Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verstopping..

+10
Didi
Eris
Monte
minoessepoes
Rush
Barbabella
Niekske
Blond
Silver
Feline
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline di 31 jan 2012 - 7:27

Gaat nog steeds klote hier Sad.. Ben vrijdagochtend weer behoorlijk ziek geweest.. en sindsdien gebeurt er weer helemaal niets. Zit dus alweer van 5 dagen eten in m'n lichaam en ik ben stikchagrijnig erdoor. Ben volgens mij echt 4 kilo zwaarder en ik weet gewoon niet hoe ik moet zitten omdat m'n buik me enorm in de weg zit..

Ik eet kiwi's, drink 's ochtends een kop koffie, drink één of ander natuurlijk poeder wat stimulerend zou helpen. Gooi allemaal vezels en lijnzaad door m'n kwark en drink ongeveer 2 liter thee per dag..

Wat moet ik nou.. Sad
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Le Chat Noir di 31 jan 2012 - 7:47

Heb je de tip van de lepel olijfolie al geprobeerd?
Flink gaan sporten?
Qua fruit zijn idd kiwi's goed, ongeschilde appels en pruimen.
Eet je een paar sneetjes volkoren brood per dag?

Eventueel bel je de doktersassistente morgen, misschien kan zij het overleggen met de huisarts of je iets kan krijgen! Bijvoorbeeld zakjes Psylliumvezels of Movicolon / Lactulose siroop.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Miccie di 31 jan 2012 - 7:51

Dan lijkt het me toch verstandig om even de huisarts te bezoeken.
Ik heb al mijn hele leven last van verstopping. Het wordt dan obstipatie genoemd.
Ik ga gemiddeld 2/3 x per week naar de wc. Dat is voor een normaal mensen heel weinig, maar voor mij vrij normaal.

Vroeger heb ik veel medicijnen hiervoor gehad en ook vele malen klysma's. Die zijn natuurlijk niet goed voor je en maken je darmen lui.

De tips die ik voor je heb zijn allemaal al gegeven en een aantal hiervan doe je ook.
Vooral het drinken van lauw water VOOR het ontbijt is belangrijk. Dan gaan je darmen werken en moet het gemakkelijker gaan.
Lauw water kan natuurlijk ook in de vorm van thee. Ik weet niet of koffie goed is. Ik drink dat niet namelijk smile
Verder vooral veel water drinken, bruin brood eten, max 1 banaan per dag.

Qua medicijnen kreeg ik alles op recept dus ik heb geen idee wat er zonder recept te krijgen is.

Bij mij gaat het nu al heel veel jaren erg goed. Dit heeft wel puur te maken met de eetstijl die ik hanteer. Ik merk het meteen wanneer ik minder drink en geen vezels eet.
Miccie
Miccie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline di 31 jan 2012 - 7:56

Sporten lukt helaas niet.. (beetje een handicap) maar morgen mag ik wel weer krachttrainen met m'n fysiotherapeut.

Lauw water ga ik eens proberen. Lepel olijfolie werkt ongetwijfeld ook om eten te lozen want dan ga ik denk ik overgeven, lijkt me echt heel vies.

Mijn moeder heeft ook moeilijke darmen Miccie.. gaat ook maar 2 keer per week. Pas nu besef ik hoe klote dat is. Ik ging normaal elke dag.. Heb me nog nooit zo dik gevoeld. Vervelend voor je dat je daar last van hebt!

Ik bel donderdag even de dokter als 't dan nog niets is.. dan heb ik al 7 dagen eten in m'n buik en wordt t denk ik een beetje ongezond.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver di 31 jan 2012 - 7:57

Heb je de zogenoemde klysma ook al geprobeerd? wat anderen omschrijven als masterlijk spul. Heel toevallig had ik er vorige week ook heel erg last van. Wou niet teveel in detail treden, maar tot vrijdag aan toe is het heel erg slecht gegaan, ik heb dus de klysma 2x gebruikt, en nam magnesiumtabletten 2 st. een uur na elke maaltijd. Pas na vrijdag ging het veel beter, en nu ook weer terug bij af.
Kan het bij jou liggen aan bepaalde voedingstoffen die je nu ineens eet? Of een soort dieet?
Sterkte ermee... En ik zou ook even de ha morgen bellen. Wat voor adviezen die nog heeft, en anders even langs gaan indien mogelijk.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline di 31 jan 2012 - 8:01

Nee, het enige wat ik kan bedenken is dat ik 2 weken terug in Marokko was. Daar alleen maar wit brood gegeten e.d.
Nu eet ik gewoon weer net als anders..

Ontbijt met capuccino, kop rooibosthee en bak magere kwark met jam en lijnzaad+vezels.
Lunch met waldkorncrackers met kip en avocado
en tussendoor thee en appel, kiwi en mandarijn. En 's avonds nu soep.

Klysma nog niet geprobeerd.. maar ik wil zo graag op de natuurlijke manier. anders blijf ik bezig ben ik bang.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:06

Stoelgang thee van Zonnatura. Is vreselijk vies, maar zet twee koppen thee van dat spul, laat het even goed intrekken, doe je neus eventueel dicht en dan snel opslobberen, dat spul. Gegarandeerd dat je binnen een uurtje of 4 naar de wc moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver di 31 jan 2012 - 8:08

Ik denk aangezien je 'slechte' voeding hebt gehad, het nu niet verkeerd is het op een medische manier te doen. Want als je echt nog wilt wachten tot donderdag lijkt mij absoluut niet gezond. Ik heb chronische obstipatie. En ik moet aan de bel trekken naar 4-5 dgn. Je wordt er ook heel moe van, ik wel tenminste.
Je darmen worden niet 1 2 3 zomaar lui. Als je nu na deze keer wéér een klysma neemt, of aan de laxeermiddelen blijft dan kunnen je darmen lui worden, en raak je in een spiraal. Maar ik zou juist nu wél aan de bel trekken.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline di 31 jan 2012 - 8:15

Ok, als ik vanavond nog steeds niet kan dan bel ik morgen even de huisarts.. Ben sowieso moe. Maar ik spreek niets meer af met iemand omdat ik echt een enorm opgezette buik heb.. Heel lelijk en irritant.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Jeanette di 31 jan 2012 - 8:21

Ik heb toen ik een verstopping had 1x een klysma gebruikt en heb er nooit meer last van gehad. En het luchtte zo op! Ik durfde dat ook pas na 7 dagen, want ik had rugpijn tot en met.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. - Pagina 2 Empty Re: verstopping..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum