Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje: spugen diaree en koorts

+3
Annie24
tweeling
silly_85
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje: spugen diaree en koorts Empty Vraagje: spugen diaree en koorts

Bericht  silly_85 do 26 jan 2012 - 3:58

Ik heb ff een vraagje,

Mijn dochter 15 maanden werdt vorige week vrijdag niet lekker, zondag kreeg ze koorts wisselend 39,5 40,0 . Heeft aardig wat gebraakt en diaree gehad. Snachts heeft ze een koortsstuip gehad, de ambulance heeft er toen diazepam gegeven om eruit te komen, maandag naar de eigen huisarts geweest en die zei diaree etc mag gerust een week duren.
Maar ik wou graag weten hoelang hebben julie kindjes maximaal diaree en braken gehad? Want ze eet al niet vanaf vrijdag drinken gelukkig wel maar ik zie er gewoon steeds futlozer worden. Ondertussen braakt en heeft ze nog steeds diaree.
Ik bel morge sowieso de huisarts ff voordat we het weekend ingaan , maar was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje: spugen diaree en koorts Empty Re: Vraagje: spugen diaree en koorts

Bericht  tweeling do 26 jan 2012 - 7:32

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me wel aan de lange kant? Vooral omdat je aangeeft dat ze futloos begint te worden. Misschien kun je iets ORS achtigs erbij doen in het water (geen idee of die kleintjes dat al mogen hebben hoor, staat vast op de bijsluiter). Ik zou zoiezo bellen morgen!

Veel beterschap daar!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 7:57

Dat is dus al een week diarree en overgeven? Dan zou ik als de donder met haar naar de huisarts gaan. Uitdrogen gaat dan héél snel, ook al drinkt ze nog wel.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 do 26 jan 2012 - 8:04

Y. had het toen hij 9,5 maand was. Toen gaven ze (HAP en huisarts) aan 5 dagen. Hij had hoge koorts, flinke diarree (2 dagen van 16 tot 19 spuitluiers per dag) at vrij weinig en dronk nog minder. Zelfs de ORS kwam er weer uit.

Wij hebben toen Immodium drank gekregen tegen de diarree en toen dat beter was knapte hij verder ook op.

Mij werd trouwens wel verteld dat als hij futloos werd ik direct aan de bel moest trekken, maar ondanks alles, was meneertje zo vrolijk als het maar zijn kan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje do 26 jan 2012 - 8:05

Er schijnt ook een Norovirus rond te gaan dus ik zou ook snel naar de huisarts gaan. Toen ons mannetje zo aan eht spugen bleef kregen we daar iets voor, domperidom ofzo dacht ik.En ik start al snel met ORS wanneer hij diarree heeft en overgeeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  silly_85 do 26 jan 2012 - 8:26

Ik heb nu osr aangemaakt kijken of dat binnen blijft , ha is gebeld maar zolang ze drinkt en geen huidplooien heeft die blijven staan hoef ik niet langs te komen.
Ik ga morgenochtend meteen mijn eigen ha bellen, als ik dit zo van jullie hoor is het toch wel erg lang.
Dank jullie voor de reactie
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Feline do 26 jan 2012 - 8:39

Ik wil je niet bang maken.. Maar ik heb dit op m'n 12e gehad. Iets langer dan een week. Ook bij mij die huidplooitest gedaan e.d. maar huisarts zei dat het allemaal wel meeviel. Kon naar 't ziekenhuis als ik wilde maar wij zijn nogal nuchter dus maar thuis gebleven.

Volgende ochtend was ik spierwit met zwarte ogen, direct naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek ik dus wel uitgedroogd te zijn. Heb een week aan het infuus gelegen. En daarna nog een week thuis gezeten vanwege slechte weerstand.

Volg alsjeblieft je gevoel. Als jij 't niet vertrouwt, gewoon naar de HAP of het ziekenhuis gaan. Jij kent je kind het beste!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  ShallY do 26 jan 2012 - 9:00

Als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts blijven bellen hoor.

Mijn neefje had dit een paar weken geleden. Mijn zus is toen naar de huisarts gegaan met hem en ze moest het nog 1 dagje aankijken, mocht het nog steeds hetzelfde zijn of erger worden moest ze de volgende dag terug komen. Volgende dag is ze terug gegaan en werden ze gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar is hij voor 1 nachtje opgenomen en aan het infuus gelegd omdat hij bijna uitgedroogd was.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  peach do 26 jan 2012 - 9:22

Hier heerst het rotavirus,ken al meerdere kindjes die zijn opgenomen.

Dus ik zou zeker even bellen
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  tweeling vr 27 jan 2012 - 6:44

Hoe gaat het nu Silly?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  silly_85 vr 27 jan 2012 - 8:33

Ik heb gebeld maar moest toch nog ff aankijken, ik moet zeggen ze is wel weer wat levendiger en heeft zelfs een paar happen gegeten sinds een week, dus ben super blij. Ze krijgt nu wel osr na elke luier maar dat zijn er nog maar 2 geweest dus ook dat gaat beter.
En nu begin ik, dus zal idd wel gewoon een flink virus zijn Sad
Maar lief voor het vragen.
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud