Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen rust/concentratie

4 plaatsers

Ga naar beneden

Geen rust/concentratie Empty Geen rust/concentratie

Bericht  Aimee do 31 jan 2013 - 21:56

Ik ben eigenlijk altijd heel onrustig geweest in mijn hoofd. Op school kon ik me niet goed concentreren, omdat ik mezelf verloor in mijn gedachtes. Daar heb ik nooit heel veel last van gehad, want ben gelukkig heel makkelijk door mijn schoolperiode heen gefietst. Maar nu ik de zorg heb voor een kindje en een huishouden, raak ik de kluts een beetje kwijt.
Ik vind het zo moeilijk om structuur in mijn dag aan te brengen en te zorgen dat het huishouden gedaan wordt. Ik kan zo een dag niets gedaan hebben, terwijl het voelt alsof ik bergen heb verzet. Gewoon omdat ik zo druk ben in gedachten. Ook kan het bijvoorbeeld heel lang duren voordat ik iemand terug mail, of terug sms. Ik weet wel dat het moet gebeuren, en het een kleine moeite is, maar het voelt op dat moment als héél veel werk. Ik vind het moeilijk om (telefoon)gesprekken te voeren, omdat ik me niet op het gesprek kan concentreren. In het begin wel, maar als bijvoorbeeld het gesprek gaat over boodschappen doen, dan bedenk ik 'ooh ik moet ook nog boodschappen doen. Wat zal ik halen? Waar zal ik het halen? Wanneer zal het ik halen?' Voordat ik me bedenk dat ik met iemand in gesprek was, heb ik de helft van het hgesprek gemist.

Ik vind het nu dus gewoon heel lastig worden... Het klinkt gewoon als lui zijn misschien, maar dat is het echt niet. Het voelt echt alsof ik het elke dag reuze druk heb. Wie heeft er tips?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust/concentratie Empty Re: Geen rust/concentratie

Bericht  Tamagotchi do 31 jan 2013 - 23:07

Oh dat is heel herkenbaar voor mij. Is dat iets slechts? Ik weet eigenlijk niet beter, soms wel irritant maar ik heb het ook mijn hele leven al. Geen tips. To do lijstjes (op mijn telefoon) maken helpt heel goed. Afstrepen werkt rustgevend haha.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust/concentratie Empty Re: Geen rust/concentratie

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 0:56

Oh ja dit is heel herkenbaar.. Ik voel mij er ook niet goed bij maar toch blijf ik maar zo "hangerig" ... Blegh..
Alleen de iPad kost mij onzettend veel tijd.. Zonder iPad verveel ik me bijna terwijl ik nog genoeg te doen heb...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust/concentratie Empty Re: Geen rust/concentratie

Bericht  Cimic vr 1 feb 2013 - 1:04

Erg herkenbaar en momenteel heb ik er erg veel last van. laughcry
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust/concentratie Empty Re: Geen rust/concentratie

Bericht  Katrien vr 1 feb 2013 - 1:07

Voor mij is dit ook heel herkenbaar. Ik heb periodes waarin het erger is en periodes waarin het wel meevalt. Vooral als ik een wat drukkere periode heb, dan heb ik het daadwerkelijk druk, maar in mijn hoofd nog veel drukker omdat ik met het ene bezig ben maar met mijn gedachten allang weer ergens anders mee bezig ben. Ik merk wel dat lijstjes maken goed helpt zoals Tamagotchi ook zegt. Ik probeer regelmatig een dag in te plannen waarin ik niks doe en ook niks hoef. Die dagen ga ik vaak eerst sporten waardoor ik mijn hoofd leeg krijg. Daarna lukt het me meestal wel om wat meer rust in mijn hoofd te houden. Ik probeer die dag verder niks te doen, beetje internetten, tv kijken of lezen. Daarna kan ik er dan vaak weer even tegen.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust/concentratie Empty Re: Geen rust/concentratie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum