Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Printje zo 29 jan 2012 - 9:25

Ons mannetje is bijna 2 en ik sta er iedere keer van te kijken wat hij allemaal onthoudt op langer termijn bedoel ik dan.

Bijv. we waren maanden terug in een winkel waar een hondje liep, nu kwamen we er vrijdagavond en het eerste wat mijn manneke vraagt is: is waf? is waf? Hij wist gewoon nog dat daar de vorige keer een hondje was. Ik vind dat zo bijzonder, we waren er echt maanden terug en daarna nooit meer geweest en hij herkende het dus blijkbaar nog.

Ik weet eigenlijk helemaal niet hoelang, qua tijdsbestek van weken/maanden/dagen, een kind van 2 kan onthouden. Kennelijk lang want dit was dus maanden terug.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 9:27

Heeft mijn zoontje ook idd, hij onthoudt ook dingen van maanden terug. Ik weet niet wat 'normaal' is voor die leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Printje zo 29 jan 2012 - 9:30

Zelda; ik weet ook echt niet wat normaal is maar ik stond er echt zo van tekijken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  truestar zo 29 jan 2012 - 9:32

Geen idee van hoever terug ze zich dingen nog kunnen herinneren..

Mijn dochter is dan wel bijna 5, maar vandaag hadden we het over de baby, en dat ze me dan af en toe kon helpen enz, is een doekje pakken als hij spuugt.. Toen zei ze tegen me, uhhm als je spuugt kun je dat beter in de emmer doen hoor, ik vroeg haar waar weet je dat van? Nou weet je nog die keer toen opa en oma er waren en ik moest spugen, toen pakte jij snel een emmer.. Dat is gebeurt toen ze net 3 was. Alweer bijna 2 jaar geleden.. Ze heeft daarna nooit meer gespuugd.

Zo is mijn moeder voor de 2e keer gescheiden, toen zij 2 was maar ze weet nog precies dat de man van mijn moeder 2 katten had en ook nog wat de naam van die katten is. Ze heeft het er soms nog weleens over..
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 9:34

Mijn oudste maakte toen ze net twee jaar was een opmerking waaruit bleek dat ze zich nog een persoon uit haar directe omgeving kon herinneren die drie kwart jaar daarvoor overleden was. Dat vond ik ook heel bijzonder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Printje zo 29 jan 2012 - 9:46

Mmm dan is het toch minder 'bijzonder' dan dat ik gedacht had hahahaha. Ik dacht al ik heb een kleine Einsteinn;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Hoochie ma 30 jan 2012 - 1:50

Ik kreeg een relatie met mijn ex (R) toen mijn nichtje een half jaar was en ze was 2 toen we uit elkaar gingen. Ruim een jaar later nam ik mijn nieuwe vriend (F) mee en toen zei ze dat is F niet. Dus ik zo vragen, wie is het dat dan en toen zei ze met die gitaar (mijn ex speelde gitaar). Ze had het dus heel goed onthouden wist alleen niet meer hoe hij heette
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Stuiterbal ma 30 jan 2012 - 2:27

Best bijzonder dat ze dat soort dingen lang kunnen onthouden. Alleen wanneer het gaat om iets wat ze niet mogen, zijn ze het na 5 minuten weer vergeten laughcry
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kan een kindje van 2 onthouden? Empty Re: Hoelang kan een kindje van 2 onthouden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum