Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreselijk!

+14
Jezzie
Caramba
Flip Fluitketel
Feline
Inge
CarpeDiem
marjoleinnn
Jeanette
Esperanza
Toet
Sweety
Roxi3
Rush
Red Velvet
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Vreselijk!

Bericht  Red Velvet wo 2 nov 2011 - 1:51

Een geparkeerde auto met twee kleine kinderen is woensdagochtend in Utrecht het water ingereden. De kinderen van onder de 5 jaar zijn uit het water gehaald en gereanimeerd. Ze zijn met spoed naar een ziekenhuis overgebracht. Of de moeder ook in de auto zat is nog onduidelijk. Ze is op de kade gevonden en is ook naar het ziekenhuis vervoerd.

Het lijkt erop dat de moeder de auto rond 10.00 uur aan de Keulsekade heeft geparkeerd en dat het voertuig het water in is gerold. De politie had duikers opgeroepen, maar het ziet er niet naar uit dat er nog andere mensen in de auto zaten. De auto moet nog worden geborgen.

Er is onder meer een traumahelikopter ingezet. Hoe de kinderen en de moeder er aan toe zijn is nog niet bekend.

De kinderen zijn later in het UMC overleden Sad


Nu gaan er uiteraard weer allemaal geruchten rond dat de moeder de handrem niet had aangetrokken enzo.
Daardoor vroeg ik mij af; Doen jullie je handrem en/of versnelling bij parkeren?


Laatst aangepast door Suus468 op wo 2 nov 2011 - 4:39; in totaal 1 keer bewerkt

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 1:53

Ja, ik zet mijn auto altijd in de versnelling. Anders kan je'm toch zo wegrijden?! laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Red Velvet wo 2 nov 2011 - 1:55

Rush schreef:Ja, ik zet mijn auto altijd in de versnelling. Anders kan je'm toch zo wegrijden?! laughcry

Als je je handrem aantrekt toch niet smile
Sommige doen of alleen de handrem of alleen in de 1e versnelling. En sommige doen beide...

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 2:00

Bij mijn eigen auto zit ik hem in de parkeer stand (automaat)
En anders in de versnelling. (of het moet heel scheef zijn dan doe ik ook de handrem erop)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Roxi3 wo 2 nov 2011 - 2:03

Ik zet mijn auto altijd in zijn vrij en dan op de handrem. Mijn vader doet het inderdaad anders, die zet hem in de eerste versnelling maar trekt ook de handrem aan. Ik las trouwens op ad.nl een ander verhaal, dat die moeder zelf ook uit het water geholpen moest worden door omstanders omdat de kade daar erg hoog is.


Laatst aangepast door Roxi3 op wo 2 nov 2011 - 2:04; in totaal 1 keer bewerkt

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Sweety wo 2 nov 2011 - 2:04

Bij mij gaat hij standaard in de eerste versnelling en de handrem erop.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 2:06

Suus468 schreef:
Rush schreef:Ja, ik zet mijn auto altijd in de versnelling. Anders kan je'm toch zo wegrijden?! laughcry

Als je je handrem aantrekt toch niet smile
Sommige doen of alleen de handrem of alleen in de 1e versnelling. En sommige doen beide...
Nee dan niet, maar in je laatste vraag staat handrem of versnelling Wink. Had dat en/of niet gezien.

Ik gebruik alleen de versnelling en als het een erge helling is ook de handrem. In de praktijk komt het er op neer dat ik vrijwel nooit de handrem gebruik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Toet wo 2 nov 2011 - 2:08

Als ik gewoon parkeer zet ik hem in de vrij en op de handrem. Maar als het ergens een beetje schuin loopt zet ik hem altijd in de versnelling en op de handrem.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 2:10

Altijd de handrem...Waarom niet? Daar zit dat ding er toch voor? Alleen als het vriest zet ik hem in de 1e versnelling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Esperanza wo 2 nov 2011 - 2:18

Oh wat erg zeg!

Ik rij niet zo vaak auto, maar als ik rij zet ik hem eigenlijk altijd op de handrem (als ik parkeer bedoel ik dan Wink )
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Jeanette wo 2 nov 2011 - 2:32

Ik zet mijn auto altijd op de handrem.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  marjoleinnn wo 2 nov 2011 - 3:33

Jeanette schreef:Ik zet mijn auto altijd op de handrem.
+1!
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  CarpeDiem wo 2 nov 2011 - 4:11

Ik zet hem echt altijd op de handrem.
Vreselijk dat zoiets gebeurt..
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 4:15

Het zal je gebeuren... Hoe het ook gekomen is, die moeder zal altijd spijt en een enorm verdriet met zich meeslepen... Heel sneu voor haar en de nabestaanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Inge wo 2 nov 2011 - 4:21

Verschrikkelijk

Altijd in de versnelling, alleen als ik op een helling geparkeerd sta of aan het water wat wat schuin afloopt op de handrem

Mij is geleerd om in zijn vrij en handrem te parkeren, maar schoonvader gaf aan dat ik beter in zijn vrij kan zetten ook ivm vriezen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 4:33


Ik zet alleen de handrem er niet op als het heel hard vriest. Maar anders gewoon handrem, ding is daar voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 4:38

Jeanette schreef:Ik zet mijn auto altijd op de handrem.

+1
En jeetje wat een verschrikkelijk ongeluk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Feline wo 2 nov 2011 - 5:32

Ik moet eerlijk zeggen dat het best wel een indruk op me heeft gemaakt merk ik nu. Stond net even met tranen in m'n ogen toen ik thuis kwam.

Ik hoorde van een kennis dat dit ongeluk gebeurd was (zij werkt bij DE waar het voor de deur gebeurde) en 5 minuten later kwamen beide ambulances begeleidt door 7 politiemotoren langs me rijden. Zo vreselijk omdat ik wist dat er 2 hele kleine kindjes lagen te vechten voor hun leven in die ambulances.

Echt kippevel, hele dag al.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 5:34

Oh wat verschrikkelijk.. Sad

Ik parkeer mijn auto altijd in de eerste versnelling, nooit op de handrem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Red Velvet wo 2 nov 2011 - 8:08

Zero schreef:
Ik zet alleen de handrem er niet op als het heel hard vriest. Maar anders gewoon handrem, ding is daar voor.
+1

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 10:42

Daisy schreef:Bij mijn eigen auto zit ik hem in de parkeer stand (automaat)
En anders in de versnelling. (of het moet heel scheef zijn dan doe ik ook de handrem erop)

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Flip Fluitketel wo 2 nov 2011 - 10:44

Ik hem altijd in de 1e versnelling en de handrem erop. Behalve als het hard aan het vriezen is.

Verder een vreselijk verhaal......
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Caramba wo 2 nov 2011 - 11:19

Mijn autootje, semi automaat, kan ik niet in de parkeer stand zetten, heeft hij niet eens, dan staat hij in de vrij met handrem, altijd met handrem trouwens want hij rolt altijd weg.
Onze grote auto zet ik altijd in de 1. 9 van de 10 keer gebruik ik dan de handrem niet eens.

Ik was vanavond aan het werk. In het nieuws ging het net over dat ongeluk. Ik was druk aan het schrijven en aan het luisteren dus zei bah, waarop de klant vroeg wat is er? Ik zei wat een naar ongeluk, kreeg er ook kippenvel van.
De klant zei meteen, ow dus je kunt luisteren en schrijven in 1, dat is knap laughcry
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 11:28

Youandi schreef:Het zal je gebeuren... Hoe het ook gekomen is, die moeder zal altijd spijt en een enorm verdriet met zich meeslepen... Heel sneu voor haar en de nabestaanden.
UTRECHT - Op de Keulsekade in Utrecht mogen voorlopig geen auto's meer parkeren. De gemeente heeft in overleg met omliggende bedrijven obstakels op de kade aan het Merwedekanaal geplaatst. Woensdagmorgen reed een auto van de kade het water in. Daardoor kwamen twee jongetjes van 2 en 3 jaar oud om het leven.

De moeder van de peuters was uitgestapt. Daarna kwam de auto in beweging. Ze probeerde de auto nog te stoppen, maar viel samen met het voertuig in het kanaal. De vrouw kon met hulp van een omstander uit het water worden gehaald. De peuters konden niet worden gered, hoewel er meerdere mensen in het kanaal waren gesprongen.

De plek waar de auto het water inreed, is geen officiële parkeerplaats en dus waren daar geen voorzieningen voor, zegt de gemeente. Er wordt nu met spoed gekeken wat er bij de kade moet gebeuren, om herhaling van het drama te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Caramba wo 2 nov 2011 - 11:42

Smikkell schreef:
Youandi schreef:Het zal je gebeuren... Hoe het ook gekomen is, die moeder zal altijd spijt en een enorm verdriet met zich meeslepen... Heel sneu voor haar en de nabestaanden.
UTRECHT - Op de Keulsekade in Utrecht mogen voorlopig geen auto's meer parkeren. De gemeente heeft in overleg met omliggende bedrijven obstakels op de kade aan het Merwedekanaal geplaatst. Woensdagmorgen reed een auto van de kade het water in. Daardoor kwamen twee jongetjes van 2 en 3 jaar oud om het leven.

De moeder van de peuters was uitgestapt. Daarna kwam de auto in beweging. Ze probeerde de auto nog te stoppen, maar viel samen met het voertuig in het kanaal. De vrouw kon met hulp van een omstander uit het water worden gehaald. De peuters konden niet worden gered, hoewel er meerdere mensen in het kanaal waren gesprongen.

De plek waar de auto het water inreed, is geen officiële parkeerplaats en dus waren daar geen voorzieningen voor, zegt de gemeente. Er wordt nu met spoed gekeken wat er bij de kade moet gebeuren, om herhaling van het drama te voorkomen.

Dit is precies hetzelfde wat ik om 6 uur in het nieuws hoorde.
Verschrikkelijk!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk! Empty Re: Vreselijk!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum