Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aan jezelf denken/rust nemen....

+4
Pussycat
PapillonRose
kwak
duckie
8 plaatsers

Ga naar beneden

aan jezelf denken/rust nemen.... Empty aan jezelf denken/rust nemen....

Bericht  duckie ma 30 jan 2012 - 10:41

ik merk dat ik het erg moeilijk vind om aan mezelf te denken en rust te nemen.... Sinds A. Er is vind ik dat erg lastig, terwijl ik er eerder minder moeite mee had. Vooral nu ik niet fit ben moet ik eigenlijk gewoon rustig aan doen maar k ga maar door... Eigenlijk moet ik nu gewoon ook even rusten als ze smiddags gaat slapen odat ik me hopelijk gauw weer wat beter voel maar het komt er niet an op mijn manier... Herkenbaar voor iemand? En hoe heb je dit opgelost?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aan jezelf denken/rust nemen.... Empty Re: aan jezelf denken/rust nemen....

Bericht  kwak ma 30 jan 2012 - 10:48

ik ben al een maand of 2 niet fit, ik ben hier door ook erg moe.
ik ga nu steeds tegelijk met D. naar bed, even liggen en slapen daardoor kan ik de middag weer volhouden.
als ik een slechte dag heb dan zit D. wat meer voor de tv en ik zit op de bank of achter de laptop en dan doe ik alleen wat ik moet doen.
ik zorg voor D. en voor mezelf en de rest laat ik links liggen omdat dat gewoon niet lukt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  PapillonRose ma 30 jan 2012 - 10:50

Herkenbaar! En ook ik heb nog niet uitgevonden hoe dat nou moet :P Zo krijg ik de laatste tijd veel te weinig slaap omdat A. ´s nachts veel aan het spoken is. Maar het lukt me gewoon niet om ook eens even tijd voor mezelf te nemen en rustig aan te doen of bij te slapen. Ik neem me steeds voor om met haar middagslaapje ook even te gaan liggen. Heel soms doe ik dat, maar meestal bedenk ik me dat er nog iets gedaan moet worden voor studie, werk of in huis.. En dan ga ik dat dus doen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Pussycat ma 30 jan 2012 - 18:07

Tja het is een kwestie van gewoon doen denk ik...
Maar ik (kan) doe het ook nooit. Terwijl het zoveel beter zou zijn.
Ik ga ook altijd door tot ik echt niet meer kan. Heel slecht eigenlijk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Theeleut ma 30 jan 2012 - 18:42

Nee, niet herkenbaar eigenlijk. Ik neem regelmatig rust, misschien te veel zelfs aan jezelf denken/rust nemen.... 394967

Ik ga regelmatig 's avonds als de kinderen op bed lliggen lekker in bad, boekje erbij, maskertje op. Dan ben ik zo 1 ½ uur verder.

Lekker bankhangen en film kijken of forummen als de kleine slaapt en de oudste op school zit doe ik dagelijks. Huishouden doe ik meestal 's ochtends vroeg als de kleinste naar bed gaat en de oudste net naar school gebracht is, daarna zeeën van tijd voor mezelf.

Plus het feit dat ik ook makkelijker ben geworden met dingen die 'moeten'. Moet het écht? Of vind jij dat het zo hoort of moet? Meer dingen loslaten dus en gewoon lekker even aan jezelf denken!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Theeleut ma 30 jan 2012 - 18:43

BTW, ik kon niet meer slapen en ben nu lekker beneden met een mok thee en laptopje erbij Kleinste is wel al wakker hoor ik door de babyfoon, maar is gewoon aan het kletsen en doen. Die haal ik dus niet uit bed dan. Lekker even een half uurtje rust voor de dagelijks drukte weer op gang komt.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  SarahKey ma 30 jan 2012 - 19:01

Is dit ook niet iets wat bij een moeder hoort. Een moeder ziet altijd wel dingen om nog even snel te doen, iets in het huishouden, even nog een wasje hier, even dit opruimen etc etc.

Ik herinner dat iig nog wel bij mijn thuis vroeger. De keren dat mijn moeder echt ziek op bed lag is op 1 hand te tellen en dan was ze ook goed ziek meteen. Ook zat ze nooit stil was altijd wel aan het schoonmaken/opruimen/ons vermaken.
Terwijl mijn vader veel vaker tv keek, tijdschriften zat te lezen etc, de duiven aan het voeren was (duivenmelker dus dat moest ook wel). Maar goed dat was wel zijn hobby waar hij toch heel wat tijd in stak.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 21:25

Ja, wel heel herkenbaar, maar hier komt dat ook wel doordat er nog meer kinderen lopen. Ik heb sinds de kraamweek niet meer bij kunnen slapen, en ze slapen nu eindelijk sinds 4 weken door tot 6.00, dus dat scheelt al een eind. Maar moe ben ik nog wel vaak. Speelt mijn ziekte natuurlijk ook mee.

Ik probeer nu wel als de oudste naar school is 's middags even te gaan liggen, maar dat accepteert zoon niet altijd, haha! Gistermiddag wel even in slaap gevallen, en toen ik wakker werd, lag meneertje ook lekker te slapen op de bank.

Het is vermoeiend allemaal, maar we zullen het maar de tropenjaren noemen! Komt hopelijk ooit wel weer goed!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 21:30

Theeleut schreef:Nee, niet herkenbaar eigenlijk. Ik neem regelmatig rust, misschien te veel zelfs aan jezelf denken/rust nemen.... 394967

Ik ga regelmatig 's avonds als de kinderen op bed lliggen lekker in bad, boekje erbij, maskertje op. Dan ben ik zo 1 ½ uur verder.

Lekker bankhangen en film kijken of forummen als de kleine slaapt en de oudste op school zit doe ik dagelijks. Huishouden doe ik meestal 's ochtends vroeg als de kleinste naar bed gaat en de oudste net naar school gebracht is, daarna zeeën van tijd voor mezelf.

Plus het feit dat ik ook makkelijker ben geworden met dingen die 'moeten'. Moet het écht? Of vind jij dat het zo hoort of moet? Meer dingen loslaten dus en gewoon lekker even aan jezelf denken!
+100 laughcry

Gast
Gast

Bericht  Novalee ma 30 jan 2012 - 22:33

SarahKey schreef:Is dit ook niet iets wat bij een moeder hoort. Een moeder ziet altijd wel dingen om nog even snel te doen, iets in het huishouden, even nog een wasje hier, even dit opruimen etc etc.
Dan ben ik geen moeder denk ik laughcry
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 23:01

Heel erg herkenbaar. S. is belangrijk en staat voorop bij mij. Logisch natuurlijk maar je kan ook overdrijven Wink Soms eet ik pas voor de eerste keer iets als S. zijn middagdutje doe. En als ik dan iets eet pak ik iets ongezonds wat snel weg eet want dat wil ik verder met het huishouden, studie enz. Als S. week wakker is ben ik tot 17.00 continua met hem bezig. Ik kook voor hem maar zelf eet ik nog niet. Mijn man en ik eten pas om 19.30 als hij slaapt en om 20.00 heb ik alles aan de kant en ben ik bek af. Mijn man kan niet anders want die is iedere dag rong 18.45/19.00 thuis maar eigenlijk zou ik al lang gegeten kunnen hebben. Ik zie de laatste weken pas in dat ik gewoon verkeerd bezig ben en dat het zo niet langer kan. Iedere week boek ik vooruitgang merk ik en dat moet ook wel. Stel dat we voor een tweede gaan en ik ben zwanger kan ik zou niet verder leven voor het kindje dat in m'n buik zit. Dus moet ik wel op tijd eten en op tijd wat rust nemen. Ik ben nu al een tijdje aan het "oefenen" met mezelf ook een beetje voorop te zetten. De laatste tijd heb/had ik veel last van hoofdpijn en dat is ook niet zo gek als je naar m'n levensstijl kijkt. Ik zie nu ook vaak in dat je het met een kind het niet suuuper druk kan hebben zoals ik altijd heb ervaren. Ik maak het gewoon druk voor mezelf want het kan allemaal veel makkelijker. Ik ben nu hard aan het werk om mezelf dat echt in te laten zien en ik hoop dat het over een aantal weken/maanden wat beter gaat

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 0:02

Novalee schreef:
SarahKey schreef:Is dit ook niet iets wat bij een moeder hoort. Een moeder ziet altijd wel dingen om nog even snel te doen, iets in het huishouden, even nog een wasje hier, even dit opruimen etc etc.
Dan ben ik geen moeder denk ik laughcry
Haha Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 0:04

Achja ik ben gewoon geen moedertype. Dat heb ik mezelf nooit gevonden. Mijn zoon is ontzettend belangrijk voor mij en ik hou echt zielsveel van hem, maar ik vind mezelf minstens zo belangrijk. Daarom zorg ik ervoor dat ik ook nog mijn eigen leven heb en op tijd rust neem.

Gast
Gast

Bericht  Niene di 31 jan 2012 - 2:32

Zelda schreef:Achja ik ben gewoon geen moedertype. Dat heb ik mezelf nooit gevonden. Mijn zoon dochter is ontzettend belangrijk voor mij en ik hou echt zielsveel van hem haar, maar ik vind mezelf minstens zo belangrijk. Daarom zorg ik ervoor dat ik ook nog mijn eigen leven heb en op tijd rust neem.

+ 1
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 5:31

Zelda schreef:Achja ik ben gewoon geen moedertype. Dat heb ik mezelf nooit gevonden. Mijn zoon is ontzettend belangrijk voor mij en ik hou echt zielsveel van hem, maar ik vind mezelf minstens zo belangrijk. Daarom zorg ik ervoor dat ik ook nog mijn eigen leven heb en op tijd rust neem.

Volgens mij heb ik nu pas door wie jij bent. aan jezelf denken/rust nemen.... 561177

Ik herken het wel. Ik moet heel veel van mezelf, de kinderen moeten elke dag in bad, elke dag moet er gestoft, gestofzuigd en gedweild worden (moet ook wel met 5 katten en 3 honden), kleren moet gestreken de kast in dus sta ik vrijwel elke dag te strijken, ik moet bijna elke dag koken.

Toch vind ik wel dat ik na 19.30 tijd voor mezelf heb. Dan hoef ik niet veel meer, alleen tv kijken en hangen. Dus eigenlijk valt het ook wel mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 5:35

Sunprincess schreef:
Zelda schreef:Achja ik ben gewoon geen moedertype. Dat heb ik mezelf nooit gevonden. Mijn zoon is ontzettend belangrijk voor mij en ik hou echt zielsveel van hem, maar ik vind mezelf minstens zo belangrijk. Daarom zorg ik ervoor dat ik ook nog mijn eigen leven heb en op tijd rust neem.

Volgens mij heb ik nu pas door wie jij bent. smile
Da's vlot, heb het toch echt al een aantal keer genoemd :P
Ironisch dat je door die post van mij weet wie ik voorheen was laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:42

Zelda schreef:
Sunprincess schreef:

Volgens mij heb ik nu pas door wie jij bent. aan jezelf denken/rust nemen.... 561177
Ironisch dat je door die post van mij weet wie ik voorheen was aan jezelf denken/rust nemen.... 394967

Very Happy Vooral dat dikgedrukte zinnetje heb ik je volgens mij al vaker zien zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 0:56

Sunprincess schreef:
Zelda schreef:
Sunprincess schreef:

Ironisch dat je door die post van mij weet wie ik voorheen was aan jezelf denken/rust nemen.... 394967

Very Happy Vooral dat dikgedrukte zinnetje heb ik je volgens mij al vaker zien zeggen.
Haha dat zou goed kunnen smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: