Yoghurt met 6 maanden, wel of niet?
+6
Bruintje Beer
teletascha
PiP
nillis
Darius
woezel
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Yoghurt met 6 maanden, wel of niet?
Darius schreef:_MamaRosa_ schreef:Darius schreef:teletascha schreef:Bij ons laatste bezoek aan ht cb (met 7 maanden denk ik) adviseerden ze ons om ook eens yoghurt en/of kwark te geven.
En waarom moet je dat geven dan?
Het staat me bij dat jij ook nog steeds volledig borstvoeding geeft?
Ik geef het ook al weer een tijdje als toetje. Door de warme hap en de yoghurt viel er hier vanzelf een voeding weg. Wat ik wel erg prettig vond, want met 7 maanden zat ik nog op zeker 6 voedingen ieder. Nu inmiddels op 3 ieder, soms wat meer als ze willen. De laatste dagen is het weer wat meer omdat ze wat ziek zijn. Dan willen ze vaker bij me drinken, gaan echt op zoek als ze bij me zitten.
dat klinkt schattig zeg! P.epijn doet het ook wel, die valt aan op mijn neus of op mijn wang, haha!
Jee, ik had trouwens laatst iets gedroomd over 4 april. Ik werd wakker en ik dacht meteen: 4 april, dan zijn E&E jarig!
Haha, leuk dat je daar dan zo aan denkt!
Hapt P ook wel eens naast de tepel als hij heel hongerig is? Moet daar altijd om lachen, als ze echt honger hebben happen ze op alles wat ze kunnen vinden, vinger, stuk wang van mij, noem maar op. Zo grappig.
Gast- Gast
Ik heb altijd het introductieschema van bv.com gebruikt. Daar staat kwark/yoghurt/zuivelhapjes, 7-9 maanden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Ik heb altijd het introductieschema van bv.com gebruikt. Daar staat kwark/yoghurt/zuivelhapjes, 7-9 maanden.
+1 daar het ik het ook op gezien. Yoghurt vanaf 7 maanden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
het staat mij bij dat yoghurt door de zuren makkelijker verteerbaar is en daardoor dus minder kans geeft op kma dan melk wat dus lastiger te verteren is. Daardoor is het ook een mooie tussenstap tussen bv/kv en echte melk. maar geen idee waar ik het vandaan heb, ze adviseren hier ook vanaf 7 mnd al yoghurt te introduceren.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Hier kreeg ze ook yogurt na ipv al die zoete toetjes..
Gast- Gast
Linda schreef:Ik heb altijd het introductieschema van bv.com gebruikt. Daar staat kwark/yoghurt/zuivelhapjes, 7-9 maanden.
En als aanvulling hierop staat er ook nog bij: zolang het kindje aan de borst is, geef je zuivel met mate, alleen om te proeven.
Wij zijn yoghurt gaan geven toen Yara een jaar was, daarvoor kreeg ze borstvoeding als toetje. Kian krijgt het ook nog niet. Maar als je het wilt geven zou ik ook 7 maanden aanhouden.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Linda schreef:Ik heb altijd het introductieschema van bv.com gebruikt. Daar staat kwark/yoghurt/zuivelhapjes, 7-9 maanden.
En als aanvulling hierop staat er ook nog bij: zolang het kindje aan de borst is, geef je zuivel met mate, alleen om te proeven.
Wij zijn yoghurt gaan geven toen Yara een jaar was, daarvoor kreeg ze borstvoeding als toetje. Kian krijgt het ook nog niet. Maar als je het wilt geven zou ik ook 7 maanden aanhouden.
Ja, maar ik denk dat ze dat er vooral bij zetten voor moeders die graag lang (exclusief) bv willen geven, zodat je niet afbouwt.
Mijn dochter krijgt helemaal geen zuivel naast de bv, maar dat komt omdat ze KMA heeft.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Darius schreef:teletascha schreef:Bij ons laatste bezoek aan ht cb (met 7 maanden denk ik) adviseerden ze ons om ook eens yoghurt en/of kwark te geven.
En waarom moet je dat geven dan?
Het staat me bij dat jij ook nog steeds volledig borstvoeding geeft?
Ze zeiden dat het sowieso wel goed is voor de mondmotoriek (een klein beetje yoghurt in een beker doen, zonder tuit). En ik ben nu sowieso aan het afbouwen met de borstvoeding... Je hebt maar 9 maanden kolf-recht, dat is dus ook een van de redenen om langzaam te stoppen.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Onze t. Krijgt sinds zijn zesdme maand zuivel in de vorm van yoghurt en kwark. Echter sinds die tijd wilde hij zijn voeding niet meer. Op aanraden van hrt cb zijn we toen verdunde melk gaan geven dit i.v.m. de eiwitten. Melk verdunt geven kon volgens hrt cb geen kwaad. Zo deden ze het vroeger ook,toen hadden ze nog geen opvolgmelk. Maar natuurlijk is het altijd het beste om opvolgmelk te geven.
Gast- Gast
Heb toch even gebeld met het CB, 100cc yoghurt dagelijks na de warme hap is geen enkel probleem.
Gast- Gast
Fijn dat je nu zeker weet dat het 'mag'!Stofzuiger schreef:Heb toch even gebeld met het CB, 100cc yoghurt dagelijks na de warme hap is geen enkel probleem.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 14 maanden en niet willen eten!
» Baby 5 maanden wil niet drinken.
» bijna 17 maanden en niet praten
» Yoghurt
» baby 6 maanden wilt sinds 2 weken bijna niet meer slapen
» Baby 5 maanden wil niet drinken.