Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

+24
Pandora
Limburg85
Roodkapje
blondje1313
Rouge
Mida4you
Bruintje Beer
Flower_L
Lejow
Lindsya
Annie24
Linda
Sophiee
SarahKey
nillis
Laced
Puggle
frolic
Kat1980
Star007
Tania
Mamsie
studiebol
duckie
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Tania vr 27 jan 2012 - 1:20

Parel schreef:
Tania schreef:
duckie schreef:
Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.
mijn ouders en zusje wonen ook 3 kwartier verderop maar toch gaat A. hier elke week heen. we brengen haar zondagsavonds en maandagsavonds halen we haar weer op. spreken ook wel eens halverwege af of we eten daar vaak, scheelt me weer koken

Mijn ouders wonen hier ook bijna een uur rijden vandaan maar mijn moeder komt toch altijd oppassen. Als we buiten mijn werk nog oppas nodig hebben brengen we J. ook altijd naar hun toe.

Mijn vader heeft een eigen bedrijf en mijn moeder durft niet zo ver te rijden Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 394967
Als ik toch een keer opvang nodig heb, zoals in het weekend ofzo, zijn ze er altijd hoor, en niet te beroerd om samen hierheen te komen, alleen elke week denk ik niet dat ik voor elkaar krijg, mijn zus heeft namelijk ook 3 kindjes waar ze 3 dagen in de week op past.

Ja dat snap ik ook hoor!

Ik zeg ook wel is tegen mijn meoder dat ze gek is dat ze zo vaak hierheen komt. Ze rijdt nu drie dagen in de week heen en weer naar me toe om me te helpen omdat ik niet zoveel meer kan. Terwijl ze zelf ook nog 2,5 dag werkt. Superlief natuurlijk en ik ben er heel blij mee maar ik zou het ook heel goed snappen als ze dat te veel zou vinden. Maar ze vindt het gewoon heel leuk om hier te komen en J. zo vaak te zien (hij is ook gek op haar). En ik heb verder geen broers of zussen dus dat scheelt denk ik ook nog wel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:21

frolic schreef:
Jolicious schreef:
frolic schreef:Dat was voor mij de reden om te stoppen met werken , hadden nooit opvang nodig en zouden dat nu wel hebben.

Omgerekend zou ik dan voor bijna niets gaan werken .. absurd eigenlijk.

Dan hadden jullie een heel hoog inkomen? Want je moet volgens mij wel heel goed verdienen , zou je bijna voor niets werken. Over het algemeen loont het altijd nog om wel te werken. Neem daarbij ook je pensioenregeling en onafhankelijkheid in beschouwing. Opvang is niet eeuwig nodig natuurlijk.

Ja wij hadden een heel hoog inkomen ja .

Ik geloof niet dat dit ging over je onafhakelijkheid ???

Je zegt dat het niet zou lonen om te werken. Ik antwoord daarop dat er meer is dan alleen kinderopvangkosten. Dat is niet bedoeld als aanval, dat is in de deze tijd heel realistisch om daarover na te denken. Uiteindelijk loont het zich altijd om wel te blijven werken.
Maar je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen hoor, ik bedoelde het niet slecht ofzo ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:23

Jolicious schreef:
Parel schreef:
Jolicious schreef:3 dagen opvang, 147 uur in de maand. Betalen we €250 eigen bijdrage voor. Dat is 1 dag kdv en 2 dagen schoonmoeder (maar die betalen we gewoon omdat we vinden dat zij daar ook dagen voor vrij houdt en daardoor minder kan werken. Weet dat de meeste mensen het niet doen, maar wij vinden dat wel zo netjes)

Dat vind ik inderdaad heel erg beschaafd van jullie!
Maar waar moet ik dan de meerwaarde van zien dat jullie schoonmoeder oppast?
Is het dat jullie haar die dagen met de kindjes gunnen, omdat ze het zo leuk vindt?
Want echt veel goedkoper zal het dan niet zijn, denk ik?


Even heel cru gezegd, als mijn ouders of schoonouders oppassen dan passen ze op omdat we óf geen opvang hebben óf omdat het bij hun 'gratis' is. Nu ben ik wel zo dat ik vaak wat leuks of een bloemetje meeneem hoor, maar dan nog is hun opvang vele malen goedkoper dan een kdv of een gastouder dan.

Beiden. Voor een gastouder ben je veel goedkoper uit dan bij een kinderdagverblijf. Zijn neefjes en nichtjes zijn ook bij oma op die dagen, voor hen allemaal heel gezellig.
Mijn schoonmoeder is alleenstaand en moet dus zelf haar inkomen ophoesten. Ik vind het niet meer dan normaal dat als zij 2 dagen op ons kind past en dus vrij houdt, wij haar daarvoor betalen.

Kijk, dan snap ik hem! Als ze alleenstaand is, dan zal ze ook niet het meest riante inkomen hebben, en dan vind ik het idd niet meer dan normaal. Maar nog steeds erg lief van jullie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:26

Arden schreef:Parel mijn moeder is dus ook gastouder van onze kinderen en het scheelt behoorlijk in de prijs, voor 2,5 dag betalen we 570 euro in de maand vergeleken met 1000 euro voor 1,5 dag kdv.

Ja daar zat ik nog eens over na te denken!
Betalen jullie serieus 1000 euro netto in de maand aan kinderopvang?
Want je krijgt maar over 1 iets toeslag terug, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:28

Tania schreef:
Parel schreef:
Tania schreef:
duckie schreef:
Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.
mijn ouders en zusje wonen ook 3 kwartier verderop maar toch gaat A. hier elke week heen. we brengen haar zondagsavonds en maandagsavonds halen we haar weer op. spreken ook wel eens halverwege af of we eten daar vaak, scheelt me weer koken

Mijn ouders wonen hier ook bijna een uur rijden vandaan maar mijn moeder komt toch altijd oppassen. Als we buiten mijn werk nog oppas nodig hebben brengen we J. ook altijd naar hun toe.

Mijn vader heeft een eigen bedrijf en mijn moeder durft niet zo ver te rijden Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 394967
Als ik toch een keer opvang nodig heb, zoals in het weekend ofzo, zijn ze er altijd hoor, en niet te beroerd om samen hierheen te komen, alleen elke week denk ik niet dat ik voor elkaar krijg, mijn zus heeft namelijk ook 3 kindjes waar ze 3 dagen in de week op past.

Ja dat snap ik ook hoor!

Ik zeg ook wel is tegen mijn meoder dat ze gek is dat ze zo vaak hierheen komt. Ze rijdt nu drie dagen in de week heen en weer naar me toe om me te helpen omdat ik niet zoveel meer kan. Terwijl ze zelf ook nog 2,5 dag werkt. Superlief natuurlijk en ik ben er heel blij mee maar ik zou het ook heel goed snappen als ze dat te veel zou vinden. Maar ze vindt het gewoon heel leuk om hier te komen en J. zo vaak te zien (hij is ook gek op haar). En ik heb verder geen broers of zussen dus dat scheelt denk ik ook nog wel.

Dat is ook heel erg lief!
Mijn moeder zou het ook doen als ik het zou vragen hoor, maar ik heb nog een zusje van 18 en een zus van 31 mét 3 kindjes van 8, 5 en 3 dus dat doe ik maar niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Laced vr 27 jan 2012 - 1:28

Mijn man werkt 40 uur in de week en ik werk er 26 verdeeld over 3 dagen. L gaat 2 dagen naar een gastouder à 20 uur per week en 1 dag naar mijn ouders. Wij betalen 490 euro p.m. waarvan we 320 euro terugkrijgen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  frolic vr 27 jan 2012 - 1:29

Jolicious schreef:
frolic schreef:
Jolicious schreef:
frolic schreef:Dat was voor mij de reden om te stoppen met werken , hadden nooit opvang nodig en zouden dat nu wel hebben.

Omgerekend zou ik dan voor bijna niets gaan werken .. absurd eigenlijk.

Dan hadden jullie een heel hoog inkomen? Want je moet volgens mij wel heel goed verdienen , zou je bijna voor niets werken. Over het algemeen loont het altijd nog om wel te werken. Neem daarbij ook je pensioenregeling en onafhankelijkheid in beschouwing. Opvang is niet eeuwig nodig natuurlijk.

Ja wij hadden een heel hoog inkomen ja .

Ik geloof niet dat dit ging over je onafhakelijkheid ???

Je zegt dat het niet zou lonen om te werken. Ik antwoord daarop dat er meer is dan alleen kinderopvangkosten. Dat is niet bedoeld als aanval, dat is in de deze tijd heel realistisch om daarover na te denken. Uiteindelijk loont het zich altijd om wel te blijven werken.
Maar je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen hoor, ik bedoelde het niet slecht ofzo ;-)

Bij ons gig dat wat anders ben niet gestopt uit loondienst , maar eigen bedrijven verkocht , als ik nu werkte dan zou ik ook niet gestopt zijn hiervoor zeg maar

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:31

Parel schreef:
Arden schreef:Parel mijn moeder is dus ook gastouder van onze kinderen en het scheelt behoorlijk in de prijs, voor 2,5 dag betalen we 570 euro in de maand vergeleken met 1000 euro voor 1,5 dag kdv.

Ja daar zat ik nog eens over na te denken!
Betalen jullie serieus 1000 euro netto in de maand aan kinderopvang?
Want je krijgt maar over 1 iets toeslag terug, toch?

Nee we betalen 600 euro zelf nu. Je krijgt in totaal 230 uur (geloof per kind) per maand terug, we krijgen dus voor zowel kdv als gastouder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:31

Parel: Voor de 2e krijgen wij juist meer terug, zijn opvang kost 40,00 minder als van zijn broertje. En krijgen behoorlijk wat terug hoor, niet 'iets' toeslag.

Je kan het zo uitrekenen op www.toeslagen.nl, binnen paar minuten heb je het bedrag wat je terug krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  nillis vr 27 jan 2012 - 1:36

Ik werk 28 uur onregelmatig en mijn vriend 40 uur. T staat voor 2 dagdelen op papier, maar gaat vaak 3 dagdelen. Wij betalen rond de 300 euro en krijgen nu 200 euro terug. Ik heb haar bij de toeslagen op 2 dagdelen gezet, omdat ik anders bang ben dat we na een jaar een rekening krijgen om terug te betalen omdat ze bv minder vaak is geweest dan wij hebben begroot. En ik krijg liever achteraf wat terug.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  SarahKey vr 27 jan 2012 - 1:54

Gastouder is pas goedkoper als je meerdere kinderen vanaf een bepaald uur weg brengt.
Wij zouden duurder uit zijn met 1 kind met eigenlijk maar 1 middag in de week opvang nodig.
Bij het kdv zijn we dus goedkoper uit voor 1 hele dag.
Ons kleintje gaat straks 1 dag naar het kdv en 1 middag oma.
Ik werk twee (mid)dagen. En mijn man 40 uur.
tja het is een hoop geld voor 1 dag kdv, maar wij kunnen niet anders. Wil oma geen twee middagen vragen en mijn moeder woont niet in de buurt. Dus ja dan moet je wat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  studiebol vr 27 jan 2012 - 2:03

Stofzuiger schreef:Heb je al proefbereking gemaakt voor de kinderopvang Studie?

Wij betalen voor samen 480,00 en krijgen 340,00 terug. En dan heb ik mijn huidige inkomen opgegeven en ik ga minder werken.
Ze gaan 2 ochtenden in de week.

Edit: Voor een tweede kindje krijg je meer terug Studie (wij betalen voor de oudste rond de 90,00 netto en voor de jongste rond de 50,00 netto per maand), en je moet wel heel veel verdienen wil je geen toeslag krijgen. Hele andere bedragen als ze hanteren voor zorgtoeslag, KGB, etc.

Op www.toeslagen.nl kan je heel makkelijk een proefberekening maken.

Ja heb ik gedaan, en heb ook mijn oude salaris genomen, omdat ik niet precies weet wat ik ga verdienen op jaar basis. We krijgen volgens de proefberekening 600 euro terug... en idd voor de tweede veel meer. Maar toch.. ik ben altijd een beetje bang dat we veel moeten terug betalen aan het einde van het jaar...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 2:11

studiebol schreef:
Stofzuiger schreef:Heb je al proefbereking gemaakt voor de kinderopvang Studie?

Wij betalen voor samen 480,00 en krijgen 340,00 terug. En dan heb ik mijn huidige inkomen opgegeven en ik ga minder werken.
Ze gaan 2 ochtenden in de week.

Edit: Voor een tweede kindje krijg je meer terug Studie (wij betalen voor de oudste rond de 90,00 netto en voor de jongste rond de 50,00 netto per maand), en je moet wel heel veel verdienen wil je geen toeslag krijgen. Hele andere bedragen als ze hanteren voor zorgtoeslag, KGB, etc.

Op www.toeslagen.nl kan je heel makkelijk een proefberekening maken.

Ja heb ik gedaan, en heb ook mijn oude salaris genomen, omdat ik niet precies weet wat ik ga verdienen op jaar basis. We krijgen volgens de proefberekening 600 euro terug... en idd voor de tweede veel meer. Maar toch.. ik ben altijd een beetje bang dat we veel moeten terug betalen aan het einde van het jaar...
Ik ook hoor, daarom hou ik mijn oude inkomen aan terwijl ik minder ga verdienen. Het inkomen van mijn man hebben we omhoog afgerond en het aantal opvang uren naar beneden. Dan moet het toch goed gaan?
Het liefst zou ik de teruggave ook apart zetten en laten staan tot de eindafrekening, maar dat gaat m niet worden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  studiebol vr 27 jan 2012 - 2:17

Stofzuiger schreef:
studiebol schreef:
Stofzuiger schreef:Heb je al proefbereking gemaakt voor de kinderopvang Studie?

Wij betalen voor samen 480,00 en krijgen 340,00 terug. En dan heb ik mijn huidige inkomen opgegeven en ik ga minder werken.
Ze gaan 2 ochtenden in de week.

Edit: Voor een tweede kindje krijg je meer terug Studie (wij betalen voor de oudste rond de 90,00 netto en voor de jongste rond de 50,00 netto per maand), en je moet wel heel veel verdienen wil je geen toeslag krijgen. Hele andere bedragen als ze hanteren voor zorgtoeslag, KGB, etc.

Op www.toeslagen.nl kan je heel makkelijk een proefberekening maken.

Ja heb ik gedaan, en heb ook mijn oude salaris genomen, omdat ik niet precies weet wat ik ga verdienen op jaar basis. We krijgen volgens de proefberekening 600 euro terug... en idd voor de tweede veel meer. Maar toch.. ik ben altijd een beetje bang dat we veel moeten terug betalen aan het einde van het jaar...
Ik ook hoor, daarom hou ik mijn oude inkomen aan terwijl ik minder ga verdienen. Het inkomen van mijn man hebben we omhoog afgerond en het aantal opvang uren naar beneden. Dan moet het toch goed gaan?
Het liefst zou ik de teruggave ook apart zetten en laten staan tot de eindafrekening, maar dat gaat m niet worden Wink

Haha zo hebben wij het ook gedaan.. pfffff zit me zelf helemaal in te dekken om maar er voor te zorgen dat ik niks hoef terug te betalen. En idd kon ik het maar gewoon apart zetten.. maar ook hier gaat hem dat niet worden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Sophiee vr 27 jan 2012 - 3:13

Als de baby er straks is, ga ik 24 uur werken (onregelmatig) en mijn vriend blijft 36 uur werken. Omdat ik 18 uur in de weekenden werk, ben ik doordeweeks grotendeels vrij. De uren die ik werk, zijn 's middags en mijn vriend is vanaf 14.30 uur thuis. Wij hebben dus nauwelijks opvang nodig. Mijn moeder gaat wel 1 vaste dag in de week oppassen. Dat zal de dinsdag worden. En dan waarschijnlijk maar een halve dag. Ze gaat daarvoor 1 dag minder werken, dat wil ze zelf graag. Mijn schoonmoeder heeft geen werk en zij past bij ons op als we iemand nodig hebben. Dat zal op de donderdagmiddag worden waarschijnlijk. Verder zal er regelmatig oppas nodig zijn in de weekenden dat ik werk, zodat mijn vriend ook ergens naartoe kan. Maar dat is geen probleem. Ik denk dat er een rij zal staan smile.

Ik vind het heerlijk dat we ons meisje straks niet naar de opvang hoeven brengen én dat we geen extra kosten daaraan kwijt zijn. We hebben daar ontzettend veel geluk mee!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Linda vr 27 jan 2012 - 3:44

Ik werk 3 dagen en mijn man 4 dagen. We hebben dus 2 dagen opvang nodig voor onze dochter. Die 2 dagen gaat ze naar m'n schoonmoeder, soms gaat mijn moeder één dagje oppassen (maar dat zal af en toe zijn, aangezien ze zelf werkt). Mijn schoonmoeder werkt niet, dus die heeft tijd genoeg. En ze vind het ook super leuk om te doen.

Ik vind deze situatie ook heel prettig zo, vind het fijn dat ze niet naar het kdv hoeft.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Annie24 vr 27 jan 2012 - 5:15

Zowel ik als mijn vriend werken 36 uur. Y. gaat op maandag en dinsdag naar het kdv, woensdag zijn we met z'n drietjes thuis en op donderdag en vrijdag heeft mijn vriend papadag. Hij werkt in de horeca, dus werkt vooral in het weekend en 's avonds/'s nachts.

Wij betalen voor 2 dagen van 10 uur net geen 600 euro en we krijgen nog geen 300 euro terug en dat is inc hypotheekrente aftrek. We verdienen niet overdreven veel naar mijn idee, gewoon modaal. Een kast van een huis kunnen we ook niet betalen, we hebben gewoon een klein, oud poppenhuisje uit 1920 met maar 2 kamers boven, geen zolder en geen tuin. Dus hoe het komt dat we maar zo weinig terugkrijgen? Geen idee laughcry

Y. had ook naar mijn moeder kunnen gaan, want die is al met vroeg-pensioen, maar wij wilden zelf dat hij naar het kdv zou gaan. Vind het belangrijk dat hij met andere kindjes omgaat en daar dingen opsteekt en leert. Had hij die 2 dagen naar mijn moeder gegaan was dat niet gebeurd.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Lindsya vr 27 jan 2012 - 5:30

Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.

Is er geen famlielid of een vriendin die op jullie kindje wil passen hier in de buurt?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 5:31

studiebol schreef:
Stofzuiger schreef:
studiebol schreef:
Stofzuiger schreef:Heb je al proefbereking gemaakt voor de kinderopvang Studie?

Wij betalen voor samen 480,00 en krijgen 340,00 terug. En dan heb ik mijn huidige inkomen opgegeven en ik ga minder werken.
Ze gaan 2 ochtenden in de week.

Edit: Voor een tweede kindje krijg je meer terug Studie (wij betalen voor de oudste rond de 90,00 netto en voor de jongste rond de 50,00 netto per maand), en je moet wel heel veel verdienen wil je geen toeslag krijgen. Hele andere bedragen als ze hanteren voor zorgtoeslag, KGB, etc.

Op www.toeslagen.nl kan je heel makkelijk een proefberekening maken.

Ja heb ik gedaan, en heb ook mijn oude salaris genomen, omdat ik niet precies weet wat ik ga verdienen op jaar basis. We krijgen volgens de proefberekening 600 euro terug... en idd voor de tweede veel meer. Maar toch.. ik ben altijd een beetje bang dat we veel moeten terug betalen aan het einde van het jaar...
Ik ook hoor, daarom hou ik mijn oude inkomen aan terwijl ik minder ga verdienen. Het inkomen van mijn man hebben we omhoog afgerond en het aantal opvang uren naar beneden. Dan moet het toch goed gaan?
Het liefst zou ik de teruggave ook apart zetten en laten staan tot de eindafrekening, maar dat gaat m niet worden Wink

Haha zo hebben wij het ook gedaan.. pfffff zit me zelf helemaal in te dekken om maar er voor te zorgen dat ik niks hoef terug te betalen. En idd kon ik het maar gewoon apart zetten.. maar ook hier gaat hem dat niet worden.

Als je het gewoon goed bij houdt, valt dat wel mee hoor. Ik ben de afgelopen 3 jaar al vaak wat meer gaan verdienen of een keer wat minder en dan gaf ik het gewoon meteen door. Is wel eens voorgekomen dat ik wat terug moest betalen, maar dan ging het om hoogstens een paar honderd euro. Die je dan gewoon in 24 termijnen kan terug betalen als je dat wil Wink. Niet te bang zijn, komt echt wel goed. Gewoon goed bij houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 6:20

Lindsya schreef:
Parel schreef:Ja, helaas. Mijn schoonmoeder kan niet oppassen ivm haar rug en mijn moeder woont 3 kwartier verderop. Erg jammer, als mijn moeder hier had gewoond hadden we helemaal geen opvang nodig gehad. Maar ja, het is niet anders, al kan het me toch nog wel eens dwarszitten.

Is er geen famlielid of een vriendin die op jullie kindje wil passen hier in de buurt?

Nee in principe niet, ik wil haar ook niet bij iedereen neerzetten.
Komt wel goed hoor, geloof dat we er nu uit zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 6:28

SarahKey schreef:Gastouder is pas goedkoper als je meerdere kinderen vanaf een bepaald uur weg brengt.
Wij zouden duurder uit zijn met 1 kind met eigenlijk maar 1 middag in de week opvang nodig.
Bij het kdv zijn we dus goedkoper uit voor 1 hele dag.
Ons kleintje gaat straks 1 dag naar het kdv en 1 middag oma.
Ik werk twee (mid)dagen. En mijn man 40 uur.
tja het is een hoop geld voor 1 dag kdv, maar wij kunnen niet anders. Wil oma geen twee middagen vragen en mijn moeder woont niet in de buurt. Dus ja dan moet je wat.



dat is niet per definitie zo. Dat hangt heel erg van het uurtarief van je gastouder en de bemiddelingskosten van het gastouderbureau af. Wij zijn wel goedkoper uit bij afname van ongeveer 80 uur per maand (20 uur per week) bij een gastouder. Dan betalen we zo'n 5.15 bruto, bij een kinderdagverblijf ongeveer 6.75 euro bruto. Wij zijn vanaf 28 uur per maand (dus niet per week!!) goedkoper uit bij een gastouder. Dit is dus 7 uur per week, wat overeen komt met een kleine dag.
Bij onze vorige gastouder (iets lager uurtarief) zouden we zelfs goedkoper uit zijn vanaf 22 uur per maand (5.5 uur per week)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 6:32

Ik probeer het ook uit te zoeken, maar heb totaal geen idee wat mijn jaarinkomen precies wordt en hoe het nou zit met het aftrekken van de hypotheek rente enz..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 7:21

Lejow schreef:Ik probeer het ook uit te zoeken, maar heb totaal geen idee wat mijn jaarinkomen precies wordt en hoe het nou zit met het aftrekken van de hypotheek rente enz..
Dan neem je je verzamelinkomen, dat is zonder hypotheekrente.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Lejow vr 27 jan 2012 - 8:00

Stofzuiger schreef:
Lejow schreef:Ik probeer het ook uit te zoeken, maar heb totaal geen idee wat mijn jaarinkomen precies wordt en hoe het nou zit met het aftrekken van de hypotheek rente enz..
Dan neem je je verzamelinkomen, dat is zonder hypotheekrente.

Ja, moet ik dan het bedrag op de jaaropgave van de hypotheekrente van de bedragen op de jaaropgaves van onze inkomens aftrekken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 8:03

1e instantie wouden wij ook Y. naar de kdv doen. Maar vanaf het moment dat ik zwanger werd tot aan het eind van de zwangerschap complicaties gehad en financiel heel veel tegenvallers..

Heb tot Y.enthe's 1e halfjaar thuis gezeten zonder werk, en amper een 2e inkomen. Wij moesten bijna alles van mijn man zijn salaris doen + een heel kleine uitkering wat we er puur bij kregen voor de rekeningen.

Toen ik in mei vorig jaar aan het werk ging, hebben we Y. naar mijn ouders gedaan. Het kost ons eigenlijk ook 0 euro, mijn moeder wil zelf nog niet eens dat we luiers etc halen! Nu doen we dat natuurlijk wel eens, maar ze wil er echt niets voor hebben, de schat ook.

Nu hebben wij dus pas ook zitten kijken om Y. toch naar 1 ochtend in de week naar de KDV te doen, maar ik vind het echt gewoon zo duur dat we toch maar hebben besloten om het NIET te doen.

Ik zit nu al zo te kloten met mijn uren en werk, ik krijg wel uitbetaald wat op contract staat, maar ik werk veeeeeel minder..dus alles wat we over kunnen houden om te sparen om zo een buffer op te bouwen hebben we nu hard nodig, stel als mijn contract zo van het een op andere moment word verlaagd, dat we niet weer op onze bek gaan haha..

Is een gast-ouder niet een optie voor jullie? Ik neem dat het zoiezo goedkoper zou zijn als KDV?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat met werken & opvang(kosten)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum