Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedselallergie en op vakantie

3 plaatsers

Ga naar beneden

Voedselallergie en op vakantie Empty Voedselallergie en op vakantie

Bericht  Novalee di 27 maa 2012 - 8:31

Hoe doen de andere mama's van allergiekindjes dat?

In de zomer willen we 2 weken op vakantie in het buitenland, waarschijnlijk (zuid-) Frankrijk. N. heeft een koemelkallergie en eet daarom speciaal brood en ondanks dat ze dan bijna 1 zal zijn, mag ze qua avondeten dan ook nog niet alles hebben. Hoe doen of deden jullie dat? Mijn moeder bakt haar brood en we kunnen het eventueel wel meenemen maar hoe houdt je zoiets in een appartement vers? Er zal misschien wel een vriesvakje aanwezig zijn maar die zijn altijd maar klein. Mijn Frans is nou ook weer niet zo goed dat ik bij een bakker koemelkvrij brood kan bestellen Voedselallergie en op vakantie 394967 En hoe doen/deden jullie dat met avondeten? Maakten jullie alles elke avond vers of ging je ook wel eens uit eten?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedselallergie en op vakantie Empty Re: Voedselallergie en op vakantie

Bericht  TukTuk di 27 maa 2012 - 8:32

Kan je niet van te voren een lijst opzoeken met vertalingen? Waarschijnlijk bestaan die wel?

Edit:
http://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/Documents/Voedingscentrum/woordenlijst_voedselovergevoeligheidpdf.pdf

http://www.voedselallergie.nl/mediamanagement/user/pdf/talenlijsten/271.pdf

http://www.food-info.net/allergy/nl-fr.pdf


Laatst aangepast door AngelNyn op di 27 maa 2012 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedselallergie en op vakantie Empty Re: Voedselallergie en op vakantie

Bericht  Nana di 27 maa 2012 - 8:39

Mijn nichtje heeft een glutenallergie. Ze heeft een doktersverklaring en mag bijvoorbeeld tijdens de vakantie 20 kg extra bagage meenemen. Weet niet of jullie gaan vliegen?

En anders even belangrijke woorden laten vertalen inderdaad.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedselallergie en op vakantie Empty Re: Voedselallergie en op vakantie

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 8:42

Ik ben toendertijd met C.iske een week naarSpanje geweest. Volgens mij heb ik toen zijn brood in de vriezer gedaan en verder had ik voor de hele week potjes en tussendoortjes van de natuurwinkel bij me. En natuurlijk zijn voeding (pepti). Achteraf bleken dat best veel producten te hebben zonder koemelk. Al was ik toch blij dat ik het bij me had want ze gebruiken dat wel meer suiker en zout.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedselallergie en op vakantie Empty Re: Voedselallergie en op vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum