Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Directiesecretaresse

+4
Artemis
Niki
Clapperdie
Julia
8 plaatsers

Ga naar beneden

Directiesecretaresse Empty Directiesecretaresse

Bericht  Julia do 6 jun 2013 - 7:58

Ik ben me aan het orienteren op de opleiding directiesecretaresse. Ik wil deze opleiding waarschijnlijk via het NTI gaan doen, omdat ik ook werk en een gezin heb.
Zijn er hier mensen die ook directiesecretaresse zijn of deze opleiding doen? Wat vinden jullie ervan?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Directiesecretaresse Empty Re: Directiesecretaresse

Bericht  Clapperdie do 6 jun 2013 - 8:55

Ik ben er een!

Ik heb MBO directiesecretaresse gedaan en daarna ben ik als secretaresse begonnen en nu uiteindelijk directiesecretaresse.

Ik vind het een super leuk beroep met heel veel afwisseling. Ik werk 32 uur maar in de praktijk vaak meer. Toch nog even 's avonds inloggen en als ik op mijn parttime dag een verzoek van mijn directeur zie dan pak ik dat vaak op. Ik heb ook een blackberry van het werk dus dan ben je zoiezo al wat vaker er mee bezig omdat je alle mail toch wel ziet op de telefoon.

Ik zou geen andere baan meer willen!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 1:05

Clapperdie schreef: Ik heb ook een blackberry van het werk dus dan ben je zoiezo al wat vaker er mee bezig omdat je alle mail toch wel ziet op de telefoon.

Wel jammer voor een directiesecretaresse Laughing

Ik ben bij mijn vorige baan directiesecretaresse geweest en nu ben ik 'gewone' secretaresse. Het is een leuke functie, ik verdien goed, goede arbeidsvoorwaarden.

Wat ik fijn vind aan het secretaresse zijn is de afwisseling, geen dag is hetzelfde. Je moet snel kunnen schakelen en accuraat zijn, klantvriendelijk en servicegericht zijn. Ik heb ook een blackberry van het werk, waarop ik 's avonds mijn e-mail kan lezen en bijhouden.

Maaaar ik wil dit niet mijn hele leven blijven doen. Dat dienstbare, dat vliegen, dat altijd bereid zijn te helpen begint me een beetje tegen te staan. Vooral dat dienstbare, lunch voor je manager of direceur halen, brr.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie vr 7 jun 2013 - 4:20

Haha Razz grammatica en spelling is zo'n drama bij mij.

Ik leer daar echt nog elke dag in. Heb 3 basisscholen gehad en mis daardoor een soort van basis. Maar gelukkig heb ik twee lieve collega's waar ik altijd even navraag doe voordat ik iets verstuur.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Niki vr 7 jun 2013 - 4:39

Ik doe nu de BBL opleiding voor secretaresse en daarna directiesecretaresse. Ik werk 4 dagen bij de overheid en 1 dag ga ik naar school.

Bevalt heel goed. Soms is het wel erg druk met school en werk. Maar het is belangrijk om een goede planning te maken. Dan moet het lukken.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Bericht  Artemis vr 7 jun 2013 - 5:55

Mag ik je ten zeerste afraden om iets via het nti te gaan doen? Service is slecht, het is duur, je diploma stelt niets voor en het is gewoon geen beste keus. Loi is minstens zo erg. Dus het kost je een hoop geld, maar je komt er weinig verder mee.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Julia vr 7 jun 2013 - 11:57

Artemis, hoezo stelt het diploma van het nti niets voor? Het is toch gewoon een mbo diploma?
Claperdie, carrie & niki; dat klinkt goed!
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  M-G vr 7 jun 2013 - 14:16

Met het NTI heb ik zelf zeer slechte ervaringen, helaas. Destijds (2008) boden zij opleidingen aan waarbij zij niet goed vermeldden dat het geen geaccrediteerde opleidingen waren en ik dus eigenlijk een niet geaccrediteerde opleiding heb gevolgd waar ik dus eigenlijk niets aan had. Naast die ervaring vond ik de leerstof niet aansluiten bij de examens en waren er meerdere problemen waardoor ik het NTI niet aan zou raden. Sinds 2010 volg ik een HBO-studie (via mijn werkgever) bij het LOI en daar heb ik tot nu toe niets vervelends/vreemds/ of iets als niet prettig ervaren.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Jilke vr 7 jun 2013 - 17:13

Ik heb mbo spw 3 kinderopvang via nti gedaan 3 jaar, prima destijds. Alles goed geregeld.
Nu afgelopen jaar wilde ik niveau 4 doen, maar na 4 maanden gestopt. Wat een ellende was het. Vragen werden niet of pas na 2 weken beantwoord, begeleidster die op stage langskwam had geen flauw benul waar de opleiding over ging en kon dus niet helpen met problemen of vragen.

Ook de examens klopte tot 2x niet bij de lesstof. Nti gaf fout toe dat het het verkeerde examen was, maar hierdoor liep ik dus grueelijke vertraging op waardoor ik mijn stage al niet meer binnen dat jaar kon halen. Hun fout, gaven ze toe maar geen enkele compensatie.

Uiteindelijk dus eerder gestopt, maar dat kon volgens hun weer niet. Heb er anderhalve maand voor moeten bellen en boos worden voor ze doorhadden dat het menens was.

En tot op de dag van vandaag nog altijd geen bevestiging dat ik gestopt ben. Terwijl ik die wel wil ivm dat ze dalijk zouden gaan verlengen ofzo.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jilke vr 7 jun 2013 - 17:23

Ze waren trouwens ook niet zo flexibel als ze zeggen. Ja als je maar betaald wel.
Examens kun je niet verplaatsen, of je moet een goede reden hebben. Maar volgens hun is dat alleen als je haast op sterven ligt. Ik moest naar een vergadering ivm mijn werk dat failliet ging, kregen we een week vooraf te horen. Examen stond al tijd ingepland, precies die dag en tijd. Kon ik niet verzetten, ondanks de klotesituatie dat ik na 6 jaar mijn baan kwijt was.

Examens zaten vaak al vol, kwamen voor het hele jaar op de site om te boeken, maar na een halve dag alles volgeboekt. Tja dan moest ik volgens hun de site maar in de gaten houden, als ik die dag toevallig aan het werken was. Eigen schuld...

Je hoort al vast dat ik er mijn buik vol van heb haha
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  ellibre za 8 jun 2013 - 2:55

Julia schreef:Artemis, hoezo stelt het diploma van het nti niets voor? Het is toch gewoon een mbo diploma?
Claperdie, carrie & niki; dat klinkt goed!
Formeel is het "gewoon een mbo diploma" maar dat wil niet zeggen dat bedrijven dat op dezelfde waarde schatten als een mbo diploma dat behaald is aan een onderwijsinstelling met contacturen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  rapa nui za 8 jun 2013 - 5:44

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met stageplekken maar een collega van me deed een opleiding via NTI oid en had erg veel moeite om die te vinden omdat bedrijven / instellingen liever stagiaires hadden van "gewone" opleidingen. Dit soort opleidingen werd toch als minder gezien.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud