Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Yoghurt met 6 maanden, wel of niet?

+6
Bruintje Beer
teletascha
PiP
nillis
Darius
woezel
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Yoghurt met 6 maanden, wel of niet? Empty Yoghurt met 6 maanden, wel of niet?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 4:09

Sorry, ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden.

Mogen ze ook gewone yoghurt na de warme hap ipv die Yogolino toetjes? Nu geef ik nog een fles na omdat ze anders niet tevreden zijn.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Yoghurt met 6 maanden, wel of niet? Empty Re: Yoghurt met 6 maanden, wel of niet?

Bericht  woezel za 28 jan 2012 - 4:19

Hier krijgen ze altijd yoghurt ipv andere toetjes.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Yoghurt met 6 maanden, wel of niet? Empty Re: Yoghurt met 6 maanden, wel of niet?

Bericht  Darius za 28 jan 2012 - 4:30

P.epijn en L.aurens kregen met 8 maanden ongeveer yoghurt. Ik gebruikte altijd wel Griekse yoghurt, dat is wat dikker. En dan een scheutje diksap er doorheen.

Yoghurt is meer ter vervanging van een (borst)voeding geloof ik, dus ze gaan inderdaad minder drinken. Je kunt dan ook een fles laten vervallen, of minderen.

Als jouw jongens geen koemelkallergie hebben, zie ik niet in waarom je nu nog geen yoghurt kan geven.

Je kunt trouwens ook geitenyoghurt geven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:49

Volgens mij wel wel, koemelk kan dan ook gewoon, dus ik zie geen bezwaar in yoghurt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:54

En dat was toch een succes, die yoghurt, ze vonden het echt heerlijk! Scheelt mij weer een voeding kolven, kan ik toch iets afbouwen nu ik weer aan het werk ga, want qua tijd moet ik wel realistisch blijven al zou ik graag nog alle voedingen zelf doen, het is gewoon niet haalbaar, productie loopt terug en krijg het niet op pijl op het moment.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:55

cheers Fijn zeg! Heb je gewone yoghurt gedaan of extra dikke?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 5:56

moet je niet uitkijken met de hoeveelheid eiwitten die ze binnen krijgen bij gewone melkproducten?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:01

Volle yoghurt heb ik gewoon gegeven, met een klein beetje roosvicee.
Ze hebben nu 100 ml op ipv 100 ml borstvoeding.

Rejoy: er zit wel meer in als flesvoeding qua eiwitten. Hoeveel eiwitten er in een babytoetje vanaf 6 maanden zit weet ik niet, zal een googlen.

Ben benieuwd hoe ze reageren, maar heb tot nu toe nergens een allergische reactie op gehad bij de kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:02

Zo, da's een mooie maaltijd voor de eerste keer yoghurt smile.

Wat is er met eiwitten dan (da's even nieuw voor mij)?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:04

In een Yogolino toetje vanaf 6 maanden zit 3 gram eiwit, in yoghurt 3,9 gram.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:05

wat is ook alweer de reden dat je geen melk mag geven iets voordat ze één jaar zijn, dat had toch te maken met eiwitten?

Gast
Gast

Bericht  Darius za 28 jan 2012 - 6:17

Even snel googlen levert op dat gewone melk te veel eiwitten en te weinig ijzer bevat. En als je onder de 1 jaar koemelk geeft, dat ze dan sneller kans hebben op kma.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:18

In die pyjamapapjes die in de babydoos zitten (kant en klaar vanaf 6 maanden) zit zelfs 6,3 gram eiwitten!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:19

Darius schreef:Even snel googlen levert op dat gewone melk te veel eiwitten en te weinig ijzer bevat. En als je onder de 1 jaar koemelk geeft, dat ze dan sneller kans hebben op kma.
Dat gaat puur over melk toch, niet over Yoghurt?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:24

Stofzuiger schreef:
Darius schreef:Even snel googlen levert op dat gewone melk te veel eiwitten en te weinig ijzer bevat. En als je onder de 1 jaar koemelk geeft, dat ze dan sneller kans hebben op kma.

google vertelt me dat daar niet zoveel verschil in zit: http://www.runinfo.nl/eiwitten.htm+22

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:25

Rejoy. schreef:
Stofzuiger schreef:

google vertelt me dat daar niet zoveel verschil in zit: http://www.runinfo.nl/eiwitten.htm+22
Mmmm... toch maar geen dagelijks toetje van maken dan laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:28

ergens heel vaag staat me iets van bij dat er wel een verschil zit in yoghurt en melk, dat yoghurt in die zin beter zou zijn, maar ik weet alleen niet meer waarom.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 6:30

Rejoy. schreef:ergens heel vaag staat me iets van bij dat er wel een verschil zit in yoghurt en melk, dat yoghurt in die zin beter zou zijn, maar ik weet alleen niet meer waarom.
Mij ook, zou namelijk niet eens overwegen om ze een fles gewone melk te geven.

Gast
Gast

Bericht  nillis za 28 jan 2012 - 8:18

Volgens mij is de yoghurt niet als vervanging van een fles maar als tussendoortje. Tenminste dat deden wij.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  PiP za 28 jan 2012 - 8:32

Mij staat bij(wat een geheugen hebben we toch allemaal!) dat 50ml yoghurt per dag niet erg is voor 1 jaar.
Ik dacht altijd dat kinderen voor de 1 jaar helemaal geen koemelk producten mochten om kma te voorkomen, maar toen vertelde het cb mij het eerste dus.
Wij zijn er volgens mij met 10 maand ofzo mee begonnen als toetje na het avondeten.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  teletascha za 28 jan 2012 - 9:25

Bij ons laatste bezoek aan ht cb (met 7 maanden denk ik) adviseerden ze ons om ook eens yoghurt en/of kwark te geven.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Darius za 28 jan 2012 - 9:26

teletascha schreef:Bij ons laatste bezoek aan ht cb (met 7 maanden denk ik) adviseerden ze ons om ook eens yoghurt en/of kwark te geven.

En waarom moet je dat geven dan?

Het staat me bij dat jij ook nog steeds volledig borstvoeding geeft?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer za 28 jan 2012 - 9:29

D. krijgt sinds vorige week een kwartdanontje. Sindsdien zit hij op 3 flessen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 9:50

Darius schreef:
teletascha schreef:Bij ons laatste bezoek aan ht cb (met 7 maanden denk ik) adviseerden ze ons om ook eens yoghurt en/of kwark te geven.

Ik geef het ook al weer een tijdje als toetje. Door de warme hap en de yoghurt viel er hier vanzelf een voeding weg. Wat ik wel erg prettig vond, want met 7 maanden zat ik nog op zeker 6 voedingen ieder. Nu inmiddels op 3 ieder, soms wat meer als ze willen. De laatste dagen is het weer wat meer omdat ze wat ziek zijn. Dan willen ze vaker bij me drinken, gaan echt op zoek als ze bij me zitten.

Gast
Gast

Bericht  Darius za 28 jan 2012 - 9:56

_MamaRosa_ schreef:
Darius schreef:

Ik geef het ook al weer een tijdje als toetje. Door de warme hap en de yoghurt viel er hier vanzelf een voeding weg. Wat ik wel erg prettig vond, want met 7 maanden zat ik nog op zeker 6 voedingen ieder. Nu inmiddels op 3 ieder, soms wat meer als ze willen. De laatste dagen is het weer wat meer omdat ze wat ziek zijn. Dan willen ze vaker bij me drinken, gaan echt op zoek als ze bij me zitten.

dat klinkt schattig zeg! P.epijn doet het ook wel, die valt aan op mijn neus of op mijn wang, haha!

Jee, ik had trouwens laatst iets gedroomd over 4 april. Ik werd wakker en ik dacht meteen: 4 april, dan zijn E&E jarig!Yoghurt met 6 maanden, wel of niet? 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: