Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zo vreselijk boos..

5 plaatsers

Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty zo vreselijk boos..

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 0:41

T.eun doet geen middagdutje meer sinds een week of 2 op zich geen probleem natuurlijk .. als hij er dan eens wat vrolijker van zou worden.

Hij heeft gewoon van duidelijke vermoeidheid zulke vreselijke woedeaanvallen die gewoon NIET te temperen zijnzo vreselijk boos.. 394967

hij is dan vreselijk hyper gaat met alles gooien gaat slaan en schoppen echt heel erg leuk.

Als ik zijn zusje dan in bed leg is het helemaal lachen gieren brullen omdat hij dan alleen nog maar dénkt dat hij ook naar bed zou moeten , met als gevolg een niet slapend zusje *zucht*

Heb nu alles geprobeerd van rustig uitleggen , negeren ( niet aan te raden ) tot zelf echt vreselijk boos worden ..



Iemand hier DE tip ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Susan vr 27 jan 2012 - 0:46

Als Ezra een woedeaanval krijgt gebruik ik de diepe druktechniek, dat is een bepaald soort massage vanuit sensorische integratie en dat helpt meestal vrij goed. Ik weet niet of het bij alle kinderen werkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 0:47

Susan schreef:Als Ezra een woedeaanval krijgt gebruik ik de diepe druktechniek, dat is een bepaald soort massage vanuit sensorische integratie en dat helpt meestal vrij goed. Ik weet niet of het bij alle kinderen werkt.



Hoe doe je dat dan ? Valt te proberen denk ik zo !

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Susan vr 27 jan 2012 - 0:49

Het is eigenlijk gewoon een soort masseren van alle ledematen en zijn schouders en hoofd, het is de bedoeling dat hij de zwaartekracht voelt en zich als het ware weer bewust wordt van zijn lichaam. Ik kan niet zo goed uitleggen hoe het werkt, nogmaals, ik weet ook niet of het bij 'normale' kinderen werkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 0:55

K ga het even opzoeken.

Haha als ik hem nu zo op de bank zie tutteren kan je je al helemaal niet meer voorstellen dat hij net nog evil was.. ook totaal nergens van onder de indruk ofzo:twisted:

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 0:59

Oei das serieuze massage Neutral maar dan ga je wel met het gewricht mee zeg maar he ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Susan vr 27 jan 2012 - 1:01

frolic schreef:Oei das serieuze massage Neutral maar dan ga je wel met het gewricht mee zeg maar he ?

Hoe bedoel je precies?

Waar heb je het trouwens gevonden, ik kan er niet zo snel iets duidelijks over vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 1:03

www.kinderfysiotherapieharen.nl/.../folder,%20borsteltherapie%20en%20diepe%20druktechniek%20op%20de%20ge



En dan heb ik die folder gedownload , 1e via google .

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Susan vr 27 jan 2012 - 1:09

Ik zie het. Wij hebben het van de logopediste geleerd, ik doe het sowieso heel voorzichtig en zacht en ik forceer niks. Diepe druk in de mond doen wij trouwens niet, alleen armen, benen, schouders, heupen, hoofd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 1:20

Susan schreef:Ik zie het. Wij hebben het van de logopediste geleerd, ik doe het sowieso heel voorzichtig en zacht en ik forceer niks. Diepe druk in de mond doen wij trouwens niet, alleen armen, benen, schouders, heupen, hoofd.



Ik ga het wel s proberen volgende keer , al lijkt het er dan maar een beetje op Very Happy nee dat in de mond leek mij tijdens een woedeuitbarsting niet echt een succes nummer!

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 2:10

Ik heb verder geen verstand van de massagetechniek (heb het stukje ook niet gelezen), maar is het niet handig zoiets van een professional te leren?

En ik weet niet hoe oud je zoon is, maar misschien is het gewoon de peuterpuberteit. Hier ligt de oudste ook zo vaak op de grond te gillen, gisteren nog omdat ik de deur verkeerd dicht gedaan bleek te hebben (???). Ik laat haar gewoon liggen, blijf erbij en vraag om de zoveel minuten of ze nog boos is of misschien alweer een knuffel wil.

Probeer er ook gewoon niet te gestressd van te raken, dan lijkt het ook korter te duren en is het zo weer voorbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Susan vr 27 jan 2012 - 2:18

Ik zou het zelf ook even navragen bij een professional. Het was ook meer om aan te geven hoe wij Ezra kalmeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Stuiterbal vr 27 jan 2012 - 2:55

Het zal wellicht een fase zijn haha. 1 van de zovele Very Happy

Maar ik heb laatst een cursus gehad via het werk. Sensitiviteit met baby's en kinderen. Dat was erg intressant en kwam ook het onderdeel slapen aan bod.
Het is heel belangrijk dat kinderen onder de 4 jaar een middag rust nodig hebben. Ook voor de kinderen die niet meer willen slapen. Even een uurtje rust op bed.
Wij zijn het in de peutergroepen gaan uitproberen en het is wonderbaarlijk wat voor een effect het op de kinderen heeft.
Kinderen zijn veel rustiger geworden.
Ik kan me er zelf ook wel in vinden. Als mijn zoon b.v. een middag niet wil slapen of kan slapen merk ik ook echt dat zijn gedrag veranderd in vervelend !

Is het niet mogelijk dat T.eun b.v. een uurtje op zijn kamer gaat en dan evt een boekje doet lezen in bed. Dat je uitlegt dat hij dan niet hoeft te slapen maar even gaat rusten ?
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  woezel vr 27 jan 2012 - 3:09

Hier breng ik C als we thuis zijn nog wel elke middag naar bed. Soms is hij alleen de boel overhoop aan het halen, maar vaak gaat hij toch nog even slapen. Al geeft hij zich niet gelijk over. Als hij smiddags niet slaapt, dan is het ook drama aan het eind vd dag en ook als hij savonds naar bed moet, omdat hij dan veel te moe is.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  LMCurious vr 27 jan 2012 - 4:20

Ik merk bij Joris ook dat hij wel echt rust nodig heeft. Ik laat hem nog altijd naar zijn kamertje gaan om te spelen als Milou s middags gaat slapen. Ik laat hem mijn horloge zien, en spreek dan af waar de wijzer moet zijn als ik hem kom halen. (dat heeft ie trouwens zelf bedacht)

In het begin wilde hij ook echt niet, maar als hij niet rustig doet negeer ik hem daarin, en blijft hij langer boven. Ik wil dat hij 30 min. minimaal rustig is geweest boven. En als hij dan lekker aan het spelen is ga ik boven met hem samen verder spelen. Als hij er al genoeg van heeft mag hij dan naar beneden komen. En soms gaat ie zelf alsnog op zijn bed liggen en valt ie wel even in slaap, al is het maar 15 min. Het scheelt zoooooveeeeeeeeel!

Ik kan het beneden nog zo rustig houden, maar merk toch dat ie op zijn eigen kamer pas echt tot rust komt.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 8:06

Nee dat alles is onmogelijk , hij slaat door het dolle .

Neem hem mee op bed , lig bij hem , lees boekje .. op zijn kamer spelen is dan kamer vernielen zo vreselijk boos.. 394967

Hij wil ab-so-luut niet rusten , ja als M.iek dan slaapt gaat hij mee naar beneden en zit een beetje op de bank tekenfilmpjes te kijken dan gaat het ook weer , maar moment dat hij eigenlijk wel moe is en normaal naar bed gaat maar niet wil en dan is het kortsluiting Very Happy

Maak me er niet druk om ofzo weet wel dat het over gaat , maar elke dag een drama is niet echt een feestje

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo vreselijk boos.. Empty Re: zo vreselijk boos..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum