Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje met een voedselallergie

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Kindje met een voedselallergie

Bericht  meisjesmama vr 27 jan 2012 - 2:45

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat onze oudste (4,5) jaar oud. Een glutenallergie (coeliakie) heeft. Zijn er hier meer kindjes die een voedselallergie hebben?
We hebben pas 14 februari een afspraak bij de kinderarts en dan dus een dietiste. Ondertussen gaan we ons inlezen en al dingen aanschafen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 2:53

Ik heb er geen ervaring mee, maar dit vermoeden hadden jullie ook al of niet? Wel erg vervelend zeg! Sterkte!

Nog iets anders, was het met de jongste weer een beetje goed vanmorgen bij de dkt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  woezel vr 27 jan 2012 - 2:54

Heftig zeg. Maar wel fijn dat jullie nu eindelijk weten waardoor de klachten.
Hopelijk knapt ze gauw op met het juiste dieet.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  meisjesmama vr 27 jan 2012 - 3:01

@mamarosa we hadden een vermoeden dat ze KMA had. Dit hadden we niet verwacht.
En de jongste heeft weer een kuur. Haar longen waren nu schoon maar haar hoofd zit heel vol. Deze kuur moet echt helpen anders moet ik weer terug. Dan worden het andere stappen.

@woezel zeker heftig. Het gaat ons leven aardig op de kop zetten maar we vinden er wel een weg in. We blijven positief daar bereik je het meeste mee.

Overigens reageerde ze zelf heel goed, terwijl ik bij het horen dik in tranen was, kinderen zijn zo flexibel en straks weet ze niet beter.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  loesje vr 27 jan 2012 - 3:02

Mijn zoontje heeft koemelk, ei en soja allergie. Dit vind ik al best lastig soms maar een gluten allergie is nog moeilijker dat weet ik omdat een vriendin van mij gluten allergie heeft.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  woezel vr 27 jan 2012 - 3:03

Het word inderdaad even flink zoeken naar het juiste dieet, maar als je dat op de rit hebt en je ziet dat E opknapt, dan heb je dikke winst. ze heeft nu gelukkig ook wel de leeftijd dat je uit kan leggen waarom ze iets niet mag. Al zul zal ze het er gerust wel moeilijk mee krijgen om dingen te laten.

Kindje met een voedselallergie 699888

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 3:05

Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar waar moet ik dan aan denken wat je dochtertje allemaal niet mag en waar je zoal op moet letten? Zijn er dan veel voedingsproducten die ze niet zou mogen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Linda vr 27 jan 2012 - 3:06

Ojee, wat vervelend zeg!! Je kan over coeliakie niet heen groeien toch? Er bestaat een forum over coeliakie. Heeft er iemand in jullie familie het ook? Ik heb gehoord dat het heel vaak erfelijk is.

Mijn dochter heeft een koemelk, ei en soja allergie.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  loesje vr 27 jan 2012 - 3:06

.


Laatst aangepast door loesje op vr 27 jan 2012 - 3:07; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 3:06

meisjesmama schreef:@mamarosa we hadden een vermoeden dat ze KMA had. Dit hadden we niet verwacht.
En de jongste heeft weer een kuur. Haar longen waren nu schoon maar haar hoofd zit heel vol. Deze kuur moet echt helpen anders moet ik weer terug. Dan worden het andere stappen.




Ok, ik had idd je andere topic gelezen, dat jullie zelf dingen lieten staan om te kijken hoe ze er op reageert. (dat was jij toch?)

Het zal idd wel hefig zijn!

En ik hoop dat de kuur bij de jongste gaat helpen nu zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  meisjesmama vr 27 jan 2012 - 3:17

@loesje Pfff jij zit dus ook in een lastig parket.
@ woezel We gaan zeker dikke winst maken als ze straks op een goed dieet zit zoals ze zelf zei "dan heb ik niet elke dag meer buikpijn".
@mama2be ze moet speciaal brood, het zit in pasta en heel veel andere dingen.
@ Linda nee hier groeit ze niet over heen helaas. Dat forum en site ga ik vanavond eens op kijken in alle rust. Geen idee of het erfelijk is. Mijn man ging nu wel een belletje rinkelen dus die ging ook zijn bloed laten testen. Hoop niet dat hij het ook heeft.
@mamarosa ja klopt we hadden haar geen yoghurt en chocomelk meer gegeven en dat leek beter te gaan. Ze heeft als baby ook KMA gehad dus dat was in onze ogen voor de hand liggend.

En die kuur hoop ik ook bij de jongste.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Linda vr 27 jan 2012 - 3:23

meisjesmama schreef:@ Linda nee hier groeit ze niet over heen helaas. Dat forum en site ga ik vanavond eens op kijken in alle rust. Geen idee of het erfelijk is. Mijn man ging nu wel een belletje rinkelen dus die ging ook zijn bloed laten testen. Hoop niet dat hij het ook heeft.

Ja, dat heb ik dus al vaker gehoord. Dat als één iemand in de familie de diagnose krijgt dat er bij anderen ook een belletje gaat rinkelen. Het zou dus zomaar kunnen dat je man het ook heeft, al hoop ik dat natuurlijk niet voor jullie. Het schijnt dat sowieso heel veel mensen het hebben zonder dat ze het weten, die lopen heel hun leven lang rond met allerlei vage klachten.

Dat forum is prettig! Ik heb daar ook een tijdje gelezen. Toen mijn dochter voor het eerst brood mocht, reageerde ze heel heftig. En aangezien ze dus koemelk, ei en soja allergie heeft, was ik dus bang dat ze evt ook coeliakie zou hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  meisjesmama vr 27 jan 2012 - 7:36

Dank je wel voor de tip van het forum. Heb er net een paar verhalen gelezen en het is "helaas" alleen maar herkenning. Nu snap ik waar bepaalde klachten waar ik haar over hoor vandaan komen. Echt alle puzzelstukjes vallen in elkaar.
Morgen gaan we naar een winkel met lekkere koekjes, snoepjes en zodat ze daar ook wat kan gaan uitzoeken.
We beginnen zelf maar als wat dat zal vast al helpen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 7:44

ik heb jarenlang in een gastgezin gezeten waarvan er ook eentje een glutenallergie had. Zij wist al heel snel heel goed wat ze wel en niet mocht hebben en had een eigen la met haar eten en snoepjes e.d. Haar ouders bakten altijd zelf het brood voor haar en namen zelf ook wel eens glutenvrije producten (zoals spagetti ofzo). Op school had ze een trommeltje staan met snoep e.d. voor als er eens iets met gluten getrakteerd werd. Bij natuurvoedingswinkels heb je vaak een heel ruim aanbod in glutenvrije producten. Hoewel het echt wel een beperking is voor zo'n jong kind, was het voor mijn gastkindje goed te doen. De diabetes die ze erbij had, had ze meer last van dan de glutenallergie.

Haar ouders hebben overigens alle ouders uit de klas van hun kind een brief gedaan met uitleg over de allergie, wat er kan gebeuren als ze wel iets met gluten eet, wat ze wel mag eten (voor traktaties of als ze ergens gaat spelen) en welke alternatieven er bestaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Linda vr 27 jan 2012 - 8:23

meisjesmama schreef:Dank je wel voor de tip van het forum. Heb er net een paar verhalen gelezen en het is "helaas" alleen maar herkenning. Nu snap ik waar bepaalde klachten waar ik haar over hoor vandaan komen. Echt alle puzzelstukjes vallen in elkaar.
Morgen gaan we naar een winkel met lekkere koekjes, snoepjes en zodat ze daar ook wat kan gaan uitzoeken.
We beginnen zelf maar als wat dat zal vast al helpen.

Wat vervelend... Maar aan de andere kant lijkt het me wel heel fijn dat je ervaringen kan delen. Ik heb dat met de allergie en het hele bv-dieet wel altijd heel fijn gevonden om met anderen te praten.

Sinds ik op dieet ben komen wij ook heel veel bij de natuurwinkel. Zoals Rejoy ook al zegt, ze hebben daar behoorlijk wat keus, ook voor glutenvrij. Zeker voor het avondeten kan je echt wel lekkere dingen maken die glutenvrij zijn. Quinoa en gierst enzo. Het zal even een ommezwaai zijn, maar uiteindelijk ga je je weg wel vinden om een lekkere en gezonde maaltijd klaar te maken. En dan is je dochter hopelijk gauw klachtenvrij. Van wat ik heb gelezen worden klachten wel heel gauw minder als je eenmaal het juiste dieet volgt.

Dus jouw dochter had ook KMA? Is ze daar wel overheen gegroeid? Ik heb wel eens gelezen dat iemand zelf een glutenintolerantie had en een kindje met KMA die ze borstvoeding gaf en daarvoor op dieet moest. Dat lijkt me echt een drama, dan blijft er wel heel weinig over.

AH heeft trouwens heel erg goede allergie-info op z'n eigenmerk producten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Linda vr 27 jan 2012 - 8:28

Oja... ik weet niet of dat nog steeds zo is. Maar eerst kon je behoorlijk wat geld van de belasting terug krijgen ivm de extra kosten die je maakt vanwege een allergie. Zeker bij gluten kon dat behoorlijk oplopen. Maar ik weet niet of dat nog steeds zo is, ze bezuinigen natuurlijk op alles...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  meisjesmama vr 27 jan 2012 - 8:48

@rejoy Wij zeiden dus ook al tegen elkaar dat onze dochter een eigen la of kast gaat krijgen met al haar spullen zodat het voor haar veel makkelijker maakt. Ouders van de klas willen we ook wel gaan inlichten maar dan meer alleen de ouders waar E. speelt. En we willen zorgen dat er een trommel met spulletjes voor haar in de klas ligt.

@linda Ja het is fijn dat ik ervaring kan delen maar op dit moment loopt echt mijn hoofd zo over. Kan eigenlijk nog wel even een potje janken dan lucht dat ook weer op en gaan we weer positief verder. Wat je zegt het is een ommezwaai en nog zo'n groot vraagteken dat ik het daarom nu niet kan over zien.

Ja ze had ook KMA (beide dochter overigens) Beide zijn ze er over heen gegroeid gelukkig. Ik gaf de jongste ook borstvoeding maar toen ik hoorde dat ik dan zelf KMA vrij moest eten ben ik overgestapt op de fles.

En een goede tip van de belastingdienst ergens zat me dat ook wel in mijn hoofd dank je!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 8:54

Ons zoontje heeft een pinda allergie, is goed te beperken, makkelijker dan een glutenallergie iig.

Hij kreeg op het kdv een boterham met pindakaas, en werd helemaal rood, opgezwollen en benauwd. Sad 2 weken later had hij een cracker met pindakaas van een ander kindje "gepikt" en weer hetzelfde verhaal. Dus we zijn nu extra voorzichtig ermee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Linda vr 27 jan 2012 - 8:55

Ja.. snap ik wel, dat je ff flink moet janken. Helemaal omdat het zo definitief is he... Dat lijkt me het moeilijkst.. Ik heb nog steeds de hoop dat mijn dochter over haar allergie heen gaat groeien (hoewel ze wel echt heel erg allergisch is, ze reageert via de borstvoeding al op één klein theelepeltje (soja)melk). En ff bij de pakken neer zitten en flink janken is heel normaal hoor. Laat het allemaal maar even bezinken en op je af komen. Daarna goed in laten lichten door een dietist en zelf op de juiste plekken op internet neuzen. Gaat echt wel goed komen! Het heeft gewoon even wat tijd nodig. En als je straks ziet hoeveel beter je dochter zich gaat voelen weet je ook waar je het voor doet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Linda vr 27 jan 2012 - 8:59

HeartBeat schreef:Ons zoontje heeft een pinda allergie, is goed te beperken, makkelijker dan een glutenallergie iig.

Hij kreeg op het kdv een boterham met pindakaas, en werd helemaal rood, opgezwollen en benauwd. Sad 2 weken later had hij een cracker met pindakaas van een ander kindje "gepikt" en weer hetzelfde verhaal. Dus we zijn nu extra voorzichtig ermee.

Oeh heftig! Met pinda-allergie kunnen ze toch een anafylactische (schrijf ik dat goed?) shock krijgen? Hebben jullie ook zo'n pen bij je? Of heb je met pinda-allergie ook verschillende gradaties?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 9:08

Linda schreef:
HeartBeat schreef:Ons zoontje heeft een pinda allergie, is goed te beperken, makkelijker dan een glutenallergie iig.

Hij kreeg op het kdv een boterham met pindakaas, en werd helemaal rood, opgezwollen en benauwd. Sad 2 weken later had hij een cracker met pindakaas van een ander kindje "gepikt" en weer hetzelfde verhaal. Dus we zijn nu extra voorzichtig ermee.

Oeh heftig! Met pinda-allergie kunnen ze toch een anafylactische (schrijf ik dat goed?) shock krijgen? Hebben jullie ook zo'n pen bij je? Of heb je met pinda-allergie ook verschillende gradaties?



Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet erg in verdiept.. we zijn gister bloed wezen prikken bij 'm en we worden volgende week gebeld als de uitslag er is, en dan word er gekeken hoe en wat verder smile Maar tot zover reageerde hij er niet zo heftig op als jij omschrijft inderdaad. (het broertje van mijn schoonbroer heeft ook een pinda allergie en daarbij is het veel heftiger, als hij iets met pinda aanraakt krijgt hij al uitslag overal)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  meisjesmama vr 27 jan 2012 - 9:11

@ heartbeat Poeh een pinda allergie is niet fijn. Ooit als leidster een kindje op de groep gehad die het had vond het best eng.

@ Linda Ja precies definitief en voor de rest van haar leven. Maar gelukkig leven we nu en niet 50 jaar terug. Poeh met jou dochter is het dus ook wel heel spannend wat er gaat gebeuren. Las net even op de belastingdienst maar voor jou dochter kan je volgens mij ook al dat terug vragen als je een bewijs hebt van dokter of dietist.
Zelf zie ik nu al uit naar de tijd dat onze dochter zich veel beter gaat voelen. Vind het ook zo sneu dat ze zoveel pijn heeft arm grietje. Maar er komt een dag dat zitten we op de goede weg en gaat het helemaal goed komen!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje met een voedselallergie Empty Re: Kindje met een voedselallergie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum