Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

osteopaat bij spugen?

+3
meisjesmama
Flemy
mauwmauw
7 plaatsers

Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty osteopaat bij spugen?

Bericht  mauwmauw vr 8 jul 2011 - 8:51

V spuugt al vanaf zijn geboorte,de ene keer meer dan de andere keer.ik dik nu alles in met nutriton,flessen,fruit,avondeten en drinken.maar nog spuugt hij.vanavond heeft hij om half 8 nog fruit eruit gespuugd wat hij om 13uur gehad heeft,je zal toch denken dat dit onderhand wel verteerd moet zijn.wat we ook proberen hij blijft spugen,zo een paar dagen niet en zo weer op een dag behoorlijk wat.Wij hebben zelf het idee dat V niet veel opkan.zo krijgt hij nog geen tussendoortjes behalve fruit dan(al is dat geen tussendoortje)
nu zat ik te denken om toch eens een osteopaat te proberen,onder het mom van wie weet helpt het.nu was ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hadden met spugen en een osteopaat.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 8:55

Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar ik probeer even een tip te geven: zou het reflux kunnen zijn dat hij zoveel spuugt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  Flemy vr 8 jul 2011 - 8:57

Ben je al eens bij een arts geweest?
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  mauwmauw vr 8 jul 2011 - 8:59

ja daar zit ik ook wel aan te denken,bij cb schenken ze er niet veel aandacht aan.V heeft toen hij 3 weken was ontzettend veel gespuugd en is later ook geopereerd geweest aan zijn maag/darmen.het spugen was toen maar een beetje bij een boertje.maar het vele spugen is begonnen toen we,toen hij 3 maanden was ongeveer over gegaan waren op de nutrilon omneo.daar zijn we ook snel weer mee gestopt.maar het spugen is gebleven.Ik moet de 18e weer naar cb en daar weer eens over hebben,en anders even langs de ha denk ik.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 9:09

Het kindje van een vriendin van mij bleek het ook te hebben / hebben gehad toen ze ruim een jaar was. Inderdaad ook altijd veel spugen en heel, heel veel huilen. Lijkt me dan de moeite waard of het bij het CB nog een keer aan te kaarten of misschien voortijds even naar de huisarts?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  mauwmauw vr 8 jul 2011 - 9:14

ja ik denk ook wel dat het iets van reflux is,ga maandag even de ha bellen,hopelijk is hij terug van vakantie,het is gelukkig niet zo dat V veel huilt ofzo,dus het lijkt of hij er geen last van heeft.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  meisjesmama vr 8 jul 2011 - 9:19

Het klinkt wel als Reflux hoor.. ik heb heb 2 meiden 1 met verborgen reflux en 1 met reflux. En vooral die reflux had die spuugde heel veel. Ruikt hij ook zuur uit zijn mondje? Heeft ook wel eens de hik?

Gelukkig heeft hij er niet veel last van maar dat komt ook wel omdat je het al indik. Mijn jongste had echt heel veel pijn.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  PapillonRose vr 8 jul 2011 - 9:23

Voor zover ik weet wat het is (hier heeft ze het namelijk niet) klinkt het wel als reflux. Daar zou ik eerst even naar laten kijken door bijvoorbeeld de HA. Daarna kan je altijd nog naar de osteopaat, want als het reflux is kan een osteopaat daar wel wat mee. Degene waar ik geweest ben (voor andere klachten dan) behandelde namelijk ook refluxklachten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  Flemy vr 8 jul 2011 - 9:27

Mijn jongste heeft de eerste 3 maanden heel erg veel gespuugd, iedere fles gedeeltelijk of helemaal (een hele fles gelukkig dan 1x per dag of minder, dus ze kreeg evengoed genoeg binnen). Wij dachten eerst ook Reflux, dus dikten ook alles aan met Nutriton. Ze bleef evengoed spugen. Toen kwamen we er godzijdank achter dat het koemelkallergie is en zijn we dus meteen andere flesvoeding gaan geven. Sindsdien heeft ze niet meer gespuugd!
Ik zou echt een doorverwijzing naar een kinderarts regelen, een osteopaat kun je altijd nog daarnaast proberen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  mauwmauw vr 8 jul 2011 - 9:29

@meisjesmama,hij heeft toen hij nog kleiner was heel veel de hik gehad,eigenlijk wel bijna na elke voeding.nu heeft hij het nog wel eens maar niet zo heel vaak meer als toen.ja het stinkt heel zuur.

ik ben overtuigd,ik ga maandag de ha bellen voor een afspraak.Daarna altijd nog naar de osteopaat.

als hij fruit heeft gegeten om 13uur moet dat toch wel uit zijn maagje zijn of in iedergeval niet meer omhoog te komen om 19.30?

bedankt trouwens voor jullie reacties!
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  meisjesmama vr 8 jul 2011 - 9:31

Ik heb voor beide medicijnen gehad. De jongste had het al met 4 weken...
Verstandig dat je eerst naar de dokter gaat, ik ben ook nog naar een osteopaat geweest en die kon precies laten zien dat ze last had van reflux.

@flemy wel lekker dat het toen over was toen ze kma voeding kreeg. Want toch schijnt reflux en kma een combinatie te zijn.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 9:49

Ik vind het een beetje apart dat er nog niet eerder over refluc gesproken is :shock:
Dit klinkt er echt heel erg naar!

KMA en reflux staan idd vaak samen in verband maar dit hoeft niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  Parisienne vr 8 jul 2011 - 15:57

Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan en aangeven dat je zelf zit te denken aan een mogelijke reflux of een koemelkallergie. Succes in ieder geval!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  nillis vr 8 jul 2011 - 19:45

Klinkt inderdaad als reflux en T heeft het ook. Dacht dat V het ook had, omdat ik je vakaer heb gezegd dat de klachten van T en V zoveel op elkaar lijken. Ook met kleine beetjes eten en weinig tussendoortje. Wij zijn met 3 maand met T bij de kinderarts geweest en sindsdien gebruikt ze nexium en dikken we alle voedingen in.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  mauwmauw vr 8 jul 2011 - 20:38

toen V zo ziek was hebben wij op internet over reflux gelezen,dachten eerst dat hij dit had.Toen bleek hij dus wat anders te hebben.Daarna ging het ook een tijd goed met spugen,alleen een mondje tijdens het boeren.nadat wij de omneo zijn gaan gebruiken is hij weer gaan spugen,dus we zijn daar na 2 weken ongeveer weer mee gestopt en terug gegaan op de standaard,in de hoop dat het spugen weer minder werd maar helaas.heb op het cb wel aangegeven dat V nog steeds spuugt en daar zeiden ze er niks van,wij zijn er ook van uit gegaan dat V zijn zwakke plek nu eenmaal zijn maagje zal zijn.Ik had eigenlijk veel eerder al naar de ha moeten gaan,maar dan leek het weer goed te gaan en dan belde ik niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  ekjir@M za 9 jul 2011 - 4:15

J. heeft ook een behoorlijke reflux vanaf het begin. Dat is een tijdje best goed gegaan maar nu hij draait, kruipt enz. wordt het weer erger. Hij geeft gewoon altijd als hij op z´n buik ligt of kruipt voeding terug. De fruithap van 10.30 komt hier ook regelmatig nog voorbij om 17.00 uur. Z´n brood van 12.30 kom ik ook de hele dag nog tegen. Het gekke is ook dat de flessen niet meer terug komen maar alleen de ´vaste´ voeding.

De KA zegt dat hij zolang J. goed groeit er niets aan doet omdat het rond z´n eerste verjaardag over zou moeten zijn. Maar het is wel vervelend, nu hij kruipt is het net een slakkenspoor door de kamer.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  mauwmauw ma 11 jul 2011 - 20:55

hebben om 14.30 een afspraak bij de ha,ben benieuwd.weet bijna zeker wel dat het reflux is,maar als het is vast gesteld kan je het officieel zo noemen,beetje duidelijk wat ik bedoel.heb ook niet het idee dat V er last van hebt maar is zo vervelend.(meer voor mij dan voor hem dan)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  mauwmauw di 12 jul 2011 - 7:13

vandaag bij de ha geweest,gezien V zijn verleden moeten we toch even de ka er naar laten kijken,dus morgen even bellen voor een afspraak.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

osteopaat bij spugen? Empty Re: osteopaat bij spugen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum