreken' waar je je toch (overduidelijk) niet prettig bij voelt.

Edit: Ik heb zelf geen idee wat, maar wilde je toch even aan hart onder de riem steken loslaten 561177

Het gaat al een stuk beter loslaten 394967 nee serieus had eerst ook een dwangneurose maar daar ben ik nu helemaal vanaf ,angst daar ga ik nooit helemaal vanaf komen.

Het enige wat bij mij helpt is de angsten onder ogen zien , daarom is T ookal met 2,5 naar school gegaan terwijl ik thuis ben ( en het dus eigenlijk niet nodig is )

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown di 31 jan 2012 - 22:34

frolic schreef:Heb al zoveel gesprekken hiervoor gehad , medicatie geslikt name it !

Natuurlijk mag dat maar ik vind echt dat je je zelf te kort doet hiermee en op den duur ook je kids.
Je wil vast niet dat het onzekere volwassenen worden? Ze zullen vallen en opstaan je kunt ze niet overal voor behoeden..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut di 31 jan 2012 - 22:37

Lijkt me echt heel vervelend om steeds zo'n angst te hebben.

Ik ken het hebben van angst wel (paniekaanvallen e.d.) maar niet tegenover mijn kinderen. Ik ben altijd blij als de vakantie weer afgelopen is en ik weer even geen geklep van de oudste nonstop moet aanhoren.

Ik zou de dokter raadplegen en hier echt werk van maken om over deze angst heen te komen
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 22:38

op tlc komt ook vaak een programma met overbezorgde ouders en zij worden dan door 1 iemand begeleid in het loslaten van hun kinderen. Misschien een keer kijken gewoon qua herkenning voor jezelf?

Mij lijkt het in ieder geval enorm zwaar als je er zoveel moeite mee hebt dat je zelfs angsten gaat krijgen. heb er eigenlijk ook geen tips voor omdat ik mezelf er zo niet in herken.

wel een virtuele hug voor je!

liefs

Gast
Gast

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:38

2CKC2 schreef:
frolic schreef:Heb al zoveel gesprekken hiervoor gehad , medicatie geslikt name it !

Natuurlijk mag dat maar ik vind echt dat je je zelf te kort doet hiermee en op den duur ook je kids.
Je wil vast niet dat het onzekere volwassenen worden? Ze zullen vallen en opstaan je kunt ze niet overal voor behoeden..

Nee dat is het laatste wat ik wil , daarom zit ik ook ziek te wezen en hebben hun dat niet door Laughing het is niet dat ze niks mogen - kunnen laat ze zelfs in veel opzichten erg vrij om hun eigen fouten - ongelukken te maken ..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:39

BeeGee schreef:op tlc komt ook vaak een programma met overbezorgde ouders en zij worden dan door 1 iemand begeleid in het loslaten van hun kinderen. Misschien een keer kijken gewoon qua herkenning voor jezelf?

Mij lijkt het in ieder geval enorm zwaar als je er zoveel moeite mee hebt dat je zelfs angsten gaat krijgen. heb er eigenlijk ook geen tips voor omdat ik mezelf er zo niet in herken.

wel een virtuele hug voor je!

liefs

Dat volg ik !! Maar ik herken me daar niet in , wel qua angst dies hetzelfde , alleen mogen ze hier wel doen wat ze willen ( en kunnen voor een 1 en 3 jarige natuurlijk )

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 22:40

Heb jr een idee waar die angst vandaan komt?
Ik herken het wel maar ik kan mezelf wel redelijk in de hand houden. Ik bel nog steeds vaker dan de gemiddelde moeder hier, de doktersdienst, mijn kinderen gaan niet uit logeren en ze mogen niet naar het zwembad of ander water zónder dat ik erbij ben.

Gast
Gast

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:41

Theeleut schreef:Lijkt me echt heel vervelend om steeds zo'n angst te hebben.

Ik ken het hebben van angst wel (paniekaanvallen e.d.) maar niet tegenover mijn kinderen. Ik ben altijd blij als de vakantie weer afgelopen is en ik weer even geen geklep van de oudste nonstop moet aanhoren.

Ik zou de dokter raadplegen en hier echt werk van maken om over deze angst heen te komen

Ik kom nooit volledig over deze angsten heen .

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Muis di 31 jan 2012 - 22:41

Wat moeilijk Frolic. Heb geen oplossingen of tips, maar wil je wel even een loslaten 699888 geven.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 22:42

Sunprincess schreef:Heb jr een idee waar die angst vandaan komt?
Ik herken het wel maar ik kan mezelf wel redelijk in de hand houden. Ik bel nog steeds vaker dan de gemiddelde moeder hier, de doktersdienst, mijn kinderen gaan niet uit logeren en ze mogen niet naar het zwembad of ander water zónder dat ik erbij ben.

Ja weet waar dat vandaan komt , o ik bel ook zeker vaker de huisarts ( die mij gelukkig zeer goed kent )

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  CCC di 31 jan 2012 - 22:59

Wat vervelend voor je Frolic, ik denk dat het voor jezelf ook enorm veel energie kost als je zoveel angsten hebt als je je kindje wegbrengt naar school. Maar dit soort dingen horen er wel bij, en uiteindelijk geef je hem de angsten en overbezorgdheid onbewust mee. Ik denk dat je (ondanks dat je er nooit vanaf komt, zoals je zelf aangeeft) er echt werk van moet maken, want uiteindelijk kan dit natuurlijk wel z'n gevolgen hebben.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  frolic di 31 jan 2012 - 23:07

chococupcake schreef:Wat vervelend voor je Frolic, ik denk dat het voor jezelf ook enorm veel energie kost als je zoveel angsten hebt als je je kindje wegbrengt naar school. Maar dit soort dingen horen er wel bij, en uiteindelijk geef je hem de angsten en overbezorgdheid onbewust mee. Ik denk dat je (ondanks dat je er nooit vanaf komt, zoals je zelf aangeeft) er echt werk van moet maken, want uiteindelijk kan dit natuurlijk wel z'n gevolgen hebben.

Zou niet weten wat er verder nog aan gedaan zou kunnen worden , anders had ik vooraan gestaan .

Heb alles wel zo'n beetje gehad .. voor mij is dit wel leefbaar , het is duidelijk wat ik "mankeer" de oorzaak hiervan , heb hier jaaaaren terug al gesprekken over gehad , medicatie voor gehad , nu heb ik nog medicijnen voor de extreme gevallen.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  CCC di 31 jan 2012 - 23:23

Oke, lastig zeg... Ik hoop voor je dat het makkelijker voor je gaat worden, lijkt me erg lastig voor jezelf nl.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 1:06

2CKC2 schreef:Frolic - ik vind echt dat jij een overbezorgde angst hebt wat betreft je kinderen. Je moet dat een klein beetje los proberen te laten. Dat je ziek wordt omdat je kind naar schooltje moet, dat is niet normaal. Alle mama's zijn een beetje verdrietig volgens mij in het begin als hun kleintje naar school gaat maar dat enorme vasthouden dat is niet goed voor ze, op lange termijn als volwassenen ook niet.
Mee eens.
Erg vervelend om te horen Frolic, vooral omdat medicijnen e.d niet helpen..

Gast
Gast

Bericht  frolic wo 1 feb 2012 - 2:18

Nou ja het enige wat vervelend is , is dat ik sneller dan normaal bang ben en ook banger dan als iemand anders .

En heb eens in de zoveel tijd een paniek aanval , had al een paar keer gezegd dat het mijn kinderen hun leven verder niet beinvloed ..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Annie24 wo 1 feb 2012 - 2:22

Wat vervelend! Maar vooral ook moeilijk en vermoeiend denk ik?

Heb je het idee dat je kindjes er iets van mee krijgen?

hug
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  frolic wo 1 feb 2012 - 2:31

Annie24 schreef:Wat vervelend! Maar vooral ook moeilijk en vermoeiend denk ik?

Heb je het idee dat je kindjes er iets van mee krijgen?

loslaten 699888

K weet niet beter dan dit Very Happy

Nee die krijgen er niets van mee , sommigen uit mijn omgeving vinden mij zelfs nogal makkelijk , T heeft bijvoorbeeld een quad , ze lopen tussen de paarden das het gekke daar heb ik totaal geen problemen mee allemaal , heb nergens beschermdingen voor .. alleen de vertrouwen in anderen is nogal een punt of als ze ziek zijn da wil ik wel eens erg bang zijn.

Ben niet de nutcase die ik hier overkom geloof ik

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud