Omdat dit toch wel een eigen topic waard is ...
+72
Julia
Tania
Caro
Zora
Tullow
L!ND@
Mida4you
Theeleut
banjer49
Bimbam
Marin
MissD
Pien
Minx
Droopy28
Isilme
_Lacey_
Terkina
Sjaantje
nina
SuperGrover
VeryCherry
TwistedAngel
Smaragdje
Snoes
Monnie
moepie
FireButterfly
TNMN
LindaK
Teddyaapje
Penélope
Nora
Jeanette
TukTuk
Error
Atelier Madame
Curious
Makamba
Sugarfall
Anousch91
Steep
CCC
PluDan
Thunder
Eris
Flip Fluitketel
Zwerver
Butterfly78
Blond
Susan
Ugly Betty
Suus
Stuiterbal
Bruintje Beer
Davinia
Pompoen
Inge
Ella
Dora
Sylvana
Lotus
Rush
Parisienne
TGR
Jasmine
Oasis
Mees
Krullebol
Muis
Puk
Alex
76 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Omdat dit toch wel een eigen topic waard is ...
Julia schreef:Tania schreef:Carrie schreef:Jolicious schreef:Laat ik het zo zeggen: ik snap niet dat je die behoefte voelt als je weet waarom Alex dit heeft gedaan. Zou je dat in het echte leven ook doen als iemand een foto liet zien waar ze trots op was om dezelfde reden als Alex?
Als het een vriendin was, zou ik dat persoonlijk wel doen ja.
Dus als jij een vriendin hebt die in therapie is omdat ze een eetstoornis heeft en ze durft dit soort foto's van zichzelf te laten maken en dan ook nog te laten zien aan andere mensen, wat echt een ontzettend grote stap is voor haar. Dan zou je als reactie geven dat de foto's wel iets stijlvoller zouden kunnen en je de achtergrond niet zo mooi vind? Dat kan ik me nou echt niet voorstellen.
+1, dat kan ik me ook moeilijk voorstellen.
Alex: Ik vind het prachtige foto's en ik vind je een prachtige vrouw. Mooie lingerie trouwens ook!
Ja echt, dat zou ik doen. En ik zou nog ongenuanceerder zijn dan ik nu ben, op een respectvolle manier, niet om iemand af te zeiken. Ook zou ik mijn vriendin aanraden een bepaalde foto die nogal duidelijk tekent niet op een openbaar forum te plaatsen.
Gast- Gast
Juist omdat ze een eetstoornis heeft, voel ik de behoefte om haar te waarschuwen (mbt het op internet zetten, niet belichtingtips). Misschien in haar enthousiasme niet helemaal goed over de consequenties nagedacht of gedacht dat het wel mee zou vallen. Ik zou het persoonlijk verschrikkelijk vinden als zulke foto's ineens elders opduiken, of, dat er vieze ventjes meekijken in dit topic en hele andere ideeën hebben erbij. En ik ben tevreden met mijn lichaam, dus wellicht is dit nog wel zwaarwegender voor Alex.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Precies. Ik vraag me af of de therapeut dit weet, want ik zou dat als therapeut echt afraden.Carrie schreef:Zelda schreef:Maar snappen jullie dan niet dat die foto's niet 'zomaar' geplaatst zijn? Het was een opdracht voor therapie omdat ze een eetziekte heeft. Ik vind dat toch heel wat anders dan iemand die een foto plaatst gewoon voor de leuk.
Kritiek op deze foto's kan gewoon heel gevoelig zijn vanwege de achterliggende reden.
Een opdracht om mooie foto's van zichzelf te laten maken, en ook de opdracht ze op een forum te plaatsen? Dat laatste lijkt mij niet. Dat zou ik wel heel vreemd vinden als mijn therapeut dat van mij verwacht.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Daar hebben jullie wel een punt ja.SuperGrover schreef:Precies. Ik vraag me af of de therapeut dit weet, want ik zou dat als therapeut echt afraden.Carrie schreef:Zelda schreef:Maar snappen jullie dan niet dat die foto's niet 'zomaar' geplaatst zijn? Het was een opdracht voor therapie omdat ze een eetziekte heeft. Ik vind dat toch heel wat anders dan iemand die een foto plaatst gewoon voor de leuk.
Kritiek op deze foto's kan gewoon heel gevoelig zijn vanwege de achterliggende reden.
Een opdracht om mooie foto's van zichzelf te laten maken, en ook de opdracht ze op een forum te plaatsen? Dat laatste lijkt mij niet. Dat zou ik wel heel vreemd vinden als mijn therapeut dat van mij verwacht.
Gast- Gast
Ostara schreef:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat iemand, en dan bedoel ik Marin, die hier zijn hele hebben en houwen op het forum plaats in verhaal en foto iemand anders gaat waarschuwen voor de foto's. Natuurlijk kunnen de foto's tegen je gebruikt of misbruikt worden. Maar dat kan met alles. Bedoel, jij plaatst je hele relatie op het forum. Naam van jouw vriend heeft hier gestaan. Je kunt hem zo opzoeken op facebook en alle andere social media. Lijkt mij ook niet zo slim.
Het is trouwens totaal geen verwijt maar het komt op mij een beetje vreemd over. Je moet immers zelf weten wat je allemaal op internet plaatst en wat niet.
Gelukkig zei ik precies zelf ook al hetzelfde:
Marin schreef:
Waarschuwing, mag ook. Alex mag er verder zelf mee doen wat ze wilt, ik zag dat de foto's nog steeds hier op het forum staan. Ik weet dat sommige forummers in het verleden veel print screens maakten van foto's die geplaatst werden bijvoorbeeld. Niet quoten is natuurlijk logisch, maar er bestaan nog meer mogelijkheden om foto's te bewaren. Ik ga er vanuit dat geen enkele forummer die hier mee schrijft kwaad wil en zal doen, maar je wéét gewoon niet wie er verder mee leest en wat ze met die foto's kunnen doen. Ik heb zelf ook vaak genoeg in enthousiasme of omdat ik heel graag dingen kwijt wilde, persoonlijke dingen geplaatst, waar ik achteraf spijt van kreeg of keihard terug kreeg te horen.. Lijkt me dat dit ook een typisch geval is van opletten op je eigen privacy. Maar goed, meer dan een tip/waarschuwing kan ik niet geven. Het is verder aan Alex wat ze er mee doet en ik begrijp heel goed dat ze ze hier wilde laten zien omdat het heel belangrijk voor haar is en er zo veel meiden vol liefde met haar meeleven. Maar het is en blijft een openbaar forum op het world wide web.
Precies waar ik voor wilde waarschuwen bij Alex dus. Ik herken dat enthousiasme maar al te goed en ik vind het hartstikke goed dat ze die opdracht gedaan heeft. Maar als er íets is op het internet waar je voor moet oppassen is het wel (semi)naaktfoto's van jezelf er op zetten. Ik ben dan ook blij om te zien dat ze er af zijn. Lijkt me namelijk heel erg vervelend als ze zich over een tijdje weer beter voelt en dan ineens iets van een grote shock en nasleep krijgt omdat er iets akeligs met die foto's is gebeurd ofzo.
Verder eens met Supergrover en Carrie.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Carrie schreef:Julia schreef:Tania schreef:Carrie schreef:Jolicious schreef:Laat ik het zo zeggen: ik snap niet dat je die behoefte voelt als je weet waarom Alex dit heeft gedaan. Zou je dat in het echte leven ook doen als iemand een foto liet zien waar ze trots op was om dezelfde reden als Alex?
Als het een vriendin was, zou ik dat persoonlijk wel doen ja.
Dus als jij een vriendin hebt die in therapie is omdat ze een eetstoornis heeft en ze durft dit soort foto's van zichzelf te laten maken en dan ook nog te laten zien aan andere mensen, wat echt een ontzettend grote stap is voor haar. Dan zou je als reactie geven dat de foto's wel iets stijlvoller zouden kunnen en je de achtergrond niet zo mooi vind? Dat kan ik me nou echt niet voorstellen.
+1, dat kan ik me ook moeilijk voorstellen.
Alex: Ik vind het prachtige foto's en ik vind je een prachtige vrouw. Mooie lingerie trouwens ook!
Ja echt, dat zou ik doen. En ik zou nog ongenuanceerder zijn dan ik nu ben, op een respectvolle manier, niet om iemand af te zeiken. Ook zou ik mijn vriendin aanraden een bepaalde foto die nogal duidelijk tekent niet op een openbaar forum te plaatsen.
Carrie is een vriendin van mij en ik kan met oprechtheid zeggen: ze is erg eerlijk. Dus stel ik had foto's geplaatst dan zou zij me dat zeker wel zeggen. Ik waardeer dat juist. En ik ben het ook wel eens met Carrie. Als je therapeut je aanraadt dit soort foto's te maken en op dit forum te plaatsen, dan zou ik me achter me oren krabben.. laat je vent een paar van die foto's voor je schieten en kijk er dan samen naar.. ze heeft een prima lichaam, niet dik, niet dun..gewoon normaal.. niets om onzeker over te zijn m.i.
Ps. Alex: vat dit op hoe je wil, maar jij hoort vaak genoeg van diverse mensen op het forum 'Oh Alex, wat ben je mooi' heb jij die bevestiging zovaak nodig? Krijg je die irl ook? Van je man bijv?
Laatst aangepast door 2CKC2 op ma 30 jan 2012 - 22:58; in totaal 2 keer bewerkt
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Alex? Heeft het iets gedaan met je zelfbeeld/zelfvertrouwen nu je de foto's hebt laten maken en hebt laten zien?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
2CKC2 schreef:Ps. Alex: vat dit op hoe je wil, maar jij hoort vaak genoeg van diverse mensen op het forum 'Oh Alex, wat ben je mooi' heb jij die bevestiging zovaak nodig? Krijg je die irl ook? Van je man bijv?
Het is niet dat ik die bevestiging nodig heb. De foto's heb ik ook niet om die reden geplaatst, ik heb ze geplaatst omdat ik er trots op ben. Natuurlijk vind ik het leuk om te horen als mensen mij mooi vinden, maar daar doe ik het niet voor. Mijn man vindt het moeilijk dat ik mijn lichaam verafschuw en zegt uiteraard regelmatig dat hij mij mooi vindt en dat ik niet zo moet zeuren, maar het wil er gewoon niet in. Dat is er tien jaar geleden zo hard ingeslagen (jij bent lelijk, jij bent dik, jij bent niks waard, jij hebt geen tieten, ik zou mijn hond nog van je afschoppen) dat ik echt heel veel moeite heb met het geloven dat ik mooi zou kunnen zijn.
En natuurlijk heeft mijn therapeut niet gezegd dat ik deze foto's op een openbaar forum moest plaatsen, dat is mijn eigen keus. Jammer dat daar zo negatief op gereageerd wordt. Ik ben trots op mijn foto's en wil die met jullie delen. Dat is alles.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Alex schreef:2CKC2 schreef:Ps. Alex: vat dit op hoe je wil, maar jij hoort vaak genoeg van diverse mensen op het forum 'Oh Alex, wat ben je mooi' heb jij die bevestiging zovaak nodig? Krijg je die irl ook? Van je man bijv?
Het is niet dat ik die bevestiging nodig heb. De foto's heb ik ook niet om die reden geplaatst, ik heb ze geplaatst omdat ik er trots op ben. Natuurlijk vind ik het leuk om te horen als mensen mij mooi vinden, maar daar doe ik het niet voor. Mijn man vindt het moeilijk dat ik mijn lichaam verafschuw en zegt uiteraard regelmatig dat hij mij mooi vindt en dat ik niet zo moet zeuren, maar het wil er gewoon niet in. Dat is er tien jaar geleden zo hard ingeslagen (jij bent lelijk, jij bent dik, jij bent niks waard, jij hebt geen tieten, ik zou mijn hond nog van je afschoppen) dat ik echt heel veel moeite heb met het geloven dat ik mooi zou kunnen zijn.
En natuurlijk heeft mijn therapeut niet gezegd dat ik deze foto's op een openbaar forum moest plaatsen, dat is mijn eigen keus. Jammer dat daar zo negatief op gereageerd wordt. Ik ben trots op mijn foto's en wil die met jullie delen. Dat is alles.
Maar, je overdrijft.. bijna iedereen in dit topic zegt dat ze je foto's mooi vinden.
Ze zegt dan ook niet dat mensen haar op de foto lelijk vinden. Ze doelt op de negativiteit rond het plaatsen van de foto's zelf.
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Alex schreef:2CKC2 schreef:Ps. Alex: vat dit op hoe je wil, maar jij hoort vaak genoeg van diverse mensen op het forum 'Oh Alex, wat ben je mooi' heb jij die bevestiging zovaak nodig? Krijg je die irl ook? Van je man bijv?
Maar, je overdrijft.. bijna iedereen in dit topic zegt dat ze je foto's mooi vinden.
Nee, ik overdrijf niet. Ik bedoel de negatieve berichten over dat ik ze überhaupt hier plaats. Daar vraag ik toch niet om? Tuurlijk snap ik dat ik ervoor gewaarschuwd word, maar om daar dan zo'n discussie over te gaan voeren is gewoon onnodig. Na één keer snap ik de boodschap heus wel.
Alex- Ratel
Reva schreef:Ze zegt dan ook niet dat mensen haar op de foto lelijk vinden. Ze doelt op de negativiteit rond het plaatsen van de foto's zelf.
Ja maar is het ook niet een ietsiepietsie logisch dat mensen er wat van zeggen als je semi naakt foto's van jezelf online zet en al zo kwetsbaar bent. In mijn geval en ik weet zeker van de rest ook is dat alleen maar een waarschuwing die goed bedoelt is en totaal logisch als iemand zo iets plaatst.
Over t verdere kritiek van de foto's betreft de fotografie, dat is misschien idd niet zo relevant in dit geval maar gezien de fotograaf ook een forummer is, vind ik t ook niet heel onlogisch commentaar. Niet naar Alex bedoelt want volgens mij zegt iedereen dat ze mooi is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb de foto´s gister ook gezien en vond ze mooi, je hebt een prachtig figuur! :-)
De opmerkingen van de dames hiervoor zijn vooral gemaakt om jou te beschermen in mijn ogen. Het doet niks af aan de foto´s toch? Het blijft gewoon een feit dat als je zulke foto's van jezelf plaatst op een openbaar forum iedereen ze kan bekijken, dus ook bijvoorbeeld je vieze overbuurman (mocht je die hebben) Die kans is klein maar goed hij bestaat wel.
Over de opmerkingen van de belichting etc, daarover kan ik weinig zinnigs zeggen daar heb ik geen verstand van.
Maar hou dat trotse gevoel vast, je bent een mooie meid!
Edit: ik voel me nu een spuitelff haha
De opmerkingen van de dames hiervoor zijn vooral gemaakt om jou te beschermen in mijn ogen. Het doet niks af aan de foto´s toch? Het blijft gewoon een feit dat als je zulke foto's van jezelf plaatst op een openbaar forum iedereen ze kan bekijken, dus ook bijvoorbeeld je vieze overbuurman (mocht je die hebben) Die kans is klein maar goed hij bestaat wel.
Over de opmerkingen van de belichting etc, daarover kan ik weinig zinnigs zeggen daar heb ik geen verstand van.
Maar hou dat trotse gevoel vast, je bent een mooie meid!
Edit: ik voel me nu een spuitelff haha
Laatst aangepast door Guusje op ma 30 jan 2012 - 23:27; in totaal 1 keer bewerkt
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Marin schreef:Reva schreef:Ze zegt dan ook niet dat mensen haar op de foto lelijk vinden. Ze doelt op de negativiteit rond het plaatsen van de foto's zelf.
Ja maar is het ook niet een ietsiepietsie logisch dat mensen er wat van zeggen als je semi naakt foto's van jezelf online zet en al zo kwetsbaar bent. In mijn geval en ik weet zeker van de rest ook is dat alleen maar een waarschuwing die goed bedoelt is en totaal logisch als iemand zo iets plaatst.
Over t verdere kritiek van de foto's betreft de fotografie, dat is misschien idd niet zo relevant in dit geval maar gezien de fotograaf ook een forummer is, vind ik t ook niet heel onlogisch commentaar. Niet naar Alex bedoelt want volgens mij zegt iedereen dat ze mooi is.
Je valt in herhaling, ik reageerde alleen op CKC dr laatste stukje. Dat klopte niet vond ik.
Gast- Gast
Alex schreef:2CKC2 schreef:Alex schreef:2CKC2 schreef:Ps. Alex: vat dit op hoe je wil, maar jij hoort vaak genoeg van diverse mensen op het forum 'Oh Alex, wat ben je mooi' heb jij die bevestiging zovaak nodig? Krijg je die irl ook? Van je man bijv?
Nee, ik overdrijf niet. Ik bedoel de negatieve berichten over dat ik ze überhaupt hier plaats. Daar vraag ik toch niet om? Tuurlijk snap ik dat ik ervoor gewaarschuwd word, maar om daar dan zo'n discussie over te gaan voeren is gewoon onnodig. Na één keer snap ik de boodschap heus wel.
OK. Nou ja goed ik vind dat je een goed lichaam hebt. Ik weet niet met wie je je vergelijkt, maar als dat met de JLO's en Beyonce's van deze wereld is, dan heb je een onecht beeld van de realiteit. Feit is dat jouw lichaam beter is dan de gemiddelde Hollandse vrouw.
Maar Lex, ik ben ook wel benieuwd naar de vraag van TGR
Gast- Gast
Maar, dat is toch wel een beetje hetzelfde? Bijna niemand reageerd echt negatief..Reva schreef:Marin schreef:Reva schreef:Ze zegt dan ook niet dat mensen haar op de foto lelijk vinden. Ze doelt op de negativiteit rond het plaatsen van de foto's zelf.
Je valt in herhaling, ik reageerde alleen op CKC dr laatste stukje. Dat klopte niet vond ik.
Negatief, onnodig, hoe je het noemen wil ... Wat ik wilde zeggen is dat er geen ellenlange discussie hoeft te worden gevoerd over het feit dat ik überhaupt die foto's heb geplaatst. Het is een paar keer opgemerkt en ik kom niet uit een ei, ik weet hoe het werkt op internet.
TGR en Reva, mijn zelfbeeld/lichaamsbeeld slaat natuurlijk niet direct om. Dat kost tijd, maar ik merk wel dat ik vol trots naar deze foto's kan kijken. Dat kon ik vroeger echt niet (naar andere foto's dan). En dat is wat mij betreft een stap in de goede richting.
TGR en Reva, mijn zelfbeeld/lichaamsbeeld slaat natuurlijk niet direct om. Dat kost tijd, maar ik merk wel dat ik vol trots naar deze foto's kan kijken. Dat kon ik vroeger echt niet (naar andere foto's dan). En dat is wat mij betreft een stap in de goede richting.
Alex- Ratel
Mooi zo, Lex, doel bereikt zeg ik. Gelijk een mooi aandenken voor als je bejaard bent
Gast- Gast
Alex schreef:Negatief, onnodig, hoe je het noemen wil ... Wat ik wilde zeggen is dat er geen ellenlange discussie hoeft te worden gevoerd over het feit dat ik überhaupt die foto's heb geplaatst. Het is een paar keer opgemerkt en ik kom niet uit een ei, ik weet hoe het werkt op internet.
Ja maar je gaat toch niet zeggen dat je het niet zag aankomen, zo'n discussie, bij het plaatsen van dat soort foto's?
Het is niet eens een negatieve discussie, mensen willen je ergens voor behoeden (wat in feite al te laat is) en omdat je zelf er bij zette dat je het niet gequote wilde hebben, gaf je wellicht een naïeve indruk? Je kunt ze nu immers verwijdert hebben, maar ze zijn de wereld al in geholpen.
Vandaar dat (denk ik) mensen je er nogmaals op wilde wijzen. Maar gezien je er geen probleem mee heb, dan hoef je er toch niet op te reageren of het te zien als iets negatiefs?
Een simpel "meiden, dat weet ik maar ik vind het geen probleem dat dit op internet komt" was genoeg geweest om deze discussie in de kiem te smoren.
Gast- Gast
Marin schreef:Ostara schreef:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat iemand, en dan bedoel ik Marin, die hier zijn hele hebben en houwen op het forum plaats in verhaal en foto iemand anders gaat waarschuwen voor de foto's. Natuurlijk kunnen de foto's tegen je gebruikt of misbruikt worden. Maar dat kan met alles. Bedoel, jij plaatst je hele relatie op het forum. Naam van jouw vriend heeft hier gestaan. Je kunt hem zo opzoeken op facebook en alle andere social media. Lijkt mij ook niet zo slim.
Het is trouwens totaal geen verwijt maar het komt op mij een beetje vreemd over. Je moet immers zelf weten wat je allemaal op internet plaatst en wat niet.
Gelukkig zei ik precies zelf ook al hetzelfde:Marin schreef:
Waarschuwing, mag ook. Alex mag er verder zelf mee doen wat ze wilt, ik zag dat de foto's nog steeds hier op het forum staan. Ik weet dat sommige forummers in het verleden veel print screens maakten van foto's die geplaatst werden bijvoorbeeld. Niet quoten is natuurlijk logisch, maar er bestaan nog meer mogelijkheden om foto's te bewaren. Ik ga er vanuit dat geen enkele forummer die hier mee schrijft kwaad wil en zal doen, maar je wéét gewoon niet wie er verder mee leest en wat ze met die foto's kunnen doen. Ik heb zelf ook vaak genoeg in enthousiasme of omdat ik heel graag dingen kwijt wilde, persoonlijke dingen geplaatst, waar ik achteraf spijt van kreeg of keihard terug kreeg te horen.. Lijkt me dat dit ook een typisch geval is van opletten op je eigen privacy. Maar goed, meer dan een tip/waarschuwing kan ik niet geven. Het is verder aan Alex wat ze er mee doet en ik begrijp heel goed dat ze ze hier wilde laten zien omdat het heel belangrijk voor haar is en er zo veel meiden vol liefde met haar meeleven. Maar het is en blijft een openbaar forum op het world wide web.
Precies waar ik voor wilde waarschuwen bij Alex dus. Ik herken dat enthousiasme maar al te goed en ik vind het hartstikke goed dat ze die opdracht gedaan heeft. Maar als er íets is op het internet waar je voor moet oppassen is het wel (semi)naaktfoto's van jezelf er op zetten. Ik ben dan ook blij om te zien dat ze er af zijn. Lijkt me namelijk heel erg vervelend als ze zich over een tijdje weer beter voelt en dan ineens iets van een grote shock en nasleep krijgt omdat er iets akeligs met die foto's is gebeurd ofzo.
Verder eens met Supergrover en Carrie.
Sorry, die reactie had ik niet gezien.
Gast- Gast
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Dit is wel een eigen topic waard v pompoen
» Ik vind het wel een eigen topic waard :-)
» Omdat hier toch de meeste deskundigen zitten...
» Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..
» omdat ik het UP topic niet meer kan vinden
» Ik vind het wel een eigen topic waard :-)
» Omdat hier toch de meeste deskundigen zitten...
» Omdat er toch al zo veel taal ergernissen zijn..
» omdat ik het UP topic niet meer kan vinden
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum: