Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

5 plaatsers

Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Niki ma 30 jan 2012 - 22:57

Hey allemaal,

Ik zit er aan te denken om een soort van carriereswitch te gaan maken. Nou, na het maken van een aantal beroepentesten komt secretaresse/Directiesecretaresse elke keer uit. Het lijkt me een leuk beroep.

Lijkt me leuk om de opleiding te gaan doen. Ik wil het in BBL variant gaan doen. Heeft iemand dat weleens gedaan? Zo ja, hoe is het bevallen? In wat voor soort bedrijf werkte je? Hoeveel uren was je aan het werk? Ik zou ook graag willen weten wat de loon ongeveer is bij een BBL opleiding aangezien ik een eigen huurhuisje hebt en vaste lasten.

Mensen die secretaresse zijn, vertel eens wat je taken zijn, in welk bedrijf je werkt en wat positief en negatief van je baan is...

Ik ben erg benieuwd.

Groetjes Nicole
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Ooh La La! di 31 jan 2012 - 0:20

Ik heb de fulltime opleiding gedaan.
Daarna ben ik als officemanager gaan werken bij een makelaardij, diverse architectenbureaus en nu bij een vastgoedbedrijf.

Voornaamste taken waren; telefoon afhandelen, klanten, notuleren bij overleggen, vergaderingen klaar zetten, incl. koffie en thee, lunch verzorgen voor het kantoor, voorraadbeheer, archiveren, optimaliseren van standaard processen, stagiares inwerken en wegwijsmaken, bij de makelaardij kwam daar ook het maken van koopaktes, taxatierapporten e.d. bij. Bij de architectenbureaus deed ik ook het beheer van de materialen (uitzoeken wat de nieuwste materialen zijn en contacten onderhouden met de leveranciers).

Op zich vind ik het wel een leuk beroep omdat je echt in elke branche terecht kan.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Niki di 31 jan 2012 - 10:02

Bedankt voor je antwoord!! Ja, daarom ben ik benieuwd naar meer verhalen... Misschien werkt iemand anders in een ander werkveld.. Ben echt benieuwd of er nog meer secretaresses hier zijn.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Elsje di 31 jan 2012 - 10:06

Ik heb hier lang naar gezocht om dit te gaan doen, ook in bbl vorm omdat ik ook een eigen huisje heb maar ik kan geen bbl plek vinden.

Dus voordat je te enthousiast wordt is het handig te kijken of er wel bbl plekken worden aangeboden bij jou in de buurt.

Verder lees ik even mee smile
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Niki di 31 jan 2012 - 11:49

Ik zie via ecabo dat er een stuk of 6 bbl plekken hebben openstaan binnen 5 km van mijn postcode... Maar ja, ik ben natuurlijk heel erg aan het afwachten op ervaringen en dergelijke.. Ben zo benieuwd.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Elsje wo 1 feb 2012 - 1:32

Oke dat is zowiezo wel fijn om te weten!

Maar dat is dan via stagemarkt toch?
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Blond wo 1 feb 2012 - 9:42

Ik heb als planner/ managementassistente gewerkt voor een middelgroot bedrijf (commercieel). Ik werkte voor de afdeling commercie, die bestond uit 4 mensen. Die mensen gingen in de herfstperiode bij alle klanten langs voor een evaluatiegesprek. Ik heb al deze gesprekken (stuk of 350) gepland. Mijn werkzaamheden: agenda beheer, gesprekken dus plannen, gesprekken voorbereiden (mappen in orde maken, en dergelijke), na de gesprekken alles ordenen (scannen, uittypen, noem maar op).

Ik vond het heel erg leuk! Ik had elke dag veel te doen (ik werk goed onder druk), mijn telefoonangst verdween als sneeuw voor de zon. Ik vind het gewoon super leuk om dingen te organiseren en te regelen voor anderen.

Ik heb deze baan via Randstad gedaan (uzb), en ik heb er niet specifiek een opleiding voor gedaan. Het bedrijf wilde gewoon iemand met Hbo of WO niveau en dat heb ik.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Niki za 4 feb 2012 - 9:10

Leuk _Chance,

Zo krijg ik wel steeds meer ideeen wat deze baan inhoud en wat de taken allemaal zijn...

Ben benieuwd naar nog meer ervaringen? Wie weet wat een BBL'er ongeveer verdiend?? Of wie weet waar ik dit kan informeren??
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Sushi zo 5 feb 2012 - 4:33

Ik zit op dit moment in de afrondende fase van mijn BBL-opleiding directiesecretaresse/managementassistente.

Ik heb gewerkt bij twee adviesbureaus en ben momenteel werkzaam op een advocatenkantoor. Bevalt erg goed! Ik werk 32 uur per week, maar zou liever 36 uur werken...
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Niki zo 5 feb 2012 - 6:21

Suuske schreef:Ik zit op dit moment in de afrondende fase van mijn BBL-opleiding directiesecretaresse/managementassistente.

Ik heb gewerkt bij twee adviesbureaus en ben momenteel werkzaam op een advocatenkantoor. Bevalt erg goed! Ik werk 32 uur per week, maar zou liever 36 uur werken...

Je hebt een PM!!
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent Empty Re: BBL Secretaresse/Directiesecretaresse/Managementassistent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum